Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
(voorlopig) van mij afzetten
Moderator: moderatorteam
-
senseotje
- Actief
(voorlopig) van mij afzetten
En ja daar zie je weer die leuke puppies voorbij komen van je fokker waar bijna 10 maand geleden onze Maylo is geboren.
Maylo is een zeer rustige huishond waar je helemaal geen omkijken naar hebt (ook niet gehad) Buiten zit hij nog echt in zijn opvoed fase en vergeet (puberteit) vaak hoe het wel moet.
Dan hebben we nog onze oude man van 13.5 jaar, eigenwijze (geholpen) jack russel die liever zijn domein alleen heeft want Maylo heeft hele grote poten en spelen daarmee vind hij echt niet leuk. hij heeft inmiddels de grote mand totaal ingepikt (maylo ligt er erg weinig in, te warm) en grauwt en snauwt er flink op los
Wij zelf, mijn man en ik en zoon van 17 (2dochter zijn huis uit) wonen in een huurwoning in een dorp, tuin vrij ruim en buiten huis genoeg ruimte om te lopen en straks te fietsen. man werkt hele dagen, ik zit elke dag thuis bij mijn beide reutjes te wachten tot de grote mannen weer thuis komen.
toch denk ik niet dat het verstandig is nog zo kleine pluize bol op tehalen, daar de pup nog geen jaar oud is die we nu hebben, het te gek word misschien voor de oude man, ik bezig ben pup 1 op te voeden en dan direct ook nog een kleine pup die weer alle aandacht moet hebben. ook vraag ik mij af of het goed is een jonge pup bij een oudere pup. brengt natuurlijk weer kosten met zich mee en financieel is het hier niet heel ruim. maar toch zie ik mij volgend jaar heerlijk rond lopen met 2 heerlijke ODH's.ook omdat mij het prettig lijkt voor Maylo. Zoon ziet het helemaal zitten natuurlijk, maar hij heeft geen stem (lullig he) man ziet ook wel 2 kanjers zitten maar ziet nog meer problemen dan mij, ik moet hem dus echt over halen.
lees heel veel van jullie dat je 2 of meer honden in huis hebt, hoe heb je dit gedaan, waarom etc
Maylo is een zeer rustige huishond waar je helemaal geen omkijken naar hebt (ook niet gehad) Buiten zit hij nog echt in zijn opvoed fase en vergeet (puberteit) vaak hoe het wel moet.
Dan hebben we nog onze oude man van 13.5 jaar, eigenwijze (geholpen) jack russel die liever zijn domein alleen heeft want Maylo heeft hele grote poten en spelen daarmee vind hij echt niet leuk. hij heeft inmiddels de grote mand totaal ingepikt (maylo ligt er erg weinig in, te warm) en grauwt en snauwt er flink op los
Wij zelf, mijn man en ik en zoon van 17 (2dochter zijn huis uit) wonen in een huurwoning in een dorp, tuin vrij ruim en buiten huis genoeg ruimte om te lopen en straks te fietsen. man werkt hele dagen, ik zit elke dag thuis bij mijn beide reutjes te wachten tot de grote mannen weer thuis komen.
toch denk ik niet dat het verstandig is nog zo kleine pluize bol op tehalen, daar de pup nog geen jaar oud is die we nu hebben, het te gek word misschien voor de oude man, ik bezig ben pup 1 op te voeden en dan direct ook nog een kleine pup die weer alle aandacht moet hebben. ook vraag ik mij af of het goed is een jonge pup bij een oudere pup. brengt natuurlijk weer kosten met zich mee en financieel is het hier niet heel ruim. maar toch zie ik mij volgend jaar heerlijk rond lopen met 2 heerlijke ODH's.ook omdat mij het prettig lijkt voor Maylo. Zoon ziet het helemaal zitten natuurlijk, maar hij heeft geen stem (lullig he) man ziet ook wel 2 kanjers zitten maar ziet nog meer problemen dan mij, ik moet hem dus echt over halen.
lees heel veel van jullie dat je 2 of meer honden in huis hebt, hoe heb je dit gedaan, waarom etc
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Re: (voorlopig) van mij afzetten
Ik heb toen gekozen voor Max erbij omdat ik hem geweldig vond.
Ondanks dat Bo nog geen twee was en een ontzettend pittige hond waar ik mijn handen al aan vol had.
Ik vind het soms pittig. 2 grote jonge honden. Allebei vragen ze veel van mij.
Het zou veeeel makkelijker zijn met maar 1 hond.
Dubbel schoonmaakwerk, vinden andere activiteiten leuk dus daar vaak ook dubbel werk, 2 honden meenemen is lastiger dan 1 etc.
Maar ik heb er nooit spijt van gehad. Ik hou van ze allebei en ze horen gewoon bij mij.
Mijn vriend zegt dat hij hierna maar 1 hond tegelijk wil en ik snap waarom maar ik hoop echt nog jaren van mijn drukke duo te mogen genieten.
Ondanks dat Bo nog geen twee was en een ontzettend pittige hond waar ik mijn handen al aan vol had.
Ik vind het soms pittig. 2 grote jonge honden. Allebei vragen ze veel van mij.
Het zou veeeel makkelijker zijn met maar 1 hond.
Dubbel schoonmaakwerk, vinden andere activiteiten leuk dus daar vaak ook dubbel werk, 2 honden meenemen is lastiger dan 1 etc.
Maar ik heb er nooit spijt van gehad. Ik hou van ze allebei en ze horen gewoon bij mij.
Mijn vriend zegt dat hij hierna maar 1 hond tegelijk wil en ik snap waarom maar ik hoop echt nog jaren van mijn drukke duo te mogen genieten.
-
moniek&bo
- Zeer actief
Daar sluit ik me bij aan. Ik zou bij Bo absoluut niet nog een rotzak willen.Nanna schreef:Ik zou overigens meerdere honden tegelijk alleen doen bij sociale rassen. Het is ondoenlijk om bij loslopen twee of meer rotzakken in de peiling te houden en al lukt het je wel loop je nog niet voor je lol.
Om de kans op gedoe onderling kleiner te maken maar inderdaad ook omdat het me bijna ondoenbaar lijkt tijdens wandelingen.
-
senseotje
- Actief
Vakantie geen probleem. honden gaan mee naar onze stacarvan voor weekenden en 4 week achter elkaar. auto ook nog geen prbleem omdat we er 2 hebben. de achter bank is voor Maylo en de plek kan voor je helft worden in gekort.
als het buiten erg nat is vind ik de smerigheid ook wel vervelend moet ik zeggen (maylo krijgt binnenkort een regenjas) maar de stofzuiger en dweil is gewillig.
waar ik tegen aanloop is mijn onzekerheid, doe ik het goed, zet ik een leuke hond neer die de basis regels kent. komst van een jonge pup vraagt best veel het eerste half jaar en dit ging echt heel echt heel gemakkelijk met Maylo. maar de nieuwe pup is natuurlijk heel anders dan Maylo. kan best een drukte maker zijn, die niet binnen 10 week zindelijk is. jouw de boel wel sloopt. maar ik weet wel dat dit naar een jaar een stuk beter gaat.
en ik voel me zo'n drammer tegen over mijn man
. als ik flink door zeur gebeurt het wel maar is dit eerlijk.
vorig jaar hadden we trouwens nog 3 honden, 2 jackrussels en een duitse herder. Sarah is overleden na baarmoederhals onstekking en Magya lag plots dood achter thuis. nu zal het dan Jackrussel worden met 2 oudduitse herders
als het buiten erg nat is vind ik de smerigheid ook wel vervelend moet ik zeggen (maylo krijgt binnenkort een regenjas) maar de stofzuiger en dweil is gewillig.
waar ik tegen aanloop is mijn onzekerheid, doe ik het goed, zet ik een leuke hond neer die de basis regels kent. komst van een jonge pup vraagt best veel het eerste half jaar en dit ging echt heel echt heel gemakkelijk met Maylo. maar de nieuwe pup is natuurlijk heel anders dan Maylo. kan best een drukte maker zijn, die niet binnen 10 week zindelijk is. jouw de boel wel sloopt. maar ik weet wel dat dit naar een jaar een stuk beter gaat.
en ik voel me zo'n drammer tegen over mijn man
vorig jaar hadden we trouwens nog 3 honden, 2 jackrussels en een duitse herder. Sarah is overleden na baarmoederhals onstekking en Magya lag plots dood achter thuis. nu zal het dan Jackrussel worden met 2 oudduitse herders
-
senseotje
- Actief
dit vind ik een hele mooie opmerking waar ik ook wel een beetje aan heb gedacht.Nanna schreef:Ik zou overigens meerdere honden tegelijk alleen doen bij sociale rassen. Het is ondoenlijk om bij loslopen twee of meer rotzakken in de peiling te houden en al lukt het je wel loop je nog niet voor je lol.
Met Maylo lopen gaat prima, lijkt vrij sociaal te zijn maar van onze andere herder weet ik dat het anders kan zijn. en als mensen je zien lopen met een herder schrikken ze toch meestal wel en dan kom je er met 2 aan. Omdat Maylo een reu is zitten we te denken aan een teef, maar ik wil geen pups (misschien stiekem wel maar heb angst voor een nest met meer dan 5 bolletjes, brrr) dus 1 van de 2 moet geholpen worden. 2 reuen lijkt me niet verstandig?
door deze opmerking ben ik al bijna bij mijn beslissing!
-
moniek&bo
- Zeer actief
Je hebt gelijk hoor. Het is ook niet fijn. Ik heb er ook zo een. Ze is nu eenmaal zo dus dealen we ermee.Nanna schreef:Hier loopt iemand met een paar Staffords. Altijd aan de riem, altijd uitvallen. Het lijkt me werkelijk een gruwel om dat uit te laten. Waarbij ik wel wil zeggen dat ik het het heel verstandig vind dat ze ze altijd vast heeft, kudos daarvoor, maar zelf zou ik het nooit zo willen. Vind het wel een hele prestatie dat ze bij geblaf naar andere honden niet elkaar even beetgrijpenmoniek&bo schreef:Daar sluit ik me bij aan. Ik zou bij Bo absoluut niet nog een rotzak willen.Nanna schreef:Ik zou overigens meerdere honden tegelijk alleen doen bij sociale rassen. Het is ondoenlijk om bij loslopen twee of meer rotzakken in de peiling te houden en al lukt het je wel loop je nog niet voor je lol.
Om de kans op gedoe onderling kleiner te maken maar inderdaad ook omdat het me bijna ondoenbaar lijkt tijdens wandelingen.
Bo loopt gemuilkorfd en aan de riem. Ik hou van haar, maar dat is inderdaad een megagroot nadeel.
Ik zou er daar ook geen twee of meer van hoeven.
Maar van mijn superschattige goldie ook niet hoor. Die bezorgt me soms ook grijze haren met zn streken haha.
-
Neeltje
Hier in het dorp is iemand zo slim geweest om bij zijn ene hond (weet even niet wat het is) twee stafford pups te zetten van om de hoek. En nu moet hij zijn ene hond constant meenemen, omdat hij bang is dat de andere 2 anders niets meer van hem/haar overlaten.Nanna schreef:Hier loopt iemand met een paar Staffords. Altijd aan de riem, altijd uitvallen. Het lijkt me werkelijk een gruwel om dat uit te laten. Waarbij ik wel wil zeggen dat ik het het heel verstandig vind dat ze ze altijd vast heeft, kudos daarvoor, maar zelf zou ik het nooit zo willen. Vind het wel een hele prestatie dat ze bij geblaf naar andere honden niet elkaar even beetgrijpenmoniek&bo schreef:Daar sluit ik me bij aan. Ik zou bij Bo absoluut niet nog een rotzak willen.Nanna schreef:Ik zou overigens meerdere honden tegelijk alleen doen bij sociale rassen. Het is ondoenlijk om bij loslopen twee of meer rotzakken in de peiling te houden en al lukt het je wel loop je nog niet voor je lol.
-
moniek&bo
- Zeer actief
Tsja dombo's zul je altijd houden. In de hondenwereld, op je werk, in de supermarkt enzovoorts.Neeltje schreef:Hier in het dorp is iemand zo slim geweest om bij zijn ene hond (weet even niet wat het is) twee stafford pups te zetten van om de hoek. En nu moet hij zijn ene hond constant meenemen, omdat hij bang is dat de andere 2 anders niets meer van hem/haar overlaten.Nanna schreef:Hier loopt iemand met een paar Staffords. Altijd aan de riem, altijd uitvallen. Het lijkt me werkelijk een gruwel om dat uit te laten. Waarbij ik wel wil zeggen dat ik het het heel verstandig vind dat ze ze altijd vast heeft, kudos daarvoor, maar zelf zou ik het nooit zo willen. Vind het wel een hele prestatie dat ze bij geblaf naar andere honden niet elkaar even beetgrijpenmoniek&bo schreef:Daar sluit ik me bij aan. Ik zou bij Bo absoluut niet nog een rotzak willen.Nanna schreef:Ik zou overigens meerdere honden tegelijk alleen doen bij sociale rassen. Het is ondoenlijk om bij loslopen twee of meer rotzakken in de peiling te houden en al lukt het je wel loop je nog niet voor je lol.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb in verschillende samenstellingen 3 honden tegelijk gehad, en die zaten qua leeftijd steeds 4 1/2 tot 5 jaar na elkaar. Dat is voor mij ideaal. De jongste hond is helemaal volwassen geestelijk en lichamelijk en beide oudere honden hebben nauwelijks bijsturing meer nodig, zodat je veel van je aandacht op de nieuwe pup kunt richten.
Twee nog niet volwassen en opgroeiende honden tegelijk zou ik niet snel doen.
Daarnaast is het goed om erbij stil te staan wat Tara al schreef: 2 jonge honden van nagenoeg dezelfde leeftijd nu betekent in theorie 2 bejaarde oude honden later.
Twee nog niet volwassen en opgroeiende honden tegelijk zou ik niet snel doen.
Daarnaast is het goed om erbij stil te staan wat Tara al schreef: 2 jonge honden van nagenoeg dezelfde leeftijd nu betekent in theorie 2 bejaarde oude honden later.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Het gaat zoals het gaat.
Wij hebben er zes, en die zijn relatief jong: 6, bijna 6, 4, 2, en twee van nog geen jaar.
Ik snap de mensen die er leeftijdsverschil tussen willen, en anderzijds: je weet niet hoe het loopt.
We hebben er wel eens drie in een jaar weggebracht. Zo zit je vol en zo heb je niks meer.
De twee jongste hier schelen 5 dagen en als ze niet zo'n totaal verschillend temperament hadden gehad (wetterhoun en havanezer) had ik dat niet gedaan.
Twee van gelijke leeftijd en hetzelfde soort hond, dat vind ik onverstandig, dan moet er echt minstens een jaar tussen zitten.
Wij hebben er zes, en die zijn relatief jong: 6, bijna 6, 4, 2, en twee van nog geen jaar.
Ik snap de mensen die er leeftijdsverschil tussen willen, en anderzijds: je weet niet hoe het loopt.
We hebben er wel eens drie in een jaar weggebracht. Zo zit je vol en zo heb je niks meer.
De twee jongste hier schelen 5 dagen en als ze niet zo'n totaal verschillend temperament hadden gehad (wetterhoun en havanezer) had ik dat niet gedaan.
Twee van gelijke leeftijd en hetzelfde soort hond, dat vind ik onverstandig, dan moet er echt minstens een jaar tussen zitten.
-
senseotje
- Actief
ik ben blij met al jullie adviezen en het heeft echt de knoop door gehakt wat betreft het lopen met 2 herders in de toekomst. meeste mensen vinden herder eng en ik had al een slechte ervaring met onze vorige herder qua uitlaten. ook woont hier nog een herder die ook buiten niet lief is tegen andere honden wat mij in het nadeel werkt.
ook jullie ervaring van 2 jonge honden vind ik fijn, ik wil dat Maylo een nette heer word en dit gaat zeker niet lukken als er een pup bij komt. minder aandacht voor hem, minder consequent kan hem helemaal verpesten.
beter kan ik ooit eens op de site Stichting All Dogs Count kijken voor een kameraatje.
Hartelijk dank mensen jullie hebben enorm geholpen, ook namens mijn man
ook jullie ervaring van 2 jonge honden vind ik fijn, ik wil dat Maylo een nette heer word en dit gaat zeker niet lukken als er een pup bij komt. minder aandacht voor hem, minder consequent kan hem helemaal verpesten.
beter kan ik ooit eens op de site Stichting All Dogs Count kijken voor een kameraatje.
Hartelijk dank mensen jullie hebben enorm geholpen, ook namens mijn man
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wij hebben twee oudere honden , Micron en Sien, en twee jongere, Abra en Lucie, waar twintig maanden verschil tussen zit.
Werkt prima voor ons, en de twee jongere hebben ook ontzettend veel plezier samen , al moet ik zeggen dat Abra de oudste van de twee jongere dat ook had toen ze kwam met onze twee oudere honden toen waarvan er inmiddels een overleden is.
Werkt prima voor ons, en de twee jongere hebben ook ontzettend veel plezier samen , al moet ik zeggen dat Abra de oudste van de twee jongere dat ook had toen ze kwam met onze twee oudere honden toen waarvan er inmiddels een overleden is.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Voor ons werkt het juist andersom , de oudste van onze twee jongere honden is zo'n lieverd dat die juist een prima hulpmiddel is om de pup als voorbeeld te dienen.senseotje schreef:ook jullie ervaring van 2 jonge honden vind ik fijn, ik wil dat Maylo een nette heer word en dit gaat zeker niet lukken als er een pup bij komt. minder aandacht voor hem, minder consequent kan hem helemaal verpesten.
Die doet haar in alles na en dat vinden we prima

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ligt erg aan de hond denk ik. Ik ben wel blij dat ik tot 2 gewacht heb met een pup bij Pom, eerder was het echt een verschrikking geweest. Wat iemand hierboven ook al zegt, nu de jongste zo rond de 9 maanden is komt toch wel een beetje de tropentijd eraan, en Pom is nu al bijna 3 dus dan weet je iig wat je hebt. Twee jonge labradors (binnen het jaar) daar zou ik zelf niet aan moeten denken.. Misschien dat het met andere rassen beter zou verlopen, ik vind labradors (de types die ik heb) toch vaak wel redelijk arbeidsintensief.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Sowieso is er met 10 maanden nog geen garantie dat hij met twee jaar nog net zo sociaal is.. Kans ook dat wanneer je er nu een reu bij neemt, ze over een paar jaar elkaar de tent uitknokken.

- dagmar88
- Zeer actief
Marjoleine schreef:Het gaat zoals het gaat.
Hier schelen ze allemaal krap een jaar. Het is ook wel erg gezellig moet ik zeggen, zo'n jonge honden brigade. Vooral voor hen, meestal ook voor mij
Tropenjaren, maar nu is het ook in één keer klaar. De basis zit er in.
Ze zijn allemaal zo verschillend, dus bang dat ze achter elkaar oude lullen worden of doodgaan ben ik absoluut niet.
@ ts, een volle reu en teef hoef je alleen de paar dagen dat ze dekrijp is uit elkaar te houden. De reu geeft dat normaal aan.
Hier komt dat neer op een dag of 8 per jaar. Vanaf het begin van de loopsheid gaan ze zonder toezicht wel uit elkaar, maar dat is niet veel.
Ik heb het idee dat volle reuen met een eigen intacte teef daar in het algemeen ook beter mee om kunnen gaan. Niko wil wel eens aan een plasje blijven hangen en klapperen/kwijlen, maar is ook bij (hoog)loopse teven prima terug te roepen.
Vaak duurt het zelfs even voor de eigenaren door hebben dat er wat onder hangt
Twee volle reuen met weinig leeftijdsverschil is best wel een risico. Als je één van de twee laat castreren in mindere mate, omdat ze daar minder gelijk van worden.
Maar bepalen wie kan best lastig zijn en castreren voor ze uitgegroeid zijn lijkt me niet de bedoeling.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
Is de zelfde hond nu weer bevallen? Dus zelfde moeder?
Ik heb 2 honden die maar een half jaar schelen. Was een hele opgave om er 2 tegelijk op te voeden. Ik zou het niet weer doen al hebben ze wel veel aan elkaar omdat ze met elkaar zijn opgegroeid. Ze waren puber toen ze bij ons kwamen. Een half jaar na elkaar.
Ik heb 2 honden die maar een half jaar schelen. Was een hele opgave om er 2 tegelijk op te voeden. Ik zou het niet weer doen al hebben ze wel veel aan elkaar omdat ze met elkaar zijn opgegroeid. Ze waren puber toen ze bij ons kwamen. Een half jaar na elkaar.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb in huis 6 honden en er zit 1 hond bij een gastgezin. de honden bij mij in huis variëren van 10 tot 2,5 jaar. wij hebben geen Groothuis maar ik loop veel met het spul en het voordeel is dat we, voor stadse begrippen, een grote tuin hebben. met mooi weer, lees als het droog is, dan liggen ze vaak in de tuin.
ik vind vanaf 2 jaar verschil tussen de honden het mooist. niet eerder.
ellen
ik vind vanaf 2 jaar verschil tussen de honden het mooist. niet eerder.
ellen
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ikzelf zou het echt niet doen, maar dat komt omdat ik van mezelf weet dat ik dat gewoon niet trek. Als jij het heel graag wilt, je bewust bent van de gevolgen en bereid bent om de extra energie en tijd erin te steken dan moet je het doen.
Waar ik rekening mee zou houden als ik het toch zou doen is dat beide jonge honden toch vooral apart uitgelaten (en getraind) moeten worden (tenzij je met z'n tweeën loopt en ieder een hond voor zijn/haar rekening neemt). Beide honden zullen gewoon je volle aandacht nodig hebben en de investering in tijd en energie moet je hierbij niet onderschatten. Wel zou ik de pup dan lekker met het oudje uitlaten, als het oudje een goed voorbeeld is en niet veel opletten meer behoeft.
Dus als jij het ziet zitten, maar vooral het ook leuk vindt om heel veel met de jonge honden apart te doen (dagelijks) dan lijkt het me prima kunnen.
Ik zou er geen reu bij zetten trouwens, dus ik zou voor een teef gaan. Castreren van een van beide is niet echt nodig zoals dagmar al schreef. Je geeft aan dat je misschien een nestje zou willen maar zijn beide dieren niet erg verwant?
Verder lijkt mij het hebben van twee oudjes later helemaal niet zo'n punt, ze hebben dan toch ongeveer dezelfde behoeftes qua uitlaten bijv. dus dat is dan mooi op elkaar afgestemd. Ja, de kans zit erin dat je ze kort na elkaar verliest (maar dat kan ook heel anders lopen).
Waar ik rekening mee zou houden als ik het toch zou doen is dat beide jonge honden toch vooral apart uitgelaten (en getraind) moeten worden (tenzij je met z'n tweeën loopt en ieder een hond voor zijn/haar rekening neemt). Beide honden zullen gewoon je volle aandacht nodig hebben en de investering in tijd en energie moet je hierbij niet onderschatten. Wel zou ik de pup dan lekker met het oudje uitlaten, als het oudje een goed voorbeeld is en niet veel opletten meer behoeft.
Dus als jij het ziet zitten, maar vooral het ook leuk vindt om heel veel met de jonge honden apart te doen (dagelijks) dan lijkt het me prima kunnen.
Ik zou er geen reu bij zetten trouwens, dus ik zou voor een teef gaan. Castreren van een van beide is niet echt nodig zoals dagmar al schreef. Je geeft aan dat je misschien een nestje zou willen maar zijn beide dieren niet erg verwant?
Verder lijkt mij het hebben van twee oudjes later helemaal niet zo'n punt, ze hebben dan toch ongeveer dezelfde behoeftes qua uitlaten bijv. dus dat is dan mooi op elkaar afgestemd. Ja, de kans zit erin dat je ze kort na elkaar verliest (maar dat kan ook heel anders lopen).
-
Neeltje
Nope. Echte slimmerikken hier. Van een ander heeft de husky een geitje gekilled terwijl de eigenaar al honderden meters verderop liep. Ik geloof dat ik maar even uit het Ecopark weg blijf.Tara schreef:Ik moest hem even twee keer lezen voordat ik het begreep, maar die man kan dus zijn drie honden niet meer samen alleen thuis laten?Neeltje schreef:
Hier in het dorp is iemand zo slim geweest om bij zijn ene hond (weet even niet wat het is) twee stafford pups te zetten van om de hoek. En nu moet hij zijn ene hond constant meenemen, omdat hij bang is dat de andere 2 anders niets meer van hem/haar overlaten.
Je bent er lekker mee.
-
Manu
Ik zou er echt de energie niet voor hebben
Ik heb gewacht tot mijn reu 2 was. Nou kwam die gekke grootoor al wat eerder, dus ik had het er maar mee te doen
Maar goed, die is volwassen en die is véél kalmer dan de hond die ik al had.
Ik zou inderdaad of langer wachten of voor een leuke herplaatser kijken
Ik heb gewacht tot mijn reu 2 was. Nou kwam die gekke grootoor al wat eerder, dus ik had het er maar mee te doen
Ik zou inderdaad of langer wachten of voor een leuke herplaatser kijken
Wandel je met geiten?Neeltje schreef:
Nope. Echte slimmerikken hier. Van een ander heeft de husky een geitje gekilled terwijl de eigenaar al honderden meters verderop liep. Ik geloof dat ik maar even uit het Ecopark weg blijf.
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Dit.Nanna schreef:Ik zou overigens meerdere honden tegelijk alleen doen bij sociale rassen. Het is ondoenlijk om bij loslopen twee of meer rotzakken in de peiling te houden en al lukt het je wel loop je nog niet voor je lol.
Ik loop altijd apart met de mijne. 2 x SBT
Ook wel omdat Rossi niet zo goed meer kan lopen en aan een rondje van 10 minuten genoeg heeft.
En zij is de rel-oma hier in huis... Ze is heel goed in het opjutten van Duvel tijdens wandelingen.

- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Dat gebeurt hier dus wel, vandaar apart.Nanna schreef:Vind het wel een hele prestatie dat ze bij geblaf naar andere honden niet elkaar even beetgrijpen
Komt ook altijd door die rel-oma Rossi....

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Wij hebben gewacht tot de jongste 2 was, voordat nummer 3 erbij kwam. En liever had ik nog gewacht tot hij 3 was. Dat een herder met 10 maanden sociaal is, zegt nog weinig. De meeste vind ik qua karakter tussen de 2 en 3 pas echt volwassen worden.
Over de 2 herders met lopen, heb je een hond voor jezelf of anderen? Als jij gek bent op het karakter en ze passen bij je, waarom zou je dan geen 2e nemen? Ik merk niet dat het omlopen erger wordt nu ik er soms 2 of 3 bij me heb. Dat was met 1 net zo erg.
Over de 2 herders met lopen, heb je een hond voor jezelf of anderen? Als jij gek bent op het karakter en ze passen bij je, waarom zou je dan geen 2e nemen? Ik merk niet dat het omlopen erger wordt nu ik er soms 2 of 3 bij me heb. Dat was met 1 net zo erg.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik liep gewoon met 3 SBT's tegelijk, al vind ik 1 hond per hand wel handiger.
Ik vind het ook geen nadeel dat mijn honden tegelijk oud worden. Oudere honden hebben toch andere behoeften en straks kunnen ze lekker samen sloom zijn en rond sjokken. Er zit 2 jaar verschil tussen en ondanks Jigzy ouder is zie ik haar nog best langer leven ook.
2 jonge honden met minder dan een jaar verschil zou ik niet doen. Toen mijn eerste hond 1 jaar was heb ik wel een hond erbij genomen, maar die was volwassen. Dat ging prima verder.
Ik vind het ook geen nadeel dat mijn honden tegelijk oud worden. Oudere honden hebben toch andere behoeften en straks kunnen ze lekker samen sloom zijn en rond sjokken. Er zit 2 jaar verschil tussen en ondanks Jigzy ouder is zie ik haar nog best langer leven ook.
2 jonge honden met minder dan een jaar verschil zou ik niet doen. Toen mijn eerste hond 1 jaar was heb ik wel een hond erbij genomen, maar die was volwassen. Dat ging prima verder.
- Jackira
- Zeer actief
Dat is wat ik nu ook ervaar. We hebben 3 honden van ruim 11 en 12 jaar. Een paar maanden geleden nog 4 zelfs. En als ze pup zijn maakt het niet zoveel uit, wel druk, maar leuk druk vond ik het. Ik nam ze allemaal apart mee elke dag maar ook samen. Dus was er wel heel veel tijd aan kwijt.Tara schreef:Als groothondbezitter raad ik af om honden zo kort op elkaar te nemen. Straks zit je namelijk ook met een bejaardensoos.
Ik zou daar zelf niet voor kiezen.
Mijn jongste twee schelen ruim vier jaar en dat vind ik eigenlijk wel heel fijn. Zo vier, vijf jaar tussen twee honden vind ik met mijn ras ideaal.
Maar 4 oude honden gun ik niemand. Echt dat is niet fijn. Ze gaan allemaal achteruit qua gezondheid en de vraag is wie er nu eerst gaat. Op dit moment wordt Buck geopereerd, en ik vind het zo een drama om zo'n hond weg te brengen. En dat keer 4 waarschijnlijk in 1 a 2 jaar tijd. Dat is echt heel beroerd.
ik wil niet klagen hoor, want ik geniet heel erg van m'n oudjes. Vooral het ze nog zo'n leuk mogelijk tijd geven en de teugels wat losser laten vind ik erg fijn. Het is alleen genieten , want opvoeden hoeft niet meer, het sluit allemaal naadloos op elkaar aan omdat het zo'n hechte roedel is dus er zijn zeker ook voordelen. Maar zo vaak afscheid nemen in een korte tijd, nee daar zou ik niet meer voor kiezen.