Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Je hebt mensen ...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Je hebt mensen ...

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

De meeste mensen met flexilijnen vind ik al dom klootjesvolk.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Oh ik vind flexlijnen wel een fijne uitvinding. Ik gebruik ze altijd voor de asielhonden die absoluut niet los kunnen en zo toch nog wat heen en weer kunnen. Ik doe dan wel voor elke bocht en bij elk stipje in de verte direct de hond kort, dat dan weer wel :pffff:
En dan heb je ook nog mensen die denken dat losloopgebied betekent 'laat alles maar los banjeren en ze zoeken het wel uit'. :ugh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:De meeste mensen met flexilijnen vind ik al dom klootjesvolk.
Hier idem. Zie ik een flexi, ben ik al weg.
99% is te stom om uit de ogen te kijken.
Flex = rechtsomkeert.
Ik kan er niet tegen.
Misschien dacht die mevr wel bij het zien van Kruimel ,hé nog een mongool met een flexi, feeeeest. :engel: :LOL:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind flexen ook idioot. Natuurlijk kan ie op de rem maar mensen vergissen zich er toch in. Die dingen deugen niet zolang je niet alleen op de wereld bent, al helemaal als je met meer dan twee honden loopt want dan kom je 1 hand tekort om ze naar binnen te harken als t moet.
Mayke luistert aan de flex ook minder goed dan los, omdat ze 'hangt' in het idee dat ze aangelijnd is en dus niet zo scherp hoeft te luisteren. En Kiwi weet niet wat een flex is, houden zo.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik heb Branco aan een flex aan een riem om mijn lichaam. Voor Rhodi gebruik ik nl. twee handen. Als er mensen naderen met honden, of ik moet door het verkeer, dan gaat Branco kort op slot. Opgelost.

Een flex is alleen handig als je er secuur mee omgaat. Anders zijn het ondingen waarmee je anderen constant hindert. Niks akeliger dan een flex over het fietspad of verstrikte lijnen.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Niet de flex de schuld geven maar de mensen er achter.
Mijn man kwam van de week hierop straat een man tegen met een grote pitbull aan een gewone riem.
Die hond duikt grauwend achter mijn man langs en die kon nog net onze honden wegtrekken.
Mijn man zei dat hij de riem korter moest houden en die man zei "fuck you, ik ga je doodmaken"
Wat mij opvalt is dat degene die het incident veroorzaakt vaker gaat schelden dan degene die lastig gevallen wordt.

Balen Kruimel, denk je even lekker te gaan wandelen.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Vanwege de enorme hoeveelheid psychisch gedegenereerden onder ons houd ik met alles rekening. Hun gedrag is n.l. zeer onvoorstelbaar. Ze kunnen je stoïcijns, als een zombie passeren. Ze kunnen lachen, maar je moet niet vreemd opkijken als ze afstappen en je een klap voor je kop geven om vervolgens verder te fietsen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Kruimel53 schreef:
bouvierpoedel schreef:De meeste mensen met flexilijnen vind ik al dom klootjesvolk.
Ik héb flexen :pffff: Het kán wel. Die dingen hebben gewoon een rem.
Natuurlijk kan het wel :ok:
Ik heb ook jaren met twee flexlijnen gelopen en nooit een probleem gehad.
Er zit inderdaad ook nog een rem op :lol1:

Er zijn wel een hoop klunzen die die rem nog niet ontdekt hebben :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Veel mensen kunnen niet met een flexriem omgaan. Ze halen de snoer in en blijven maar op die knop drukken zodat hij niet terug in dat kastje gaat. En maar drukken op die knop en drukken.....

Je hebt dom stom volk die hun eigen domheid afreageren op anderen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Nanna schreef:
Hier idem. Zie ik een flexi, ben ik al weg.
99% is te stom om uit de ogen te kijken.
Hahaha, ik loop altijd om voor mensen met flexlijnen. Ik krijg bij de meeste mensen met een flexlijn de neiging om dat ding op hun hoofd kapot te slaan.
Afbeelding
Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers

Ongelezen bericht door Marloes1 »

Pemba schreef:Niet de flex de schuld geven maar de mensen er achter.
Mijn man kwam van de week hierop straat een man tegen met een grote pitbull aan een gewone riem.
Die hond duikt grauwend achter mijn man langs en die kon nog net onze honden wegtrekken.
Mijn man zei dat hij de riem korter moest houden en die man zei "fuck you, ik ga je doodmaken"
Wat mij opvalt is dat degene die het incident veroorzaakt vaker gaat schelden dan degene die lastig gevallen wordt.

Balen Kruimel, denk je even lekker te gaan wandelen.
:ugh:

Daarom wil ik nou in een hutje in het bos gaan wonen. Mensen, echt, er valt niet mee samen te leven. Eekhoorntjes zijn voor mij genoeg.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Ti Jay loopt altijd aan de flex van 8 meter, totaal geen problemen hoor :pffff:
Ik heb hem altijd een stuk uitgerold als we over de straat lopen, de houder in mijn rechterhand en de band houdt ik in mijn linkerhand.
Geen enkele moeite om hem zo te houden als hij er vol ingaat met 58 kilo.
Zou ik nu zijn hele gewicht in mijn rechterhand houden door alleen de houder vast te houden dan gaat het ook bij mij fout denk ik.
Voor mijn gevoel heb je te weinig grip op alleen de houder.

Snappen jullie wat ik bedoel? staat er nogal warrig volgens mij haha

Vervelend hoor Kruimel, sowieso mensen die hun honden niet bij zich houden, maar goed. :roll:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Paisley schreef:Ik vind flexen ook idioot. Natuurlijk kan ie op de rem maar mensen vergissen zich er toch in. Die dingen deugen niet zolang je niet alleen op de wereld bent, al helemaal als je met meer dan twee honden loopt want dan kom je 1 hand tekort om ze naar binnen te harken als t moet.
Mayke luistert aan de flex ook minder goed dan los, omdat ze 'hangt' in het idee dat ze aangelijnd is en dus niet zo scherp hoeft te luisteren. En Kiwi weet niet wat een flex is, houden zo.
Nouhou.... ik gok maar zo dat het niet bij Mayke vandaan komt, maar dat jij anders reageert/vraagt als Mayke aan de flex zit :tongue: .
Zamunda
Zeer actief

Leanne schreef:Ti Jay loopt altijd aan de flex van 8 meter, totaal geen problemen hoor :pffff:
Ik heb hem altijd een stuk uitgerold als we over de straat lopen, de houder in mijn rechterhand en de band houdt ik in mijn linkerhand.
Geen enkele moeite om hem zo te houden als hij er vol ingaat met 58 kilo.
Zou ik nu zijn hele gewicht in mijn rechterhand houden door alleen de houder vast te houden dan gaat het ook bij mij fout denk ik.
Voor mijn gevoel heb je te weinig grip op alleen de houder.

Snappen jullie wat ik bedoel? staat er nogal warrig volgens mij haha

Vervelend hoor Kruimel, sowieso mensen die hun honden niet bij zich houden, maar goed. :roll:
Whut :80: ?! Als er iets is wat ik met alle macht probeer te voorkomen dan is dat wel die band in mijn hand houden :schrik: . Potver, daar kun je toch verdomd lelijke snijwonden van krijgen :blauwoog: .
Ik heb helemaal geen probleem om mijn hond goed te houden middels het handvat en ik zie ook niet hoe ik beter grip zou hebben middels het vasthouden van de band. Maar goed, mijn spierbonkie is wel een stuk lichter dan de jouwe, alhoewel ik ook gerust mijn beide honden aan één flex prima kan houden.
Als het voor jou werkt moet je het natuurlijk gewoon zo blijven doen, maar ik moet er persoonlijk dus niet aan denken.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

:tong:
blondie
Zeer actief

Maar vervelend Kruimel, helaas zijn er gewoon velen die zo denken, niet reageren als ze dat hadden moeten doen, maar achteraf moord en brand schreeuwen omdat de schuld bij jou ligt dat zij hun honden niet onder controle hebben :mrgreen:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik heb Balou aan de flex en nooit problemen, Mowgli zit aan een lange leren riem. Buren hebben een hond van ongeveer de grote van een golden retriever aan de flex, dit gaat nog wel eens mis. Als de hond het op een rennen zet krijgt die man de rem er niet op, het lijkt of de flex bij een sterke hond die er vandoor gaat moeilijker op de rem te krijgen is.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Liepen mensen maar om als ze mij met de flex zagen. :engel:

Ik vind het ideaal. Ze kan snuffelen en redelijk haar eigen tempo lopen. Ze komt hier in de wijk niet los, aan de flex luistert ze als een tierelier. Los rent ze de straat over en luistert ze nauwelijks.
Keuze snel gemaakt.
Moet wel zeggen dat ik keurig ben opgevoed door het forum: roep haar netjes bij me als ik mensen en andere dieren zie. :tongue:
blondie
Zeer actief

Antonetta schreef:Ik heb Balou aan de flex en nooit problemen, Mowgli zit aan een lange leren riem. Buren hebben een hond van ongeveer de grote van een golden retriever aan de flex, dit gaat nog wel eens mis. Als de hond het op een rennen zet krijgt die man de rem er niet op, het lijkt of de flex bij een sterke hond die er vandoor gaat moeilijker op de rem te krijgen is.
Maar daar is dat ding helemaal niet voor. Ik heb met luisteren geoefend aan de flex, en dat loopt een stuk fijner, en op tijd de stop indrukken als je ziet dat er niet geluisterd gaat worden. Dat kleine tikje maakt dat ik wel weer even de aandacht heb en er gewoon bij me gekomen wordt. Maar ik zie om mij heen ook dat dat niet altijd even goed gaat :engel:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb Tama sinds een paar maanden ook aan de flex omdat ze steeds schrikt als een van de andere honden vlakbij haar loopt. Of haar per ongeluk aanraken.
Dicht bij mijn benen vindt ze ook niet leuk sinds ze niet zo goed meer ziet.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Zamunda schreef:Whut :80: ?! Als er iets is wat ik met alle macht probeer te voorkomen dan is dat wel die band in mijn hand houden :schrik: . Potver, daar kun je toch verdomd lelijke snijwonden van krijgen :blauwoog: .
Ik heb helemaal geen probleem om mijn hond goed te houden middels het handvat en ik zie ook niet hoe ik beter grip zou hebben middels het vasthouden van de band. Maar goed, mijn spierbonkie is wel een stuk lichter dan de jouwe, alhoewel ik ook gerust mijn beide honden aan één flex prima kan houden.
Als het voor jou werkt moet je het natuurlijk gewoon zo blijven doen, maar ik moet er persoonlijk dus niet aan denken.
Ik heb wel een met brede band, deze

Afbeelding

Deze zou ik ook niet zo durven vasthouden haha, dan liggen mijn vingers er zo naast denk ik :schrik: :mrgreen:

Afbeelding

Maar het is echt een soepele band, nog nooit een verwonding gehad *afklop Smilie*
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

blondie schreef:
Hoor je ook bij die meeste.? :oeps:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Zamunda schreef:
Paisley schreef:Ik vind flexen ook idioot. Natuurlijk kan ie op de rem maar mensen vergissen zich er toch in. Die dingen deugen niet zolang je niet alleen op de wereld bent, al helemaal als je met meer dan twee honden loopt want dan kom je 1 hand tekort om ze naar binnen te harken als t moet.
Nouhou.... ik gok maar zo dat het niet bij Mayke vandaan komt, maar dat jij anders reageert/vraagt als Mayke aan de flex zit :tongue: .
Haha helemaal gelijk. Het verschil is opmerkelijk. Aan de lijn staat ze in een hele andere modus (omdat ik veel minder op mijn strepen sta aan de lijn, dat klopt :mrgreen: )
Afbeelding
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Ik heb ook flex lijnen.Ideaal voor lange wandelingen in niet-losloopgebieden. Toch kan ik best goed uit mn ogen kijken :D :D .

Ik denk maar zo als de honden los waren geweest dat ze ook onder je fiets doorgefreubeld waren.Vervelend hoor.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Zamunda
Zeer actief

Leanne schreef:
Zamunda schreef:Whut :80: ?! Als er iets is wat ik met alle macht probeer te voorkomen dan is dat wel die band in mijn hand houden :schrik: . Potver, daar kun je toch verdomd lelijke snijwonden van krijgen :blauwoog: .
Ik heb wel een met brede band
Ik ook :mrgreen: . En die band is niet zacht, die randen kunnen echt heel erg lelijk in je handen snijden. Maar op zich kun je die band wel aardig vasthouden (zolang je er niet naar graait), daar heb je wel gelijk in hoor, maar ik doe dat toch liever niet met gewicht eraan.
Ik heb trouwens de 10m versie voor honden tot 50kg en een extra sterke 8m versie voor honden tot 75kg (die laatste is voor als ik beide honden aan één flex wil hebben).

Paisley schreef:
Zamunda schreef:
Haha helemaal gelijk. Het verschil is opmerkelijk. Aan de lijn staat ze in een hele andere modus (omdat ik veel minder op mijn strepen sta aan de lijn, dat klopt :mrgreen: )
Uhuh :mrgreen: .
Labjesfan
Actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Labjesfan »

Ik gebruik een flex bij mijn loopse teef maar hou haar kort indien nodig. In het dorp laat ik haar niet los als ze
Loops is dus is een lfexi voor haar fijn
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Het irritantste vind ik nog van die mensen die hun hond binnenhalen als een vis. Om ze naar achter te trekken, irritant. Leer je hond gewoon komen als je dat vraagt.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Hilde schreef:Het irritantste vind ik nog van die mensen die hun hond binnenhalen als een vis. Om ze naar achter te trekken, irritant. Leer je hond gewoon komen als je dat vraagt.
Ja, dit dus. Ik heb een buurman met een shih tzu achtig beestje die dat doet. Man wat ziet dat er dom uit!
blondie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
blondie schreef:
Hoor je ook bij die meeste.? :oeps:
:mann: nee, want van mijn honden die aan de flex lopen heb je geen last :wink:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Die van mijn lopen ook beide aan de flex. En er zit inderdaad een rem op. Gewoon kort houden die handel.

En inderdaad niet iedereen snapt dat. Waar ik me ook aan irriteer is als je honden passeert en die van mijn kort zijn en de ander zijn fikkie gewoon de volle 2 meter leren riem geeft. Hou die dan ook ff kort, wel zo makkelijk.

Ik vind het heerlijk om met de flex te lopen, mijn vorige hond ook altijd aan de flex gehad omdat ze vrijwel niet los kon.
Sinds Maylo niet altijd even leuk is tegen reuen zit hij dus als we met meerdere honden oplopen ook aan de flex omdat ik dan betere controle heb als hij weer gaat lopen zieken en meteen kan ingrijpen als hij 5 meter bij me vandaan is en het dan doet is ingrijpen minder snel, de andere lopen gewoon los en zo kan hij toch nog redelijk mee spelen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”