In eerste instantie zou ik ze naar het pension brengen van de hondenschool waar ik al jaren kom, maar nu ik er geweest ben omdat mijn dochter ging kijken voor een vakantiebaantje ben ik gaan twijfelen. Vooral Django is echt een mensenhond, is graag bij je en houdt erg van knuffelen. Hem ga ik geen plezier doen met 4 weken kennel, vooral omdat hij er nooit eerder is geweest.
In mijn omgeving is er helaas dus niemand die 4 weken (11dec-9jan) lang kan oppassen. Ik heb al op MP rond zitten kijken naar oppasadressen, maar vaak willen ze dat reuen gecastreerd zijn en dat zijn ze allebei dus niet.
Django (3,5 jaar) is heel makkelijk en open hondje en vind iedereen leuk. Als het kan is hij conflictvermijdend bij andere reuen, zeker als ze groter zijn, maar hij staat zijn mannetje als ze hem lastig blijven vallen. Hij is zwaar ballengek.
Lester (2jaar) is een onzekere en soms wat angstige hond. Eigenlijk vind hij veel honden eng en moet iedere keer weer ervaren dat dat niet zo is. Als ze rustig blijven is het geblaf heel snel over. Is de andere hond ook bang, dan wil hij ze nog wel eens opjagen maar met een brul is dat meestal zo klaar. Hij heeft nog nooit een andere hond gepakt, want zodra ze wel terug snauwen druipt hij met zijn staart tussen zijn benen af.

Lester kijkt eerst de kat uit de boom en zodra hij besloten heeft je te vertrouwen (snoepjes helpen

In huis kunnen ze allebei met katten, wel moet je ze even duidelijk maken dat ze die met rust moet laten. Of de kat doet het zelf en daar hebben ze groot respect voor. We hebben zelf altijd katten gehad, maar de laatste hebben we een half jaar geleden moeten laten inslapen.
Met kinderen kunnen ze ook. We hebben er zelf 3 van 9,11 en 13 jaar.
Samen hebben ze nooit echt mot. Django is gewoon baas en Lester is eigenlijk een heel onderdanige, gevoelige hond. Lester heeft heel veel steun aan Django. Ze zijn allebei niet bang voor vuurwerk. Als ze al schrikken, herstellen ze snel. Vorig jaar lagen ze tot kwart voor 12 wat te maffen en gingen daarna samen met mij vuurwerk door het raam kijken.
Wie weet iemand die dit aankan/aandurft?

Uiteraard tegen vergoeding en voer krijgen ze mee.