Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Mooie foto's! Ik dacht in eerste instantie dat de hoornaar een geblokt oog had, maar is volgens mij weerspiegeling? Jammer dat ik foto's op ipad niet nog scherper krijg.
Mooie foto's weer.
Weet je zeker dat het een hoornaar was?
Op de foto lijkt hij niet zo groot in verhouding tot de bloem, maar dat is ook lastig inschatten.
Vorig jaar hadden we een hoornaar nest in de buurt, prachtige en indrukwekkende dieren zo groot als je pink.
Dit jaar heb ik er maar een paar gezien.
Het zijn een hommel en een zweefvlieg maar dat doet niks af aan de foto's. Een bij is nooit zo zwart en harig en een hoornaar is een gigantisch soort wesp. Een bijeneter en zeker geen diertje dat je zo op een bloem ziet zitten.
de zweefvlieg heet stadsreus of wel hoornaar(zweef)vlieg is mij verteld dus ze zat er wel in de buurt
je kunt een vlieg onderscheiden van bijen en wespen door naar de voelsprieten te kijken, zijn ze lang dan zijn het wespen of bijen, zijn het hele kleintjes dan zijn het vliegen.Geen idee of dit voor alle vliegensoorten opgaat trouwens maar zo werd het mij elders uitgelegd
Ik was van het weekend op een bruiloft in kasteel Heeswijk, daar vlogen ook een of andere reuzenwespen, ik wist niet wat ik zag! Die waren echt zonder overdrijven 5-6cm groot konden met gemak uit de wespenvallen drinken en weer verder vliegen, ze vielen er geen eens in. Weet iemand wat dat vermoedelijk waren?
Maar dan lees ik 3-4 cm, deze waren serieus echt heel veel groter, zoals een libelle zeker maar dan dus ook dik. Of is het net als met Cairn Terriers, dat ze hun rasstandaard ontgroeit zijn?
YvetteJ schreef:Maar dan lees ik 3-4 cm, deze waren serieus echt heel veel groter, zoals een libelle zeker maar dan dus ook dik. Of is het net als met Cairn Terriers, dat ze hun rasstandaard ontgroeit zijn?
Fenneke, dank je wel voor de link. Gisteren een hoornaar zien jagen in een ruig bloemenveld, ik heb genoten. Het geluid is prachtig. Ik heb wel foto's gemaakt, maar hij zat toen in een pol gras. Het beest ken zich dubbelvouwen en kreeg dus steeds maar onderdelen te zien. Ik zie nu op de link dat hij prooi had.