Madison reageert gelukkig als altijd op andere honden en dat is of niet, of oké. Kan ik iets doen om deze aanvallen te voorkomen? Baal er echt van, mijn hond is of onder controle of aangelijnd en is dominant maar vecht en bijt niet. Echt niet grappig als dan dit soort dingen gebeuren!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
klaar mee
Moderator: moderatorteam
- Inne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
klaar mee
Ik hoor vaak dat sharpei's door hun houding door andere honden gepakt kunnen worden. Nooit iets van gemerkt tot deze week, maar liefst drie keer. In een park, die hond was ook aangelijnd maar kreeg te veel ruimte en vloog bovenop Madison. Eigenaar greep met succes in. Dezelfde dag in de lift bij mij, die hond was los, vloog de lift in en greep Madison. Later bij die man aan de deur geweest om te vragen of hij zijn hond gewoon aan kan lijnen. Afgelopen zondag, wederom een hond die niet door de baas kon worden tegengehouden, vloog erboven op. Gisteren zag ik een wondje en dit was vandaag erger dus naar de dierenarts. Bleek behoorlijk diep te zijn
. Antibiotica gekregen. Helaas geen naam of telefoonnummer dus de kosten zijn voor mezelf.
Madison reageert gelukkig als altijd op andere honden en dat is of niet, of oké. Kan ik iets doen om deze aanvallen te voorkomen? Baal er echt van, mijn hond is of onder controle of aangelijnd en is dominant maar vecht en bijt niet. Echt niet grappig als dan dit soort dingen gebeuren!

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
Re: klaar mee
wat een ellende, en dat zo kort na elkaar. ik heb helaas geen tips, want 2 van onze honden vallen juist aan. ik heb het wel vaker gehoord dat sommige honden verkeerde signalen uitzenden waardoor ze steeds gepakt worden. heel sneu, en ik zou eerlijk gezegd bijna bang worden om mijn hond nog in contact te laten komen met honden op die manier.
- dagmar88
- Zeer actief
lunaquinty schreef:wat een ellende, en dat zo kort na elkaar. ik heb helaas geen tips, want 2 van onze honden vallen juist aan. ik heb het wel vaker gehoord dat sommige honden verkeerde signalen uitzenden waardoor ze steeds gepakt worden. heel sneu, en ik zou eerlijk gezegd bijna bang worden om mijn hond nog in contact te laten komen met honden op die manier.
Niet eens zelf hoor, het zijn die stijve, stijle achterhand, krulstaart en opstaande vacht. Dan lijkt het alsof er een gespannen hanige hond rondloopt.
Rot zeg, zo vaak achter elkaar
-
Sanner
- Zeer actief
Wat sneu zeg voor Madison.
Beterschap!
Ik ken ook zo'n enorm lieve sharpei, doet echt geen vlieg kwaad, die vertrouw ik helemaal met mijn honden. Maar ook hij is al meerdere malen uit het niets flink gegrepen door andere honden. Bah, als mensen hen honden nou eens gewoon onder controle houden. Niet zo moeilijk zou je denken.
Ik ken ook zo'n enorm lieve sharpei, doet echt geen vlieg kwaad, die vertrouw ik helemaal met mijn honden. Maar ook hij is al meerdere malen uit het niets flink gegrepen door andere honden. Bah, als mensen hen honden nou eens gewoon onder controle houden. Niet zo moeilijk zou je denken.
- Inne
- Zeer actief
Bedankt voor de reacties!
De volgende keer schoppen dus
. Komt goed.
De volgende keer schoppen dus

Madison
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Toevallig dat ik dit lees want mij is in de laatste maanden hetzelfde overkomen met Biko (Laekense volle herderreu van bijna 8 jaar). 3x had ik hem aan de lijn. De 1e keer kwam er een jogger voorbij met een labradorreu er los achteraan die plots in één rechte lijn op Biko afstoof en in de aanval ging, de 2e keer fietste iemand langs met een fikse rottweilerreu die razendsnel op hem afstoof en hem aanviel en vorige week een groot uitgevallen jachthondkruising die hetzelfde flikte.
Voor mijn gevoel loopt hij gewoon neutraal braaf aan de lijn maar kennelijk straalt hij toch iets uit waardoor bepaalde reuen denken: ik kan je hebben. Ik kom er niet goed uit maar ik vind het wel ontzettend vervelend
Voor mijn gevoel loopt hij gewoon neutraal braaf aan de lijn maar kennelijk straalt hij toch iets uit waardoor bepaalde reuen denken: ik kan je hebben. Ik kom er niet goed uit maar ik vind het wel ontzettend vervelend

- iones
- Zeer actief
Het ligt gewoon aan de andere mensen die hun eigen hond niet kennen en deze op een andere hond laten klappen. Ze zien de signalen niet.
Ik geloof niet in `onbedoeld signalen uitzenden die agressie uitlokken`. Mijn honden laten zich niet uitlokken tot agressie. En als een hond zich zo snel laat uitlokken, ligt dat aan die hond, en niet aan de hond die het zogenaamd zou uitlokken.
Ik geloof niet in `onbedoeld signalen uitzenden die agressie uitlokken`. Mijn honden laten zich niet uitlokken tot agressie. En als een hond zich zo snel laat uitlokken, ligt dat aan die hond, en niet aan de hond die het zogenaamd zou uitlokken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Volgens mij ligt het niet zozeer aan de hond zelf maar meer aan de klootzak van een aanvaller die waarschijnlijk alles grijpt wat hem zo uitkomt.Dan ook nog lekker hollen of fietsen met zo'n huftertje wat de boel op scherp zet want baasje doet ook mee met de jacht.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- alm@
- moderator
Hé daar heb ik niet bij stil gestaan. In mijn geval waren het inderdaad opgefukte met de baas mee hollende reuen. Dat is een goeie van jebouvierpoedel schreef:Dan ook nog lekker hollen of fietsen met zo'n huftertje wat de boel op scherp zet want baasje doet ook mee met de jacht.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Rot voor je Inne
Omschakelen en er op anticiperen zodat je hond geen schade oploopt is lastig.
Maar in de loop van de tijd wordt je er wel beter in

Bij mijn hond is het omgekeerd.
Mee hollende honden met joggers en aan de fiets lopende honden zijn fout.
Ze mag zelf niet achter fietsers en joggers aan (doet ze ook niet) maar andere honden mogen dat in haar optiek dus ook niet.
Dat is tenminste wat ik zelf denk dat de reden is dat ze dit wil doen.
Ik weet het en doorgaans kan ik het vrij gemakkelijk voorkomen, maar af en toe schiet ze wel uit (zonder schade, maar het is voor die mensen wel schrikken).
Omschakelen en er op anticiperen zodat je hond geen schade oploopt is lastig.
Maar in de loop van de tijd wordt je er wel beter in
Dat zou inderdaad van invloed kunnen zijn bij sommige hondenalm@ schreef:Hé daar heb ik niet bij stil gestaan. In mijn geval waren het inderdaad opgefukte met de baas mee hollende reuen. Dat is een goeie van jebouvierpoedel schreef:Dan ook nog lekker hollen of fietsen met zo'n huftertje wat de boel op scherp zet want baasje doet ook mee met de jacht.
Bij mijn hond is het omgekeerd.
Mee hollende honden met joggers en aan de fiets lopende honden zijn fout.
Ze mag zelf niet achter fietsers en joggers aan (doet ze ook niet) maar andere honden mogen dat in haar optiek dus ook niet.
Dat is tenminste wat ik zelf denk dat de reden is dat ze dit wil doen.
Ik weet het en doorgaans kan ik het vrij gemakkelijk voorkomen, maar af en toe schiet ze wel uit (zonder schade, maar het is voor die mensen wel schrikken).
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Heel vervelend zeg!alm@ schreef:Toevallig dat ik dit lees want mij is in de laatste maanden hetzelfde overkomen met Biko (Laekense volle herderreu van bijna 8 jaar). 3x had ik hem aan de lijn. De 1e keer kwam er een jogger voorbij met een labradorreu er los achteraan die plots in één rechte lijn op Biko afstoof en in de aanval ging, de 2e keer fietste iemand langs met een fikse rottweilerreu die razendsnel op hem afstoof en hem aanviel en vorige week een groot uitgevallen jachthondkruising die hetzelfde flikte.
Sinds Luna is gegrepen door de staffords merk ik dat sommige andere honden ook fanatiek op haar reageren, gelukkig is er niks gebeurt maar ik vraag me ook af hoe het komt? Ik kijk heel onjectief naar Luna of ze iets van angst uitstraald ofzo, maar dat is niet zo, die loopt relaxed naast me of staat lekker te snuffelen
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- alm@
- moderator
Misschien kijken we toch iets minder objectief dan we denkenLunatic schreef:Heel vervelend zeg!alm@ schreef:Toevallig dat ik dit lees want mij is in de laatste maanden hetzelfde overkomen met Biko (Laekense volle herderreu van bijna 8 jaar). 3x had ik hem aan de lijn. De 1e keer kwam er een jogger voorbij met een labradorreu er los achteraan die plots in één rechte lijn op Biko afstoof en in de aanval ging, de 2e keer fietste iemand langs met een fikse rottweilerreu die razendsnel op hem afstoof en hem aanviel en vorige week een groot uitgevallen jachthondkruising die hetzelfde flikte.
Sinds Luna is gegrepen door de staffords merk ik dat sommige andere honden ook fanatiek op haar reageren, gelukkig is er niks gebeurt maar ik vraag me ook af hoe het komt? Ik kijk heel onjectief naar Luna of ze iets van angst uitstraald ofzo, maar dat is niet zo, die loopt relaxed naast me of staat lekker te snuffelenMeestal zijn het idd wel van die opgefokte types die aan het eind van de flexlijn hangen.... Zouden ze onbewust iets van 'zwakte' uitstralen omdat ze iets ouder worden misschien? Ik weet niet hoe oud Madison is?

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Bij ons in het Schollebos loopt ook iemand met een Sharpei en die is al meer dan twintig keer gepakt.
En het is echt een hele lieve hond.
En het is echt een hele lieve hond.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Lunatic
- Erelid
Zit wat in hooralm@ schreef:Misschien kijken we toch iets minder objectief dan we denkenLunatic schreef:Heel vervelend zeg!alm@ schreef:Toevallig dat ik dit lees want mij is in de laatste maanden hetzelfde overkomen met Biko (Laekense volle herderreu van bijna 8 jaar). 3x had ik hem aan de lijn. De 1e keer kwam er een jogger voorbij met een labradorreu er los achteraan die plots in één rechte lijn op Biko afstoof en in de aanval ging, de 2e keer fietste iemand langs met een fikse rottweilerreu die razendsnel op hem afstoof en hem aanviel en vorige week een groot uitgevallen jachthondkruising die hetzelfde flikte.
Sinds Luna is gegrepen door de staffords merk ik dat sommige andere honden ook fanatiek op haar reageren, gelukkig is er niks gebeurt maar ik vraag me ook af hoe het komt? Ik kijk heel onjectief naar Luna of ze iets van angst uitstraald ofzo, maar dat is niet zo, die loopt relaxed naast me of staat lekker te snuffelenMeestal zijn het idd wel van die opgefokte types die aan het eind van de flexlijn hangen.... Zouden ze onbewust iets van 'zwakte' uitstralen omdat ze iets ouder worden misschien? Ik weet niet hoe oud Madison is?
en het onbewust iets van zwakte uitstralen omdat ze ouder worden? Het zou een mogelijkheid kunnen zijn maar ik heb dat zelf nog nooit bij een van mijn honden die ouder werden (en 2 op het laatst kanker hadden) meegemaakt.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Klopt ook wel toen onze DH oud werd is hij ook vaker aangevallen.
Maar uitelijk van hond telt bij mijn honden ook knorende buldogjes willen ze bv op eten en een BD motten ze ook niet maar dan moet je als baas zijnde opletten.
Ik hoop dat het niet vaker gebeurd
Maar uitelijk van hond telt bij mijn honden ook knorende buldogjes willen ze bv op eten en een BD motten ze ook niet maar dan moet je als baas zijnde opletten.
Ik hoop dat het niet vaker gebeurd
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik vind het eerder een excuus van de eigenaren om hun rotzakken maar de vrije had te geven. Ja jouw hond...
Nee jouw hond doet niets dus hoeft niet gegrepen te worden.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat denk ik wel, ik heb een stabijtje gehad dat ook de pineut was toen ze ouder werd, zij werd onzeker doordat ze slechter ging horen. En blijkbaar straalde ze dat uit.Lunatic schreef:Ze is wel minder zelfverzekerd sinds ze zo goed als blind is, ze was best een hittepetitjedus misschien dat het daar mee te maken heeft?!?
In een groep heb ik er geen last van, dan beschermt de rest zo'n hond. Dat zie je ook duidelijk.
Toen Lobke indertijd zo ziek was gebeurde er nooit iets omdat de rest als een blok voor en achter haar stond. Er kwam gewoon niemand bij.
- Lunatic
- Erelid
Ah kijk, dank voor je antwoord, dat verklaard een hoop! Het gebeurt idd alleen als ik haar alleen mee neem, met de rest erbij gebeurt er niks, dan komt er idd niemand in de buurt!Marjoleine schreef:Dat denk ik wel, ik heb een stabijtje gehad dat ook de pineut was toen ze ouder werd, zij werd onzeker doordat ze slechter ging horen. En blijkbaar straalde ze dat uit.Lunatic schreef:Ze is wel minder zelfverzekerd sinds ze zo goed als blind is, ze was best een hittepetitjedus misschien dat het daar mee te maken heeft?!?
In een groep heb ik er geen last van, dan beschermt de rest zo'n hond. Dat zie je ook duidelijk.
Toen Lobke indertijd zo ziek was gebeurde er nooit iets omdat de rest als een blok voor en achter haar stond. Er kwam gewoon niemand bij.
Ga ik daar maar mee stoppen dan, ik neem elke avond één van de honden alleen mee, even wat extra aandacht enz. Het is de bedoeling dat het leuk is natuurlijk, op deze manier is het zeker niet leuk.
- iones
- Zeer actief
Precies!Valerie schreef:Ik vind het eerder een excuus van de eigenaren om hun rotzakken maar de vrije had te geven. Ja jouw hond...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Inne
- Zeer actief
Madison wordt in oktober 6. Ze is erg fit.Lunatic schreef:Heel vervelend zeg!alm@ schreef:Toevallig dat ik dit lees want mij is in de laatste maanden hetzelfde overkomen met Biko (Laekense volle herderreu van bijna 8 jaar). 3x had ik hem aan de lijn. De 1e keer kwam er een jogger voorbij met een labradorreu er los achteraan die plots in één rechte lijn op Biko afstoof en in de aanval ging, de 2e keer fietste iemand langs met een fikse rottweilerreu die razendsnel op hem afstoof en hem aanviel en vorige week een groot uitgevallen jachthondkruising die hetzelfde flikte.
Vervelend dat jouw hond ook gegrepen is.
Madison is wel wat schrikachtig, viel me vandaag op. Toch een gevolg van?

Madison
- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer
Ik wandel veel met de hond van mijn vriendin.
Die hond kan soms andere honden aan vliegen, maar dat heeft vaak te maken met hoe ik me voel. Als ik zelf rustig en ontspannen ben dan gaat het altijd goed met anderemans honden.
Die hond kan soms andere honden aan vliegen, maar dat heeft vaak te maken met hoe ik me voel. Als ik zelf rustig en ontspannen ben dan gaat het altijd goed met anderemans honden.
- ranetje
- Zeer actief
In dit geval van TS en van een paar anderen die hier hebben gereageerd deed hun hond waarschijnlijk niets.Valerie schreef:Ik vind het eerder een excuus van de eigenaren om hun rotzakken maar de vrije had te geven. Ja jouw hond...
Maar ik vind dit overigens ook wel een te gemakkelijke uitspraak.
Er zijn ruimschoots genoeg bazen die totaal niet in de gaten hebben dat hun hond staat te fixeren en/of anderszins een houding laat zien die niet helemaal jedat is.
Communicatie tussen honden kan heel subtiel zijn.
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Wat sneu voor Madison
Eens met mijn voorgangers, zelf proberen eerder in te grijpen als de aanvaller, als dat met een kopschop moet, dan moet dat maar.
Vrienden van mijn schoonouders hebben ook een Sharpei, super lief teefje dat niet eens op of om kijkt naar een hond.
Beau heet ze, ze is zeker al een keer of 4 a 5 zomaar aangevallen, met lelijke wonden aan toe
Laatste keer is een maand geleden, weer ritje dierenarts en een paar hechtingen erbij.
Deze man gaf ook nog een vals adres op
Eens met mijn voorgangers, zelf proberen eerder in te grijpen als de aanvaller, als dat met een kopschop moet, dan moet dat maar.
Vrienden van mijn schoonouders hebben ook een Sharpei, super lief teefje dat niet eens op of om kijkt naar een hond.
Beau heet ze, ze is zeker al een keer of 4 a 5 zomaar aangevallen, met lelijke wonden aan toe
Laatste keer is een maand geleden, weer ritje dierenarts en een paar hechtingen erbij.
Deze man gaf ook nog een vals adres op

- Valerie
- Zeer actief
Als het daadwerkelijk met rassen te maken had dan kon ik nergens meer komen met mijn Akita. Reuen die op hem reageren doen dat sowieso op intacte reuen.ranetje schreef:In dit geval van TS en van een paar anderen die hier hebben gereageerd deed hun hond waarschijnlijk niets.Valerie schreef:Ik vind het eerder een excuus van de eigenaren om hun rotzakken maar de vrije had te geven. Ja jouw hond...
Er zijn ruimschoots genoeg bazen die totaal niet in de gaten hebben dat hun hond staat te fixeren en/of anderszins een houding laat zien die niet helemaal jedat is.
Mijn teef kan bijvoorbeeld slecht tegen het staren van border collies. Dat is haar ding, haar probleem. Daar hebben die rassen niets mee te maken.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Precies.ranetje schreef:In dit geval van TS en van een paar anderen die hier hebben gereageerd deed hun hond waarschijnlijk niets.Valerie schreef:Ik vind het eerder een excuus van de eigenaren om hun rotzakken maar de vrije had te geven. Ja jouw hond...
Ik had het met pup/jonge hond Ska regelmatig. Dat honden uitvielen naar haar. En dat ze maar gelijk hadden, ze was méér dan opdringerig en heel vervelend dominant. Dus dan liep ik eigenaren die hun Fikkie bestraften omdat ze gemeen waren tegen dat 'lieve' kleintje weer op te voeden. Even melden welke signalen ze hadden gemist.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- ranetje
- Zeer actief
Valerie schreef:Als het daadwerkelijk met rassen te maken had dan kon ik nergens meer komen met mijn Akita. Reuen die op hem reageren doen dat sowieso op intacte reuen.ranetje schreef:In dit geval van TS en van een paar anderen die hier hebben gereageerd deed hun hond waarschijnlijk niets.Valerie schreef:Ik vind het eerder een excuus van de eigenaren om hun rotzakken maar de vrije had te geven. Ja jouw hond...
Mijn teef kan bijvoorbeeld slecht tegen het staren van border collies. Dat is haar ding, haar probleem. Daar hebben die rassen niets mee te maken.
Ik heb het helemaal niet over rassen .................
Men zou zijn/haar fixerende BC natuurlijk kunnen afleiden, zodat er geen communicatie is?
En zie verder maar het antwoord van Miranda, want dat is precies wat ik bedoel
- Valerie
- Zeer actief
Lees de eerste zin van dit topicranetje schreef:![]()
Men zou zijn/haar fixerende BC natuurlijk kunnen afleiden, zodat er geen communicatie is?![]()
- ranetje
- Zeer actief
Daarom had jij het over een Border Collie, vertelde Alma dat haar Laekense herder werd gepakt en Lunatic dat haar Labrador werd gepakt.Valerie schreef:Lees de eerste zin van dit topicranetje schreef:![]()
Men zou zijn/haar fixerende BC natuurlijk kunnen afleiden, zodat er geen communicatie is?![]()
Ik snap je niet denk ik.
In ieder geval....
Het heeft geen barst met "ras" te maken, maar met communicatie en die is soms moeilijk te zien en soms ook niet.
Als je er op let tenminste.
- dagmar88
- Zeer actief
Het is geen vrijbrief.Valerie schreef:Lees de eerste zin van dit topicranetje schreef:![]()
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, dat weet ik nog welKruimel53 schreef:Ach, wat zijn die mensen dan opgelucht als ik de jeugdige onverlaat toevoeg dattie het er duidelijk zelf naar gemaakt had
And few will ever climb