Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet zomaar puppy's voor 65-plusser

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cairo_
Zeer actief

Niet zomaar puppy's voor 65-plusser

Ongelezen bericht door Cairo_ »

EINDHOVEN - vr 30 okt 2015
Als een 65-plusser een puppy of kitten van het Eindhovense dierenopvangcentrum De Doornakker wil adopteren, zal hij of zij eerst met de garantie moeten komen dat er ook na overlijden van het nieuwe baasje voor het dier zal worden gezorgd.

Volgens het Eindhovens Dagblad is deze regel het gevolg van de leeftijdsgrens die de Dierenbescherming hanteert. "We hebben meegemaakt dat bij een overlijden van iemand de nabestaanden een dier zomaar op straat hebben gezet. Die situaties willen we voorkomen en dus moeten we soms iemand teleurstellen", zegt Vivian Jansen van de Dierenbescherming tegen de regionale krant.

Volgens het Eindhovens Dagblad leeft een 65-jarige gemiddeld nog 19,6 jaar. Met name huiskatten kunnen met gemak ouder dan 20 worden.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2467 ... l#reacties
dagmar88
Zeer actief

Re: Niet zomaar puppy's voor 65-plusser

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cairo_ schreef:Met name huiskatten kunnen met gemak ouder dan 20 worden.

Haha, ja hoor, met gemak :roll:

:ok: Ik zou er gewoon maar twee jaar voor je pensioen op je 67e een eind aan breien.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jee wat een geneuzel weer zeg. Je moet ook maar uitgaan dat je nabestaanden ook daadwerkelijk hun belofte nakomen.
Donder toch op met je leeftijd gezeik.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Ik zou me bij oudere mensen eigenlijk eerder afvragen of ze nog wel fit genoeg zijn om voor een puppy of kitten te zorgen. Niet dat elke 65-plusser achter de geraniums zit en amper meer kan bewegen maar goed, doodgaan kan je ook op elke leeftijd.
Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marloes1 »

Garantie geven? Hoe dan? :19:

Je moet na je dood nog blijven rondhangen en poltergeisten bij je familie ofzo?
bouvierpoedel
Zeer actief

Punzel schreef:Ik zou me bij oudere mensen eigenlijk eerder afvragen of ze nog wel fit genoeg zijn om voor een puppy of kitten te zorgen. Niet dat elke 65-plusser achter de geraniums zit en amper meer kan bewegen maar goed, doodgaan kan je ook op elke leeftijd.
Je zou bij iedereen moeten kijken/afvragen ongeacht welke leeftijd. En je bent een asiel en die vangen honden op dus niet zeiken of zogenaamde regeltjes instellen voor anderen om je eigen doelstelling onderuit te halen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

inderdaad toen mijn moeder op 72 jaar een hond (pup) wilde zijn we daar ook geregeld tegenaan gelopen dat fokkers gelijk nee zeiden ivm de leeftijd
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

En kijken ze dan ook gelijk of jonge mensen wel bereid zijn om 20 jaar voor hun huisdier te zorgen, en ze niet weg te doen als er kinderen komen (want allergisch, want druk, druk, druk, druk, want hondje bijt de kindjes etc..). :roll:
Afbeelding
Punzel
Zeer actief

Nanna schreef: Dat je alleen een kat mag met back-up vind ik te zot voor woorden. Dat asiel ging ik dus mooi voorbij; zat asielen die wèl blij zijn met een fijn huisje voor hun snorrebaarden.
Nouja ergens snap ik het ook wel hoor. Je plaatst niet een kat zodat ie vijftien jaar later weer terug kan komen natuurlijk, dat is ook niet niks voor die kat.

Maar verder ben ik het ook met bp eens dat je gewoon een vaste lijst met voorwaarden of regels of hoe je het ook wil noemen moet hebben voor iedereen die een dier wil adopteren, ongeacht leeftijd. Hoeveel jonge mensen doen hun huisdier wel niet weg vanwege kinderen, om maar iets te noemen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Als 65 plusser kun je natuurlijk zelf ook wel eens nadenken.
Ja, een Pekineespupje gaat best maar of je op die leeftijd nog aan een high-energy jachthondpup moet beginnen?
Mwa ken ook hondensporters van 65+ die gewoon nog wekelijks op t veld staan met hun hond en dus ook nog een pup hebben aangeschaft. Niks mis mee als je je eigen grenzen kent.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers

Ongelezen bericht door Marloes1 »

Vragen ze dan ook aan die 20+ mensen of ze de komende jaren zeker niet gaan scheiden? Met garantie?

Want ik zie heel veel honden in het asiel belanden door scheidingen.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik vind het opzich niet verkeerd, maar is dat nieuw dan?
Toen ik een jaar of 6 geleden met mijn schoonmoeder (72) naar het asiel ging voor een leuk hondje, werd ook de vraag gesteld, gezien uw leeftijd moeten wij vragen wat er met de hond gebeurt indien.....toen heb ik gezegd dat hij dan bij mij kwam en toen was het prima :ok:
Het zou natuurlijk sneu zijn als zo'n hond, die dan hopelijk al wat op leeftijd is, weer terug naar het asiel zou moeten.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

bezopen!
denk dat er meer dieren van jonge(re) mensen op straat, in het asiel of op marktplaats verzeild raken,
scheidingen, kinderen krijgen, ondoordacht en halsoverkop een dier aanschaffen en drukdrukdruk lijken me een groter risico.
bovendien is overlijden niet voorbehouden aan oudere mensen.

maar fijn als zo'n beest langer in dat asiel mag blijven of er gewoon nooit uitkomt, daar zal het wel heel gelukkig mee zijn dan :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef:
Ja, een Pekineespupje gaat best maar of je op die leeftijd nog aan een high-energy jachthondpup moet beginnen?
Mwa ken ook hondensporters van 65+ die gewoon nog wekelijks op t veld staan met hun hond en dus ook nog een pup hebben aangeschaft. Niks mis mee als je je eigen grenzen kent.

Precies. Ik ben nog geen dertig, maar voor mij zit het er niet meer in. M'n hart ligt absoluut bij de grotere, krachtigere, energieke honden; daarom heb ik nu ook deze roedel.
Met de volgende wordt het aan de mogelijkheden aanpassen. Zat mensen van 65 die lichamelijk in een betere staat zijn dan ik.
Wel goed genoeg zijn om te werken, maar zonder achtervang bij voorbaat gediskwalificeerd worden voor een pup of kitten is raar en ik vraag me af of het niet onwettig is.
bouvierpoedel
Zeer actief

Vragen ze dan ook aan jongere mensen of ze een doodswens hebben/ in een karretje kunnen komen / in een instelling of een dodelijke ziekte en hoe hun familiegeschiedenis in elkaar zit qua leeftijd en overlijden /dementie. En of ze gevaarlijk werk doen. En moet iemand die als toekomstig nabestaande/erfgenaam dan ook meekomen met die 65+ en zijn/haar copy testament afgeven.
Je kunt jezelf als asiel ook wel heel belangrijk voelen zeg.
bouvierpoedel
Zeer actief

Vragen ze dan ook aan jongere mensen of ze een doodswens hebben/ in een karretje kunnen komen / in een instelling of een dodelijke ziekte en hoe hun familiegeschiedenis in elkaar zit qua leeftijd en overlijden /dementie. En of ze gevaarlijk werk doen. En moet iemand die als toekomstig nabestaande/erfgenaam dan ook meekomen met die 65+ en zijn/haar copy testament afgeven.
Je kunt jezelf als asiel ook wel heel belangrijk voelen zeg.
bouvierpoedel
Zeer actief

Lopen ze toch ook weer tegen hun eigen beleid aan want een hond blijft eigendom van asiel en moet terugkomen en niet doorgegeven of verkocht worden.
Word diegeen die die hond overneemt na de dood dan ook gescreend .?
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Marloes1 schreef:Garantie geven? Hoe dan? :19:

Je moet na je dood nog blijven rondhangen en poltergeisten bij je familie ofzo?
Ja, als mijn familie mijn hond zou erven ga ik ze inderdaad regelmatig "bezoeken"... :devil: :LOL:

Inderdaad dood gaan kan op elke leeftijd... het leven geeft geen garantie, helaas :(
Punzel
Zeer actief

renee-uk schreef: maar fijn als zo'n beest langer in dat asiel mag blijven of er gewoon nooit uitkomt, daar zal het wel heel gelukkig mee zijn dan :roll:
Want dier zit in het asiel 'dus' alles is beter dan het asiel? De meeste asielmedewerkers kunnen mensen prima inschatten en zullen bij jonge mensen net zo goed een hoop vragen hebben, alleen waarschijnlijk andere vragen. Het beleid van dit asiel vind ik ook wat raar, om van te voren een hele groep mensen over één kam te scheren, maar als je in een asiel werkt en met vanalles te maken krijgt dan begrijp ik best dat je kritisch bent. Nogmaals, als een dier na jaren weer terug is in het asiel omdat baasje toch is overleden is dat echt niet beter voor het dier hoor, integendeel.

Daarbij heb ik dus wel al vaak meegemaakt dat dieren worden afgestaan omdat baasje in een verzorgingstehuis moest en dier mocht niet mee. Dit zijn veelal oude dieren die vrij moeilijk plaatsbaar zijn. Honden die geen seconde alleen kunnen zijn omdat hun vorige baasje altijd thuis was of oude katten die vaak net te oud zijn.
renee-uk
Zeer actief

Punzel schreef:
renee-uk schreef: maar fijn als zo'n beest langer in dat asiel mag blijven of er gewoon nooit uitkomt, daar zal het wel heel gelukkig mee zijn dan :roll:
Want dier zit in het asiel 'dus' alles is beter dan het asiel? De meeste asielmedewerkers kunnen mensen prima inschatten en zullen bij jonge mensen net zo goed een hoop vragen hebben, alleen waarschijnlijk andere vragen. Het beleid van dit asiel vind ik ook wat raar, om van te voren een hele groep mensen over één kam te scheren, maar als je in een asiel werkt en met vanalles te maken krijgt dan begrijp ik best dat je kritisch bent. Nogmaals, als een dier na jaren weer terug is in het asiel omdat baasje toch is overleden is dat echt niet beter voor het dier hoor, integendeel.

Daarbij heb ik dus wel al vaak meegemaakt dat dieren worden afgestaan omdat baasje in een verzorgingstehuis moest en dier mocht niet mee. Dit zijn veelal oude dieren die vrij moeilijk plaatsbaar zijn. Honden die geen seconde alleen kunnen zijn omdat hun vorige baasje altijd thuis was of oude katten die vaak net te oud zijn.
je gaat me toch niet vertellen dat een asiel beter voor een dier is dan een goed thuis?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Punzel schreef: Daarbij heb ik dus wel al vaak meegemaakt dat dieren worden afgestaan omdat baasje in een verzorgingstehuis moest en dier mocht niet mee. Dit zijn veelal oude dieren die vrij moeilijk plaatsbaar zijn. Honden die geen seconde alleen kunnen zijn omdat hun vorige baasje altijd thuis was of oude katten die vaak net te oud zijn.

Dat is heel vervelend, maar dat dat gebeurt betekent nog niet dat je je dertig jaar voor je dood maar alvast dood te houden hebt.
mosquito1980
Zeer actief

Ze kunnen eigenlijk de vraag standaard aan iedereen kunnen stellen: indien u komt te overlijden.....
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik heb een paar weken geleden een hondje herplaatst wat hier niet goed ging in de kudde.
Hondje van net 4 naar een oudere dame van 76 met een spierziekte.
Hondje is nu professioneel schotenwarmer, slaapt in bed en gaat naast de scootmobiel mee naar buiten.
Als er wat met mw mocht gebeuren gaat ze naar haar neef, die heeft draadharen en is al helemaal gek met het mormeltje....
Ik ben er gisteren geweest, en het is echt een match made in heaven die twee. Ze was gek met mij maar ze adoreert haar nieuwe vrouwtje. Bij de deur kon ik niet eens eer een knuffel krijgen toen ik wegging, ze ging achter de rolstoel staan, want ze wilde niet weer mee :LOL:
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
renee-uk
Zeer actief

mosquito1980 schreef:Ze kunnen eigenlijk de vraag standaard aan iedereen kunnen stellen: indien u komt te overlijden.....
doe daar dan meteen bij: als u kinderen krijgt, als u gaat scheiden, als het te druk wordt met werk of als u gewoon genoeg krijgt van uw dier :ok:
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief

Punzel schreef:

Ja en daar ben je toch voor als asiel ,dus niet de boel manipuleren om het naar je hand proberen te zetten wie je wel of niet in je hok wil hebben.
Alsof je er grip op zult denken te hebben . :roll:
renee-uk
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Punzel schreef: Daarbij heb ik dus wel al vaak meegemaakt dat dieren worden afgestaan omdat baasje in een verzorgingstehuis moest en dier mocht niet mee. Dit zijn veelal oude dieren die vrij moeilijk plaatsbaar zijn. Honden die geen seconde alleen kunnen zijn omdat hun vorige baasje altijd thuis was of oude katten die vaak net te oud zijn.

Dat is heel vervelend, maar dat dat gebeurt betekent nog niet dat je je dertig jaar voor je dood maar alvast dood te houden hebt.
nou precies dat!
Afbeelding

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Mijn oma kreeg gelukkig nog wel op hoge leeftijd een poes uit het asiel mee. Ze viel altijd op van die rotbeesten die voor niemand lief waren behalve voor haar :mrgreen:
Wat zou er anders gebeuren met een kat die niemand wil? Beter bij oma dan de rest in zijn leven in een hok.
Punzel
Zeer actief

renee-uk schreef: je gaat me toch niet vertellen dat een asiel beter voor een dier is dan een goed thuis?
Ik ben wel van mening dat een paar weken extra in het asiel en vervolgens de rest van z'n leven in een nieuw huis beter is voor een dier dan zo snel mogelijk geplaatst worden en jaren later alsnog terug in het asiel.
dagmar88 schreef: Dat is heel vervelend, maar dat dat gebeurt betekent nog niet dat je je dertig jaar voor je dood maar alvast dood te houden hebt.
Nee maar dat betekent wel dat er niks mis is met je goed voorbereiden. Net zoals jonge mensen beter goed kunnen nadenken of ze op wereldreis willen of een baby willen vlak nadat ze een puppy aanschaffen.
mosquito1980
Zeer actief

renee-uk schreef:
mosquito1980 schreef:Ze kunnen eigenlijk de vraag standaard aan iedereen kunnen stellen: indien u komt te overlijden.....
doe daar dan meteen bij: als u kinderen krijgt, als u gaat scheiden, als het te druk wordt met werk of als u gewoon genoeg krijgt van uw dier :ok:
Ja, een hele lijst vragen dus :lees:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Of je neemt wel het ras van je keuze maar dan een al wat meer bedaagde herplaatser.
Dat je alleen een kat mag met back-up vind ik te zot voor woorden. Dat asiel ging ik dus mooi voorbij; zat asielen die wèl blij zijn met een fijn huisje voor hun snorrebaarden.
Oh, maar ook voor katten hebben ze zo hun regels. Die MOET nl. persé naar buiten kunnen. Ze zijn hier echt helemaal doorgedraaid. Gelukkig meer genoeg andere mogelijkheden om een kat of hond te vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”