Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een hond en haar pappa

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Een hond en haar pappa

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik zie het Skadi wel eens doen. Dan waarschuw ik mensen dat ze bepaald gedrag niet toe moeten staan, en dan vinden ze zelf dat ze zo schattig is. Met de oortjes vroom achterover geklapt en uiterst schattig kijkend.
Voor je het weet zit je dan volkomen vastgepind met dertig kilo herder op schoot, terwijl je geen vin meer kunt verroeren en ze je helemaal aflebbert, op de meest opdringerige manier.

Met de oortjes 'onderdanig' achterover gevouwen. Dát dan weer wel :mrgreen:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Ooh herkenbaar, Ninthe kan daar ook wat van. Die gaat niet zo ver op schoot omdat ik dat niet toesta, maar het liefst deed ze dat wel.
En het kijken, die poten zo dwingen en omhoog komen ja typisch Ninthe!
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tessa doet het ook. Oortjes plat,kop tegen je aan en ondertussen op schoot kruipen. Schattig kijken en precies doen wat je wilt als hond. :D
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Frolic schreef: en ik vraag me ook af waarom.
Omdat het smiesterige takketeven zijn :LOL:
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Frolic schreef:
Miranda schreef:
Niet mijn Pippi :pffff:

Nou ja misschien ook wel. Ze oogt alleen maar onderdanig, is nauwelijks aanwezig in huis, reageert bijna niet op andere honden buiten, maar ondertussen krijgt ze op één of andere manier precies voor elkaar wat ze wil. Zo dat je op een gegeven moment denkt WTF hoe komt dat nu weer?
En dat ze er dan ook mee wegkomt omdat ze totaal geen irritant of vervelend gedrag door gaat vertonen:LOL:
Mooi toch, dat tevengedrag? :I:
And few will ever climb
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Mijn wolfhond Tarak doet dit ook. Hij klimt dan niet op schoot, maar met zijn kop zo tegen mij aan. Hij wil dan gekroeld worden aan de zijkant van zijn lijf. Als ik dat doe raakt hij als het ware in een soort trance. Maar als ik het zat ben duw ik hem weg en doet hij het niet meer.

Ik denk dus dat het een vorm van aandacht vragen is, dat hij geaaid wil worden.

En Tarak is een reu. Een utizondering? Mijn andere reuen hebben dit nooit gedaan :denken:

*edit: toevoeging
Laatst gewijzigd door freskin op 19 sep 2015 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

O ja, ik herken dit wel. Typisch tevengedrag idd.
Lyndie doet dit het liefst bij voorbijgangers: op de voeten zitten om ze tot stilstand te dwingen en vervolgens wrijft ze met haar kop tegen de knie en gaat er een voorpootje omhoog die teder tegen het been wordt gelegd. Ondertussen smeltend omhoog kijkend.
De rat.
Iedereen trapt er ook in. Oooo wat een lief hondje. Jaja, onderwijl heeft mevrouw haar zin want ze wordt naar hartelust gekroeld.

En dat gehengel met poot, kop onder je arm of tegen je borst drukken terwijl je ze staat uit te moeren doen Abby en Maggie ook al. De heksen wéten ook dat ze er mee weg komen. :mrgreen:
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Frolic schreef:
Miranda schreef:

Nou ja misschien ook wel. Ze oogt alleen maar onderdanig, is nauwelijks aanwezig in huis, reageert bijna niet op andere honden buiten, maar ondertussen krijgt ze op één of andere manier precies voor elkaar wat ze wil. Zo dat je op een gegeven moment denkt WTF hoe komt dat nu weer?
En dat ze er dan ook mee wegkomt omdat ze totaal geen irritant of vervelend gedrag door gaat vertonen:LOL:
Wij dachten ook altijd dat Lola zo was, maar zo opeens kijk je om je heen en constateer je dat ze toch best wat vervelende trekjes heeft gekregen :mrgreen: dan gaan de touwtjes wat strakker, wordt Lola weer leuker en begint het riedeltje van voor af aan :P stiekem hou ik daar enorm van, het blijft uitdagend met zo'n prul in huis. Onze conclusie is wel dat Lola qua gedrag het meest stabiel is als ze weinig mag kiezen (bank, bed, flexilijn, tig slaapplekken, etc). Maar goed, dat sluipt er toch af en toe weer in weten we inmiddels, haha.

Het gedrag van het filmpje herken ik wel. Heeeeel onschuldig kijken en rustig de tijd nemen, maar uiteindelijk gewoon bovenop de baas in een eindeloze knuffelsessie eindigen. Linksom of rechtsom, maar het lukt altijd :P
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Wij hadden vroeger thuis een kruising Ierse Setter x Duitse Staande. Reu. Kon dit ook erg goed...

Habibi, teefje, kan dit in feite ook, alleen nog 20 x subtieler.... En ja, het werkt.... Ik trap er dan toch vaak in. Ik zeg nee, duw iets weg, en uiteindelijk heeft ze toch haar zin...
Overigens alleen als de nee toch al niet heel degelijk was. Als ik echt, echt niet wil dan probeert ze het niet eens.
Lichaamstaal lezen kan ze meer dan prima zeg maar.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Loes van mij doet dat ook en legt dan haar wang op mijn hart. Als ik zeg moet je effe uithuilen dan, doet ze dat ook.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mies doet dat ook :I: Haar voorhoofd tegen mijn voorhoofd of schouder en pootjes op borst of schouder en dan moet ik flink aaien.
Bij bezoek doet ze het ook wel, maar vaak combineert ze het dan met een poging tot tong achterin de keel steken. Lukt haar vaak ook nog :engel: En niemand wordt boos op haar. Takkenteven idd :mann:
Afbeelding
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Hahaha, ik herken het helemáál niet van mijn teckel. Op schoot kruipen en ondertussen onderdanig kijkend... Nope :LOL: "Ik bij jou op schoot. Hóp. :pffff: " en dan met zo'n arrogante kop rondkijken.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Willemijn doet het, vooral dat eerste, met dat voorhoofd zo tegen je aan geplet :I:
Zij is sowieso erg van onderdanig en kalmerende signalen, hoewel ze dus wel heel hoog staat in de groep.
Ik zit me nu af te vragen wannéér ze het precies doet, volgens mij toch meestal bij begroeting als we 's avonds gaan zitten, alles alles klaar is zeg maar.
Ik vind het lief en het mag best, zo is normaal niet zo fysiek.

Jet doet het ook, maar die doet alles overdreven. En ze wisselt dit dan af met heel druk gedoe, springen en in je buik graven (nee, dát mag dus niet), het bouwt dus blijkbaar ook frustratie op. Dat is de leeftijd, naar ik aanneem ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

De meiden doen het ook, gewoon omdat ze een knuffel willen afdwingen, stelletje takketeven :I:
Doran doet het alleen als ik eens flink op hem gemopperd heb, dan komt hij het zo zielig mogelijk weer goed maken :love: :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Haha ja, Coda doet het ook :I: Ik vind het echt heel lief, tot het moment dat één van de andere honden haar bij dit ritueel willen storen. Dan is van die onderdanige houding nog weinig over hoor :engel:
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Max doet het ook.
Je inpakken met die bruine kijkers, op schoot klimmen en zo dicht mogelijk tegen me aankruipen.
Die wil dan gewoon even lekker knuffelen.

Hij ligt ook graag als een baby in mn armen haha
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

:I:

wat lief!!

die van mij duiken gewoon heel lomp op schoot en randen je gewoon aan...als ze het zo zouden doen als dit hondje zou dat eerder andersom zijn..

echt zoet zeg!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

:scratch: Ik kan er niet tegen, ik wil het niet accepteren dwingelandij. :mrgreen:
Ik liet het filmpje aan mijn vriend zien met de vraag, herken je dit? "oh, net Jol".

Met name dat maaien met die poten en de nagels in je schouder of in je armen ten teken dat je iets moet doen, grrrr, doet pijn en ik wil niet naar jouw pijpen dansen :pffff:

Bluf mijn herderteef kon er ook wat van hoor, op je schoot klimmen en iedereen was verrukt, wat een lieverd, wat een leukerd! Tot ze in de nekklem kwamen te zitten, langzaam aan bewoog zij haar voorpoten naar de nekken. Eenmaal die poten om je nek kon je gewoon niet onder haar uit, het was ook geen klein teefje :ugh:
Dan had ze je waar ze je hebben wilde. Absoluut geen dominant teefje, maar op haar manier kon ze nog wel eens wat manipulatief zijn :mrgreen:
Ik waarschuwde mensen er wel voor, in de beginperiode. Later niet meer nodig, ze wist dat ik het ongewenst gedrag vond.

Jol is een tikkie kleiner, van haar wordt het wel eens door de vingers gezien door derden.

Ze komt overigens niets tekort. Net riep ik haar op schoot als ze wilde, en vleide ze zich op schoot en had ik de kop ook tegen mij aan en de pootjes om mijn armen heen en buikje ontbloot, en dan denk ik weer, wat heerlijk toch dit formaat en die genegenheid op deze manier. :I:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Maylo ken daar ook wat van hoor. Geen krabben met de poten overigens wat pijn doen maar legt z'n poot op je en kruip helemaal in je nek met z'n dikke kop. Hij gaat overigens wel altijd naar me zitten dan en niet op me. Maar zit dan wel met volle gewicht tegen me aan en valt rustig zo in slaap of kijkt tv met me.
Ik wordt ook vaak lepeltje lepeltje wakker met Maylo naast me als vriendlief er eerder uit gegaan is. 1 poot onder me nek de andere er over en weer z'n dikke kop in me nek of half over me hoofd heen. Kan er zelf wel van genieten hoor en hij is ook makkelijk als je aan geeft het niet te willen dan geeft hij het snel op.

Izzy is daarin gewoon een klein mormel en springt letterlijk op je en eist gewoon echt aandacht op, springt boven op je en verwachtdat je blijft aaien. Als ze daarbij aan je mouw of hand moet trekken doet ze dat ook wel.

Mijn vorige teefje ging echt krabben en negeren werkte niet want ze deed het gewoon net zo lang tot je echt pijn had, die moest dus altijd gecorrigeerd worden hierin.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Max doet het overigens zonder maaiende poten en krassende nagels. Hij doet echt zachtjes.
Ik hou er wel van :love:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Otto doet het ook, dus het is niet een tevending. Ik zie het zelf meer als een 'omarm me, heb me lief.'
Nou, dat doe ik best graag :I:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Genegenheid iets anders kan ik er niet van maken, ik heb een teef gehad die dit deed ze duwde dan haar kop tegen me aan en ik held haar dan vast.
Ik heb nu voor het eerst weer een hond een 16 week oud reu pup die dit ook doet. Hij wil heel graag vast gehouden worden. Hij duwt zijn kop tegen me aan en ik sea dan mijn armen stevig om hem heen en hij knort er dan over.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

blondie schreef:Bluf mijn herderteef kon er ook wat van hoor, op je schoot klimmen en iedereen was verrukt, wat een lieverd, wat een leukerd! Tot ze in de nekklem kwamen te zitten, langzaam aan bewoog zij haar voorpoten naar de nekken. Eenmaal die poten om je nek kon je gewoon niet onder haar uit, het was ook geen klein teefje :ugh:
Dan had ze je waar ze je hebben wilde.
Zo herkenbaar :LOL:

Wat schattig! Wat lief! Wat leuk!
En dan een halve minuut later een benauwd hélp!
Skadi is ook geen frêle hondje. Twee centimeter onder de maximale reuenmaat :LOL:
And few will ever climb
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Fix slijmt ook zo en iedereen trapt er geweldig in, mocht het qua uitzondering niet werken, dan zet ze heel zachtjes haar voorpoot op schoot en legt ze haar kom ernaast, smekend naar boven kijken. Altijd een schot in de roos, uitgekookt loeder :love:
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Dat met die kop doet Pom ook wel, zo met haar voorhoofd tegen je aan gedrukt, maar verder op schoot hoeft ze niet. Toen ze klein was deed ze dat wel, echt op schoot liggen, helemaal tegen je borst, maar nu hoeft dat niet meer haha. Niet zo erg :D
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Mitzi maait graag met haar poten om aandacht te krijgen, vooral wanneer ik op de bank met de laptop bezig ben. Gaat ze op m'n toetsenbord rammen. :gvd: Probeer 't dan ook af te leren, alleen aaitjes als je niet met je poten in de rondte ramt. :pffff:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Haha beetje herkenbaar, rasta drukt dan zijn kop tegen me aan en ziffy gooit zijn oortjes plat en gaat dan dicht tegen je aan liggen buikje omhoog, ja maar ik ben toch liehiefff.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Tenmashi schreef:Mitzi maait graag met haar poten om aandacht te krijgen, vooral wanneer ik op de bank met de laptop bezig ben. Gaat ze op m'n toetsenbord rammen. :gvd: Probeer 't dan ook af te leren, alleen aaitjes als je niet met je poten in de rondte ramt. :pffff:
Daardoor heb ik een losse T op mijn laptop :roll: Yindi ramde echt knetterhard met d'r poot erop. En elke keer vervloek ik d'r weer als die t verkeerd ligt of aan m'n vinger blijft hangen :oeps:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Sam doet het ook. Vooral die kop tegen me aan drukken. Soms zo hard, dat hij er zelf van omvalt.
Ik vind het een beetje puppy-achtig. :wink:
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Frolic schreef:
Miranda schreef:

Jep.

Uma doet ook zoals op dit filmpje. In diezelfde slome beweging even zorgen dat jij haar bank bent en je zult haar aaien ook. Doe je het niet kun je nog een kopstoot verwachten. En ik blijf toch maar denken dat het zo'n verlegen zielepoot is. Hoe doet ze dat toch.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”