Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kwijlen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Kwijlen

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn honden kwijlen niet anders ruil ik ze in :-)

dat is echt 1 van mijn no go's :-)
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Als ik het zou beredeneren zou ik denken dat hij bij brokken speeksel aanmaakt omdat dat in 1x een grote droge hap is. KVV is nat en dan heb je niet veel speeksel nodig om weg te krijgen. Bij beloningen zijn het maar kleine beetjes per keer en dus heb je niet veel speeksel nodig. Maar dat is een ideetje hoor, geen idee of het zo werkt :wink:

Biry kwijlt soms als er iets te eten is, vooral als ze dat wil hebben maar niet krijgt :tongue: De andere twee eigenlijk nooit.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn honden kwijlen vooral erg veel als wij zelf zitten te eten, mijn man voert ze altijd dus ze staan vol verwachting op hun hapjes te wachten.

Al zal Nikkie het proberen te jatten, zij is niet zo geduldig.

Als ik hun eten klaarmaak kwijlt alleen Nikkie, zelfs met een brokje geven kwijlt ze.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Pippa kwijlt ook nooit.
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Het water loopt ons toch ook in de mond? Het zal dus vast zijn dat sommige honden overlopen van speeksel.
Izzie niet. Die zal dus wel slikken in plaats van kwijlen :mrgreen:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

M@scha schreef:mijn honden kwijlen niet anders ruil ik ze in :-)

Ik haat het ook,maar ze mag toch blijven :F:
Dol kwijlt alleen bij Charles maar hij is ook de persoon die haar verziekt heeft op dat punt.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

M@scha schreef:mijn honden kwijlen niet anders ruil ik ze in :-)
Idem hier :tongue:
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Diem kwijlt ook als een gek :ugh: Als pup niet, en nu heb ik geen garantie meer dus kan hij niet terug :hmmm:
Ik vind het goor, zou ook nooit een hond met flubber lippen willen om die reden.
Waar hij op z'n eten staat te wachten ligt altijd een plasje. En als Mies daar dan toevallig ook staat kwijlt hij gewoon óp haar :kotz: En het is ook een soort high-tech kwijl. Úren na het eten geven kan je nóg fors uitglijden over een niet opgeruimd plasje :blauwoog: Of er natte sokken van krijgen of met blote voeten voelen hoe het tussen je tenen omhoog komt. Ik krijg het er dan ook alleen met een nagelborsteltje en warm water/zeep weer af.
Frolic schreef:Pavlov reactie lijkt mij niet van toepassing hier, maar wat dan wel?
Misschien het geluid van de brokken die in de brok gegooid worden? Kvv maakt geen/minder/anders lawaai natuurlijk.
Diem krijgt brokken. Maar hij kwijlt ook gerust tijdens het trainen met lekkers of als hij een kluifje ziet aankomen.
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Bodi kwijlde alleen van lekkere geurtjes. Van z'n brokken niet, maar als mijn vriend 's avonds een toastje smeerworst at... Gadver. Hij werd dan ook echt opgewonden, alsof er een loops teefje voor 'm stond. Ontzettend smerig, haha.
Afbeelding
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Iris-Marie schreef:Bodi kwijlde alleen van lekkere geurtjes. Van z'n brokken niet, maar als mijn vriend 's avonds een toastje smeerworst at... Gadver. Hij werd dan ook echt opgewonden, alsof er een loops teefje voor 'm stond. Ontzettend smerig, haha.
Vita is een (gecastreerd) teefje, maar die kwijlt soms ook bij lekkere geurtjes. Ik weet niet wat de trigger nou precies is, want ik ruik het niet. :D
Dan snuffelt ze ergens aan en is het zo lekker dat ze er aan moet likken. Vervolgens staat ze klappertandend en kwijlend naast me. Zíet er uit niet uit. :smile2:
Edit: Oh ja, een enkele keer heeft ze ook wel gehad dat ze zichzelf aan het schoonmaken was en dus ook zo begon te klappertanden en kwijlen.... Ehm, tja. :LOL:

Daarnaast kwijlt ze ook wel bij het knagen op dennenappels en stokken... Stokken haalt ze eigenlijk alleen de bast vanaf. Ik wil het niet té veel hebben, maar even en niet echt opeten, achja.

Bij eten kwijlt ze tot nu toe nooit.
Laatst gewijzigd door Kirra op 19 aug 2015 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Izzy kwijlt niet. Alleen als ik zit te eten en ze niet mag schooien. Dan zit ze met d'r rug naar me toe "nonchalant" niks te doen, maar ondertussen hangt er dan een dikke draad aan d'r lip :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mila kwijlt ook af en toe - heel bescheiden weliswaar - als ik haar eten klaarmaak en het duurt wat langer. Soms blaast ze er ook bellen bij.
Amy en Amoz kwijlen niet.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Nanna schreef: Afbeelding
Nou is het me toch wel duidelijk waarom-ie in de aanbieding in het asiel zat.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Nanna schreef:En maak je voorál geen illusies over strakke puntbekken versus losse lippen.
Ook een puntneus kan het.

Das meer schuimbekken :LOL:
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Peer kwijlt als hij een teek heeft, of als er een teek op hem loopt, echt superranzig. Bákken komen er dan uitzetten.
Als hij kwijlt weet ik dat ik een teek kan zoeken :roll:

Milo kwijlt op een afstandje als we naar zijn idee iets héél lekkers eten. Gebeurt niet vaak, maar zo af en toe.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik weet niet waar dat door komt maar Jamie kwijlt wel eens als ze op mijn werk in de boomgaard loopt. Of kwijlen, meer dat schuimbekken met belletjes.
Maar voor de rest kwijlen ze hier gelukkig niet.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Lemuria schreef:Izzy kwijlt niet. Alleen als ik zit te eten en ze niet mag schooien. Dan zit ze met d'r rug naar me toe "nonchalant" niks te doen, maar ondertussen hangt er dan een dikke draad aan d'r lip :mrgreen:
Dat is kwijlen :pffff:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Maylo kwijlt de hele dag. Laminaat is dus ook al rijp voor de sloop ondertussen. Zelfs drinken kan hij niet normaal loop zo z'n bek weer uit hele keuken nat. Hij loopt vaak ook gewoon te schuimbekken en te smakken als hij wat geroken heeft. Maar als hij zit te schooien komen er echt hele plassen bijkijken. Izzy heeft af en toe een bescheiden schuimrandje als ze net gegeten heeft.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds enkel als ik M&M's eet :schrik:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Skadi kwijlt alleen als we mandarijntjes eten. Maar die vindt ze dan ook héél lekker, en ze worden altijd met haar gedeeld.
Cayuga zet zijn kraan open zodra er eten in het spel is. Als hij zit te wachten op zijn eten ligt daar zo een plasje :schrik:

Mijn conclusie is dat het net werkt als bij mensen. Ze gaan kwijlen als ze iets heel lekkers verwachten. In brok zit vaak meer geur- en smaakstoffen. Het zou best kunnen dat hij die lekkerder vindt. Ik ga ook harder kwijlen voor een pizza dan voor een stronkje broccoli :tongue:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Dan is hij geconcentreerd op andere dingen (neus/focus)?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Frolic schreef:
Dees en Maylo schreef:Maylo kwijlt de hele dag. Laminaat is dus ook al rijp voor de sloop ondertussen. Zelfs drinken kan hij niet normaal loop zo z'n bek weer uit hele keuken nat. Hij loopt vaak ook gewoon te schuimbekken en te smakken als hij wat geroken heeft. Maar als hij zit te schooien komen er echt hele plassen bijkijken. Izzy heeft af en toe een bescheiden schuimrandje als ze net gegeten heeft.
Maar daar heb je bewust voor gekozen denk ik? Dat weet je bij een bepaald type hond toch? Of hebben niet alle doggen daar evenveel last van? Hmm, dat komt wat aanvallend over geloof ik, maar zo is het niet bedoeld, ik ben daar wel even nieuwsgierig naar. Ik zou dus niet tegen zo'n hond in huis kunnen. Hier loop iemand met een Duitse Dog in de buurt, die heeft altijd een theedoek bij zich om haar hond schoon te houden. :schrik:
Ik vraag me dan ook af of zij altijd aan het poetsen is thuis. Kom je uit je werk, kun je eerst gaan poetsen. :schrik:
Ik vind het niet aanvallend hoor. Maar inderdaad ik wist dat dit zou gebeuren en kan er ook prima mee leven, kleding schoonhouden is ook echt een uitdaging geworden :tongue:

Me ouders hebben inmiddels ook een OEB en deze heeft er iets minder last van maar ook me vader kan er niet goed tegen en loopt dus geregeld met een doek achter hem aan.

Bij Maylo heb ik dat opgegeven na een paar dagen. Had vriendlief al gezegd dat we beter plavuizen konden nemen maar goed laminaat lag er al toen we 2,5 jaar geleden het huis kochten dus kan me er niet heel erg druk om maken. Komt uiteindelijk alsnog wel plavuizen.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

wij staan op de wachtlijst voor een ras waarvan je overal leest dat het kwijlt. En dat is iets wat we voor lief nemen. Gebeurt het niet, dan is dat een grote plus. Maar we houden stiekem rekening met kwijlen. Maar niet in Beethoven-achtige proporties.
M@scha
Zeer actief

Dees en Maylo schreef:Maylo kwijlt de hele dag. Laminaat is dus ook al rijp voor de sloop ondertussen. Zelfs drinken kan hij niet normaal loop zo z'n bek weer uit hele keuken nat. Hij loopt vaak ook gewoon te schuimbekken en te smakken als hij wat geroken heeft. Maar als hij zit te schooien komen er echt hele plassen bijkijken. Izzy heeft af en toe een bescheiden schuimrandje als ze net gegeten heeft.

oh dat is voor mij echt recept voor overspannenheid. ik ben geen poetsmiep, heb geen smetvrees, maar kwijl en kots kan ik écht niet tegen.

mijn vriendin heeft 2 boerboel kalfjes. erg lief en leuk, maar als ik daar kom dan heeft mijn vriendin al een handdoek voor mij bij zich als ze de deur open doet :mrgreen:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

gadverdamme nanna!

Charlie kwijlt veel erger dan Pom, maar dan in het dagelijks leven (dus niet bij het voeren, bedoel ik). Vooral met wandelen heeft ie echt van die witte lippen.Pom heeft alleen maar schuim rond haar neusvleugels haha, van het gesnuffel. Ziet er ook niet uit maar ja. Wat doe je eraan!
M@scha
Zeer actief

oh gadver nanna!

vertelde Jip dat niet ooit dat ze elk jaar moesten schilderen omdat de muren vol kwijlvlekken zat? :Q:
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

mijn stiefhond is een bordeauxdog......

als zij logeert houd ik dagelijks rekening met mijn kleding keuze. Wat Mascha ook zegt; ik ben absoluut geen poetsmiep maar kwijl.. gadver. Ook rondom de waterbak is het een grote slijmbende. Dik plakkerig slijm.

gadver.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Kiki kwijlt weleens als ik tijdens een wandeling ergens fruit zit te eten, maar thuis bijna nooit. Als ik zit te eten ligt ze in de mand te slapen. Dat gekwijl is voor mij mede een reden om geen hond met enorme lippen te hebben.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Achi
Actief

Ongelezen bericht door Achi »

Cooper Kwijlt ook. Bij brokken erger dan bij KVV terwijl hij dat laatste duidelijk lekkerder vindt.
Toch wel Pavlov denk ik, hoe langer de tijd tussen dat hij weet dat hij iets te eten gaat krijgen en het ook daadwerkelijk krijgt, hoe meer hij kwijlt.
Hij kwijlt ook tijdens de wandeling, zo ziet hij er vaak uit aan het einde van de wandeling:
https://instagram.com/p/6kHgdoRPKs/.
Zolang de klodders me nog niet om de oren vliegen valt hier goed mee te leven.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik heb een Newfoundlander gehad. Je zou zeggen, kwijlen alom. Maar niets was minder waar. Altijd strakke, droge lippen. :pffff:
Glenn met zijn langsnavelbek kwijlt beduidend meer.
Maar dat zijn individuele gevallen. Sommige rassen hebben inderdaad een predispositie ;-)

Afbeelding

Zo loopt Maylo ook geregeld rond.
Ook als hij zo genaamd niet ligt te schooien, dan lijkt het als of hij niet kwijlt tot hij dus opstaat en de vloer en zijn hele smoelwerk nat is.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”