Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

4 weken oppas gezocht dec/jan

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix
Aantal honden: 1

4 weken oppas gezocht dec/jan

Ongelezen bericht door sybertje »

Ik zoek dus oppas voor Django en Lester als wij 4 weken naar Nieuw-Zeeland gaan.
In eerste instantie zou ik ze naar het pension brengen van de hondenschool waar ik al jaren kom, maar nu ik er geweest ben omdat mijn dochter ging kijken voor een vakantiebaantje ben ik gaan twijfelen. Vooral Django is echt een mensenhond, is graag bij je en houdt erg van knuffelen. Hem ga ik geen plezier doen met 4 weken kennel, vooral omdat hij er nooit eerder is geweest.
In mijn omgeving is er helaas dus niemand die 4 weken (11dec-9jan) lang kan oppassen. Ik heb al op MP rond zitten kijken naar oppasadressen, maar vaak willen ze dat reuen gecastreerd zijn en dat zijn ze allebei dus niet.
Django (3,5 jaar) is heel makkelijk en open hondje en vind iedereen leuk. Als het kan is hij conflictvermijdend bij andere reuen, zeker als ze groter zijn, maar hij staat zijn mannetje als ze hem lastig blijven vallen. Hij is zwaar ballengek.
Lester (2jaar) is een onzekere en soms wat angstige hond. Eigenlijk vind hij veel honden eng en moet iedere keer weer ervaren dat dat niet zo is. Als ze rustig blijven is het geblaf heel snel over. Is de andere hond ook bang, dan wil hij ze nog wel eens opjagen maar met een brul is dat meestal zo klaar. Hij heeft nog nooit een andere hond gepakt, want zodra ze wel terug snauwen druipt hij met zijn staart tussen zijn benen af. ;-) Lester mag graag achter katten en hazen aangaan, dus hij kan alleen los als die er niet zijn.
Lester kijkt eerst de kat uit de boom en zodra hij besloten heeft je te vertrouwen (snoepjes helpen ;-) ) komt hij voorzichtige knuffels halen. Vreemden vind hij ook wat eng in het begin en kan dan flink blaffen. Als die rustig blijven en hem laat snuffen is het gauw goed, bij vreemde kinderen sluit ik hem nog wel eens weg. Wapperende handen vind hij eng en dan kan hij wel eens een snap geven, meer niet.
In huis kunnen ze allebei met katten, wel moet je ze even duidelijk maken dat ze die met rust moet laten. Of de kat doet het zelf en daar hebben ze groot respect voor. We hebben zelf altijd katten gehad, maar de laatste hebben we een half jaar geleden moeten laten inslapen.
Met kinderen kunnen ze ook. We hebben er zelf 3 van 9,11 en 13 jaar.
Samen hebben ze nooit echt mot. Django is gewoon baas en Lester is eigenlijk een heel onderdanige, gevoelige hond. Lester heeft heel veel steun aan Django. Ze zijn allebei niet bang voor vuurwerk. Als ze al schrikken, herstellen ze snel. Vorig jaar lagen ze tot kwart voor 12 wat te maffen en gingen daarna samen met mij vuurwerk door het raam kijken.
Wie weet iemand die dit aankan/aandurft? ;-) Het liefst niet verder dan een uur vanaf Bolsward, want ik zou het fijn vinden om eerst kennis te maken en eventueel een proefweekend te doen ofzo.
Uiteraard tegen vergoeding en voer krijgen ze mee.
flaneloba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Re: 4 weken oppas gezocht dec/jan

Ongelezen bericht door flaneloba »

je wil ze per se samen ergens hebben gedurende die periode? en hoelang kunnen ze alleen zijn?
Afbeelding
Dag monster... *14-01-2016
sybertje
Zeer actief

Ja, Lester trekt het anders niet.
Ze kunnen samen makkelijk 4 uurtjes alleen zijn hoewel ik weet niet hoe dat bij anderen is natuurlijk.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

sybertje schreef:Hem ga ik geen plezier doen met 4 weken kennel, vooral omdat hij er nooit eerder is geweest.
Zelf zou ik veel liever opteren voor een oppasadres dan voor een kennel, maar dat neemt niet weg dat aan het dikgedrukte natuurlijk wat te doen valt: het is nog ruim vier maanden weg dus tijd genoeg om proef te draaien toch?

Mocht je geen geschikte opvang kunnen vinden voor die vier weken dan valt er misschien iets te combineren? Twee weken bij de een, twee bij de ander (of kennel)?
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ze zouden hier kunnen en mogen (omgeving Wolvega en hangende mijn verhuisplannen), maar ik ben wel wat huiverig met Otto. Die mag graag aan andere reuen laten weten dat hij het baasje is :ugh:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
sybertje
Zeer actief

Zamunda schreef:
sybertje schreef:Hem ga ik geen plezier doen met 4 weken kennel, vooral omdat hij er nooit eerder is geweest.
Zelf zou ik veel liever opteren voor een oppasadres dan voor een kennel, maar dat neemt niet weg dat aan het dikgedrukte natuurlijk wat te doen valt: het is nog ruim vier maanden weg dus tijd genoeg om proef te draaien toch?

Mocht je geen geschikte opvang kunnen vinden voor die vier weken dan valt er misschien iets te combineren? Twee weken bij de een, twee bij de ander (of kennel)?
Deze optie bij het pension blijft gewoon staan en dan gaan ze ook proefdraaien, dat heb ik al met haar besproken. En hij zal die 4 weken ook echt wel overleven, maar ik weet gewoon hoe graag hij bij mensen is.
[Sandra] schreef:Ze zouden hier kunnen en mogen (omgeving Wolvega en hangende mijn verhuisplannen), maar ik ben wel wat huiverig met Otto. Die mag graag aan andere reuen laten weten dat hij het baasje is :ugh:
Ik ben bang dat hij en Django aardig hetzelfde zijn in karakter (en grootte) en dat dat helaas wel kan gaan botsen. :-(
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

sybertje schreef:
[Sandra] schreef:Ze zouden hier kunnen en mogen (omgeving Wolvega en hangende mijn verhuisplannen), maar ik ben wel wat huiverig met Otto. Die mag graag aan andere reuen laten weten dat hij het baasje is :ugh:
Ik ben bang dat hij en Django aardig hetzelfde zijn in karakter (en grootte) en dat dat helaas wel kan gaan botsen. :-(
Dan gaat het over helaas :(
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
flaneloba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door flaneloba »

Ja, hier ook helaas. Django had ik wel kunnen hebben maar ook Lester erbij wordt een iets ander verhaal. Sorry :(
Afbeelding
Dag monster... *14-01-2016
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Wij zitten met hetzelfde probleem.
Onze reis duurt 3 weken, maar ligt net in diezelfde periode, anders hadden we het hier kunnen proberen. En jullie die van ons misschien :engel:
Helaas overlappen we net een weekje.

Wij hebben ook nog twee katten dus ik ben nu op zoek naar iemand die bij ons in huis komt.
Misschien dat je nog kunt proberen of je iemand kunt vinden via hondenoppasgezocht.nl?
sybertje
Zeer actief

Geeft niets Flanobela. Django kan ik bijna overal wel door de deur schuiven, maar Lester is een ander verhaal. Dat we wisten toen we hem terughaalden. Ik heb nog iemand gezien op mp in menaldum met meerdere goede recensies, daar zal ik nog eens contact mee opnemen.
Mochten jullie nog een betrouwbaar iemand in jullie omgeving weten, geef me dan een seintje.
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”