Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoofdpijnvraag
Moderator: moderatorteam
-
JBK
Re: Hoofdpijnvraag
Bizar, ik vroeg me dat gisteren ook af...
-
JBK
Klopt, maar hoe dat dan met ons zit?Nanna schreef:GMTAJBK schreef:Bizar, ik vroeg me dat gisteren ook af...
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
JBK schreef:Klopt, maar hoe dat dan met ons zit?Nanna schreef:GMTAJBK schreef:Bizar, ik vroeg me dat gisteren ook af...

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Van migraine weet ik het niet.
Maar ik weet dat Chiara malformatie (dat komt af en toe bij EDS voor) de meest afgrijslijke hoofdpijnen kan geven. En als ik zie hoe veel cavaliertjes doen, dan denk ik acuut: die gaat kapót van de hoofdpijn.
Ik denk dus dat het antwoord ja is, honden kunnen inderdaad hoofdpijn krijgen.
Maar ik weet dat Chiara malformatie (dat komt af en toe bij EDS voor) de meest afgrijslijke hoofdpijnen kan geven. En als ik zie hoe veel cavaliertjes doen, dan denk ik acuut: die gaat kapót van de hoofdpijn.
Ik denk dus dat het antwoord ja is, honden kunnen inderdaad hoofdpijn krijgen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
JBK
Chiari malformatie is echt een aandoening en bij syringomyelie snap ik het ook.
Maar ik heb geen aandoening aan mijn hoofd/hersenen en toch geregeld hoofdpijn/migraine.
Mijn theorie is dat ze dat wel hebben maar er niet over zeiken en dan gewoon wat minder in hun hum lijken.
Edit; letter omgewisseld
Maar ik heb geen aandoening aan mijn hoofd/hersenen en toch geregeld hoofdpijn/migraine.
Mijn theorie is dat ze dat wel hebben maar er niet over zeiken en dan gewoon wat minder in hun hum lijken.
Edit; letter omgewisseld
Laatst gewijzigd door JBK op 17 sep 2015 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
die cavalier king charles spanielen hebben toch wel eens last van spondrydinges. (te kleine schedeltjes), die zouden wel echt hoofdpijn hebben. geen migraine, dan, dat zou een andere oorzaak hebben?Nanna schreef:Zit me dat ineens af te vragen.
Zouden honden ook last kunnen hebben van migraine? Dus een of meerdere dagen in het donker gaan liggen met hun kop onder de dekens en zichzelf ondertussen leegbrakend?
Heeft iemand het ooit met een hond meegemaakt?
Ergens vind ik het een vreemd idee; een herder met hoofdpijnMaar het zou toch best kunnen?
zelf heb ik iedere dag hoofdpijn en migraine, en ik denk dat honden daar theoretisch dus ook wel last van kunnen hebben.
soms zie je ook wel eens filmpjes en verhalen van DA's, dat honden met hun kop tegen de muur aan bonzen? dat kan natuurlijk ook wat anders zijn, maar zou ook hoofdpijn kunnen zijn?
of honden dan ook in het donker gaan liggen, of ze daar zo bij nadenken, dat denk ik dan weer niet.
een hond uit narcose, zou die b.v last kunnen hebben van een beetje hoofdpijn? ik denk het wel
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
bij onze eigen honden trouwens nooit gemerkt, dat ze evt. hoofdpijn zouden kunnen hebben.
ze weten dan wel weer hoe laat het is, als ik als wrakhout de trap af kom strompelen. dan zijn ze echt heel rustig en braaf, en zeuren niet. alleen wel om wat eten
ze weten dan wel weer hoe laat het is, als ik als wrakhout de trap af kom strompelen. dan zijn ze echt heel rustig en braaf, en zeuren niet. alleen wel om wat eten
-
JBK
Doen ze beter dan mijn parasieten... Ondanks hernia beuken die nog steeds tegen me aan, of hangen tegen mijn goede been zodat ik gewicht moet zetten op een been wat eigenlijk niet lekker meedoet. Die kleine rent rondjes om me heen en roept nog net geen "tikkie, jij bent 'm"Emma schreef:
Hier NUL compassie
- Miranda
- Erelid
Als ik kijk naar wat voor hellefeeks Ska was rond haar loopsheden is mijn (gegokte) antwoord: Ja.Nanna schreef:Als honden dan menselijke trekjes op lichamelijk/geestelijk gebied kunnen hebben, zou je dat toch ook door moeten kunnen trekken naar andere zoogdieren.
Bestaat dan de gnoe met PMS?
Dat betwijfel ik ten zeerste. Dat zijn aandoeningen die met zelfreflectie te maken hebben en aan het bestaan daarvan twijfel ik sterk bij andere zoogdieren dan de mens.Een orka met een midlifecrisis? Een koala met een burn-out? Waarom onderzoekt niemand dat? hè?
Depressie, dwangmatig gedrag en geestelijk lijden komt denk ik wel voor, als je naar dieren in gevangenschap kijkt.
And few will ever climb
- Miranda
- Erelid
In excedrin zit oa paracetamolNanna schreef:Ik weet dat je honden geen Paracetamol mag geven maar zou dat ook gelden voor Excedrin. Weer zo'n studie die niemand oppakt
And few will ever climb
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik vraag me ook geregeld af hoe dat zit met honden, maar ook met de katten.
Als ze eens een dagje wat kalmer zijn denk ik ook wat zou er zijn.
Als ik zelf knallende koppijn heb of griep ofzo is Maylo wel extra lief voor me en heel rustig. Izzy is niet zo gevoelig aangelegd maar is over het algemeen best braaf.
Als ze eens een dagje wat kalmer zijn denk ik ook wat zou er zijn.
Als ik zelf knallende koppijn heb of griep ofzo is Maylo wel extra lief voor me en heel rustig. Izzy is niet zo gevoelig aangelegd maar is over het algemeen best braaf.
-
Emma
- Zeer actief
bij een stage ooit van mij, (lammeren tijd stage), was er een lammetje die wat ziekjes was (geen hoofdpijn erbij, denk ik), maar de boer had het diertje een half aspirientje gegeven, en dat hielp wel. dat lammetje (was ook nog een potlammetje, en liep je overal achterna) had toen de naam Aspirientje gekregenNanna schreef:Als ik écht migraine heb, heb ik niet eens in de gaten wat die honden doen.
Dan lig ik alleen maar als een ouwe dweil op de bank mezelf leeg te wurgen. Gelukkig komt dat maar heel weinig voor en ik moet zeggen dat Excedrin doet wat het belooft. Als ik wat aan voel komen gaat er dus acuut een handvol pillen de balg in.
Ik weet dat je honden geen Paracetamol mag geven maar zou dat ook gelden voor Excedrin. Weer zo'n studie die niemand oppakt
-
63673J
Er is ook paracetamol zonder hulpstoffen van varkens: http://www.allochtonenraadbaarn.nl/wat- ... etten.html Is overigens niet alleen relevant voor moslims maar ook voor orthodoxe joden en vegetariërs. Dus waar de sneer naar uitgerekend moslims op slaat snap ik eerlijk gezegd niet.Nanna schreef:Even iets totaal anders. Zat laatst naar de rekenkamer op tv te kijken en dat ging over paracetamol en hoe goedkoop het was om het te maken. Hulpstoffen zijn echter afkomstig van slachtafval van varkens.Miranda schreef:In excedrin zit oa paracetamolNanna schreef:Ik weet dat je honden geen Paracetamol mag geven maar zou dat ook gelden voor Excedrin. Weer zo'n studie die niemand oppakt
Zat me meteen af te vragen of de gemiddelde moslim nu paracetamol af ging zweren.
Voor honden zal het vrees ik alleen maar aantrekkelijker worden daardoor
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
We verdenken Pixie af en toe van hoofdpijn.
Zij knijpt dan haar oogjes tot chinese spleetjes, gaat met haar koppie over de grond schuren en slaapt heel veel. Wil dan ook niet spelen.
Niet vaak gelukkig, maar het valt af en toe wel op.
Kai doet het meer andersom; die bezorgt mensen hoofdpijn
Zij knijpt dan haar oogjes tot chinese spleetjes, gaat met haar koppie over de grond schuren en slaapt heel veel. Wil dan ook niet spelen.
Niet vaak gelukkig, maar het valt af en toe wel op.
Kai doet het meer andersom; die bezorgt mensen hoofdpijn
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
O, ik dacht ook meteen moslims. Ben ik zeker ook een pvv-er?
Ik zal het mijn vrouw zeggen trouwens, die is vegetariër. En we worstelen hier met (de naweeën van) griep.
Ik zal het mijn vrouw zeggen trouwens, die is vegetariër. En we worstelen hier met (de naweeën van) griep.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik denk dat Mika soms hoofdpijn heeft maar hoe kom ik daarachter?
-
JBK
Ik vraag me af of de gemiddelde moslim dit überhaupt weet. Voor zover ik weet, heeft mijn moslim collega altijd goeiekope Kruidvat paracetamol bij...
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Mijn honden zijn erg braaf als er wat met mij is. Ik heb twee maanden thuis gelopen met een ontwrichte schouder. Op dat moment was het luisteren (aan de lijn was niet echt een optie) of in pension. Ze waren zo gehoorzaam en braaf, onwaarschijnlijk gewoon. Toen mijn arm beter was, was dat ook over. Nu moet ik er gewoon hard voor werken om ze te laten luisteren.
Als ik migraine heb, dat zijn ze ook erg braaf en komen gedurende dag geregeld bij me kijken, of liggen heel stilletjes tegen me aan te slapen. Ze voelen het! En ze weten ook wanneer het weer over is. Dan is het klaar met het braaf zijn.
Als ik migraine heb, dat zijn ze ook erg braaf en komen gedurende dag geregeld bij me kijken, of liggen heel stilletjes tegen me aan te slapen. Ze voelen het! En ze weten ook wanneer het weer over is. Dan is het klaar met het braaf zijn.
-
63673J
Dat vraag ik me ook af, want veel moslims doen vrijwel niks aan het geloof.JBK schreef:Ik vraag me af of de gemiddelde moslim dit überhaupt weet. Voor zover ik weet, heeft mijn moslim collega altijd goeiekope Kruidvat paracetamol bij...
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nou dat word dus een hallal apotheek .Nanna schreef:Even iets totaal anders. Zat laatst naar de rekenkamer op tv te kijken en dat ging over paracetamol en hoe goedkoop het was om het te maken. Hulpstoffen zijn echter afkomstig van slachtafval van varkens.Miranda schreef:In excedrin zit oa paracetamolNanna schreef:Ik weet dat je honden geen Paracetamol mag geven maar zou dat ook gelden voor Excedrin. Weer zo'n studie die niemand oppakt
Zat me meteen af te vragen of de gemiddelde moslim nu paracetamol af ging zweren.
Lotte van mij heeft volgens mij koppijn van de loopsheid en is niet te genieten , zelfs reuen vliegt zij aan. Die wijffen hier lopen elkaar te bespringen maar zij is daar ook niet van gediend.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nou dat word dus een hallal apotheek .Nanna schreef:Even iets totaal anders. Zat laatst naar de rekenkamer op tv te kijken en dat ging over paracetamol en hoe goedkoop het was om het te maken. Hulpstoffen zijn echter afkomstig van slachtafval van varkens.Miranda schreef:In excedrin zit oa paracetamolNanna schreef:Ik weet dat je honden geen Paracetamol mag geven maar zou dat ook gelden voor Excedrin. Weer zo'n studie die niemand oppakt
Lotte van mij heeft volgens mij koppijn van de loopsheid en is niet te genieten , zelfs reuen vliegt zij aan. Die wijffen hier lopen elkaar te bespringen maar zij is daar ook niet van gediend.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
[quote=Kai doet het meer andersom; die bezorgt mensen hoofdpijn
[/quote]
ja die heb je er ook bij net als mensen. 

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Ik weet bijna zeker van wel de laatste pekinees had toen hij ouder werd een hoge oogdruk en daar had hij zichtbaar last van dat kan denk ook niet anders dan hoofdpijn opleveren
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
zouden ze dan hun beroep heroverwegen? Of mijmerend door de zee zwemmen "ik zou zo graag kunnen vliegen!"Nanna schreef: Een orka met een midlifecrisis?
- Lucia
- Zeer actief
Ik heb Peer eens laten nakijken door een fysio. Hij liet zich bij haar echt bijna niet behandelen (later bij een ander kon hij helemaal dubbel gevouwen worden..).
Uiteindelijk kon ze alleen bij zn hals/nek iets en daar 'kraakte' ze hem en zei dat hij daar iets vast zat en wellicht daar best wel wat hoofdpijn door gehad had.
Ik merk het zo niet aan ze, maar ja hoe zou je het moeten merken, en waarom zou het níet kunnen denk ik dan maar.
Uiteindelijk kon ze alleen bij zn hals/nek iets en daar 'kraakte' ze hem en zei dat hij daar iets vast zat en wellicht daar best wel wat hoofdpijn door gehad had.
Ik merk het zo niet aan ze, maar ja hoe zou je het moeten merken, en waarom zou het níet kunnen denk ik dan maar.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Ik weet zeker dat Thijs een keer zoiets heeft gehad. Hij was niet te harden en toen heb ik er een Rymadil ingestopt, ben onderaan de trap gaan staan en heb hem naar boven gestuurd. Die moeders van puberzonen ook! Een uur of 4 later hoorde ik een hoop gebolder, de kamerdeur vloog open en meneer bestelde zo fris als een hoentje een boswandeling.
Maar vanzelfsprekend oh grote meester.
Maar vanzelfsprekend oh grote meester.

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Of "Ik zou zo graag eens een stukje willen kayaken"Barkley schreef:
zouden ze dan hun beroep heroverwegen? Of mijmerend door de zee zwemmen "ik zou zo graag kunnen vliegen!"Nanna schreef: Een orka met een midlifecrisis?
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar toch, wat betreft een burnout: je kan honden wel degelijk overtrainen. Dan lopen ze al vroeg op een behoorlijk hoog niveau en na een tijdje zijn ze er klaar mee, klappen ze dicht en verdwijnt alle motivatie en energie. Vergelijkbaar?
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
oooh, jeetjepioenroos schreef:Of "Ik zou zo graag eens een stukje willen kayaken"Barkley schreef:
zouden ze dan hun beroep heroverwegen? Of mijmerend door de zee zwemmen "ik zou zo graag kunnen vliegen!"Nanna schreef: Een orka met een midlifecrisis?https://www.youtube.com/watch?v=8u-MW7vF0-Y

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15