Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geluiden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Geluiden

Ongelezen bericht door samantha! »

Hebben jullie ook van die geluiden (mbt honden) waarvan je gelijk weet wat er aan de hand is?
De meeste zullen deze wel herkennen: kokhalzen... ja hoor, er moet er weer een kotsen.. ik kan aan het geluid horen welke hond het is.
Maar net kwam ik erachter dat ik nog een heel duidelijke heb: ik liep in het donker op een pad met allemaal zijpaadjes en ineens hoor ik uit een zijpad "kkrrrrrrkk"! gelijk gaat bij mij het belletje rinkelen.. flexlijn! dat ze hem zo half op de rem hebben zeg maar.
Er zijn vast nog veel meer dingen maar deze schieten me (door de flex net) nu even te binnen.
Hebben jullie van deze dingen?
Laatst gewijzigd door samantha! op 16 nov 2015 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

Re: Geluiden

Oh ja hoor, dat kan ik inderdaad ook.
Met drinken hetzelfde trouwens, ik weet exact welke hond aan het drinken is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Tara schreef:Mensen vinden dat altijd heel wonderlijk, maar ik kan zonder te kijken al horen welke hond er over het parket aangetrippeld komt, en ook het geluid van een aanstormende hond op een bospad kan ik feilloos aan elk van mijn honden linken. :wink:
Jaaaa! Nóg iemand die dat kan!
Ik werd al vaak gek verklaard daarom. :oeps:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ja, ik heb dat ook.
Ik hoor precies wie waar ligt te snurken, ik word ook meteen wakker als er een moet kotsen (Alex maakt mij meestal wakker als hij moet)
Zelfs als er een wind gelaten word naast het bed weet ik wie het is :-)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

samantha! schreef:Oh ja hoor, dat kan ik inderdaad ook.
Met drinken hetzelfde trouwens, ik weet exact welke hond aan het drinken is.
Hier ook (het drinken en het getrippel), maar ik heb er maar twee dus dat is niet zo moeilijk.

Ik kan ook zonder te kijken horen waar de hond heentrippelt en of ik diegene (aka Laissah) even tot de orde moet roepen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tara schreef:Mensen vinden dat altijd heel wonderlijk, maar ik kan zonder te kijken al horen welke hond er over het parket aangetrippeld komt, en ook het geluid van een aanstormende hond op een bospad kan ik feilloos aan elk van mijn honden linken. :wink:
Dat!

En ik kan aan Coda's stemgeluid horen wanneer leuk spelen overslaat in takketevengedrag. Ze is altijd behoorlijk vocaal maar dan ineens komt er een bepaalde verandering in en dan weet ik dat ik haar even moet afremmen. En waar dat verschil in zit kan ik niet zeggen, maar voor mij is het heel duidelijk.
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Maeve schreef: En ik kan aan Coda's stemgeluid horen wanneer leuk spelen overslaat in takketevengedrag. Ze is altijd behoorlijk vocaal maar dan ineens komt er een bepaalde verandering in en dan weet ik dat ik haar even moet afremmen. En waar dat verschil in zit kan ik niet zeggen, maar voor mij is het heel duidelijk.
Herkenbaar. Ik kan aan Pasja goed horen wanneer hij gromt om maar wat te mopperen, of wanneer hij gromt omdat hij mij wil duidelijk maken dat hij uit de situatie gehaald moet worden (want anders gebeuren er ongevallen).
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Oh ja, ik kan ook altijd horen welke hond aan komt lopen. Net als dat ik dat bij mensen die ik ken vaak ook wel kan, die herken ik ook aan hun hoest bijvoorbeeld. Ideaal.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Heel herkenbaar. Hier hebben ze alle drie zo'n totaal andere tred en manier van rennen, dat ik dat ook precies hoor. Als er 's nachts op bed een hond tegen me aan komt liggen, voel ik ook aan de manier waarop dat gebeurt welke hond het is. dat geldt ook voor mijn katten overigens.
Behalve de blafjes van mijn eigen honden en waarom er dan geblaft wordt, herken ik ook de honden van mijn buren aan hun geluiden.
Dan is er nog metaalherrie in de keuken (Mila die rammelt met de bak omdat het water op is), krrr-krrrr (Amoz die iets uit de oudpapierdoos in stukken scheurt) en sssgg-sssgg (Mila die aan het 'graven' is in haar mand).
samantha!
Zeer actief

Wat leuk om te lezen allemaal :)
Het is hier inderdaad net wat Tara zegt: ze hebben een andere bouw en daardoor een andere manier van lopen en dat is gewoon heel herkenbaar.
Verder hebben ze ieder hun eigen dingetjes gewoon, dingen die alleen die hond doet: Jack zit graag op de vensterbank en dat hoor ik als hij erop stapt, Macho ligt graag in de bench, Fudge maakt vaak de deur open om de gang in te gaan etc.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Haha, als je eerst een hoop geworstel hoort en dan tik-tik-tik, is het Willemijn.
Die ligt altijd als een wokkel en ondersteboven dus dat duurt even, voor die op de poten staat ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

ritselritsel, Ollie met z'n neus in de vuilniszak :LOL: Ik heb maar 1 hond dus dat lopen dat herken ik niet, maar wel herken ik z'n blaf en z'n piepjes als ie op training in de auto zit ofzo. Of als manlief 's avonds met 'm buiten loopt en hij blaft een keertje.

En ik hoor aan Ollie z'n loopje precies of ie kattekwaad in de zin heeft :LOL:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Marjoleine schreef:Haha, als je eerst een hoop geworstel hoort en dan tik-tik-tik, is het Willemijn.
Die ligt altijd als een wokkel en ondersteboven dus dat duurt even, voor die op de poten staat ;)
Haha, dit doet Nilo ook! En dan eerst heel hard rennen zonder een centimeter vooruit te komen om daarna heel stoer en kalm vooruit te lopen. Niks aan de hand! :pffff:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Nou, Lola had vorige week iets raars! Man en ik lagen in net in bed en toen hoorden we 'blub'.... 'Blub'.... 'Blub'.... Echt precies het geluidje zoals je dat in tekenfilmpjes verwacht.

Even wachten, gelachen dat Lola mssn de hik had en toen toch maar eens uit bed. Reuzegezellig volgens Lola die heuuulll erg blij rondhupste. Maar wel om de zoveel seconden 'blub'.

Je zag niks aan d'r, ze reageerde er zelf verder ook niet op alleen af en toe zo'n 'blub'. Na een plasje in de tuin, een koekje en nog een paar blubjes stopte het vanzelf weer.

Geen ideeeee wat het nou was.
Thomas
Zeer actief

Ongelezen bericht door Thomas »

Ik merk vooral aan haar manier van lopen wat ze gaat doen. Of de manier hoe ze van haar poef af springt. Als ze bijvoorbeeld ietwat gehaast van de poef afspringt om in diezelfde manier door te lopen naar de achterdeur, weet ik al dat er iemand binnen gaat komen. Wanneer ze heel rustig van haar poef afspringt, gaat ze of vaak even wat water drinken of rondscharrelen.

Grappig hoe dat er allemaal onbewust insluipt.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik hoor ook precies welke hond er over m'n laminaat aan komt trippelen. Freaky :80: :mrgreen:

Verder een heel scala aan geluidjes. Ze maakt 'tzelfde brom-geluid als ze content is als wanneer ze snurkt, en toch kan ik die 2 uit elkaar houden.

Als een kat op het bed springt en over me heen loopt, kan ik ook precies zeggen welke. Telt ook toch?
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik herken karel aan hoe hij gaat liggen. Nou ja, gaat liggen.. hij stort zich gewoon ter aarde. Als hij rent klinkt het ook alsof er minstens een pony voorbij komt, en daarbij opgeteld dat Pom maar zelden harder gaat dan nodig, weet ik meestal wel wie er aankomt. In huis vind ik het wel lastiger, ze hebben een beetje dezelfde energie ofzo, dus dan moet ik weleens even spieken.

Dat van dat kokhalzen herken ik wel ja haha, van de kat ook, das helemaal akelig :D
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

DeDiana schreef:Als er 's nachts op bed een hond tegen me aan komt liggen, voel ik ook aan de manier waarop dat gebeurt welke hond het is. dat geldt ook voor mijn katten overigens.
Ik heb dertien tamme ratjes en die lopen elke avond los op de bank. Ik voel precies welke er in mijn nek kruipt, zich aan mijn shirt omhoog hijst of onder de fleece over mijn been kruipt. Die hele lichte en hyperactieve, da's Xen. Er wast er eentje m'n haar? Da's Porthos. Louis heeft scherpe nagels. Balletje is één van de hele zware maar tegelijk de voorzichtigste. Bas kruipt heel dicht tegen me aan. Die bobbel die al een half uur op m'n been ligt te slapen is Dorian. En zo ken ik ze allemaal (behalve de kleintjes nu, die zijn nog te jong en gewoon allemaal heel erg licht en vluchtig).
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

En als je denkt dat er een deur met een roestig scharnier zachtjes staat te piepen in een briesje is dat Polly die Iets Wil.

Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lemuria schreef:Ik hoor ook precies welke hond er over m'n laminaat aan komt trippelen. Freaky :80: :mrgreen:

Verder een heel scala aan geluidjes. Ze maakt 'tzelfde brom-geluid als ze content is als wanneer ze snurkt, en toch kan ik die 2 uit elkaar houden.

Als een kat op het bed springt en over me heen loopt, kan ik ook precies zeggen welke. Telt ook toch?
Zo is de ellende begonnen met puppy Charlie.
Die lag braaf in haar mandje naast bed. Dachten we. Bleek dat ze zich oprolde tot de grootte van een kat en de spiegels naast bed in de gaten hield.
Zodra we lichter begonnen te slapen vloog ze weer dat mandje in.
Kwam er pas achter toen ze te groot werd om voor kat door te gaan.

:mrgreen: Rotbeest.

Maar ja, ook bij de katten weet ik precies wie er aan de deur krabt, wat te vreten of te drinken (uit de kraan natuurlijk) moet of knuffels wil.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Leuk om te lezen :E:
Ik hoor ook precies wie er loopt, drinkt, botje knaagt, snurkt enz :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Het is hier zelfs een vorm van communiceren. Mijn oudje van ruim 15 tippelt. Dan wil ze iets, en wel snel..... Dan tippelt ze met haar voorpootjes, dan tikken haar nagels op het laminaat. En daar wordt je zelfs wakker van, als madame op het bed wil springen. Ze ziet niet zo goed meer, dus dan moet je even het licht aandoen.

Als ze hier een enkele keer 's nachts naar buiten moeten hebben ze alle 5 hun eigen manier van melden. Yindi geeft een ram op het kattenluik, Sientje maakt een zacht piep/hmmm geluidje, Hebe krabt aan de deur en Vanna gaat gewoon in de keuken plassen. En Dayka tippelt.

Maar het geluid van de flexlijn is ook heel herkenbaar. Dat is voor ons tijdens het late avondrondje teken om onmiddellijk om te keren. Dan komt de herder van verderop eraan. En die blaft nog harder dan mijn meiden en dat heb ik liever niet op de late avond.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Lynnepien schreef:
DeDiana schreef:Als er 's nachts op bed een hond tegen me aan komt liggen, voel ik ook aan de manier waarop dat gebeurt welke hond het is. dat geldt ook voor mijn katten overigens.
Ik heb dertien tamme ratjes en die lopen elke avond los op de bank. Ik voel precies welke er in mijn nek kruipt, zich aan mijn shirt omhoog hijst of onder de fleece over mijn been kruipt. Die hele lichte en hyperactieve, da's Xen. Er wast er eentje m'n haar? Da's Porthos. Louis heeft scherpe nagels. Balletje is één van de hele zware maar tegelijk de voorzichtigste. Bas kruipt heel dicht tegen me aan. Die bobbel die al een half uur op m'n been ligt te slapen is Dorian. En zo ken ik ze allemaal (behalve de kleintjes nu, die zijn nog te jong en gewoon allemaal heel erg licht en vluchtig).
Dit heb ik ook met mijn hamsters, ik zet er savonds vaak met mijn rug heen aan de computer. Als ik dan iets hoor ritselen in een van de hokken kan ik precies zeggen wie er wakker is / drinkt/ knabbelt haha!
Ik heb maar een hond, maar ik kan wel de honden uit de buurt onderscheiden aan hun geblaf haha!
De honden die vaker blaffen heb ik ook geen problemen mee als ik aan het leren ben, maar als er dan een 'vreemde' hond ineens blaft ben ik wel uit mijn concentratie!
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik kan horen welke hond gaat liggen. Bij Zorro klinkt het als krrrr-BONKbommelstommel.
Bij Dalí als *plof* euuuuuhhrrrhhhh aaarrrhhhhhhllllll (= gekreun).
Afbeelding
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Dat herken ik ook heel sterk vooral bij Marco wat hij met welk geluid bedoeld. Maar alleen dat kokhalzen slaat hij over en geeft dus geen waarschuwing meneer ligt lekker te slapen staat op en spuugt dan op zijn gemak de hele bank onder :oohja:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Hier kan ik ze aan de hand van hun geluiden makkelijk uit elkaar houden, blaffen, lopen, ademhaling etc zit een duidelijk verschil in.

Ook de katten kan ik makkelijk kwa geluiden uit elkaar houden. Alleen het loopje van de oudste en jongste is soms niet duidelijk het verschil te horen, komt omdat ze zo goed als net zo zwaar zijn dus dan getrippel op het laminaat klinkt dan bijna het zelfde.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Heel herkenbaar allemaal. Het leuke aan nakers is dat je zelfs aan het geluid van schudden uit elkaar kan houden.
De oren klepperen allemaal op een andere manier.

Ik word altijd een beetje opstandig als mensen beweren dat mijn honden allemaal op elkaar lijken. Ze lijken voor geen meter op elkaar :19: en er zijn zoals jullie ook beschrijven wel heel veel verschillende manieren waarop je ze uit elkaar kent, zelfs zonder te kijken.
Laatst was ik het zo zat dat ik tegen iemand zei dat ik ze idd niet uit elkaar kan houden en dat het niet uitmaakt want ze luisteren toch niet. Ze heten ook allemaal hetzelfde zei ik. Toen geloofde die mvr het ineens niet meer.
Normaal reageer ik wel normaal hoor maar deze mvr wekte met haar vragen en opmerkingen sowieso veel irritatie op. Oja, nou weet ik het weer. Ik zei eerst dat ze voor mij niet op elkaar leken maar toen beweerde die vrouw dat ze allemaal een andere halsband hadden zodat ik ze uit elkaar kon houden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Haha, ik ben er nog verontwaardigd over! Alsof ik s'ochtends met een chipreader de halsbanden om moet doen om te weten wie wie is :piew:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Haha, ik ben er nog verontwaardigd over! Alsof ik s'ochtends met een chipreader de halsbanden om moet doen om te weten wie wie is :piew:
:LOL: :LOL: :LOL:

Nou, als het een troost is, ze vinden mijn honden ook op elkaar lijken. En die zijn bont, bovendien twee rassen en er zit nog een bruine bij ook :piew:
En daarna krijg je dan:

O, er is er nog een! (Fien)
O, wacht, twéé!

En dan vinden ze zichzelf enorm gevat, uiteraard. :roll:

Afbeelding

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Marjoleine schreef:
sirene schreef:Haha, ik ben er nog verontwaardigd over! Alsof ik s'ochtends met een chipreader de halsbanden om moet doen om te weten wie wie is :piew:
:LOL: :LOL: :LOL:

Nou, als het een troost is, ze vinden mijn honden ook op elkaar lijken. En die zijn bont, bovendien twee rassen en er zit nog een bruine bij ook :piew:
En daarna krijg je dan:

O, er is er nog een! (Fien)
O, wacht, twéé!

En dan vinden ze zichzelf enorm gevat, uiteraard. :roll:
Vind ze toch beste persoonlijkheden en dus makkelijk uit elkaar te houden ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”