Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pexion Afbouwen?
Moderator: moderatorteam
-
keliskes
- nieuw lid
Pexion Afbouwen?
Hallo allemaal,
Ik heb een american stafford van (net) 7 jaar oud. Een tweetal jaar geleden kreeg ze ineens haar eerste epilepsie aanval op een avond, zomaar uit het niets. Het was enorm schrikken en we wisten helemaal niet wat we moesten doen. De dag erna heeft ze nog een paar korte aanvallen gehad.
De da zette haar onmiddellijk op Pexion, 2 tabletten per dag.
Sindsdien heeft Tilla geen aanvallen meer gehad, we merken wel dat ze een pak rustiger is geworden. Op zich niet erg want ze is een erg overenthousiaste hond die gerust wat getemd mocht worden, maar liever niet op deze manier natuurlijk.
Nu heeft de da voorgesteld om de Pexion af te bouwen aangezien ze geen enkel teken van een mogelijk aanval vertoond, we zijn met erg gemengde gevoelens akkoord gegaan en bouwen nu af met ipv 2 tabletten, maar 1 tabletje per dag meer.
We zijn wel heel erg bang dat ze opnieuw een aanval zal krijgen omdat we niet weten wat de oorzaak was 2 jaar geleden.
Ik heb wel een vermoeden, nl onze poes Plumeau... Die 2 kwamen NOOIT overeen, Plumeau was al jaren bij ons en was altijd een heel erg dominante kater, Tilla kwam er later pas bij en hoewel iedereen me waarschuwde dat Plumeau hierdoor wel eens weg zou kunnen blijven bleef hij lekker koppig elke dag naar huis komen om Tilla uit de zetel te jagen of gewoon eens uit te halen. Andersom was het even erg, als Plumeau in de buurt was vond Tilla geen rust.
Kort na de aanvallen van Tilla heeft plumeau ook ineens een heeeel zware aanval gekregen midden in de nacht, hij is hierdoor van de rugleuning van de zetel gevallen, op de verwarming en zo op de grond. Hij geraakte jammer genoeg niet meer uit die aanval en ging in status epileptica, dat heeft de ganse nacht geduurd tot we de dag erna bij de da aankwamen die ons dan zei dat zijn hartje het niet meer aankon als ze hem onder narcose zouden brengen. Met heel veel pijn in het hart moest ik Plumeau toen laten gaan.
Na een paar dagen had Tilla ook door dat haar vriend/vijand niet meer terugkwam en dat was enorm te merken aan haar gedrag, hoewel ze toen al pexion nam zagen we dat ze meer tot rust kwam...
Zou het kunnen dat zij gewoon mekaar triggerde?
En zou ik het dan aandurven om nu de pexion af te bouwen bij Tilla aangezien er nu geen andere huisdieren zijn en ze al 2 jaar geen aanval meer heeft gehad?
Jullie zou mij enorm helpen, want ik ben echt bang dat ze opnieuw aanvallen krijgt en ik wil liever niet eindigen met haar zoals bij Plumeau...
Groetjes.
Ik heb een american stafford van (net) 7 jaar oud. Een tweetal jaar geleden kreeg ze ineens haar eerste epilepsie aanval op een avond, zomaar uit het niets. Het was enorm schrikken en we wisten helemaal niet wat we moesten doen. De dag erna heeft ze nog een paar korte aanvallen gehad.
De da zette haar onmiddellijk op Pexion, 2 tabletten per dag.
Sindsdien heeft Tilla geen aanvallen meer gehad, we merken wel dat ze een pak rustiger is geworden. Op zich niet erg want ze is een erg overenthousiaste hond die gerust wat getemd mocht worden, maar liever niet op deze manier natuurlijk.
Nu heeft de da voorgesteld om de Pexion af te bouwen aangezien ze geen enkel teken van een mogelijk aanval vertoond, we zijn met erg gemengde gevoelens akkoord gegaan en bouwen nu af met ipv 2 tabletten, maar 1 tabletje per dag meer.
We zijn wel heel erg bang dat ze opnieuw een aanval zal krijgen omdat we niet weten wat de oorzaak was 2 jaar geleden.
Ik heb wel een vermoeden, nl onze poes Plumeau... Die 2 kwamen NOOIT overeen, Plumeau was al jaren bij ons en was altijd een heel erg dominante kater, Tilla kwam er later pas bij en hoewel iedereen me waarschuwde dat Plumeau hierdoor wel eens weg zou kunnen blijven bleef hij lekker koppig elke dag naar huis komen om Tilla uit de zetel te jagen of gewoon eens uit te halen. Andersom was het even erg, als Plumeau in de buurt was vond Tilla geen rust.
Kort na de aanvallen van Tilla heeft plumeau ook ineens een heeeel zware aanval gekregen midden in de nacht, hij is hierdoor van de rugleuning van de zetel gevallen, op de verwarming en zo op de grond. Hij geraakte jammer genoeg niet meer uit die aanval en ging in status epileptica, dat heeft de ganse nacht geduurd tot we de dag erna bij de da aankwamen die ons dan zei dat zijn hartje het niet meer aankon als ze hem onder narcose zouden brengen. Met heel veel pijn in het hart moest ik Plumeau toen laten gaan.
Na een paar dagen had Tilla ook door dat haar vriend/vijand niet meer terugkwam en dat was enorm te merken aan haar gedrag, hoewel ze toen al pexion nam zagen we dat ze meer tot rust kwam...
Zou het kunnen dat zij gewoon mekaar triggerde?
En zou ik het dan aandurven om nu de pexion af te bouwen bij Tilla aangezien er nu geen andere huisdieren zijn en ze al 2 jaar geen aanval meer heeft gehad?
Jullie zou mij enorm helpen, want ik ben echt bang dat ze opnieuw aanvallen krijgt en ik wil liever niet eindigen met haar zoals bij Plumeau...
Groetjes.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Pexion Afbouwen?
Bij twee, niet verwante dieren in hetzelfde huishouden die vanuit het niets een epileptische aanval krijgen zou ik eerder denken aan iets schadelijks dat ze beide binnengekregen hebben, of iets dat in huis aanwezig was.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
inderdaad, wat zamunda zegt. Lijkt me waarschijnlijker dan een hond die een epileptische aanval krijgt van een kat die ie niet mag..
-
keliskes
- nieuw lid
Daar had ik nog niet aan gedacht...
maar hoe kan ik weten wat dan de oorzaak is/was?
En wat denken jullie van afbouwen?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ben het met Zamunda eens.keliskes schreef:Daar had ik nog niet aan gedacht...
Oorzaak is nu na 2 jaar niet meer te achterhalen.
In jouw geval zou ik wel durven afbouwen denk ik.
Maar wel heeeeeeel langzaam en neem er een flink aantal weken voor.
-
keliskes
- nieuw lid
ranetje schreef:Ben het met Zamunda eens.keliskes schreef:Daar had ik nog niet aan gedacht...
Oorzaak is nu na 2 jaar niet meer te achterhalen.
In jouw geval zou ik wel durven afbouwen denk ik.
Maar wel heeeeeeel langzaam en neem er een flink aantal weken voor.
Ok, langzaam afbouwen ga ik zeker doen. Ze heeft nu voor de tweede dag maar 1 tablet gekregen ipv 2 en dat gaan we een tijd zo houden.
Ik merk wel dat ze 's ochtends actiever is nu ze alleen 's avonds nog een pilletje krijgt.
I'll keep you posted.
Heel erg bedankt al voor de raad...
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Heb je ze in die tijd een vlooien pipet gegeven? En dan misschien van een ander merk dan normaal?keliskes schreef:Daar had ik nog niet aan gedacht...
Ik heb dat met mijn kater ook meegemaakt, die kregen altijd stronghold pipetten, 1 keer was die er niet voor de kat dus toen een ander merk genomen, met als gevolg epiletische aanvallen die niet meer stopte, volgens mij was dat toen van bayer ofzo, zeker weten doe ik het niet meer. Gelukkig is het met m'n kat goed gekomen, bij de DA was epilepsie als bijwerking op sommige vlooiendruppels bekend.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Ik heb dit inderdaad helaas meer gelezen, honden die door vlooien/worm middelen of vaccinaties getriggerd werden en epileptische aanvallen kregen. Door niets meer te gebruiken aan vlooien/worm middelen bleven de aanvallen ook wegLunatic schreef:Heb je ze in die tijd een vlooien pipet gegeven? En dan misschien van een ander merk dan normaal?keliskes schreef:Daar had ik nog niet aan gedacht...
Ik heb dat met mijn kater ook meegemaakt, die kregen altijd stronghold pipetten, 1 keer was die er niet voor de kat dus toen een ander merk genomen, met als gevolg epiletische aanvallen die niet meer stopte, volgens mij was dat toen van bayer ofzo, zeker weten doe ik het niet meer. Gelukkig is het met m'n kat goed gekomen, bij de DA was epilepsie als bijwerking op sommige vlooiendruppels bekend.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Voor entingen geldt hetzelfde.Judith schreef:Ik heb dit inderdaad helaas meer gelezen, honden die door vlooien/worm middelen of vaccinaties getriggerd werden en epileptische aanvallen kregen. Door niets meer te gebruiken aan vlooien/worm middelen bleven de aanvallen ook wegLunatic schreef:Heb je ze in die tijd een vlooien pipet gegeven? En dan misschien van een ander merk dan normaal?keliskes schreef:Daar had ik nog niet aan gedacht...
Zag op Facebook een filmpje van een hond in een grand mal na de Lepto4 enting.