Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Doggy ride valt om
Moderator: moderatorteam
- Bishy
- Zeer actief
Doggy ride valt om
Vanmorgen fietste ik met Dex achter mij in de Doggy ride van de osteopaat terug naar huis toen op een zeer drukke rotonde in een flauwe bocht de doggy ride omviel.
Dexter is zich kapot geschrokken, maar lijkt zich inmiddels hersteld te hebben. .
Ik niet, ik heb altijd gedacht dat mijn hond(en) veilig waren in de fietskar. Heeft iemand dit eerder meegemaakt dat een doggy ride gewoon omvalt?
We hebben hem al 1,5 jaar. Eerste half jaar gebruikt voor Bish en pup Dexter en afgelopen zomer wekelijks voor alleen Dexter. Nooit eerder is hij omgevallen maar ik durf niet zo goed meer.
Dexter is zich kapot geschrokken, maar lijkt zich inmiddels hersteld te hebben. .
Ik niet, ik heb altijd gedacht dat mijn hond(en) veilig waren in de fietskar. Heeft iemand dit eerder meegemaakt dat een doggy ride gewoon omvalt?
We hebben hem al 1,5 jaar. Eerste half jaar gebruikt voor Bish en pup Dexter en afgelopen zomer wekelijks voor alleen Dexter. Nooit eerder is hij omgevallen maar ik durf niet zo goed meer.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Doggy ride valt om
Als een hond in één kant er van gaat zitten en je maakt daarbij ook nog eens een bocht dan is het inderdaad niet veilig heb ik zelf ook ervaren.
Zelf ga ik rustig sparen voor een echte bakfiets met aandrijving en daar laat ik dan een dakje op zetten en tralies omheen. Een heel bouwwerk dus maar wel zo veilig. De doggyride heb ik zelf weggegeven aan iemand die het niet voor de hond gebruikt, vind het echt wel gevaarlijk dus.
Zelf ga ik rustig sparen voor een echte bakfiets met aandrijving en daar laat ik dan een dakje op zetten en tralies omheen. Een heel bouwwerk dus maar wel zo veilig. De doggyride heb ik zelf weggegeven aan iemand die het niet voor de hond gebruikt, vind het echt wel gevaarlijk dus.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Tijdens vakanties gebruiken wij de doggyride erg veel maar dit is ons nog nooit overkomen gelukkig
Hoewel buster ook niet bepaald stil zit en regelmatig omdraait en met zijn 40 kilo toch aardig wat weegt
Hoewel buster ook niet bepaald stil zit en regelmatig omdraait en met zijn 40 kilo toch aardig wat weegt
Fenneke en Baloe

- Bishy
- Zeer actief
Een bakfiets lijkt me geweldig maar ik vind ze vrij prijzig en ik kan hem niet binnen kwijt en buiten laten staan durf ik niet.
@fenneke, met 40 kilo hond komt die kar niet van de grond.
Met bish (ook 40 kg) lag die kar als een blok op de weg en kwam ik met heel veel moeite heel langzaam vooruit.
@fenneke, met 40 kilo hond komt die kar niet van de grond.
Laatst gewijzigd door Bishy op 08 okt 2015 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
euh ja, hier wel eens gebeurd, kwam doordat Fix een scooter zag en ik wist toen niet dat ze zo idioot kon reageren dus niet de schuld van de doggyride
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Bishy schreef:
@fenneke, met 40 kilo hond komt die kar niet van de grond.Met bish (ooi 40 kg) lag die kar als een blok op de weg en kwam ik met heel veel moeite heel langzaam vooruit.
Ik bedoel dat als 40 kilo aan een kant gaat zitten de doggyride makkelijk om zou moeten kiepen maar dat gebeurt niet
Fenneke en Baloe

- Bishy
- Zeer actief
Gelukkig maar 
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Welk formaat doggyride heb jij? Ik heb verschillende honden in de doggyride gehad en lang niet allemaal even braaf. Van 10 kilo tot 40 kilo honden, met 1 of meerdere erin, gek doend en rustig. Omvallen nooit gebeurd, maar rijd wel voorzichtig. Een rotonde kan inderdaad door hoogte verschil de kar wel makkelijker kiepen, dat lijkt mij geen wiskunde?