Ik moest nog snel een locatie verzinnen waar het zo donker mogelijk is, met zo min mogelijk lichtvervuiling. Maar ja, vandaag was het gewoon een werkdag, dus ik kon ook weer niet te ver weg!
Uiteindelijk ben ik naar de berg van bergharen geweest, waar ik ook wel eens met Duke ga wandelen. Daar heb je vlakbij waar je je auto neer kunt zetten een mooi open zand/gras/duin stuk omring door bomen. Dood eng, eigenlijk mag je er na zonsondergang ook niet in, maar goed, zover ging ik ook weer niet van de auto vandaan.
Ik had Duke mee, maar of ik die er nu een plezier mee heb gedaan weet ik niet. Hij was steeds super alert, moest regelmatig zeggen dat hij niet hoefde te reageren en zo. Maar het was toch zo in het donker in mijn eentje, wel erg prettig om niet de enige ziel te zijn.
Was ik net mijn camera aan het opzetten, staat er op de heuvel aan de andere kant van het veld ineens iemand een super dikke zaklamp op mij te schijnen. Echt kei lang en volhoudend. Ik dacht "oh jee, de boswachter", maar hij kwam niet naar me toe, stond daar alleen maar. Uiteindelijk ging hij weg. Ernaast lag een woonhuis, dus ik denk dat diegene daar woonde en kwam kijken wat voor gespuis er in het bos zat. Hij zal me wel hebben zien parkeren of zo.
Ik was trouwens ook heerlijk slecht voorbereid. Ik weet dat er een timelapse functie op de camera zat, maar waar ik die dan kon vinden? Alles bij elkaar heeft het bijna een uur gekost om mijn camera in te stellen. En toen aanzetten en wachten.....
In totaal heeft hij een half uur lang een foto met een exposure van 10 seconden gemaakt, gevolgd door 10 seconde wachten en dan weer een foto met 10 seconde exposure.
Vandaag heel wat uurtjes rommelen met het bewerken, maar voor een eerste keer ben ik in ieder geval super tevreden met het resultaat.