Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kangal weigert zijn ontwormingskuur in te nemen
Moderator: moderatorteam
-
Kangal
Kangal weigert zijn ontwormingskuur in te nemen
Ik probeer mijn Kangal te ontwormen maar hij weigert die tabletten in te nemen, bij de DA heeft hij die tablet moeilijk binnengekregen(zeer moeilijk zelfs).
Welke methode proberen jullie uit te voeren als jullie honden de ontwormingstabletten niet willen innemen?
En mijn DA zei dat ik mijn Kangal om de maand moest ontwormen maar vinden jullie niet dat hij 2x per maand ontwormd moet worden omdat hij veel met planten bezig is en hij een heel andere ras is in vergelijking met andere soorten zoals pitbulls of poedels....
Welke methode proberen jullie uit te voeren als jullie honden de ontwormingstabletten niet willen innemen?
En mijn DA zei dat ik mijn Kangal om de maand moest ontwormen maar vinden jullie niet dat hij 2x per maand ontwormd moet worden omdat hij veel met planten bezig is en hij een heel andere ras is in vergelijking met andere soorten zoals pitbulls of poedels....
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Kangal weigert zijn ontwormingskuur in te nemen
Ik ontworm mijn honden nooit.
Alleen als ze wormen hebben en die hebben ze nooit.
Ik geef tabletten met een beetje smeerworst, en soms in een stukje brood ik hou dan twee stukje brood in mijn handen een stukje met de tablet en een stukje zonder, ik geef dan eerst die met de tablet en gelijk erachteraan die zonder tablet, mijn honden slikken dan snel het eerste stukje in om heel snel dat tweede stukje aan te pakken.
Alleen als ze wormen hebben en die hebben ze nooit.
Ik geef tabletten met een beetje smeerworst, en soms in een stukje brood ik hou dan twee stukje brood in mijn handen een stukje met de tablet en een stukje zonder, ik geef dan eerst die met de tablet en gelijk erachteraan die zonder tablet, mijn honden slikken dan snel het eerste stukje in om heel snel dat tweede stukje aan te pakken.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Lemuria
Als je meer serieuze reacties wil, zou ik als ik jou was eens ophouden met dit soort rare opmerkingen. Het is namelijk qua opbouw gewoon exact dezelfde diersoort met dezelfde globale behoeftes als elk ander ras. Er is níks uitermate bijzonders aan een Kangal. Het is gewoon een hond.Kangal schreef:...en hij een heel andere ras is in vergelijking met andere soorten zoals pitbulls of poedels....
OT: Ik heb mijn hond sinds d'r puppentijd niet meer ontwormd, dus sinds ze een maand of 5-6 was. Ze heeft geen wormen, dus hoeft er ook niets uitgeroeid te worden.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Precies, zo doe ik het ook, inclusief de koffieTara schreef:Bek open, pilletje achter in de bek douwen, over keel wrijven en koffie zetten.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Dat dus en klaar.Tara schreef:Bek open, pilletje achter in de bek douwen, over keel wrijven en koffie zetten.

- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Je neemt 3 stukjes worst (waarvan je weet dat hij het erg lekker vindt)
Je legt ze op een rij, in het 2e stuk zit de pil.
Je geeft het eerste stuk, dan die met de pil en schuift gelijk de 3e er achteraan.
Hap, slik, weg.
Je legt ze op een rij, in het 2e stuk zit de pil.
Je geeft het eerste stuk, dan die met de pil en schuift gelijk de 3e er achteraan.
Hap, slik, weg.
-
Kangal
Jullie zeggen nu allemaal dat ik het met een worst moet doen maar mijn dierenarts verbiedt het mij om hem andere soorten eten te geven buiten brokken en hondensnoepjes, hondenkoekjes. Ik vind dit heel raar, ik ga telkens naar een andere DA en de ene zegt "jawel hij mag restjes van tafel eten en ook fruit" en de andere zegt "absoluut niet totdat hij volwassen is, dan pas mag hij het wel" dus ik volg altijd het advies van de laatste DA, dus geen restjes van huis.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
dan koop je leverpastei voor honden of een rodi worst. Er zijn ook dergelijke dingen te koop speciaal voor honden.Kangal schreef:Jullie zeggen nu allemaal dat ik het met een worst moet doen maar mijn dierenarts verbiedt het mij om hem andere soorten eten te geven buiten brokken en hondensnoepjes, hondenkoekjes. Ik vind dit heel raar, ik ga telkens naar een andere DA en de ene zegt "jawel hij mag restjes van tafel eten en ook fruit" en de andere zegt "absoluut niet totdat hij volwassen is, dan pas mag hij het wel" dus ik volg altijd het advies van de laatste DA, dus geen restjes van huis.
Met als enig verschil dat deze t.o.v. leverworst die voor mensen bedoeld is, belachelijk duur is. Maar goed met jouw verhaal , zou ik dat dan gewoon kopen
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Dan ga je eerst even naar een dierenarts die zegt dat wormpillen wel met leverworst gegeven mogen worden.Kangal schreef:Jullie zeggen nu allemaal dat ik het met een worst moet doen maar mijn dierenarts verbiedt het mij om hem andere soorten eten te geven buiten brokken en hondensnoepjes, hondenkoekjes. Ik vind dit heel raar, ik ga telkens naar een andere DA en de ene zegt "jawel hij mag restjes van tafel eten en ook fruit" en de andere zegt "absoluut niet totdat hij volwassen is, dan pas mag hij het wel" dus ik volg altijd het advies van de laatste DA, dus geen restjes van huis.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Het is onzin dat hij geen ander eten mag hebben buiten brokken en hondensnoepjes. Fruit kan goed als hij dat lust. Wel met mate, zodat hij geen diarree krijgt. Een stukje appel of banaan kan geen kwaad.Qua voedingswaarde doet het niet zo veel, maar hij mag het wel hebben. Restjes van tafel mag af en toe ook best wel.Kangal schreef:Jullie zeggen nu allemaal dat ik het met een worst moet doen maar mijn dierenarts verbiedt het mij om hem andere soorten eten te geven buiten brokken en hondensnoepjes, hondenkoekjes. Ik vind dit heel raar, ik ga telkens naar een andere DA en de ene zegt "jawel hij mag restjes van tafel eten en ook fruit" en de andere zegt "absoluut niet totdat hij volwassen is, dan pas mag hij het wel" dus ik volg altijd het advies van de laatste DA, dus geen restjes van huis.
Ik zou hem zeker niet twee keer per maand ontwormen. Het is toch gif wat je hem geeft. Je zou hem nog met 4 maanden en met 6 maanden kunnen ontwormen, en dan 4x per jaar.
Ik ontworm mijn honden niet vaak. Hoogstens 1x per jaar. Maar kom je op plaatsen waar veel katten of honden lopen, zou ik hem vanaf 1 jaar wel 2x per jaar ontwormen.
Een hond is nooit helemaal vrij van wormen. Maar als hij gezond is heeft hij genoeg weerstand om niet ziek te worden. Zodra het wormmiddel de aanwezige wormen heeft gedood, en de hond likt bv buiten weer aan besmet gras, heeft hij alweer een wombesmetting te pakken. Kunst is om de wormen niet de overhand te laten nemen door zo nu en dan te ontwormen en de hond gezond te houden.
Als ik mijn honden medicijnen moet geven, doe ik die meestal in wat leverworst. Gaat hier altijd goed. En anders inderdaad: bek open,pil erin schuiven en over de keel wrijven.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik geef pillen nooit met iets erbij. Waarom?
Gewoon in die klep mikken en op naar de koffie.
Maar enfin, ik ontworm ook niet, dat scheelt.
Gewoon in die klep mikken en op naar de koffie.
Maar enfin, ik ontworm ook niet, dat scheelt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik overleg niet t gaat er gewoon in... bek open pil erin bek dicht en een kaasje erna... probleem opgelost. Maar ik ontworm ook niet dus....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mosquito1980
- Zeer actief
Als je meer serieuze reacties wil, zou ik als ik jou was eens ophouden met dit soort rare opmerkingen. Het is namelijk qua opbouw gewoon exact dezelfde diersoort met dezelfde globale behoeftes als elk ander ras. Er is níks uitermate bijzonders aan een Kangal. Het is gewoon een hond.Lemuria schreef:Kangal schreef:...en hij een heel andere ras is in vergelijking met andere soorten zoals pitbulls of poedels....
Precies, ze zijn 1 grote familie, ze hebben allemaal verschillende namen Poedel, PB, Tockel, Heddur, etc maar van de achternaam heten ze allemaal HOND. Kangal is echt helemaal niets bijzonders.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Blij dat ik gewoon een poedel heb...die hoeft niet zo achterlijk vaak een wormenkuur, en kan ook, vanaf pup al, allerlei lekkere dingetjes eten die ik voor hem verzin, en geen dierenarts die dat gek vind...
Ik vraag me wel af in wat voor vreemd parallel universum jij leeft, met je rare opvattingen over honden, en ik vind het knap dat je de weg naar een Nederlands hondenforum toch gevonden hebt
Ik vraag me wel af in wat voor vreemd parallel universum jij leeft, met je rare opvattingen over honden, en ik vind het knap dat je de weg naar een Nederlands hondenforum toch gevonden hebt
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Doe er- als je niet moeilijk wilt doen- eens een likje pindakaas aan, dat eten de meeste honden graag en voor een keer kan het geen kwaad hoor.
En anders: bek open, pil goed achterin de keel mikken, bek dicht, hand er omheen en even over de keel wrijven zodat hij moet slikken en klaar is Kangal.
En anders: bek open, pil goed achterin de keel mikken, bek dicht, hand er omheen en even over de keel wrijven zodat hij moet slikken en klaar is Kangal.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Misschien is Kangal een vermomde kat.
Dat geeft weleens problemen met een pilletje erin stoppen.
Daar zijn wel trucjes voor, maar dan nog, er zijn er die echt helemaal nergens intrappen. Die moeten dan in een dwangkooi of krijgen een roesje.
Probeer het eens met zijn kostuum uit. En dan beide voorpoten vasthouden met een vinger ertussen. Misschien wel verstandig om dan in ieder geval zelf zijn kangalmasker op te zetten tegen het krabben.
Dat geeft weleens problemen met een pilletje erin stoppen.
Daar zijn wel trucjes voor, maar dan nog, er zijn er die echt helemaal nergens intrappen. Die moeten dan in een dwangkooi of krijgen een roesje.
Probeer het eens met zijn kostuum uit. En dan beide voorpoten vasthouden met een vinger ertussen. Misschien wel verstandig om dan in ieder geval zelf zijn kangalmasker op te zetten tegen het krabben.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Bij Elco is het idd pil achterin de bek, bek dicht houden en over de keel wrijven. Bij Boomer was het paar brokjes erbij leggen in de hand en alles ging achter elkaar naar binnen
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Dit dus.Tara schreef:Bek open, pilletje achter in de bek douwen, over keel wrijven en koffie zetten.
Ik doe het een keer per jaar.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Bij mijn collie kan ik wel makkelijk een pil achter in de bek doen,maar bij mijn Saarloos niet. Zijn bek is net een bankschroef. Geen beweging in te krijgen. Daar helpt een pil verstopt in iets lekkers weer goed bij. 
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- dagmar88
- Zeer actief
Ik verstop pillen in eerste instantie, maar als ze dat doorhebben gaan ze ook iets heel lekkers niet aannemen. Dan maar onder dwang.
Charlie en Niko zijn zo braaf dat ze alles aanpakken en opeten, ook wanneer het vies is.
Met ontwormingstabletten nooit problemen, die hebben een (volgens de honden) lekker smaakje.
-
Neeltje
Maar heel eerlijk, de paar keer dat ik Lotje heb ontwormd, zijn het schijnbaar toch hele lekkere pilletjes, want ze gaan als snoepjes naar binnen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Je hebt ze met smaakje van milbemax.Neeltje schreef:Maar heel eerlijk, de paar keer dat ik Lotje heb ontwormd, zijn het schijnbaar toch hele lekkere pilletjes, want ze gaan als snoepjes naar binnen.
Heeft Xygan ook gehad zag ik later op de verpakking.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Kangal
Dat zou heel goed kunnen maar Kangals staan bekend als 1 van de slechtste etende honden, ik ben heel consequent met zijn voeding. Ik wil echt niet dat hij zoals zijn vader en moeder wordt die alleen maar rijst eten. Dankzij jullie geadviseerde brokken gaat het een stuk beter. Kangals zijn zeer kieskeurig met het etenNeeltje schreef:Maar heel eerlijk, de paar keer dat ik Lotje heb ontwormd, zijn het schijnbaar toch hele lekkere pilletjes, want ze gaan als snoepjes naar binnen.
-
Kangal
In Turkije heb ik gezien dat velen de oren van hun honden couperen(niet enkel bij kangals maar ook bij andere soorten rassen), maar ik begrijp die mensen omdat ze hun honden inzetten om hun grondstoffen te beschermen tegen de beren en vossen. Maar wat ik niet begrijp is dat kort bij ons iemand ook een Kangal heeft waarbij hij zijn oren wilt laten snijden, reden?: "als hij vecht dan heeft hij minder kans om te verliezen". Ik vind dit dierenmishandeling ik zal het nooit bij mijn Kangal doen ik heb veel compassie voor dierenmosquito1980 schreef:Oeps, Nanna, heeft "jouw" Kangal de oren geknipt?
Laatst gewijzigd door Kangal op 12 okt 2015 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
- mosquito1980
- Zeer actief
Niemand heeft het over eten, je moet iets vinden wat hij super lekker vindt om de pil te camoufleren. Dat is echt geen "eten" voor zo'n hond.Kangal schreef:Dat zou heel goed kunnen maar Kangals staan bekend als 1 van de slechtste etende honden, ik ben heel consequent met zijn voeding. Ik wil echt niet dat hij zoals zijn vader en moeder wordt die alleen maar rijst eten. Dankzij jullie geadviseerde brokken gaat het een stuk beter. Kangals zijn zeer kieskeurig met het etenNeeltje schreef:Maar heel eerlijk, de paar keer dat ik Lotje heb ontwormd, zijn het schijnbaar toch hele lekkere pilletjes, want ze gaan als snoepjes naar binnen.
- mosquito1980
- Zeer actief
Goed zo, ben blij dat jij zo'n instelling hebtKangal schreef:In Turkije heb ik gezien dat velen de oren van hun honden couperen(niet enkel bij kangals maar ook bij andere soorten rassen), maar ik begrijp die mensen omdat ze hun honden inzetten om hun grondstoffen te beschermen te de beren en vossen. Maar wat ik niet begrijp is dat kort bij ons iemand ook een Kangal heeft waarbij hij zijn oren wilt laten snijden, reden?: "als hij vecht dan heeft hij minder kans om te verliezen". Ik vind dit dierenmishandeling ik zal het nooit bij mijn Kangal doen ik heb veel compassie voor dierenmosquito1980 schreef:Oeps, Nanna, heeft "jouw" Kangal de oren geknipt?
-
Kangal
En wat zei ik? hij wilt die pillen niet innemen, ik heb hem 3x ontwormd maar ik ben zelf nog niet eens zeker of dat goed is verlopen, ik geef hem snoep met daartussen die pil, hij eet die snoepen en de pil spuugt hij er naderhand uit. Ik heb het ook geprobeerd om die tablet tussen zijn brokken te leggen maar dan krijgen weer weer hetzelfde verhaal.mosquito1980 schreef:Niemand heeft het over eten, je moet iets vinden wat hij super lekker vindt om de pil te camoufleren. Dat is echt geen "eten" voor zo'n hond.Kangal schreef:Dat zou heel goed kunnen maar Kangals staan bekend als 1 van de slechtste etende honden, ik ben heel consequent met zijn voeding. Ik wil echt niet dat hij zoals zijn vader en moeder wordt die alleen maar rijst eten. Dankzij jullie geadviseerde brokken gaat het een stuk beter. Kangals zijn zeer kieskeurig met het etenNeeltje schreef:Maar heel eerlijk, de paar keer dat ik Lotje heb ontwormd, zijn het schijnbaar toch hele lekkere pilletjes, want ze gaan als snoepjes naar binnen.
-
Kangal
Hij bijt echt zeer veel 's avonds ik weet niet waarom maar zoals vandaag heeft hij me nog nooit zo veel en zo hard gebeten, hij bleef maar springen op mijn arm net zoals een politiehond en hij bijt mijn ouders ook overdag maar mij bijt hij overdag niet. maar 's avonds is hij echt zeer wild en als ik hem weer naar de kelder breng waar zijn lekkere bed klaar staat slaapt hij direct, ik had ook nog wat water gezet omdat zijn water leeg was en hij dronk er 3 minuten aan. Hij is ondertussen 17 weken oud
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Hij vist ze er keurig uit en dat doen veel honden. Vandaar ook de leverworst, pindakaas en weet ik veel wat wat er gezegd wordt. Je moet hem foppen en dat lukt alleen met iets wat hij onweerstaanbaar lekker vindt.Kangal schreef:En wat zei ik? hij wilt die pillen niet innemen, ik heb hem 3x ontwormd maar ik ben zelf nog niet eens zeker of dat goed is verlopen, ik geef hem snoep met daartussen die pil, hij eet die snoepen en de pil spuugt hij er naderhand uit. Ik heb het ook geprobeerd om die tablet tussen zijn brokken te leggen maar dan krijgen weer weer hetzelfde verhaal.mosquito1980 schreef:Niemand heeft het over eten, je moet iets vinden wat hij super lekker vindt om de pil te camoufleren. Dat is echt geen "eten" voor zo'n hond.Kangal schreef:Dat zou heel goed kunnen maar Kangals staan bekend als 1 van de slechtste etende honden, ik ben heel consequent met zijn voeding. Ik wil echt niet dat hij zoals zijn vader en moeder wordt die alleen maar rijst eten. Dankzij jullie geadviseerde brokken gaat het een stuk beter. Kangals zijn zeer kieskeurig met het etenNeeltje schreef:Maar heel eerlijk, de paar keer dat ik Lotje heb ontwormd, zijn het schijnbaar toch hele lekkere pilletjes, want ze gaan als snoepjes naar binnen.
Plakje worst of iets anders mag best een keer.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Kangal
[quote="marian*"]
en iets over zijn bijtgedrag?
en iets over zijn bijtgedrag?