Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitse herder voor het eerst loops?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Duitse herder voor het eerst loops?

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Mijn herder wordt volgende week (4 Sept) 6 maanden. Ik laat haar steriliseren.

Op het ogenblik is mijn 10 jaar oude Lab reu wel een beetje te geïnteresseerd in haar, loopt er achteraan te hijgen en probeert erop te springen. Ik kan hem echt achter het behang plakken :boos: , zijn geluk... ik heb geen behang. :wink:
Vusi heeft nog niet de "zichtbare" verschijnselen, har vulva is gewoon nog klein, geen afscheiding en zij zit niet meer te likken dan normaal. Overdag is zij in de puppy ren maar Alex blijft nerveus langs haar omheining lopen en piept af en toe.

Ik ben niet bang voor een eventuele dracht, maar wat ik niet zo leuk vind is dat hij op haar klimt met z'n 40 Kg en zij nog maar 6 maanden is :mep: (HD en andere enge dingen)
Moet ik me nu diepe zorgen maken of ze maar gewoon hun gang laten gaan?

Ze word volgend weekend (5 Sept) geholpen, DA is niet aanwezig op dit moment anders had ik haar deze week nog laten helpen.
mosquito1980
Zeer actief

Re: Duitse herder voor het eerst loops?

Nanna schreef:Ik vind 6 maanden wel heel jong voor sterilisatie hoor :ugh: Jammer dat je haar niet eerst lekker uit laat groeien.
Ik denk verder ook niet dat ze loops is, het zal er misschien aan zitten te komen. Opa moet zijn gemak houden anders kan ie een brul krijgen :engel:
Ja, het tijdstip voor sterilisatie is altijd een discussie punt. Als ik haar alleen gehad had had ik misschien wel gewacht, ik ben soms niet thuis en dan heb ik geen controle, er lopen hier tientallen honden rond :O: Leuke, lelijke, grote, kleine, enge, lieve, zieke, gezonde..... noem maar op ze zijn in allerlei soorten, die heb ik liever niet rond ons huis 24/7, 14 dagen, 2 keer per jaar :schrik: :mep: :mep: :mep:

De 6 maanden is aanbevolen door mijn DA en Fokker, heb ook andere honden kenners gevraagd.

Over dat brullen, ja dat doe ik, het helpt ook ...... 5 minuten :wink:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik heb altijd begrepen dat het beste tijdstip om te castreren tussen de loopsheden moet zitten, dus ongeveer 3 maanden na de loopsheid. (is ook ongeveer 3 maanden voor de volgende loopsheid)
Afbeelding
Sekreetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): geen

Ongelezen bericht door Sekreetje »

Ts woont in Angola. Al zou ikzelf liever ook niet zo jong castreren, kan me voorstellen dat de omstandigheden en voorwaarden daar anders zijn.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou je oude reu niet zijn gang laten gaan, niet goed voor je teef en beetje opvoeding is nooit weg en anders zet je hem even apart.

het is niet alleen beter voor de teef om haar eerst uit te laten groeien, maar als je zo dicht op de loopsheid laat castreren heb je ook meer kans op complicaties.
ik snap dat het lastig is, maar een strak plan vind ik het dan weer niet :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Sekreetje schreef:Ts woont in Angola. Al zou ikzelf liever ook niet zo jong castreren, kan me voorstellen dat de omstandigheden en voorwaarden daar anders zijn.
Dat was me eventjes ontgaan. :oohja:
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief

thom schreef:
Sekreetje schreef:Ts woont in Angola. Al zou ikzelf liever ook niet zo jong castreren, kan me voorstellen dat de omstandigheden en voorwaarden daar anders zijn.
Dat was me eventjes ontgaan. :oohja:
Ik heb 15 jaar geleden een intacte teef gehad, er was toen (nog) geen DA die kon steriliseren, je moest eens weten hoe brutaal de reuen zijn als de dame loops was. Ze komen gewoon binnen, ik kwam eens van het toilet en vond ik een lelijke reu vast op mijn teef midden in de huis kamer, die had de keukendeur open gekregen :boos: :boos: :mep: :mep: .... Ze kreeg een paar weken later wel 4 hele lieve pups :I:
Ik heb haar toen met hormonen gespoten (9 jaar) nooit meer loops ze is toen ze 11 was (hoog bejaard hier) onder een auto gekomen :cry:

Dus wil ik nu steriliseren, 9 jaar hormonen is ook niet goed... eigenlijk heel slecht :ugh:
Als ik in Nederland was of Z. Afrika had ik beslist nog even gewacht.

Ik moet dit weekend naar een vergadering 3 dagen, ik denkt dat ik haar maar meeneem en Opa thuis laten. :idea:
renee-uk
Zeer actief

mosquito1980 schreef: Ik heb 15 jaar geleden een intacte teef gehad, er was toen (nog) geen DA die kon steriliseren, je moest eens weten hoe brutaal de reuen zijn als de dame loops was. Ze komen gewoon binnen, ik kwam eens van het toilet en vond ik een lelijke reu vast op mijn teef midden in de huis kamer, die had de keukendeur open gekregen :boos: :boos: :mep: :mep: .... Ze kreeg een paar weken later wel 4 hele lieve pups :I:
Ik heb haar toen met hormonen gespoten (9 jaar) nooit meer loops ze is toen ze 11 was (hoog bejaard hier) onder een auto gekomen :cry:

Dus wil ik nu steriliseren, 9 jaar hormonen is ook niet goed... eigenlijk heel slecht :ugh:
Als ik in Nederland was of Z. Afrika had ik beslist nog even gewacht.

Ik moet dit weekend naar een vergadering 3 dagen, ik denkt dat ik haar maar meeneem en Opa thuis laten. :idea:
ach ik denk dat ze ook in angola wel sloten voor op deuren verkopen, waar een wil is is een weg natuurlijk.

niemand zegt trouwens dat je niet moet castreren, wat wel gezegd wordt is dat je je teef beter eerst uit kunt laten groeien voordat je dat doet.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Nanna schreef:
mosquito1980 schreef: Als ik haar alleen gehad had had ik misschien wel gewacht, ik ben soms niet thuis en dan heb ik geen controle, er lopen hier tientallen honden rond :O: Leuke, lelijke, grote, kleine, enge, lieve, zieke, gezonde..... noem maar op ze zijn in allerlei soorten, die heb ik liever niet rond ons huis 24/7, 14 dagen, 2 keer per jaar
Met je eigen hond is het een kwestie van apart houden of uit logeren brengen.
En de honden in de buurt, dat valt enorm mee. Ik heb altijd loopse teven gehad toen ik nog fokte en nooit zat er een buurhond voor de deur.
Ik vind zo vroeg castreren echt zonde van je hond; ze worden er zo lelijk van en het beest heeft toch recht om eerst mooi op te groeien?
Die ene keer je hond uit logeren sturen zal je toch de kop niet kosten.
Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik zou dat echt in overweging nemen.
helaas viel dat hier in Frankrijk beslist niet mee :devil: Uit alle hoeken en gaten kwamen ineens reuen tevoorschijn die ik nog nooit had gezien. Piepende teef binnen, ik zelf nog te weinig ervaring, dus ach hondje moet plassen.... en ja hoor, meteen raak :eek:
Dat gelazer wil ik nooit meer dus laat ik mijn teven mooi castreren.
Laat overlet dat ik 6 maanden ook te jong zou vinden.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief

De wil is er wel, maar ik werk overdag en dan is er 's morgens de hulp en die nemen dat niet zo nauw met het opsluiten van de hondjes... Het is precies zoals Lucie zegt, je hebt geen idee waar al die reuen plotseling vandaan komen....
Mijn honden lopen normaal in een grote "tuin" die omheind is met 1.30 M hoog gaas, een beetje hond springt daar makkelijk over, "hormonen geven reuen vleugels".

Ik denk nog even hard na over de castratie....
renee-uk
Zeer actief

mosquito1980 schreef:De wil is er wel, maar ik werk overdag en dan is er 's morgens de hulp en die nemen dat niet zo nauw met het opsluiten van de hondjes... Het is precies zoals Lucie zegt, je hebt geen idee waar al die reuen plotseling vandaan komen....
Mijn honden lopen normaal in een grote "tuin" die omheind is met 1.30 M hoog gaas, een beetje hond springt daar makkelijk over, "hormonen geven reuen vleugels".

Ik denk nog even hard na over de castratie....
loopse teef mee naar je werk.
loopse teef in een kamer opsluiten en de hulp de sleutel niet geven.
hek om de tuin verhogen

zomaar een paar oplossingen die me te binnen schieten en er zijn er vast nog wel meer.
het hoeft ook maar één of twee keer als je castreert als ze uitgegroeid is.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 25 aug 2015 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

wist niet dat reuen zo erg konden zijn, mijn teef is net loops geweest voor de 2 de keer, ze is nu 1 jaar en 1 maand

dierenarts rade ook aan voor 1 ste loopsheid maar vind het veel te vroeg, eigenlijk nog een pup al laten steriliseren

dat je reu zou erg doet nu is toch omdat hij al iets ruikt aan haar
renee-uk
Zeer actief

btw
je teefje kan ook wel een blaasontsteking hebben trouwens, mijn vorige -gecastreerde- teef had daar een tijdlang een soort van abonnement op en mijn reu reageerde dan ook nogal hitsig op haar.
Afbeelding

mosquito1980
Zeer actief

renee-uk schreef:btw
je teefje kan ook wel een blaasontsteking hebben trouwens, mijn vorige -gecastreerde- teef had daar een tijdlang een soort van abonnement op en mijn reu reageerde dan ook nogal hitsig op haar.
Dat wist ik niet. Ik ga het onderzoeken.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Als je je zorgen maakt om HD zou ik júist nog wachten met castreren. Met ongeveer 17 maanden gaat pas de laatste groeischijf met behulp van de hormonen dicht, dan is je hondje klaar 'zat'. Ik snap aan de ene kant dat je met zoveel honden om je heen het risico niet wil lopen, maar vind het ook zonde. Maar goed, andere omstandigheden natuurlijk...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

mosquito1980 schreef:
renee-uk schreef:btw
Dat wist ik niet. Ik ga het onderzoeken.
Een beetje vaginitis is ook heel interessant voor reuen.
Neem dat dan ook gelijk mee bij de controle.

Wat Lemuria schrijft is denk ik ook wel erg belangrijk.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”