Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Benchrust en tijd verdrijven
Moderator: moderatorteam
- billyboy2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Benchrust en tijd verdrijven
Goede middag,
Helaas vanmorgen bij de DA geweest met mijn teckel.
Vermoeden dat ze een beginnende hernia heeft.
Geen foto's gemaakt omdat ze bij de DA weer aardig goed leek, maar wel reageerde op drukken op de ruggengraat.
/
4-6 week absolute benchrust en 2 week pijnstillers (tenzij ze te fanatiek word, dan minderen).
Maar het probleem is dat Kitty is een actieve hond is met een super conditie. We lopen/fietsen/steppen elke dag. En ze loopt vele uren in de tuin bij mooie weer.
En dat mag nu dus niet.
Ik kwam nog een stuk hertengewei tegen, en die heb ik bij haar in de bench gedaan. Ze heeft er nooit naar omgekeken, maar wellicht nu.
Maar nou ben ik wel benieuwd wat jullie voor de hond met benchrust hebben gedaan om ze een beetje zoet te houden in het hok??
Geen foto's gemaakt omdat ze bij de DA weer aardig goed leek, maar wel reageerde op drukken op de ruggengraat.
/
4-6 week absolute benchrust en 2 week pijnstillers (tenzij ze te fanatiek word, dan minderen).
Maar het probleem is dat Kitty is een actieve hond is met een super conditie. We lopen/fietsen/steppen elke dag. En ze loopt vele uren in de tuin bij mooie weer.
En dat mag nu dus niet.
Ik kwam nog een stuk hertengewei tegen, en die heb ik bij haar in de bench gedaan. Ze heeft er nooit naar omgekeken, maar wellicht nu.
Maar nou ben ik wel benieuwd wat jullie voor de hond met benchrust hebben gedaan om ze een beetje zoet te houden in het hok??
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Benchrust en tijd verdrijven
Ik zou wel een foto maken.billyboy2 schreef:Goede middag,
/
En dat mag nu dus niet.
Het kan ook zijn dat ze spondylose heeft.
Daarvoor is wel voor een deel rust nodig maar ook goede, aangepaste beweging.
Zit je die hond straks voor jan joker te pesten al die weken met de bench.
Dokters roepen al snel dat het een hernia is .............. omdat het een teckel is.
Dat is tenminste wel mijn ervaring.
Bij de drie diagnoses "hernia" die bij mijn teckels zijn gesteld was het geen enkele keer een hernia, helemaal niet
Alleen foto's kunnen iets laten zien.
- billyboy2
- Zeer actief
In dit geval dacht ik zelf aan een hernia omdat het uit het niets gekomen was.
DA had ook al alles klaar staan voor een foto, maar ze vond het nog niet nodig (mocht uiteraard wel).
Ze krijgt sowieso een week rust. Ik ben zelf vanaf woensdag t/m zondag niet thuis. En mijn vader is niet zo actief met de honden( voor haar dus ook niet zo moeilijk aan te passen aan saaie bench).
Als ik terug ben zie ik dus snel genoeg hoe het er voor staat, en zal dan uiteraard ingrijpen als ik denk dat het niet goed is.
DA had ook al alles klaar staan voor een foto, maar ze vond het nog niet nodig (mocht uiteraard wel).
Ze krijgt sowieso een week rust. Ik ben zelf vanaf woensdag t/m zondag niet thuis. En mijn vader is niet zo actief met de honden( voor haar dus ook niet zo moeilijk aan te passen aan saaie bench).
Als ik terug ben zie ik dus snel genoeg hoe het er voor staat, en zal dan uiteraard ingrijpen als ik denk dat het niet goed is.
- ranetje
- Zeer actief
Bij mijn teckels kwam het ook uit het niets.
Eenmaal bleek het ernstige spondylose dat zeer goed is behandeld met acupunctuur en de andere keren had het zelfs totaal niets met de rug te maken
In ieder geval beterschap met je hondje
Eenmaal bleek het ernstige spondylose dat zeer goed is behandeld met acupunctuur en de andere keren had het zelfs totaal niets met de rug te maken
- billyboy2
- Zeer actief
ranetje schreef:Bij mijn teckels kwam het ook uit het niets.
Eenmaal bleek het ernstige spondylose dat zeer goed is behandeld met acupunctuur en de andere keren had het zelfs totaal niets met de rug te maken![]()
Dank je wel.
Ze reageerde wel op het betasten van de ruggengraat, 1 bepaald plekje achterin de rug.
Ze kwispelt wel, maar aan 1 kant van haar kont. Ziet er echt stom uit. En ze wil liever niet stappen, alleen draven.
Dus ondanks de pijnstillers is het nog goed gevoelig.
Nooit weer een teckel, die rug vind ik eng.
Kwam net in het andere topic over teckel met hernia een link tegen van orthomanueel dierenarts die hier vlakbij zit. Volgens mij nooit verkeerd eens een check te doen
- ranetje
- Zeer actief
Dr. Heukels is een leerling van Dorit Aharon, http://www.kreupeldier.nl
Ze zit op verschillende plekken in het land en inderdaad ook op het adres dat kennelijk bij jou in de buurt zit.
Ik heb een seminar bij haar gevolgd (bij Heukels dus).
Lijkt me best de moeite waard om daar naar toe te gaan
Rugproblemen komen ook voor bij andere rassen.
Ook als je het niet verwacht
Bij teckels lijkt het wel vaker te gebeuren inderdaad.
Ze zit op verschillende plekken in het land en inderdaad ook op het adres dat kennelijk bij jou in de buurt zit.
Ik heb een seminar bij haar gevolgd (bij Heukels dus).
Lijkt me best de moeite waard om daar naar toe te gaan
Rugproblemen komen ook voor bij andere rassen.
Ook als je het niet verwacht
Bij teckels lijkt het wel vaker te gebeuren inderdaad.
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jij ook beterschap met je teckeltje