Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pootje ontlasten, maar waarom?
Moderator: moderatorteam
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Re: Vage kreupelheid...
Ik weet het niet, maar Sam had ook soortgelijk. Ik kon er de vinger niet op leggen. Dierenarts ook niet. Via natuurarts naar osteopaat en na twee behandelingen loopt hij kwiek en heeft weer zin in alles. Waren echt zijn si en andere hogerop gelegen wervels die niet oke stonden.

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Re: Vage kreupelheid...
Nee geen foto's. De klachten waren gewoon vaag. Soms manken achterpoot. Soms struikelen trap voorpoot. Beetje futloos. Maar vaag. Hij is echt van staart tot tongbeen zo ongeveer behandeld. Sam loopt en belast zich vanwege de oude blessure anders dan anders waardoor toch heel langzaam de boel wat scheef is gaan zitten.Tara schreef:Maar dit is een voorpootje, als ze lager in de rug problemen zou hebben zou dat daar geen invloed op hebben.Hilly45 schreef:Ik weet het niet, maar Sam had ook soortgelijk. Ik kon er de vinger niet op leggen. Dierenarts ook niet. Via natuurarts naar osteopaat en na twee behandelingen loopt hij kwiek en heeft weer zin in alles. Waren echt zijn si en andere hogerop gelegen wervels die niet oke stonden.
Dierenarts heeft ook gekeken of er vanuit haar nek iets niet lekker zat, maar daar leek ook niet echt sprake van te zijn.
Heb jij toen foto's laten maken?

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Pootje ontlasten, maar waarom?
Het zou een breuk(je) kunnen zijn geweest wat je niet hebt opgemerkt. Die is gaan helen en bij te veel actie weer scheurt?
Mijn hond bleek ook op een plek in een teen wat te hebben gebroken. Bij da na laten kijken omdat ze af en toe mankte, maar daar viel ook niets uit op te maken, ook mijn hond reageerde toen niet overdreven.
Op de gewone röntgenfoto die ik weer een week later liet maken was ook niets te zien. De fokster heeft toen een speciale foto laten maken (3-d volgens mij) en daar was dus een weer helende breuk te zien. Een breukje dat dus telkens weer kapot ging als ze ging rennen omdat ik haar soms van de lijn liet omdat ik dacht dat ze herstellende was
Ik hoop uiteraard voor je dat het dat niet is, maar bij mijn hond was het ook zo'n raar proces van manken, en dan weer niet. Als een speer rennen en spelen, en daarna weer manken. Ik had zelf nooit aan een breuk gedacht. Mijn da trouwens ook niet.
Mijn hond bleek ook op een plek in een teen wat te hebben gebroken. Bij da na laten kijken omdat ze af en toe mankte, maar daar viel ook niets uit op te maken, ook mijn hond reageerde toen niet overdreven.
Op de gewone röntgenfoto die ik weer een week later liet maken was ook niets te zien. De fokster heeft toen een speciale foto laten maken (3-d volgens mij) en daar was dus een weer helende breuk te zien. Een breukje dat dus telkens weer kapot ging als ze ging rennen omdat ik haar soms van de lijn liet omdat ik dacht dat ze herstellende was
Ik hoop uiteraard voor je dat het dat niet is, maar bij mijn hond was het ook zo'n raar proces van manken, en dan weer niet. Als een speer rennen en spelen, en daarna weer manken. Ik had zelf nooit aan een breuk gedacht. Mijn da trouwens ook niet.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Zit er niks in het voetzooltje of een kleine beschadiging? Ik had het laatst ook met een van onze honden die liep ook op 3 pootjes. Ik kon daar eerst ook niks aan ontdekken maar later zag ik toch dat er een stukje vel van haar voetzool mistte. Maar dat zat net een beetje tussen 2 kussentjes in dus je kon het ook bijna niet zien. Maar gelukkig was het met een weekje weer over.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Hier zijn ontzien van de poot in stand, misselijkheidsproblemen, extreme stijfheid en rugpijn opgelost door Martine Burgers. Echt, als er op de foto's weinig te zien is, bel een goede osteopaat.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Aha. Nou als de visolie (of mss beter glucosamine/chondroitine geven ?) zijn werk doet dan valt het mee.
Blessures en zelfs breuken aan de tenen schijnen zelfs bij huishonden heel erg veel voor te komen en vaak niet opgemerkt te worden.
Artrose aan de teentjes komt dus ook vaak voor. Ik hoop dat supplementen helpen want als ze er echt last van heeft en anders gaat lopen heb je kans dat bv haar pees ontstoken raakt ofzo, dan ben je verder van huis. Mss eerst eventjes een lage dosering pijnstilling geven ?
Blessures en zelfs breuken aan de tenen schijnen zelfs bij huishonden heel erg veel voor te komen en vaak niet opgemerkt te worden.
Artrose aan de teentjes komt dus ook vaak voor. Ik hoop dat supplementen helpen want als ze er echt last van heeft en anders gaat lopen heb je kans dat bv haar pees ontstoken raakt ofzo, dan ben je verder van huis. Mss eerst eventjes een lage dosering pijnstilling geven ?
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Gelukkig geen echt rare dingen. Maar toch wel iets om rekening mee te houden.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Google eens op Flexadin Advanced (of Plus), daar hoor ik heel goede verhalen over bij artrose.
-
jeanine
- Actief
artrose in de tenen is de allerpijnlijkste die er is. Senna heeft het behoorlijk voor hem zelfs een aangepaste schoen laten maken. zou zeker een visolie geven maar dan een goede kwaliteit bv doilss. daarnaast bv puur glucosamine of joint van phytonics.Tara schreef:Nou, we zijn weer terug.
Er zit een heel klein beetje artrosevorming aan de zijkant van het binnenste teentje (op de plek waar ze af en toe likt). Mogelijk heeft ze een keer een blessure gehad op die plek. Het is wat het is, de dierenarts zei dat we haar vooral niet nu ineens moesten sparen (as if!) en maar gewoon moesten doen wat we altijd doen. In beweging houden, netjes op gewicht houden en ter ondersteuning omega-3 vetzuren geven. Dus we gaan zo maar eens op zoek naar lekkere visolie.
Het is niet raar bij een werkhond van haar leeftijd die intensief gebruikt wordt en voor wie 'jezelf sparen' een onnatuurlijk begrip is.
Maar fijn dat we nu meer weten.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Tara schreef:Is dat hetzelfde spul als wat Nanna bedoelt? Flexi Life Platinum?LongFields schreef:Google eens op Flexadin Advanced (of Plus), daar hoor ik heel goede verhalen over bij artrose.
Nee, dat is iets anders: http://www.myhappypet.nl/products/vrij- ... n-advanced
Flexadin heeft hun supplement in de vorm gegoten van hondensnoepjes, de dosis voor een grote hond (boven de 20 kg) is 1 zo'n brokje (in de vorm van een botje) per dag. Ik geef het ook aan Tapas sinds een poosje en zij eet het gewoon als een snoepje op. Doseren is zo een makkie.
De Omega-3 vetzuren die jij noemde is 1 van de ingrediënten van de flexadin trouwens.
- kipo
- Zeer actief
Flexadin Plus is een voedingssupplement op basis van glucosamine, omega-3 vetzuren en duivelsklauw. Flexadin advanced is een heel ander product, het bevat als voornaamste werkzame bestanddeel niet-gedenatureerd collageen type 2. Bij arthrose raakt kraakbeen beschadigd en komt er collageen in het gewricht vrij, dit wordt door het immuunsysteem als lichaamsvreemd gezien en aangevallen door de T-cellen, hierdoor ontstaan de, voor arthrose typische, gewrichtsontstekingen. Door dit collageen oraal toe te dienen kunnen de T-cellen via het immuunsysteem van de darmen leren dat het een ongevaarlijke stof is. Na ongeveer 4-6 weken stoppen de ontstekingsreacties in de gewrichten. Het werkt heel goed, maar je moet het dan wel blijven geven.