Hij heeft me van zaterdag op zondag de hele nacht wakker gehouden zonder reden. Gisterochtend kon hij niet lopen.. De hele dag heeft hij op 1 plek gelegen en naar me gestaard. Met naar buiten gaan komt hij nauwelijks vooruit en gisteravond zelfs helemaal niet. Hij wilde wel, maar eenmaal uit de voordeur bleef hij staan, terwijl ik de galerij al af was voor ik door had dat hij niet meekwam
Daarna heb ik hem in de fietskar gezet en zo meegenomen naar buiten.
Hij kan nooit slapen tenzij hij bij mij in de kamer is, maar vannacht heeft hij uit zichzelf aan de andere kant van het huis gelegen de hele nacht..
Vanmorgen kwam hij me niet begroeten, tilde alleen zijn kop op toen ik bij hem ging kijken.
Zelfde toen Elyna uit bed was. Pas toen zij al een tijdje rondhuppelde kwam hij even kijken, maar hij is erg wankel.
Wanneer is genoeg genoeg? Ik zou zo graag willen dat hij gezond en wel 20 wordt.. ik kan nog niet zonder hem..
Het lijkt alsof hij alleen nog bestaat, maar niet meer leeft.. Hij sprankelt niet meer, kijkt niet meer blij..
Dat vele eten en drinken doet hij niet meer. Hij is echter regelmatig in de war lijkt het. Hij kan niet meer alleen zijn, wat hij prima kon. Hij piept de hele dag en nacht, terwijl er niets is. Hij kan eigenlijk niet meer los lopen, tenzij ik hem om de halve minuut roep.
Ineens drong het gisteren tot me door dat ik hem al heel lang niet meer gezien heb zoals hij is.
Hij bestaat nog, maar hij leeft niet.
Hij ligt en hij ligt en hij piept.. Hij staart me de hele dag aan, zolang ik in beeld ben. Hij loopt me niet meer achterna, tilt zijn kop niet op.
Als ik naar hem kijk, krijg ik een brok in mijn keel, tranen in mijn ogen en een knoop in mijn maag...
Dit is geen leven, hij heeft geen lol meer.
Maar ik kan hem nog niet kwijt...
Elyna weet dat hij ziek is en is op haar manier lief voor hem, aaien, een kussen over hem heen zodat hij het niet koud heeft..
Van Juma wil hij wel gezelschap, maar geen drukte. Hij lijkt niet zonder Juma te kunnen, lijkt rustiger als zij bij hem is als hij alleen thuis moet zijn.
Van Elyna ondergaat hij alles, hij zoekt haar regelmatig op om aandacht te vragen, duwt dan tegen haar aan en gaat bij haar zitten. Van de week wilde ze graag met hem op de foto, dan gaat hij er uitgebreid bij liggen en duwen tegen Elyna tot ze ook ligt en hem aait. Maar tegelijkertijd met een kop dat het van hem niet hoeft.
Ze weet dat hij ziek is en benoemt dat ook. Ook tegen mij als ik mopper om iets.
Jemig, wat is dit moeilijk..