Maar dat ben ik dus helemaal niet. Gisteren ben ik tijdens mijn wandeling maar liefst twee keer flink op mijn nummer gezet
Allereerst kom ik tijdens de wandeling mensen van verderop uit de straat tegen met een klapkaak (ik weet echt de mix niet die ze hebben dus kan er geen ras op plakken) het (overigens prachtige beestje) heeft geen beste reputatie in de buurt is al dikwijls bij vechtpatijen betrokken geweest, en de eigenaren hadden hem loslopen. Hij liep meteen naar mijn ouwetje te loeren. Ik lijn haar dus aan ondanks het losloop gebied. Op het moment dat hij op ons af komt maak ik me al klaar om tussen hem en Izzy te springen met in mijn hoofd de gedachte jahoor nu zal je het hebben.. Maar van afstand geeft de eigenaar een brul(letje) en gevaarlijke klapkaak gaat keurig af en beweegt geen spiertje meer. Ik kon rustig passeren met Izzy en had wel een beetje schaamrood op mijn kaken.
Een kwartiertje later nader ik een steiger waar vaak kindjes spelen. Omdat Izzy graag meespeelt met kindjes lijn ik haar weer aan. Ik kom andere mensen tegen met een pitbull, je kent ze wel van die stoere gasten "kijk mij nou met mijn gevaarlijke hond lopen" in het voorbij gaan zeggen ze tegen me "laat die kinderen niet aaien" ik loop door en denk nog nou ja.. mijn hond is betrouwbaar hoor. Op de steiger aangekomen spelen er inderdaad twee jongetjes. Een grappig jongetje op van die houten boerenklompjes komt naar me toe "Mevrouw mag ik uw hond aaien?" Ik denk nog wat netjes.
Uit voorzorg (Izzy is wel oud maar nog enthousiast en onbesuisd) laat ik Izzy gaan liggen en zeg tegen het ventje jahoor maar alleen over de rug. Het mannetje aait haar en Izzy tjopt meteen op haar zij om eens uitgebreid gekriebeld te worden. Voor ik het door heb haalt het kind uit en schopt Izzy met die klomp volop in haar buik. Izzy wist niet wat haar overkwam en gilde het uit. Voor ik uberhaupt heb kunnen reageren is het ventje met zijn vriendje al weg. Izzy is gelukkig ok maar ik stond er echt verbijsterd (en woedend) bij. Aan de overkant van het water roepen de pitbull eigenaren nog "we hebben je gewaarschuwd waarom doe je het dan toch?" Vanaf nu dus geen kinderen meer aan mijn hond
En adviezen misschien toch maar aannemen.
Wat bezield zo'n kind?