Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oud hollands hond slingeren
Moderator: moderatorteam
- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
- Aantal honden: 1
Gisteravond maakte ik iets mee wat me tot nu toe op mijn netvlies staat.
Ik was bij mijn ouders op visite en die hebben een klein hondje (kruising shi tzu) Sam.
Ik zou hem even buiten laten plassen en Sam ging los mee omdat ik alleen even naar het veldje ging wat bij de flat hoort. Ok goed fout van mij, het is officieel geen losloop veldje maar bijna alle bewoners laten hun hondjes daar uit.
Beneden aangekomen gingen de lift deuren open en er stond een mevrouw (type kakmadam) voor de lift met een tekkel achtig hondje. Voor Sam en ik een stap hadden kunnen zetten breekt het hondje in een geblaf uit (hoe er zoveel herrie uit zo'n klein hondje kan komen is me een raadsel) Sam zet een paar stapjes naar voren (zonder geluid en zeker geen dreigende houding) en de mevrouw reageert door haar arm met het riempje in haar hand (flex op slot) omhoog te doen waardoor tekkelachtige met vier pootjes van de grond op knie hoogte bungelt en zodra sam nog een stap zet begint ze met haar arm in het rond te zwaaien waardoor de tekkelachtige op schouderhoogte rond gezwaaid word. (nog steeds blaffend en krijsend) Het arme beest vloog alle kanten op en werd vol tegen de muur aan geslingerd. Ik was echt helemaal verbijsterd. Zelfs sam snapte het niet en ging op zijn kont zitten om te kijken wat daar in hemelsnaam nou rond vloog. Ik heb nog een paar keer rustig rustig geroepen maar het idiote mens bleef het arme beest maar heen en weer zwaaien en het beest bleef maar blaffen. Ik heb uiteindelijk sam onder mijn arm gepakt en meegenomen en toen ik weg liep begon het mens op mij te schelden ik mocht die hond niet los laten lopen. Ik wilde nog vragen of haar hond wel een vliegbrevet had maar ik ben maar doorgelopen. Toen we buiten op het veldje waren was de tekkelachtige nog aan het blaffen en sam was zo verbijsterd dat hij maar gewoon op het gras ging zitten en mooi niks deed.
En ik blijf me maar afvragen hoe zo'n mens erbij komt om met een hond te gaan lopen zwaaien. Ik krijg het beeld van de rondvliegende hond die tegen een muur aan kwakt gewoon niet uit mijn hoofd.
Ik was bij mijn ouders op visite en die hebben een klein hondje (kruising shi tzu) Sam.
Ik zou hem even buiten laten plassen en Sam ging los mee omdat ik alleen even naar het veldje ging wat bij de flat hoort. Ok goed fout van mij, het is officieel geen losloop veldje maar bijna alle bewoners laten hun hondjes daar uit.
Beneden aangekomen gingen de lift deuren open en er stond een mevrouw (type kakmadam) voor de lift met een tekkel achtig hondje. Voor Sam en ik een stap hadden kunnen zetten breekt het hondje in een geblaf uit (hoe er zoveel herrie uit zo'n klein hondje kan komen is me een raadsel) Sam zet een paar stapjes naar voren (zonder geluid en zeker geen dreigende houding) en de mevrouw reageert door haar arm met het riempje in haar hand (flex op slot) omhoog te doen waardoor tekkelachtige met vier pootjes van de grond op knie hoogte bungelt en zodra sam nog een stap zet begint ze met haar arm in het rond te zwaaien waardoor de tekkelachtige op schouderhoogte rond gezwaaid word. (nog steeds blaffend en krijsend) Het arme beest vloog alle kanten op en werd vol tegen de muur aan geslingerd. Ik was echt helemaal verbijsterd. Zelfs sam snapte het niet en ging op zijn kont zitten om te kijken wat daar in hemelsnaam nou rond vloog. Ik heb nog een paar keer rustig rustig geroepen maar het idiote mens bleef het arme beest maar heen en weer zwaaien en het beest bleef maar blaffen. Ik heb uiteindelijk sam onder mijn arm gepakt en meegenomen en toen ik weg liep begon het mens op mij te schelden ik mocht die hond niet los laten lopen. Ik wilde nog vragen of haar hond wel een vliegbrevet had maar ik ben maar doorgelopen. Toen we buiten op het veldje waren was de tekkelachtige nog aan het blaffen en sam was zo verbijsterd dat hij maar gewoon op het gras ging zitten en mooi niks deed.
En ik blijf me maar afvragen hoe zo'n mens erbij komt om met een hond te gaan lopen zwaaien. Ik krijg het beeld van de rondvliegende hond die tegen een muur aan kwakt gewoon niet uit mijn hoofd.

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: oud hollands hond slingeren
Dat zou mijn ook wel blijven achtervolgen.
Ik denk alleen niet dat ik zomaar weg gelopen was, had er zelf ook duidelijk wat van gezegd. Helemaal al als ze begint te schelden of je hond daar nou wel of niet los mag, bij jou zat het probleem niet maar bij het keffende hondje. Als jij je honden had aangelijnd dan zal het hondje vast net zo hard hebben lopen keffen. En daar help het hond slingeren niet tegen.
Ik denk alleen niet dat ik zomaar weg gelopen was, had er zelf ook duidelijk wat van gezegd. Helemaal al als ze begint te schelden of je hond daar nou wel of niet los mag, bij jou zat het probleem niet maar bij het keffende hondje. Als jij je honden had aangelijnd dan zal het hondje vast net zo hard hebben lopen keffen. En daar help het hond slingeren niet tegen.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Aantal honden: 2
De wereld heeft vreemde kostgangers...
Zou ze bang zijn geweest dat kleine Sam haar hond wat aan zou doen.

- Izzers
- Zeer actief
Je hebt gelijk, ik ben weggelopen zonder iets te zeggen (behalve dan rustig rustig) omdat het mens maar bleef slingeren en ik wilde voorkomen dat het beestje nogmaals tegen de muur aan zou komenDees en Maylo schreef:Dat zou mijn ook wel blijven achtervolgen.

- Izzers
- Zeer actief
Dat denk ik wel. dat ze bang was voor een vechtpartij.welshwitch schreef:De wereld heeft vreemde kostgangers...
Sam gaf daar geen aanleiding voor was niet dreigend en maakte ook geen geluid. (ik zou een hond die makkelijk vecht overigens niet los laten lopen maar goed dat kan zij aan mijn neus ook niet zien)
Maar zelfs al was ze daar bang voor dan is die reactie nog volkomen overtrokken. Ik neem aan dat ze werd aangespoord door een enorme herrie die het beestje maakte. Ik vraag me af hoe vaak, het is nogal hondrijk gebied, ze het beest zo rond laat vliegen. Er gebeurde echt echt helemaal niks en ze was volkomen in paniek.

- Annet
- Zeer actief
Je kunt de dierenpolitie misschien bellen? Die mevrouw is blijkbaar psychisch niet helemaal bij, anders zou ze zoiets niet doen. Rondslingeren aan een riem lijkt mij onder mishandeling vallen. Misschien heeft mevrouw nog wel meer problemen. (In mijn gedachten zie ik dat ze stiekem haar overleden man nog in een stoel voor het raam heeft zitten en dat ze kopjes koffie voor hem neerzet en hele gesprekken met hem voert ... )
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Was dat in je droom of maak je het zelf wat smeuiger dan dat het was.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Izzers
- Zeer actief
Was dat maar waar.bouvierpoedel schreef:Was dat in je droom of maak je het zelf wat smeuiger dan dat het was.?
Droomhonden lijden over het algemeen geen schade

- Crystalclear
- Actief
- Mijn ras(sen): Poolse herderin
Ik zou het ook even aangeven hoor, dat mens is duidelijk niet helemaal 100%. Misschien is ze er erg mee geholpen als iemand even een kijkje bij haar neemt.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Eens met Annet en ChrystalClear ....
Ik zou er maar eens melding van gaan maken...
Ik zou er maar eens melding van gaan maken...
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja iets soortgelijks was voor mij ook een reden om 144 te bellen. En dat bleek ook niet onterecht, er waren al 5 verschillende meldingen geweest en diegene kreeg uiteindelijk ook een proces-verbaal.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Izzers schreef:Was dat maar waar.bouvierpoedel schreef:Was dat in je droom of maak je het zelf wat smeuiger dan dat het was.?
Droomhonden lijden over het algemeen geen schade
Ik denk dat Bouvierpoedel het tegen Annet had.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dan weet je meteen waarom dat hondje zo ontzettend hard blaft.Izzers schreef:Gisteravond maakte ik iets mee wat me tot nu toe op mijn netvlies staat.
Een andere hond in zicht betekent dat hij deze behandeling moet ondergaan.
Daar worden andere honden niet leuker van.
- iones
- Zeer actief
Ik had haar ter plekke beticht van dierenmishandeling. Arme tekkel!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Dat laatste zou me niet verbazen... maar dan NOG, dit is wel de meest bizarre reactie...welshwitch schreef:De wereld heeft vreemde kostgangers...
''Ik was bang dat die joekel mijn Poekie zou bijten. Dus als voorzorg sloop ik 'm maar zelf...''
Arm beestje...

- Izzers
- Zeer actief
Ik heb inmiddels inderdaad melding gemaakt.
Vooral omdat een van de buren die het gekrijs gehoord had en mij daarna buiten zag met Sam mijn ouders heeft aangesproken dat dit niet de eerste keer is dat ze met hem slingerde.
Het beestje is nota bene al 12+ ook nog.
Hij was van een vriendin van deze mevrouw en die is overleden zij heeft het hondje in huis genomen maar is eigenlijk bang voor alle andere honden. Of de dierenpolitie echt iets gaat doen wilden ze mij niet vertellen
Vooral omdat een van de buren die het gekrijs gehoord had en mij daarna buiten zag met Sam mijn ouders heeft aangesproken dat dit niet de eerste keer is dat ze met hem slingerde.
Het beestje is nota bene al 12+ ook nog.
Hij was van een vriendin van deze mevrouw en die is overleden zij heeft het hondje in huis genomen maar is eigenlijk bang voor alle andere honden. Of de dierenpolitie echt iets gaat doen wilden ze mij niet vertellen

-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Bizar zeg
Ik heb een vergelijkbaar iets in het bos meegemaakt.
Een man strak in het pak liet zijn hondje uit. Die luid keffend naar de mijne ging. Meneer kwam hem halen, tilt hem op aan de halsband en slingert hem zo een eind van zich af.
Ik was perplex en bleef dom staan, terwijl meneer zijn peuk uitdrukte en richting woonwijk liep. Toen mijn hersens weer wat gingen doen, was de man al verdwenen. Heb hem nooit weer gezien
Ik heb een vergelijkbaar iets in het bos meegemaakt.
Een man strak in het pak liet zijn hondje uit. Die luid keffend naar de mijne ging. Meneer kwam hem halen, tilt hem op aan de halsband en slingert hem zo een eind van zich af.
Ik was perplex en bleef dom staan, terwijl meneer zijn peuk uitdrukte en richting woonwijk liep. Toen mijn hersens weer wat gingen doen, was de man al verdwenen. Heb hem nooit weer gezien
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Iets soortgelijks meegemaakt toen wij met onze Bo een trap af liepen naar de parkeergarage en e.o.a. muts net de trap op kwam met een Chi. "Ohhh help" gilt het mokkel terwijl ze haar handen de lucht in steekt "een grote hohohohonnnnd". Stomme was dat ze zo dus gewoon bleef staan krijsen met haar handen in de lucht. Zo halverwege haar heup hing dus die Chi de moord te steken. Zegt ze "ik ben zo bang dat hij mijn hondje dood maakt". 
- iones
- Zeer actief
Een klap in haar gezicht zou goed zijn voor zo iemand. Maf wijf!cornelia schreef:Iets soortgelijks meegemaakt toen wij met onze Bo een trap af liepen naar de parkeergarage en e.o.a. muts net de trap op kwam met een Chi. "Ohhh help" gilt het mokkel terwijl ze haar handen de lucht in steekt "een grote hohohohonnnnd". Stomme was dat ze zo dus gewoon bleef staan krijsen met haar handen in de lucht. Zo halverwege haar heup hing dus die Chi de moord te steken. Zegt ze "ik ben zo bang dat hij mijn hondje dood maakt".
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
blondie
- Zeer actief
Wel heel eh absurd en niet zo leuk voor het hondje. Al stond ik gisteren ook even verbaasd toen ik een wat oudere dame wat zag verschieten omdat ik met mijn honden aan kwam lopen.
Er was niets aan de hand, ruime afstand en ik had beiden aan de lijn.
Ineens bukt ze, tilt haar ietwat aan de zware kant hond op, die hangt wat te bungelen en te spartelen met zijn achterpoten en zij heeft hem hangend aan de voorpoten vast. Puffend dat ook nog, de dame was ook al wat ouder, en het hondje niet al te licht van gewicht.
Er kwam geen gekef of gebrom uit, ik keek verbaasd, Aki zo dat kon nog verbaasder naar de spartelende pootjes en de puffende mevrouw.
"dacht dat hij los liep" zei ze. En "deze is al zo oud". Tsja. Eh Ja, zei ik maar terwijl ik passeerde. Hij kon later weer zelf lopen zag ik.
Er was niets aan de hand, ruime afstand en ik had beiden aan de lijn.
Ineens bukt ze, tilt haar ietwat aan de zware kant hond op, die hangt wat te bungelen en te spartelen met zijn achterpoten en zij heeft hem hangend aan de voorpoten vast. Puffend dat ook nog, de dame was ook al wat ouder, en het hondje niet al te licht van gewicht.
Er kwam geen gekef of gebrom uit, ik keek verbaasd, Aki zo dat kon nog verbaasder naar de spartelende pootjes en de puffende mevrouw.
"dacht dat hij los liep" zei ze. En "deze is al zo oud". Tsja. Eh Ja, zei ik maar terwijl ik passeerde. Hij kon later weer zelf lopen zag ik.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Jezus wat een mens, goed dat je melding hebt gemaakt! Ik ben benieuwd of ze er wat mee doen.
Ik heb het een keer andersom gehad. Lola aangelijnd, andere hond los. Lola wilde even gaan snuffelen en voor ik doorhad wat er gebeurde had die man Lola aan d'r halsband en kwakt haar zo een meter verderop neer. Wtf
Ik heb het een keer andersom gehad. Lola aangelijnd, andere hond los. Lola wilde even gaan snuffelen en voor ik doorhad wat er gebeurde had die man Lola aan d'r halsband en kwakt haar zo een meter verderop neer. Wtf