Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waaks tegen bekende
Moderator: moderatorteam
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
waaks tegen bekende
Gisteren zat ik op het werk en werd ik gebeld door onze schoonmaakster.
Zij zou naar binnen en maakte voor ze de kamer deur open deed netjes kenbaar dat zij het was. Door even tegen de honden te praten die in de keuken liggen.
Al 2 jaar gaat dit prima en de honden begroeten haar altijd enthousiast.
Maar gisteren was Gimmick in de benen gekomen en stond in een zeer dreigende houding met ontblootte tanden en diep grommen tegenover haar. Zij heeft, volledig begrijpelijk overigens, de kamer deur weer dicht gegooid en is buiten gaan staan.
Waarop ze mij dus belde wat ze nu moest doen.
Het toeval was dat mijn man vrij was en in het centrum liep dus ik heb hem vriendelijk doch dringend verzocht naar huis te gaan en samen naar binnen te gaan.
Hij heeft zich eerst verdekt opgesteld waarna onze schoonmaakster naar binnen ging precies zoals altijd en weer liet Gimmick heel duidelijk merken hier niet van gediend te zijn.
Waarop toen manlief in het zicht kwam ze toch even een donderpreek heeft gekregen. Was het ook meteen klaar.
Het is wel weer duidelijk dat ze steeds waakser wordt en dus als ik weet dat er iemand bij ons naar binnen moet als wij er niet zijn ze toch in de bench moet. En mensen met een sleutel heeellll duidelijk ga inlichten NOOIT zomaar bij ons binnen te lopen.
De schoonmaakster komt al 2,5jaar wekelijks bij ons ook als we niet thuis zijn. En nooit problemen gehad maar het is wel even duidelijk binnen gekomen.
Zij zou naar binnen en maakte voor ze de kamer deur open deed netjes kenbaar dat zij het was. Door even tegen de honden te praten die in de keuken liggen.
Al 2 jaar gaat dit prima en de honden begroeten haar altijd enthousiast.
Maar gisteren was Gimmick in de benen gekomen en stond in een zeer dreigende houding met ontblootte tanden en diep grommen tegenover haar. Zij heeft, volledig begrijpelijk overigens, de kamer deur weer dicht gegooid en is buiten gaan staan.
Waarop ze mij dus belde wat ze nu moest doen.
Het toeval was dat mijn man vrij was en in het centrum liep dus ik heb hem vriendelijk doch dringend verzocht naar huis te gaan en samen naar binnen te gaan.
Hij heeft zich eerst verdekt opgesteld waarna onze schoonmaakster naar binnen ging precies zoals altijd en weer liet Gimmick heel duidelijk merken hier niet van gediend te zijn.
Waarop toen manlief in het zicht kwam ze toch even een donderpreek heeft gekregen. Was het ook meteen klaar.
Het is wel weer duidelijk dat ze steeds waakser wordt en dus als ik weet dat er iemand bij ons naar binnen moet als wij er niet zijn ze toch in de bench moet. En mensen met een sleutel heeellll duidelijk ga inlichten NOOIT zomaar bij ons binnen te lopen.
De schoonmaakster komt al 2,5jaar wekelijks bij ons ook als we niet thuis zijn. En nooit problemen gehad maar het is wel even duidelijk binnen gekomen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Re: waaks tegen bekende
Oh lastig zeg! Je zou toch zeggen dat na 2,5 jaar er niks meer zou veranderen? Misschien is er iets voorgevallen tussen schoonmaakster en Gimmick?
Mijn tante had vroeger een doberman die prima met visite kon, zolang mijn tante in de kamer was in ieder geval. Ging mijn tante even naar de wc/de kamer uit, dan kon de visite niet meer van de bank komen
Mijn tante had vroeger een doberman die prima met visite kon, zolang mijn tante in de kamer was in ieder geval. Ging mijn tante even naar de wc/de kamer uit, dan kon de visite niet meer van de bank komen
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Hier is dat net zo. Als wij niet thuis zijn kan er niemand binnen komen. Ook de mensen niet die hier al jaren dagelijks over de vloer komen. Yara is niet zo moeilijk maar de andere 2 worden echt woest en gaan enorm te keer. Dus wij laten niemand binnen als we er niet zijn. Als we wel thuis zijn slaan ze wel aan maar als mensen eenmaal binnen zijn dan is het goed en zijn ze gewoon braaf en lief.

- Gimmick
- Zeer actief
Nee dat kan ik me niet voorstellen.veertje schreef:Oh lastig zeg! Je zou toch zeggen dat na 2,5 jaar er niks meer zou veranderen? Misschien is er iets voorgevallen tussen schoonmaakster en Gimmick?
Ze is gek op de honden en weet de regels die hier in huis gelden met de honden.
Dus daar houd ze zich ook aan. Dat heb ik eerst maanden geobserveerd voordat ik haar toevertrouwde met de honden alleen te zijn. Ze is van nature erg goed met ze en als er wel wat is dan meld ze dat direct.
Ik merkte al kleine dingetjes aan Gimmick dat ze waakser wordt over haar eigen terrein.
Ik ben de laatste weken/maanden heel intensief met haar bezig geweest omdat ze meer rust in haar lijf en kop kreeg. En ze richt zich steeds meer op mij en minder op anderen.
Buiten gunt ze momenteel anderen en andere honden bijna geen blik meer waardig als ik dat van haar vraag.
En ik denk dat dat het beschermende wat ze toch al in zich heeft nog meer heeft aangewakkerd.
Even heel vermenselijkt gedacht: "dit is van mijn vrouw en wie ben jij om hier te komen zonder dat zij daar toestemming voor heeft gegeven" als ik er ben is er namelijk helemaal niks aan de hand.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Gimmick
- Zeer actief
Gimmick waakt amper als ik er ben.Yara schreef:Hier is dat net zo. Als wij niet thuis zijn kan er niemand binnen komen. Ook de mensen niet die hier al jaren dagelijks over de vloer komen. Yara is niet zo moeilijk maar de andere 2 worden echt woest en gaan enorm te keer. Dus wij laten niemand binnen als we er niet zijn. Als we wel thuis zijn slaan ze wel aan maar als mensen eenmaal binnen zijn dan is het goed en zijn ze gewoon braaf en lief.
Maar het ging al zeker 2 jaar goed dat onze schoonmaakster binnen kon komen zonder ons in huis. Dit is dus echt nieuw gedrag.
En ik vind het geen mega drama hoor alleen geeft het wel weer even een punt om op te Letten.
Iedereen echt op het hart te drukken niet zomaar naar binnen te lopen als we er niet zijn.
Wat nog wel eens voor kwam dat ze bijvoorbeeld even de honden de tuin in gooiden als wij lang weg waren. ...
- dagmar88
- Zeer actief
Gimmick schreef: Gimmick waakt amper als ik er ben.
Hier net zo. Waaksheid als in aanslaan op rare geluiden vindt ze voor het plebs, dat doen alleen de heren
Zodra ik de deur uit ben gaat ze mensen die ze niet héél goed kent stellen tot ik terugkom.
Dat doen we dus maar niet meer.
- Gimmick
- Zeer actief
Het aanslaan is ook voorbehouden aan Gentle hier in huis.dagmar88 schreef:Gimmick schreef: Gimmick waakt amper als ik er ben.
Hier net zo. Waaksheid als in aanslaan op rare geluiden vindt ze voor het plebs, dat doen alleen de heren![]()
Zodra ik de deur uit ben gaat ze mensen die ze niet héél goed kent stellen tot ik terugkom.
Dat doen we dus maar niet meer.
Ach ik heb de bench klaar staan en de volgende keer gaat ze gewoon weer in de bench als er iemand naar binnen moet...
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik denk dat het toch de leeftijd is, ze wordt/is volwassen en dan neem je je taken een stuk meer serieus!
Hier komt ook niemand binnen als ik er niet ben of niet zeg dat het goed is
Hier komt ook niemand binnen als ik er niet ben of niet zeg dat het goed is
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
- Gimmick
- Zeer actief
Marco88 schreef:ik dacht dat de gemiddelde amstaff allemans vrienden waren naar mensen
Gimmick is sowieso geen gemiddelde amstaff.
Ze heeft wel meer dingen waar ze niet aan voldoet en wat volgens de rasvereniging wel zo "hoort te zijn"
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Boef was de hond van mijn moeder die we kregen toen ik nog thuis woonde. schat van een beest. toen ik 10 jaar later het huis uit ging was boef er nog en ik kwam natuurlijk ook vaak daar. toen ik een keer binnen kwam toen mijn moeder er niet was is boef tijdens mijn hele bezoek in de andere hoek van de kamer blijven staan, mij aankijkend alsof ik niet te vertrouwen was.
het kan dus wel degelijk veranderen.
het kan dus wel degelijk veranderen.

- Gimmick
- Zeer actief
Nou ik vind het wel een bijzondere wending...
Wat maakt dat een hond iemand opeens niet meer vertrouwd...
Dat ze nu volwassen wordt geloof ik niet zo. Ze is al een hele tijd stabiel in haar gedrag...
Wat maakt dat een hond iemand opeens niet meer vertrouwd...
Dat ze nu volwassen wordt geloof ik niet zo. Ze is al een hele tijd stabiel in haar gedrag...
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Had de schoonmaakster een ander luchtje op?
Ander parfummetje of andere zeep gebruikt.
- Gimmick
- Zeer actief
Hem dat durf ik niet te zeggen wel interessant om eens te vragen.ranetje schreef:Had de schoonmaakster een ander luchtje op?
Ik weet wel dat ze vaak een ander geurtje op heeft...