Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe neus

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

JBK

Nieuwe neus

Ongelezen bericht door JBK »

Henk (mops) kwam hier een maand of 3 geleden wonen op 13 jarige leeftijd. Hij had toen een vreselijke neus (en tanden, maar die heeft hij niet meer :mrgreen: )
Sinds een week vallen er stukjes van zijn lelijke neus af, en komt er een mooi, glanzend neusje tevoorschijn. In het midden zitten nog wat lelijke, verhoornde plekken dus hij heeft nu een soort haakneusje.

Wat voor soort proces zit hier achter? Gewoon vervellen? Daar lijkt het mij wat te drastisch voor.
Hij krijgt nu kvv en brokken, hiervoor ranzig blikvoer van de lidl. Hij beweegt nu veel meer en hij loopt dus sowieso veel meer buiten.

Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Re: Nieuwe neus

Ongelezen bericht door freskin »

Ik denk dat doordat hij weer in een goede conditie komt, de dode cellen op de neus vervangen worden door nieuwe. Maar omdat de hond zijn neus nat houdt en er ook soms wat afscheiding uit de neus komt, er wat harde stukjes gaan vormen die er later afvallen. Mijn collie heeft dat ook soms als hij niet zo fit is gewest ( hij heeft snel last van zijn darmen). Dan krijgt hij ook van die rare korstjes aan de zijkant van het vlezige gedeelte van de neus.

Wat fijn dat hij weer een fijn leven bij jullie heeft en lekker kan bewegen! Hij krijgt nu goede voeding, dus dat merk je blijkbaar gelijk aan dit soort dingen zoals de neus.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
JBK

freskin schreef:Ik denk dat doordat hij weer in een goede conditie komt, de dode cellen op de neus vervangen worden door nieuwe. Maar omdat de hond zijn neus nat houdt en er ook soms wat afscheiding uit de neus komt, er wat harde stukjes gaan vormen die er later afvallen. Mijn collie heeft dat ook soms als hij niet zo fit is gewest ( hij heeft snel last van zijn darmen). Dan krijgt hij ook van die rare korstjes aan de zijkant van het vlezige gedeelte van de neus.

Wat fijn dat hij weer een fijn leven bij jullie heeft en lekker kan bewegen! Hij krijgt nu goede voeding, dus dat merk je blijkbaar gelijk aan dit soort dingen zoals de neus.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar dit zijn geen korsten of iets dergelijks. Het is gewoon echt z'n neus. In het midden zie je op de foto die groeven, zo was zijn hele neus. Links en rechts heeft hij nu een gewoon stukje neus. Daar zijn de rare stukjes al vanaf gevallen en heeft hij weer een mooie natte neus ipv zo'n uitgedroogd stuk rottend vlees :pffff:

Hij had bij zijn vorige baas ook wel een goed leven hoor, Maar hier is hij meer hond en krijgt wat betere verzorging.
JBK

Niemand die verder een gok wil wagen?
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Oh ja, nu zie ik het pas........ :roos: Ik keek naar dat bruine stukje. Nee, zo'n neus heb ik nog niet eerder gezien. Vreemd....ik zou niet weten wat dat nou kan zijn. :denken:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
JBK

Dat bruine stukje is wel onderdeel van het stukje haakneus wat er nog zit. Maar het is voornamelijk die groeven die opvallen. Zodra daar de grotere gaten tussen vallen, dan valt er weer een stukje af en is het eronder glad en glanzend.

Blijkbaar kent niemand het fenomeen :19:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Nee, ik ken het niet, maar het is zeker interessant.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ja, mijn Franse Bulldog Tirsa had er ook 'last' van, gelukkig in mindere mate. Goedkoopste middel dat je kunt gebruiken is gewoon vaseline, want wat je er ook opsmeert, een lik met de tong en het is er weer vanaf.
JBK

Dank Nanna!
Neeltje schreef:Ja, mijn Franse Bulldog Tirsa had er ook 'last' van, gelukkig in mindere mate. Goedkoopste middel dat je kunt gebruiken is gewoon vaseline, want wat je er ook opsmeert, een lik met de tong en het is er weer vanaf.
Ik ga er ook niks opsmeren, het gaat nu de goede kant op zonder smeersels.
Zo erg als Henk het heeft (gehad), had ik nog nooit gezien. De gaten vielen er gewoon in.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”