Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rillen
Moderator: moderatorteam
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Rillen
Sinds Xavi zijn chemische castratie chip uitgewerkt is, is er weer aardig wat veranderd.
Soms wil hij 's avonds heel erg gaan rillen..
Gisteravond ben ik met hem naar mijn ouders geweest. Hij heeft net zo lang achter een tennisbal aangerend tot hij geen zin meer had. De rest van de avond heeft hij bij ons bij de tafel gelegen. Zodra we thuis waren ging hij half op mijn schoot liggen (doet ie s avonds meestal) en begon heel erg te rillen.
Twee dagen geleden deed hij precies dat, toen was hij net onder de douche geweest (das 1 groot feest volgens Xavi) en na het uitlaten kwam hij weer bij me liggen en begon te rillen.
Hij heeft het niet koud, want ook als ik een winterdeken om hem heen doe rilt hij gewoon door. Tijdens zijn chemische castratie deed hij dit niet, ervoor deed hij dit wel.. en nu dus weer. Zou het spanning zijn, adrenaline? Herkent iemand het?
Soms wil hij 's avonds heel erg gaan rillen..
Gisteravond ben ik met hem naar mijn ouders geweest. Hij heeft net zo lang achter een tennisbal aangerend tot hij geen zin meer had. De rest van de avond heeft hij bij ons bij de tafel gelegen. Zodra we thuis waren ging hij half op mijn schoot liggen (doet ie s avonds meestal) en begon heel erg te rillen.
Twee dagen geleden deed hij precies dat, toen was hij net onder de douche geweest (das 1 groot feest volgens Xavi) en na het uitlaten kwam hij weer bij me liggen en begon te rillen.
Hij heeft het niet koud, want ook als ik een winterdeken om hem heen doe rilt hij gewoon door. Tijdens zijn chemische castratie deed hij dit niet, ervoor deed hij dit wel.. en nu dus weer. Zou het spanning zijn, adrenaline? Herkent iemand het?

- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Re: Rillen
Hm, lastig. Ik herken het niet maar ik zou het zelf denk ik zien als een soort van ontladen na (te)veel prikkels?
Ik zou goed gaan kijken wat er vooraf is gebeurd als hij zo begint te rillen. Opwinding, stress, geurtjes, loopse teefjes in de buurt?
Ik zou goed gaan kijken wat er vooraf is gebeurd als hij zo begint te rillen. Opwinding, stress, geurtjes, loopse teefjes in de buurt?
- Hylos
- Zeer actief
Het zal idd te maken hebben met prikkels/opwinding. Het is ook weer veel onrustiger dus ik vermoed dat hij het dan niet zo goed kwijt kan, of zo.Nerazi schreef:Hm, lastig. Ik herken het niet maar ik zou het zelf denk ik zien als een soort van ontladen na (te)veel prikkels?
Loopse teefjes zijn hier altijd wel
Niet zo lang hoor, geen urenCleva schreef:Hoe lang is dat?Hij heeft net zo lang achter een tennisbal aangerend tot hij geen zin meer had.
Ik denk iets van 10 minuten. Echt even vol gas rennen. Daarna doen we een ronde rustig door de tuin en even wat drinken en snuffelen. Vervolgens ligt hij dan 2/3 uurtjes op zijn kleedje. Maar hij kan nergens zijn rust vinden, behalve thuis. Hij slaapt dan dus niet en wil het liefst bij mij op schoot hangen. Dus ik vermoed dat hij dan alles opkropt of zo en dat het er thuis uit komt?
Ik snap de link alleen niet helemaal met die chemische castratie. Het lijkt me niet met hormonen gelinkt te zijn maar goed.. hij kon wel beter zijn rust vinden toen.

- Hylos
- Zeer actief
Ja, dat is ook zo. Bewijst maar weer dat het best heftig is wat je dan doet met het lichaam van je hond. Er veranderen zoveel dingen.
Ik zal eens goed in de gaten houden waar hij precies op reageert. En een manier vinden om die stress dan weg te laten vloeien, iig niet via dit rillen want dat is gewoon sneu.
Ik zal eens goed in de gaten houden waar hij precies op reageert. En een manier vinden om die stress dan weg te laten vloeien, iig niet via dit rillen want dat is gewoon sneu.

- Hylos
- Zeer actief
Het is meer in golven, steeds achter elkaar aan. Gister lag hij half op mijn schoot, wel een beetje opgerold. Toen hij onder de douche vandaan zat hij naast me/tegen me aan te rillen.Cleva schreef:Is het een constant rillen of meer in golven, als je begrijpt wat ik bedoel.
Wat doet hij verder? Rolt hij zich op?

- Hylos
- Zeer actief
Stofwisseling, daar denk ik dan weer niet aan. Wat zou daar bij hem mis mee kunnen zijn denk je?
Ik zit misschien wat vastgeroest in dat "hij heeft spanning" idee hoor. Bij mijn ouders vandaan zou hij in mijn ogen niet gespannen moeten zijn. Hij kan daar dan weliswaar zijn rust niet vinden maar ik zie geen spanning. Misschien is overprikkeling meer het juiste woord. Hij is vaak ook erg moe daarna.
Voorheen pakte hij vaak een kussen van de bank, deed zijn hele bek er omheen en ging liggen rillen.
Ik zit misschien wat vastgeroest in dat "hij heeft spanning" idee hoor. Bij mijn ouders vandaan zou hij in mijn ogen niet gespannen moeten zijn. Hij kan daar dan weliswaar zijn rust niet vinden maar ik zie geen spanning. Misschien is overprikkeling meer het juiste woord. Hij is vaak ook erg moe daarna.
Voorheen pakte hij vaak een kussen van de bank, deed zijn hele bek er omheen en ging liggen rillen.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Cayuga rilt ook als hij heel opgewonden is ergens over. Net zoals jij beschrijft, in golven.
Ik zou het in die hoek zoeken.
Ik zou het in die hoek zoeken.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Hylos
- Zeer actief
Die ene keer had ik een winterdeken om hem heen gedaan. Gister een klein dekentje maar het helpt niet dus het zal wel geen kou zijn.
Dat wat je zegt klinkt wel aannemelijk. Hij eet namelijk ook weer slechter en laat nog wel eens wat liggen. Ik zal eens proberen zijn kvv over de dag te verspreiden. Dank voor de tips!
Miranda, doet hij dat voor/tijdens of zoals Xavi na de opwinding?
Dat wat je zegt klinkt wel aannemelijk. Hij eet namelijk ook weer slechter en laat nog wel eens wat liggen. Ik zal eens proberen zijn kvv over de dag te verspreiden. Dank voor de tips!
Miranda, doet hij dat voor/tijdens of zoals Xavi na de opwinding?

- Hylos
- Zeer actief
Hij komt nu weer bij me liggen en begint meteen weer te rillen. Hij is rond 3 uur voor het laatst uit geweest en verder weinig spannends gedaan. 

- Miranda
- Erelid
Na de opwinding. Hij rilt na, zeg maar.Hylos schreef:Miranda, doet hij dat voor/tijdens of zoals Xavi na de opwinding?
And few will ever climb
- Miranda
- Erelid
Cayuga rilt óók bij onweer, trouwens. Maar dat is van angst.Hylos schreef:Hij komt nu weer bij me liggen en begint meteen weer te rillen. Hij is rond 3 uur voor het laatst uit geweest en verder weinig spannends gedaan.
And few will ever climb
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Madam rilt ook
meestal voor we gaan wandelen, maar ook in de auto en als ze denkt dat we wat gaan doen, die rilt wat af alleen nu doen we niets meer en maft ze maar zodra er sprake is van we gaan iets doen begint het en bij Madam heeft duidelijk heel erg geholpen, duidelijk in wanneer we wat gaan doen, het rillen is niet zo'n ramp maar het continue opletten wat gaan we doen vond ik vervelend, nu er duidelijkheid is hoeft ze ook niet meer zo te rillen, bij kadetje is het dus spanning. 
- Hylos
- Zeer actief
Die chemische castratie is puur voor het hormonen stuk, dat hebben we niet laten zetten ivm prostaat klachten maar of die er wel of niet zijn weet ik niet.Stepper schreef:Waarvoor had ie die chemische castratie gehad dan?
Mijn reu deed dit: rillen in golven als hij lag (geen rillen tijdens lopen, spelen, eten, niet bij activiteit dus). Die had een vergrote prostaat en daardoor veel vage klachten maar ook deze, direct of indirect gevolg er van weet ik niet. Alleen dat ik het al jaren niet meer zie bij hem en de prostaat is ook al jaren klein dus het zal daar wel mee te maken hebben gehad.
Omdat het wel lijkt samen te hangen met de implantaat was ik benieuwd wat de reden voor geven (en niet herhalen?) was.
De reden dat we het in eerste instantie niet willen herhalen is omdat zijn zelfverzekerdheid tot een nulpunt daalde en hij daardoor naar sommige honden uit ging vallen. Maar goed, dat kan de leeftijd ook zijn natuurlijk.. als pup en puber kon hij met elke hond en nu hij bijna 3 is, is daar wel het e.e.a. in veranderd.
Het is wel weer eens fijn om te weten hoe hij was voor de chemische castratie. Er is weer geen land met hem te bezeilen en hij doet anders niet dan piepen en van deur naar deur rennen omdat hij naar buiten wil. Op alles rijden wat er te rijden valt, niet slapen, slechter eten, erg onrustig zijn, niet te lopen met hem buiten incl de kwijldraden, schuim op zijn neus en mij heen en weer trekken.
Dat ging -na veel oefenen- eindelijk best heel goed toen hij chemisch gecastreerd was, ik kon zelfs een uur met hem lopen buiten de wijk.. nou dat was een hele mijlpijl hoor
Binnenkort komt er een natuurgeneeskundige langs en gaan we kijken naar een behandelplan (voor meer info, zie topic van Flamme), hopelijk slaat dat net zo aan als bij haar Taran.

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Mijn honden rillen ook wel is maar dat is dan van opwinding, bijv Oscar doet het wel eens met de training en Hippo laatst tijdens de hondensurvival en hij even moest wachten.
Ik hoop voor je dat de natuurgeneeskundige uitkomst biedt! Ik heb Hippo laten castreren om hetzelfde gedrag als jij beschijft i.c.m. ineens zeer agressief gedrag naar andere honden(geen uitzonderingen). Na de castratie was hij binnen 2 wkn weer 'normaal', nooit spijt van gehad.
Ik hoop voor je dat de natuurgeneeskundige uitkomst biedt! Ik heb Hippo laten castreren om hetzelfde gedrag als jij beschijft i.c.m. ineens zeer agressief gedrag naar andere honden(geen uitzonderingen). Na de castratie was hij binnen 2 wkn weer 'normaal', nooit spijt van gehad.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Nap doet dat rillen ook!! en tijdens zijn chemische castratie was dat minder. Apart dat het dus vaker voorkomt.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Hylos
- Zeer actief
Dankje, ik hoop het ook! We gaan er voor de volle 100% voor maar als dat niet blijkt te werken vrees ik dat we toch echt over castratie na moeten gaan denken.Hippo schreef:Mijn honden rillen ook wel is maar dat is dan van opwinding, bijv Oscar doet het wel eens met de training en Hippo laatst tijdens de hondensurvival en hij even moest wachten.
Ik ben nu net een politieagent, daar is helemaal niks aan.
Oh, apart ja! Misschien is het een ander "dingetje" naast hijgen, piepen, jammeren, drentelen, rijden blablablacloris schreef:Nap doet dat rillen ook!! en tijdens zijn chemische castratie was dat minder. Apart dat het dus vaker voorkomt.