Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pre-hoopers

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

Pre-hoopers

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Ik heb Wilma aangemeld voor een cursus pre-hoopers :cheer: . Het is bij een andere hondenschool dan waar we de gehoorzaamheidstraining doen. Ik was al een tijdje aan het kijken voor een sport om met Wilma te gaan doen en dit lijkt me perfect. Het is niet te belastend voor haar gewrichten (ze is ook de jongste niet meer) en er worden honden toegelaten die nog niet zo ver zijn in de gehoorzaamheid. Het begint in januari. Ik ben benieuwd :mrgreen:. Misschien vinden we het niks maar dan kijk ik gewoon weer verder.

Van de site van de hondenschool:
Pre-hoopers:
De pre-hoopers is een groep voor honden vanaf 5 maanden die nog een basis in de gehoorzaamheid missen maar wel al zeker weten dat ze willen gaan hooperen. In deze groep wordt er veel aandacht besteed aan de basis om te kunnen hooperen zoals bijv. het aanleren van een target en goed los kunnen werken. Daarnaast worden op speelse wijze de toestellen aangeleerd en al simpele toestelcombinaties gelopen. Voor de honden die er aan toe zijn wordt er ook gewerkt aan een stukje afstand. Vanuit de pre-hoopers kan, afhankelijk van niveau, doorgaan met hoopers 1 of de hoopers 2.
Afbeelding
Solo
Vaste gebruiker

Re: Pre-hoopers

Ongelezen bericht door Solo »

Leuk dat ze op die hondenschool ook pre-hoopers hebben. Ik ben op dit moment bezig met mijn eerste hooper-cursus en vind het erg leuk. Veel plezier!
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Klinkt leuk! Veel plezier daarmee :)
PreHoopers zou voor ons ook wel wat zijn. Morgen doen we examen Elementaire Gehoorzaamheid, maar er schort nog wel het een en ander aan. Dit zou een goede vervolgstap wezen.
Waar ga je dit doen?
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik dacht dat hoopers niet belastend was, waarom dan pre-hoopers? Ik zou gewoon lekker hoopers gaan doen. Voor behendigheid zie je vaak dat met jonge honden pre-agility wordt gedaan ivm belastbaarheid. Maar dat geldt volgens mij dus niet voor hoopers.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als ik het goed begrijp, is pre-hoopers bedoeld voor honden die nog weinig gehoorzaamheid beheersen. En gaan ze voor de gewone hoopers juist uit van een stuk basis-gehoorzaamheid
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Ik heb hoopers gekozen vanwege de lagere belasting dan agility. Ik had me al wat ingelezen en dacht ik eerst zou moeten wachten tot we wat verder in de gehoorzaamheid zijn. Toen zag ik deze cursus pre-hoopers waar je ook aan mee kan doen als je nog niet zo ver in de gehoorzaamheid bent. De pre- is idd vanwege de gehoorzaamheid en niet vanwege de belasting.
Afbeelding
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Leuk!! Wij doen al even Hooperen en het is super leuk... en eindelijk een sport die ook met een teckel kan haha!
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

wolvster schreef:Klinkt leuk! Veel plezier daarmee :)
PreHoopers zou voor ons ook wel wat zijn. Morgen doen we examen Elementaire Gehoorzaamheid, maar er schort nog wel het een en ander aan. Dit zou een goede vervolgstap wezen.
Waar ga je dit doen?
Dit is bij KC Zoys, Amersfoort
Sita schreef:Ik dacht dat hoopers niet belastend was, waarom dan pre-hoopers? Ik zou gewoon lekker hoopers gaan doen. Voor behendigheid zie je vaak dat met jonge honden pre-agility wordt gedaan ivm belastbaarheid. Maar dat geldt volgens mij dus niet voor hoopers.
Klopt, belastend is het niet. Wat wij wel veel zagen was dat mensen kwamen hooperen (meestal met jonge honden) die vervolgens behoorlijk wat basis gehoorzaamheid misten. Een deel krijg je binnen de cursus wel bijgeschaafd maar het andere deel niet. Vandaar de pre-hoopers, een soort combinatie tussen de basis van de hoopers en een stukje gehoorzaamheid. We trainen dan wel alleen die gehoorzaamheid die praktisch is voor de hoopers (los werken, wachten bij de start, target aanleren, aan beide kanten van de baas kunnen werken etc.)

@Sabi: je inschrijving is verwerkt hoor :ok: Ben heel benieuwd wat jij en Wilma er van gaan vinden!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”