Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup uit Griekenland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jinnaa
nieuw lid

Pup uit Griekenland

Ongelezen bericht door jinnaa »

Afgelopen mij hebben ik en mijn vriend 11 honden uit Griekenland gered, waaronder 9 pups (voor wie geïnteresseerd is, het verhaal is hier te lezen).
Van de 9 pups hebben wij er één geadopteerd en deze kunnen we vanavond ophalen (zojuist zijn 4 pups geland in Nederland, de rest vliegt later over).

Ik ben heel erg benieuwd wat voor rassen er doorheen zouden kunnen zitten, iemand die hier veel verstand van heeft en een gokje wil wagen?
Zelf dacht ik dat er bij de moeder wat van een flatcoated retriever doorheen zit. De vader is onbekend, maar ik denk Anatolische herder, Karakachan of Pyrenese berghond. Uiteraard zijn het zwerfhonden dus zitten er veel meer rassen doorheen.

De pup schijnt nu al 20 kilo te wegen. Toen we hem vonden was hij tussen de 4-7 weken, ik vind het zelf lastig in te schatten. De eigenaresse van de organisatie die ons heeft geholpen zei dat ze 4 weekjes waren maar ik denk zelf toch wel iets ouder.

Moeder met pups:
Afbeelding

Toen we hem vonden
Afbeelding

Een week in de opvang
Afbeelding

Een maand geleden
Afbeelding

Deze week, geschat op 16-19 weken en volgens de opvang in Griekenland al 20 kilo
Afbeelding
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Pup uit Griekenland

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb het verhaal gelezen en wat zijn jullie geweldig zeg :flower: heel veel mensen gaan op vakantie en vinden die zwerfdieren een beetje zielig en sneu maar doen niets om ze te helpen. Jullie hebben een paar levens gered.
Ik vind het lastig om te zeggen wat er in de pups zit, maar ze zullen wel groot worden als ze nu al 20 kg wegen :mrgreen:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Super wat jullie gedaan hebben ,weet ook niet wat er precies inzit , lijkt inderdaad wel wat berghondachtig maar het zal wel ene flinke knaap worden zo te zien :D
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Op die foto van gevonden en 1 week in de opvang zie ik inderdaad eerder een pup van resp ca. 4 weken en 5 weken dan veel ouder. Dus ik zou uitgaan van nu ongeveer 16 weken oud.

En wat erin zit? Geen idee. Maar zullen zeker geen kleine honden worden ;)
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Respect voor wat jullie hebben gedaan. Ik heb geen idee welke rassen er in de pups zitten maar leuk zijn ze wel.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

goed verhaal zeg!

en u hept un kalfje geadopteerd :-)
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb het hele verhaal gelezen. Kreeg er gewoon buikpijn van. Ik denk niet dat ik ooit naar Griekenland zal gaan want als ik daar honden zie die hulp nodig hebben, en die ik niet zou kunnen helpen, zou ik geen vakantie meer hebben, ik zou niet eens meer kunnen slapen.

Heel blij dat er mensen zijn zoals jullie die zich om deze pups bekommerd hebben.
Maar al die andere zwerfhonden die er nog rondlopen.
Griekenland heeft crisis dus het zal er alleen maar slechter op worden voor de honden daar.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

jeetje wat een verhaal maar wat een leuk hondje
Afbeelding
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door madred »

Ik vind het geweldig wat jullie hebben gedaan en wat een mooie hond is het!
Hij zal vast wel groot worden, maar mijn vorige hond was ook een puppie uit Griekenland en de liefste hond die je je maar kunt wensen.
Respect voor jullie actie.
Afbeelding

Happy en Lemmi
jinnaa
nieuw lid

Ongelezen bericht door jinnaa »

iones schreef:Ik heb het hele verhaal gelezen. Kreeg er gewoon buikpijn van. Ik denk niet dat ik ooit naar Griekenland zal gaan want als ik daar honden zie die hulp nodig hebben, en die ik niet zou kunnen helpen, zou ik geen vakantie meer hebben, ik zou niet eens meer kunnen slapen.

Heel blij dat er mensen zijn zoals jullie die zich om deze pups bekommerd hebben.
Maar al die andere zwerfhonden die er nog rondlopen.
Griekenland heeft crisis dus het zal er alleen maar slechter op worden voor de honden daar.
Dankjewel! Ja het is vreselijk daar en ik zou nu ook alleen maar naar Griekenland teruggaan als ik zeker weet dat ik de honden die ik vind kan helpen. Het houdt ook nooit op, dat zei een dierenarts daar die gratis honden steriliseerde. Hij steriliseert er 1 en aan de andere kant van de straat gooit iemand 8 pups op straat.

Hij is er sinds gister en is vreselijk lief! Wel nog wat bang want alles is nieuw natuurlijk. Voor mijn 3 katten is hij ook bijzonder lief
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Wat een leuk hondje, en wat een lekker bekkie.
Hoop dat je snel een warm mandje voor ze vind. :ok:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Wat een verhaal en wat heb je er een prachtige pup aan over gehouden :I:
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sientje »

Wat een fantastisch verhaal!! Dikke pluim voor jullie en DRG! Die hond wordt een joekel en is een plaatje :I: Veel geluk met hem.

Mijn Amy is ook met hulp van Dog Rescue Greece uit Griekenland gehaald. Dat ging ook niet zonder slag of stoot wat ik ervan begrepen heb. Ook toen is de organisatie ingeschakeld door derden die Amy wilden redden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”