@Kells: Dan komen ze in ieder geval op m'n lijstje
@Maeve: Ik wil eigenlijk geen pup meer...In m'n huidige situatie sowieso niet, maar wie weet hoe dat over 1-2 jaar zit. Ik heb vaak zat vakantie-uren en er is meestal wel iemand thuis, dus wie weet
@Heavy: Nee, ik vind Bullterriers erg leuk, maar dan heb ik 2 potentieel felle honden

Hoewel, Izzy is heel zacht voor een Stafford en ik dénk niet dat ze het in zich heeft om een killer te worden. Maar dat wil niet zeggen dat ik het maar moet opzoeken en een ander hond van dat kaliber in huis moet nemen onder het mom "2x scheepsrecht"
@Paisley: Ik hou van speels, niet van lompe beukers. Eigenwijs mag, maar geen hond die continue met opgeheven middelvingers naar me kijkt. Nou kan je dat met trainen wel redelijk gladstrijken, maar sommige rassen zou ik dus bij voorbaat al niet kiezen, waaronder dus de Kelpie/Cattledog. Die lijken me net wat té

Robuuste bouw vind ik leuk, maar geen must.
Izzy is niet erg lichamelijk. Als een hond het uitdaagt, wil ze best even stoeien, maar van echt béuken houdt ze niet (behalve bij haar favoriete Viszla-reu , die mag flink ver gaan). En nee, een Viszla wordt het niet. Prachtige honden, maar jesesgristus, die houden gewoon niet op met aanwezig zijn

Ze rent veel liever op volle snelheid met een groepje op.
@Nanna: Die staan ook zeker op het lijstje. Lekker handzaam formaat, lief snoetje...maar ook die zou ik weer van pups-af aan willen in verband met het goed trainen van bij me in de buurt blijven. En m'n katten niet mollen.
@Valerie: Geen Aziaten. Ik snap ze niet. Práchtig vaak, maar ik kan d'r niets mee. Ik kan ze niet lezen, ik kan ze niet motiveren
@Paisley: Freedom is leuk! Maar wat een bout-naam.
@Dagmar: Ontzettend leuk om te zien (again? Ja, again

), maar teveel gedoe met de vacht, veel kans op oorontstekingen en denk dat het gewoon geen leuke match is met Izzy.
@Longfields: Ja, leuk! Maar ik zoek het niet om tig jaar op een wachtlijst te moeten voor een hond
@Dagmar: ACD's trekken me totaal niet aan. Te hyper, vaak te fel

D'r zijn zóveel opvanghonden, ik zit vaak te kijken maar zie zoveel leuks dat ik gewoon niet kan kiezen. En ik ken mezelf, als een opvanger bevalt, blijft hij sowieso mits er iets heel geks gebeurd. Maar het kiézen...pffft.
@Apple: Flatcoatjes zijn zoet. Maar de 2 die ik ken, jagen alsof ze nooit te vreten krijgen

Verder trekken Spaniels me qua karakter wel aan. Maar ja, die oren...en die vacht...