Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Knuffelig?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Knuffelig?

Ongelezen bericht door Hylos »

Xavi mag graag tegen je aan liggen, liefst een beetje over je been heen of iig 1 pootje op je been. Als ik na het werk even op de bank slaap gaat hij ook helemaal tegen me aan liggen en propt zichzelf soms in de kleinste hoekjes en meest onmogelijke houdingen en gaat dan ook slapen :mrgreen:

Vanavond kwam hij even een aai halen, hij komt dan even lekker bij je liggen voor wat geknuffel :I:

Afbeelding

Zijn jullie hondjes ook zulke knuffelige schoothondjes? :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Lemuria

Re: Knuffelig?

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ahhh, lieve foto :I:

Ja hier nog zo'n vrijkont. Er moet altijd een lichaamsdeel contact maken met me als ik op de bank zit of in bed lig.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Yara komt een enkele keer wel eens een knuffel halen maar dat is niet echt een knuffelhond. Zij ligt eigenlijk altijd op wacht naar de deur te staren. Maar Zorro en Famke zijn echte knuffels. Zodra ik richting de bank loop hebben ze een wedstrijd wie er het eerst naast me zit. Die willen de hele dag wel knuffelen. Famke wil ook altijd op schoot, past niet maar dat kwartje wil nog steeds niet helemaal vallen. Ik heb nog nooit eerder zulke knuffelige herders gehad. Misschien komt het omdat ze hier geboren zijn.
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

och wat schattig zeg!! zo'n lief 'klapkaakje' in je armen :love: dan smelt je toch?
mijn Amber heeft dat ook. Overdag de boel terroriseren (lekker fel mechelmeisje) en dan 's avonds als een baby in mijn armen :I:
daar doe je het voor toch?
Afbeelding
Lemuria

Afbeelding

Zo zitten we meestal, ze wurmt zich ergens onder een arm en gaat dan met alle vier de poten in de lucht liggen ronken :I:
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Het is idd zo leuk als het van die "stoere" honden zijn die dan als een kleine baby even bij mama wil liggen. :LOL:
Xavi trekt er ook altijd zo gekke kop bij. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Lemuria

Ja echt he :I: Op straat een grote bakkus, maar eenmaal in huis als was in je handen :I:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Maylo is ook zo'n slijmbal die het liefst in je kruipt. En het liefst de hele dag.
Izzy kan er ook wat van maar ligt ook wel vaak graag zelfstandig.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Het zit in de naam: Izzie ligt ook graag contact te maken met 4 pootjes in de lucht.

Maar ik smelt het meest als ik haar aanhaal en ze direct helemaal tegen me aan komt leunen. Kroel ik haar op haar kop dan legt ze echt haar hoofd in mijn handen. Als ik sta en ik aai haar dan leunt ze tegen mijn benen aan. Ik vind het zo'n vertederend gebaar van vertrouwen dat ik dan echt voel hoe gek ik op dat beest ben.
Marc147
Actief
Mijn ras(sen): Asielhonden
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Marc147 »

Een van mijn wandelhonden is ook zo'n knuffelkont. Als je in het gras gaat zitten komt ze naast of op je liggen. Als ze naast je ligt, rolt op haar rug en wil ze alleen maar een bellyrub. Alleen is Angel geen schoothondje, maar een Amerikaanse Bulldog van een kilo of 35/40...
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Bros is een grote knuffelkont, die wil het liefste heel de dag tegen mij aan hangen.
Als ik op de bank lig, rolt hij zich in mijn hals en als ik voor de pc zit dan heeft hij 1 poot op mijn voet.
Zit ik aan tafel hangt hij tegen mijn benen aan, of zit bij mij op schoot die moet en zal contact hebben.

Bigboy komt even een aai halen en gaat dan weer ergens anders liggen.
Hij ligt wel bij mij in de buurt, maar hoeft niet persee mij aan te raken.

Maar mijn honden tellen eigenlijk niet ik heb nou eenmaal schoothondjes.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ja, hier ook één die regelmatig even op schoot wil. Ze heeft haar eigen 2-zits bank, haha. (behalve als er visite is, dan moet ze hem afstaan) Maar soms moet ze gewoon even op schoot. Absoluut gezellig!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lotje ook. Ze gaat meestal tussen mijn benen in zitten en dan gaat ze rechtop zitten met haar rugje tegen mij aan en zo kan ze het uren volhouden.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

BIj Pom verschilt het heel erg. Nu heeft ze het weer flink te pakken, net als Izzy lekker op haar rug naast me, of met haar kop op mijn been heel tevreden. Savonds in bed ligt ze ook strak tegen me aan, en vannacht werd ik zelfs gespoond hahahah, ze was omgerold en maakte er maar het beste van geloof ik.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Tapas wil wel heel graag knuffelen op zijn tijd, ze ligt ook graag bij me/tegen me aan op schoot.
Mojo is op zich minder knuffelig, hij wil wel altijd contactliggen dus ligt of half over me heen op de bank, of tegen me aan.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco ligt 's ochtends wel graag tegen me aan/half op mij. Maar vooral 's avonds zoekt hij vaak al snel een plekje apart van mij. Dus knuffelen: graag, maar niet overdrijven ;)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hylos schreef:Het is idd zo leuk als het van die "stoere" honden zijn die dan als een kleine baby even bij mama wil liggen. :LOL:
Xavi trekt er ook altijd zo gekke kop bij. :mrgreen:
:mrgreen: Stoer?

Charlie ligt het liefst te hele dag snuivend tegen me aan geplakt.
Je kunt er ook alles mee doen, ze houdt zich compleet slap.

Tibbeltje komt 's ochtends vaak even knuffelen, onder de dekens nu het kouder wordt.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik wil ook wel met Xavi knuffelen :I:

Manu is dol op knuffelen maar niet altijd.
Hij komt dan zijn hoofd begraven in mijn schoot en hij ploft dan zo heerlijk met dat grote lichaam op mij neer :I:
Afbeelding
Op een of andere manier vindt hij het zelfs fijn als jij op hem of tegen hem aan gaat liggen. Hier waren we wat ingedut :mrgreen:
Afbeelding

Uma is net een kat. Die hangt het liefst op schoot, maakt niet uit welke houding. En owee als je stopt met aaien :hmmm:
In bed is ze pas erg. Die wurmt zich op haar rug en wrijft zichzelf in de deken waarbij ze jou steeds meer aan de kant duwt en je uiteindelijk maar 30 cm deken over houdt. Maar wegsturen kan ik nooit :jank:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Nap zou wel willen maar als hij eenmaal ligt en je beweegt vliegt hij ook zo weer weg, dat heeft hij altijd gehad. Op een of andere manier vindt hij het dan toch weer 'eng'? Soms lijkt hij dat allemaal kwijt te zijn en is hij enorm knuffelig en er zijn ook dagen dat hij echt geen knuffelhond is. We zijn er aangewend;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Finn is enorm knuffelig, echt zo klef! Op schoot is niet gewoon op schoot, nee dat is bijna tot in mijn nek. Mijn bank is best ruim, maar hij moet en zal bij me liggen. Als hij niet op schoot mag, dan maar er naast.
Bij vreemde mensen is het niet anders, hij kan dan doen alsof hij nooit aandacht krijgt :Q:
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Sarah moet niets hebben van klef gedoe :neenee: :ugh:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Soms zijn ze het van nature, soms niet. Maar uiteindelijk worden mijn honden het allemaal. En dan komen ze graag even langs om aangehaald te worden. Een van de redenen dat ik zo gek ben op honden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Apple houdt van aaien en op schoot liggen, maar toch is niet heel erg knuffelig. Ze ligt wel graag aan je voeten.
Ben komt graag even bij je kroelen, ook op schoot. Hij is dus wel meer een knuffelbeer.
Maar echt zodat ze bijna in je kruipen ken ik niet.
xTessa
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xTessa »

Beau is ook lekker knuffelig :)
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Manu schreef:
Uma is net een kat. Die hangt het liefst op schoot, maakt niet uit welke houding. En owee als je stopt met aaien :hmmm:
In bed is ze pas erg. Die wurmt zich op haar rug en wrijft zichzelf in de deken waarbij ze jou steeds meer aan de kant duwt en je uiteindelijk maar 30 cm deken over houdt. Maar wegsturen kan ik nooit :jank:
ja dat doet Pom dus ook ja. En dan op een gegeven moment lig je knetterkrap op een rand van het bed en zij ligt diagonaal prinsheerlijk op haar rug. Dan stuur ik haar toch maar wel weg hoor, dat gaat me te ver :D
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna is ook zo. Ze ligt het liefst bij mijn vriend, vooral als hij in kleermakerszit zit, dan heeft ze een heerlijk holletje om in te liggen. Als ze bij mij ligt stort ze zich eerst bovenop me, maar ik heb daar meestal niet zo'n zin in dus dan geef ik haar een duw, opzouten. 22 kilo is best veel als dat allemaal op je ligt. Ze kiest dan uiteindelijk maar voor contactliggen, het liefst zo strak mogelijk tegen je aan en soms stiekem toch die kop op schoot.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Luna87 schreef:Luna is ook zo. Ze ligt het liefst bij mijn vriend, vooral als hij in kleermakerszit zit, dan heeft ze een heerlijk holletje om in te liggen. Als ze bij mij ligt stort ze zich eerst bovenop me, maar ik heb daar meestal niet zo'n zin in dus dan geef ik haar een duw, opzouten. 22 kilo is best veel als dat allemaal op je ligt. Ze kiest dan uiteindelijk maar voor contactliggen, het liefst zo strak mogelijk tegen je aan en soms stiekem toch die kop op schoot.
:mrgreen: Charlie ook. Plof!

Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Hhaha, ja, en dan onschuldig naar je kijken, "Oh, jij ook hier?" :19:

:hmmm:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Voor ruby is het eff een kort knuffeltje en weg is ze weer Blacky weet soms niet van ophouden, stop je met kriebelen doet hij zijn neus onder je handen we duwt die om hoog van kom op aaien en wel nu
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Luna87 schreef:Hhaha, ja, en dan onschuldig naar je kijken, "Oh, jij ook hier?" :19:
:hmmm:

:LOL: Oh nee, die vindt gewoon dat ze het volste recht heeft. Had je wat?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”