Als je zo'n hond in huis haalt is de kans wel groter dat je gaat zuipenNanna schreef:Die kans is er wel als je een hond uit zuidelijke landen haalt. Polen is geen zuidelijk land
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kans op besmettelijke ziektes buitenlandse hond van stichtin
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Kans op besmettelijke ziektes buitenlandse hond van stic
Wat je zegt ben je zelfffff 

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
In Polen komen dezelfde hondenziektes voor als hier, dus dat is geen extra risico. Eventueel moet je wel rekening houden met een hogere kans op Giardia vanwege het asielverleden.
De mediterrane ziektes (Leishmania, Ehrlichia, Anaplasmose, Babesiose en hartworm) zijn niet overdraagbaar op mensen of andere huisdieren zonder de tussengastheer (zandvlieg, bepaalde Zuid-Europese tekensoorten).
De mediterrane ziektes (Leishmania, Ehrlichia, Anaplasmose, Babesiose en hartworm) zijn niet overdraagbaar op mensen of andere huisdieren zonder de tussengastheer (zandvlieg, bepaalde Zuid-Europese tekensoorten).
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Minder erg dan wit de gang gaan zwarten.Nanna schreef:Of zwart de gang gaat wittenbouvierpoedel schreef:Als je zo'n hond in huis haalt is de kans wel groter dat je gaat zuipenNanna schreef:Die kans is er wel als je een hond uit zuidelijke landen haalt. Polen is geen zuidelijk land.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Als je zo'n hond in huis haalt is de kans wel groter dat je gaat zuipenNanna schreef:Die kans is er wel als je een hond uit zuidelijke landen haalt. Polen is geen zuidelijk land.
Mijn bulgaar is de zuiplap. Als ik niet uitkijk gaat tibbe er met mn borrel vandoor
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Precies, dus geen extra risico voor je eigen hond. Er zijn zoveel dieren die op zoek zijn naar een gouden mandje en dan maakt het niet uit waar het vandaan komtDeDiana schreef:In Polen komen dezelfde hondenziektes voor als hier, dus dat is geen extra risico. Eventueel moet je wel rekening houden met een hogere kans op Giardia vanwege het asielverleden.
Succes met je zoektocht!

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mijn 3 spaanse dames hebben nog nooit voor een besmetting van wat dan ook gezorgd.. giardia komt ook gewoon bij nederlandse honden voor daar hoef je geen buitenlandertje voor te adopteren... en vind je het " risico" te groot om rechtstreeks vanuit buitenland te adopteren dan zoek je een hond die al in opvang zit.
1 van mijn honden had leish en de andere hartworm en ik ben nooit bang geweest voor besmetting richting mijn andere dieren of richting mens.. ik heb zelf lage weerstand door leverproblemen en andere autoimmune ziekte maar het risico dat de honden iets meenemen dat mij zou besmetten is te verwaarlozen.. net zo groot als een hond uit Nederland eigenlijk.
1 van mijn honden had leish en de andere hartworm en ik ben nooit bang geweest voor besmetting richting mijn andere dieren of richting mens.. ik heb zelf lage weerstand door leverproblemen en andere autoimmune ziekte maar het risico dat de honden iets meenemen dat mij zou besmetten is te verwaarlozen.. net zo groot als een hond uit Nederland eigenlijk.
-
Achi
- Actief
- Aantal honden: 3
De kans waarop dan?Nanna schreef:Die kans is er wel als je een hond uit zuidelijke landen haalt. Polen is geen zuidelijk land
Het viel mij op dat er verhalen rond gaan dat honden uit het buitenland besmettelijke ziekten bij zich dragen.
Toen ik dit voorjaar mijn opvanger had reageerde er een aantal mensen als door een wesp gestoken toen ze hoorde dat hij uit Spanje kwam en sleurde snel hun hond mee want hun hond was niet ingeënt (de Spanjaard overigens wel) en kon besmet worden. Ik vroeg met toen ook al af voor welke besmetting zij bang waren. Jaren geleden, toen ik mijn Grieken net had, kreeg ik nooit dit soort reacties.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Volgens mij is er nog veel onduidelijkheid over.Achi schreef:De kans waarop dan?Nanna schreef:Die kans is er wel als je een hond uit zuidelijke landen haalt. Polen is geen zuidelijk land
Het viel mij op dat er verhalen rond gaan dat honden uit het buitenland besmettelijke ziekten bij zich dragen.
Toen ik dit voorjaar mijn opvanger had reageerde er een aantal mensen als door een wesp gestoken toen ze hoorde dat hij uit Spanje kwam en sleurde snel hun hond mee want hun hond was niet ingeënt (de Spanjaard overigens wel) en kon besmet worden. Ik vroeg met toen ook al af voor welke besmetting zij bang waren. Jaren geleden, toen ik mijn Grieken net had, kreeg ik nooit dit soort reacties.
Ik had een hond uit Griekenland die Ehrlichia had (wat ik niet wist), die heeft 4 jaar met mijn andere hond samengeleefd
en zelfs gekoppeld gezeten (hij was gecastreerd, maar toch...). Zij is nergens mee besmet, tenslotte is er een teek, of in het geval van Leishmania een zandvlieg, voor nodig.
Maar toch... de Griek overleed aan de gevolgen van Ehrlichia, hij werd ingeslapen en kreeg een infuus in zijn poot en dat bloedde hevig. Ik heb toen mijn blote hand er omheen gedaan om het bloeden te stelpen en later kreeg ik toch te horen dat als ik een wondje aan die hand had, het niet uitgesloten is dat je op die manier geïnfecteerd wordt.
Ik weet nog steeds niet of dat nu echt kan of niet, de verhalen zijn verwarrend en ik geloof dat er niet 100% zeker is
dat er echt altijd een tussen gastheer voor nodig is en dat bloed op bloed wellicht ook besmettingsgevaar geeft.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik weet dat er wat betreft Leishmania wel onderzoeken zijn geweest naar de kans op besmetting via direct bloedcontact. Theoretisch is die kans er, maar er moet blijkbaar een dusdanig grote hoeveelheid bloed aan te pas komen, dat het in de praktijk niet voorkomt. Het is wel een reden om honden met Leish niet te gebruiken voor bloedtransfusies.Caro. schreef:Volgens mij is er nog veel onduidelijkheid over.Achi schreef:De kans waarop dan?Nanna schreef:Die kans is er wel als je een hond uit zuidelijke landen haalt. Polen is geen zuidelijk land
Ik had een hond uit Griekenland die Ehrlichia had (wat ik niet wist), die heeft 4 jaar met mijn andere hond samengeleefd
en zelfs gekoppeld gezeten (hij was gecastreerd, maar toch...). Zij is nergens mee besmet, tenslotte is er een teek, of in het geval van Leishmania een zandvlieg, voor nodig.
Maar toch... de Griek overleed aan de gevolgen van Ehrlichia, hij werd ingeslapen en kreeg een infuus in zijn poot en dat bloedde hevig. Ik heb toen mijn blote hand er omheen gedaan om het bloeden te stelpen en later kreeg ik toch te horen dat als ik een wondje aan die hand had, het niet uitgesloten is dat je op die manier geïnfecteerd wordt.
Ik weet nog steeds niet of dat nu echt kan of niet, de verhalen zijn verwarrend en ik geloof dat er niet 100% zeker is
dat er echt altijd een tussen gastheer voor nodig is en dat bloed op bloed wellicht ook besmettingsgevaar geeft.
Ik weet niet of het voor Ehrlichia hetzelfde werkt, maar Ehrlichiabesmettingen bij de mens zijn sowieso zeldzaam: http://www.tekenbeetziekten.nl/co-infecties-ehrlichia/