Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Nederlandse asiels zitten overvol"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

"Nederlandse asiels zitten overvol"

Ongelezen bericht door Valerie »

Maar in Lelystad zit maar 1 hond en dat net na vakantieseizoen :80: hoe is het mogelijk.

Momenteel verblijft er maar één hond in Martin Gaus Dierentehuis Lelystad. Pechvogel Raiko welteverstaan. Ondanks hij de enige is, heeft hij wel de ''titel'' langzitter op zijn naam staan. Wie gaat hier verandering in brengen?
Raiko is ongeveer 7 jaar oud. Raiko is geplaatst geweest maar terug gekomen omdat hij soms niet zindelijk was in huis. De reden daarvan kunnen wij niet achterhalen aangezien hij hier zijn binnen kennel eigenlijk zelden bevuilt. Hij is een leuke lobbes die heel erg mens gericht is en we raden daarom ook zeker aan om met hem een positieve trainingscursus te volgen. (Leuk voor hond en baas)!!!
Met kinderen kan hij ook samen mits ze niet te klein zijn, want door zijn grove postuur is hij daar gewoon te lomp voor. Raiko kan eventueel bij een andere hond, maar dan wel een teefje, wat echter wel per teefje kan verschillen. Kunt u hem een liefdevol thuis bieden en kunt u leven met zijn minpuntje of heeft u daar een passende oplossing voor, kom dan met Raiko kennismaken, hij is zeker de moeite waard.
Streekdierentehuis Lelystad
Bronsweg 9
8211 AL LELYSTAD - Flevoland
Telefonisch contact: 0320-229500
Contact per email: info@martingausdierenasiel.nl

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: "Nederlandse asiels zitten overvol"

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk niet dat 1 leeg asiel op dit moment veel zegt over mogelijke problematiek.
Ik ken de cijfers niet dus ik zou niet weten of we in Nederland echt vol zitten, maar ik denk wel dat door de toename van herplaatsing via internet maakt dat honden die vaak beter plaatsbaar zijn niet eerst naar het asiel hoeven. Nu zetten we gewoon alles eerst op marktplaats.
Hoe dan ook zijn er nog zat honden in Nederland die een plekje zoeken, ik zie daarbij wel veel staffords en dergelijken, oh en ik kom ook steeds meer buitenlandse honden tegen die blijkbaar hier naartoe worden gehaald en vervolgens net zo hard weer terug in het asiel belanden, maar dan hier :19:
Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcel.s »

Nou even een rondje asielen hier in de kop v Noord Holland gekeken en die zitten alles behalve vol.
Dus waar dat bericht vandaan komt weet ik niet maar is misschien meer om mensen op de asielen te wijzen?
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZaZa »

Valerie
Zeer actief

Nou ik vind het gewoon frappant dat er hier maar 1 hond zit en in andere asiels ook in NL een wachtlijst :wink: want die zijn er ook.
Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcel.s »

Valerie schreef:Nou ik vind het gewoon frappant dat er hier maar 1 hond zit en in andere asiels ook in NL een wachtlijst :wink: want die zijn er ook.
Dat is dan ook wel weer raar.
Toen ik nog in het asiel werkte werd er onderling wel wat geschoven hoor.
Wij ruimte dan namen wij gewoon een hond uit een andere regio over maar weet dat samenwerken toen al wel eens lastig was, nooit erg begrepen want je hebt toch allemaal hetzelfde doel..............
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Wij zitten inderdaad vol en hebben 2 wachtlijsten. 1 met honden uit onze eigen regio en 1 met mensen uit andere delen van Nederland die doorgestuurd zijn of zelf contact opnemen omdat ze een wat moeilijkere hond hebben.
Meerdere asielen hier in een deel van de provincie nemen moeilijkere honden liever niet aan of bepaalde rassen niet.
Ze bellen of ze kunnen helpen met de wachtlijst maar nemen uiteindelijk geen contact met de mensen op omdat de honden hun niet aan staan.

Met katten een heel ander verhaal; daar hebben we al 2 jaar geen wachtlijst voor en ook deze zomer niet vol gezeten. We hebben plek voor 120 en zijn niet boven de 60 uitgekomen.
Ook hebben we bijna geen kittens gehad deze zomer.
Laatst gewijzigd door noekie op 07 sep 2015 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Uitwisselen doen we wel andersom; we hebben geregeld honden uit andere asielen wegens te lang zitten of niet om kunnen gaan met bepaald ras.
Zelf wisselen we zelden uit behalve als een dier lang blijft zitten maar dan alleen met een aantal asielen waar we vaker mee hebben gewerkt en die we vertrouwen
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

in rijswijk zaten er afgelopen zondag ook maar 2 honden, maar wel 2 langzitters waar niemand naar om kijkt. het zijn "toevallig" alle 2 klapkaken en daar word je mee dood gegooid.
we hebben wel veel katten zitten, oa ook in gastgezinnen.
Ellen
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

De Dierenborgh in Velp zit ook erg vol ja. Met katten en andere dieren want honden zijn er blijkbaar op dit moment maar liefst vier
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zijn jullie ooit wel eens in een asiel geweest? Een hond die binnenkomt moet eerst 2 weken in quarantaine (zwerfhond). Vervolgens wordt het gedrag bekeken pas daarna komen ze op internet.
In mijn tijd van het asiel kwamen de leuke ongecompliceerde honden niet eens op internet, die waren al geplaatst voordat ze erop werden gezet.

Dat je op een website 1 hond ziet zitten, wil niet altijd zeggen dat er ook daadwerkelijk maar 1 in zit. Zou zeggen ga eens langs een asiel en neem je lijstje mee met welke op internet staan. Ga dan eens kijken of dat overeenkomt. :wink:
Perry en Noah

Afbeelding
Valerie
Zeer actief

duitse herder schreef:Zijn jullie ooit wel eens in een asiel geweest? Een hond die binnenkomt moet eerst 2 weken in quarantaine (zwerfhond). Vervolgens wordt het gedrag bekeken pas daarna komen ze op internet.
In mijn tijd van het asiel kwamen de leuke ongecompliceerde honden niet eens op internet, die waren al geplaatst voordat ze erop werden gezet.

Dat je op een website 1 hond ziet zitten, wil niet altijd zeggen dat er ook daadwerkelijk maar 1 in zit. Zou zeggen ga eens langs een asiel en neem je lijstje mee met welke op internet staan. Ga dan eens kijken of dat overeenkomt. :wink:
Denk je dat de tekst bij de hond van mij komt?

Daarnaast ben ik weleens naar een asiel geweest hier. Meer dan eens. Daardoor weet ik ook dat het nutteloos is wat jij voorstelt want vaak mag je niet bij de kennels komen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

En die enkele erfhond die van straat is geplukt en weer door zijn baas wordt opgehaald na een week, maakt ook het verschil niet.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

duitse herder schreef:Zijn jullie ooit wel eens in een asiel geweest? Een hond die binnenkomt moet eerst 2 weken in quarantaine (zwerfhond). Vervolgens wordt het gedrag bekeken pas daarna komen ze op internet.

Ik heb bij de dierenambu gewerkt die hier in één gebouw met het asiel zit. Twee maanden geleden was hier een evenement waar ook medewerkers van het asiel aanwezig waren. Ze hadden toen 5 honden bij zich en dat waren alle op dat moment te adopteren honden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Bij ons gaat elke hond meteen op internet; behalve honden waar we zelf nog niet bij kunnen komen. Dan heeft het nog geen nut.
Maar er zijn inderdaad asielen die honden pas op internet zetten als ze al een tijdje zitten en er zijn zrlfs nog asielen die de sites niet eens bij houden; dus niet alle dieren erop zetten maar een bepaald aantal
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Hier in Rotterdam zit er vaak meer dan wat er op internet staat, sowieso moeten wij eerst de hond een beetje leren kennen zodat we goede informatie kunnen geven/goede match kunnen maken, en gevonden honden gaan eerst nog 2 weken "in de wacht" voor het geval hun baasje ze komt ophalen.
Maar dan nog is het hier ook rustiger, zo'n 2 jaar geleden zaten we met zeker 30 plaatsbare honden, nu zit er een goede "flow" in gelukkig. Er komt nogsteeds veel binnen maar het plaatsen lijkt sneller te gaan.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Hier in Rotterdam zit er vaak meer dan wat er op internet staat, sowieso moeten wij eerst de hond een beetje leren kennen zodat we goede informatie kunnen geven/goede match kunnen maken, en gevonden honden gaan eerst nog 2 weken "in de wacht" voor het geval hun baasje ze komt ophalen.
Maar dan nog is het hier ook rustiger, zo'n 2 jaar geleden zaten we met zeker 30 plaatsbare honden, nu zit er een goede "flow" in gelukkig. Er komt nogsteeds veel binnen maar het plaatsen lijkt sneller te gaan.
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Zo is het hier ook. Op de site staan er maar 10 maar er zitten er denk ik 25 (wat voor ons veel is. er is na de verbouwing niet meer zoveel ruimte). Zeker de helft zijn kleine gezelschapshondjes, maar vaak halen die inderdaad de site niet eens
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Maar toch is het, naar mijn beleving, zo dat er in Nederland toch veel honden met een "beperking" zitten. Of ze kunnen niet met anderen honden samen, of ze kunnen niet met kinderen, of ze hebben verlatingsangst en kunnen moeilijk alleen thuis zijn..
Voor al dat niet goed met soortgenoten, vind ik persoonlijk een hele grote beperking. Ik heb écht geen zin om tijdens het uitlaten altijd te moeten opletten of hij geen hond wilt opeten. Of dat er thuis spanning is met mijn andere honden. Mijn harde eis voor een asielhond, is heel goed samen met anderen honden. Ik heb, voor Sultan, 9 asiels in nederland bezocht.. En geen 1 hond ( ik zocht wel een hond vanaf 20kg) die goed met soortgenoten overweg kon. Ja 1, en die was binnen een week geadopteerd.

Als je vervolgens in het buitenland gaat kijken, of via stichtingen.. Dan is het daar bijna normaal dat een hond goed met andere honden om kan gaan. Dus vandaar, dat ik ook toen weer een hond uit het buitenland heb gehaald. Ik denk dat veel hondenliefhebbers, toch opzoek zijn naar een hond die goed met soortgenoten overweg kan. Ik vind elk geval dat het het allemaal zo veel makkelijker maakt en ook leuker.

Dus helaas voor deze prachtige hond, vrees ik dat het nog wel even duurt voor het juiste baasje zich meldt. Met hem, zitten er nog zoveel in het asiel die niet zo goed met soortgenoten kunnen opschieten..

Overigens zitten de asiels hier in de buurt ( noordwijk, leiden) niet vol op dit moment. Bijna leeg zelfs.
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Sulluna schreef:Maar toch is het, naar mijn beleving, zo dat er in Nederland toch veel honden met een "beperking" zitten. Of ze kunnen niet met anderen honden samen, of ze kunnen niet met kinderen, of ze hebben verlatingsangst en kunnen moeilijk alleen thuis zijn..
Voor al dat niet goed met soortgenoten, vind ik persoonlijk een hele grote beperking. Ik heb écht geen zin om tijdens het uitlaten altijd te moeten opletten of hij geen hond wilt opeten. Of dat er thuis spanning is met mijn andere honden. Mijn harde eis voor een asielhond, is heel goed samen met anderen honden. Ik heb, voor Sultan, 9 asiels in nederland bezocht.. En geen 1 hond ( ik zocht wel een hond vanaf 20kg) die goed met soortgenoten overweg kon. Ja 1, en die was binnen een week geadopteerd.
Leuke en makkelijke honden zitten ook vaak genoeg in het dierenasiel hoor, echt waar. Soms wordt zo'n hond gewoon afgestaan omdat het baasje is overleden of naar een verzorgingstehuis gaat of verhuist en de hond kan niet mee.. Het zijn echt niet allemaal verpeste kuthonden die worden afgestaan omdat de baas er geen zin meer in heeft of in de gevangenis belandt. Echter, de leuke honden worden vaak al geplaatst voor ze op de site terechtkomen. Iemand die op het asiel werkt zoekt toevallig een hond of die kent weer iemand die een hond zoekt.. Ook zijn er asielen die een lijstje hebben van mensen die een hond zoeken met een specifieke wens en die worden dan als eerste gebeld.

En wat is vol? Ik lees hier over asielen waar 25 honden (kunnen) verblijven, nou dat bestaat niet eens hier in Zeeland. Als er op een klein(er) asiel drie honden op de site staan kan dat ook best vol zijn, hoor. Zeker als je er vanuit gaat dat niet alle honden op de site staan.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Allereerst wordt dat al jaren geroepen dat de nederlandse asiels volzitten, ja met probleemhonden van anderen en de honden die wel geschikt zijn worden onmiddellijk geplaatst. Ik neem een hond als maat voor het leven, gaat overal mee naar toe en moet dus hond- en mens sociaal zijn. Dat heb ik gevonden in de vorm van een mastin pup van een paar weekjes oud in een spaans dodingsstation.
Sulluna
Zeer actief

Punzel schreef:
Sulluna schreef:Maar toch is het, naar mijn beleving, zo dat er in Nederland toch veel honden met een "beperking" zitten. Of ze kunnen niet met anderen honden samen, of ze kunnen niet met kinderen, of ze hebben verlatingsangst en kunnen moeilijk alleen thuis zijn..
Leuke en makkelijke honden zitten ook vaak genoeg in het dierenasiel hoor, echt waar. Soms wordt zo'n hond gewoon afgestaan omdat het baasje is overleden of naar een verzorgingstehuis gaat of verhuist en de hond kan niet mee.. Het zijn echt niet allemaal verpeste kuthonden die worden afgestaan omdat de baas er geen zin meer in heeft of in de gevangenis belandt. Echter, de leuke honden worden vaak al geplaatst voor ze op de site terechtkomen. Iemand die op het asiel werkt zoekt toevallig een hond of die kent weer iemand die een hond zoekt.. Ook zijn er asielen die een lijstje hebben van mensen die een hond zoeken met een specifieke wens en die worden dan als eerste gebeld.

En wat is vol? Ik lees hier over asielen waar 25 honden (kunnen) verblijven, nou dat bestaat niet eens hier in Zeeland. Als er op een klein(er) asiel drie honden op de site staan kan dat ook best vol zijn, hoor. Zeker als je er vanuit gaat dat niet alle honden op de site staan.
Oh nee, zo bedoelde ik het niet hoor. Ik bedoelde meer dat de "makkelijke" honden, heel snel geplaatst zijn. Dus dat dat best lastig te vinden is in het asiel ( omdat ze dus zo snel weg zijn).
In noordwijk hebben wij een asiel met plek voor ( uit mijn hoofd) max 10 honden. Daar zit er nu ook maar 1 en in Leiden is dacht ik plek voor 15 honden, en ik kom nu niet op de site maar er zaten er een stuk of 6-7.
Sulluna
Zeer actief

Open bijvoorbeeld eens asiel Den Haag, 16 honden en 12 daarvan zijn stafford (achtige), met allemaal een beschrijving dat ik ze al niet zou willen.. Ik vind het vreselijk sneu :ugh:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb door de jaren heen diverse keren naar het aanbod in (Nederlandse) asiels gekeken. Langsgaan was meestal geen optie want bij de meeste asiels mócht ik niet eens vrijblijvend op bezoek komen. Als je belde, kreeg je te horen welke hond ik wilde zien en dan moest ik een afspraak maken, bij de balie wachten en haalde de desbetreffende medewerker de hond uit de kennel.
Dat is: áls die tenminste nog beschikbaar was want heel vaak kreeg ik al te horen tijdens het telefoongesprek dat de hond die op de site stond alweer gereserveerd/weg was.
Wat Punzel ook al aangeeft.

En wat over bleef waren de honden met issues (waar ik alvast geen zin in heb noch de kwaliteiten voor heb) en/of honden van rassen waar ik óók al geen trek in heb of kleine schoothondjes. Ook al niet wat ik zoek.

Bleef dus over het zoeken in mijn eigen netwerk (waar ik ook hele leuke honden aan over heb gehouden), via (particuliere) herplaatsingssites of, jawel, uit het buitenland.
Ik heb inmiddels drie buitenlandertjes gehad en dat waren alledrie gewoon precies wat ik zoek: leuke, ongecompliceerde, vriendelijke en makkelijke honden.
Mazzel? Ja vast wel. Want er zit genoeg kaf onder het koren.
Aan de andere kant, datzelfde kaf zit óók bij (stamboom)fokkers, asiels of marktplaats. Je moet gewoon wat onderzoek doen naar aanbieders van honden, waar die ook vandaan komen en jezelf niet overschatten in wat voor hond je aankan en wat bij je (leef)situatie past.

Maar dat eeuwige gezeur van eigen volk eerst, begint knap vervelend te worden. Net zo vervelend als het verdedigen van je keuze van rashond, vechthond, jachthond, designerhond of wat voor hond dan ook.
Smaken verschillen. Keuzes ook.
Maar respecteer eens de keuze van een ander.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Wij hebben officieel plek voor 15 asielhonden en hebben er op dit moment 18 zitten dus inderdaad vol.
Op de wachtlijsten bij elkaar staan er nog zo'n 10 op te wachten.

Mij maakt het echt niet uit waar mensen hun hond vandaan halen; asiel, particulier of via een stichting en of het nou een hond uit nederland is of uit het buitenland.
Ieder valt op een bepaald soort hond en ze verdienen allemaal een kans; ongeacht waar vandaan.
Maar net dat als sommige het vervelend vinden om altijd maar dat gezeur over eigen honden eerst en niet uit het buitenland halen; is het voor de drukkere asielen vervelend om altijd maar uit te moeten leggen dat ze wel vol zitten want dat kan volgens sommige mensen niet doordat leuke verhaaltje van Wilma de Joode in de media.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

noekie schreef:Wij hebben officieel plek voor 15 asielhonden en hebben er op dit moment 18 zitten dus inderdaad vol.

Mij maakt het echt niet uit waar mensen hun hond vandaan halen; asiel, particulier of via een stichting en of het nou een hond uit nederland is of uit het buitenland.
Ieder valt op een bepaald soort hond en ze verdienen allemaal een kans; ongeacht waar vandaan.
Maar net dat als sommige het vervelend vinden om altijd maar dat gezeur over eigen honden eerst en niet uit het buitenland halen; is het voor de drukkere asielen vervelend om altijd maar uit te moeten leggen dat ze wel vol zitten want dat kan volgens sommige mensen niet doordat leuke verhaaltje van Wilma de Joode in de media.
En zo hebben we allemaal onze frustraties. :mrgreen:
Maar je hebt wel gelijk, vooral omdat dit gezeur altijd over de ruggen van honden heen gaat. En die zijn er dus duidelijk de dupe van. En o ja, mocht je nog eens een Maggie of Bonnie in jouw asiel zien, geef maar een gil, hoor. :zweep:
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

lieke schreef:
noekie schreef:Wij hebben officieel plek voor 15 asielhonden en hebben er op dit moment 18 zitten dus inderdaad vol.

En zo hebben we allemaal onze frustraties. :mrgreen:
Maar je hebt wel gelijk, vooral omdat dit gezeur altijd over de ruggen van honden heen gaat. En die zijn er dus duidelijk de dupe van. En o ja, mocht je nog eens een Maggie of Bonnie in jouw asiel zien, geef maar een gil, hoor. :zweep:
:mrgreen:
Valerie
Zeer actief

Ik moet zeggen dat ik plek voor 15 honden ook vrij weinig vind eerlijk gezegd. Maar dan nog is het gek dat jullie wel een wachtlijst hebben en andere gewoon (bijna) leeg zijn. Nemen die allemaal geen herders, pitbullachtige en hussels aan ofzo?
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Valerie schreef:

Ik moet zeggen dat ik plek voor 15 honden ook vrij weinig vind eerlijk gezegd. Maar dan nog is het gek dat jullie wel een wachtlijst hebben en andere gewoon (bijna) leeg zijn. Nemen die allemaal geen herders, pitbullachtige en hussels aan ofzo?
We zijn ook maar een middelgroot asiel en vrij oud.
We hebben wel veel buitenterrein maar de hondenkennel is maar 1 gebouwtje uit 1982
De meeste asielen hier in de provincie nemen inderdaad geen staffordachtige; molossers en soms herders aan.
Honden met een incident zoals kat gepakt; gebeten of rugzakje en dergelijke weigeren ze ook.
Pas nog gebeld door een asiel hier uit de buurt of we nog honden voor ze hadden want ze hadden niks.
Wachtlijst erbij gepakt en we kregen de vraag of we geen normale honden hadden voor ze :ugh:
Laatst gewijzigd door noekie op 08 sep 2015 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

In Hilversum en Almere zitten er genoeg :ugh:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding