Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik wil ergens, iets gaan trainen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ik wil ergens, iets gaan trainen...

Ongelezen bericht door Gimmick »

Beetje vreemde topic titel is het maar ik ben nu al een tijdje aan het nadenken over wat ik wil gaan ondernemen met Gimmick.
Ik wil graag weer ergens lessen gaan volgen dit om onze band nog verder te verstevigen.
Het stukje aandacht naar de baas te ontwikkelen
En eventueel iets dat leid naar dat ze meer rust gaat vinden en niet reactief op alles is.
Maar ook iets waarin ze mentaal gestimuleerd wordt en fysiek uitgedaagd wordt.
En in de (verre) toekomst misschien zelfs leid naar loslopen op overzichtelijke plaatsen.

Maar ik zit dus met het volgende:
Gimmick kan (nog) niet loslopen.
Ze vindt niet alle honden even leuk
En reageert op werkelijk alles wat om haar heen gebeurt
Heeft de concentratiespanne van een pinda

Voordelen:
Ze vindt alles leuk om te doen zolang ik het maar met haar doe.

We hebben een blauwe maandag agility gedaan maar dat was op een veld waar nog 3 cursussen gegeven werd en Gimmick dus continu aan het buurten was.
We hebben een g&gA gehaald maar dat was op ditzelfde veld en was niet volledig omheind dus ik durfde haar ook niet goed los te laten met een kudde schapen direct naast het veld achter een rijtje bomen en een schrikdraadje. :schrik:

Dus ik zoek wat anders. Wie oh wie heeft er leuke tips?
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
dre
Zeer actief

Re: Ik wil ergens, iets gaan trainen...

Ongelezen bericht door dre »

Is privé training dan niet iets?

Ik train met mijn 2 honden ook privé en dan staan we alleen op een (openbaar) veld, afgesloten door sloten en een heg.
Geen afleiding van andere honden uit de groep, andere cursussen, etc. en volle aandacht van de trainer waardoor de signalen van mijn honden worden opgemerkt en daar gelijk mee/aan gewerkt kan worden.

De motivatie van Juno is o.a. daardoor heel erg omhoog gegaan (Shelley heeft wel motivatie, die heeft last van stressblokkering) en Shelley kan ik nu ook trainen op het veld van de kc zonder dat ze continue overal wil buurten (ja zo soms schiet ze er nog wel vandoor).
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ja dat is zeker wel wat.
Maar dan zal ik door "moeten" in de g&g ofzo...
Maar waar vind ik een trainer, alle velden hier zijn hoofdzakelijk "open" en niet afgesloten.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Als de vereisten zijn dat ze veilig los kan lopen en niet in contact komt met andere vreemde honden, zou ik toch eerder iets bedenken voor 'thuis'.
Of je komt inderdaad uit op privé lessen. Voordeel daar van is dat iemand dan wel kan beoordelen of het goed is wat je doet en je ook andere tips kan geven.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Misschien een cursus balans/hersenwerk? Dat wordt vaak onder verschillende namen gegeven (zoals ik hem gevolgd heb heet het teambuilding). Het grootste gedeelte van de oefeningen is aangelijnd en het is gericht op het versterken van de band tussen baas en hond. Het is een goede basis voor als je nog eens agility wilt gaan doen. Dan leert ze met jou bezig zijn op een leuke en ontspannen manier. Ook goed om te werken aan de concentratie, want als je je niet concentreert val je van de bal/plank bij wijze van :wink:

En inderdaad thuis kan je ook al veel doen. Sommige wandelrondjes gebruik ik als trainingsrondjes waarbij ik gewapend met de clicker en koekjes ga wandelen en dan werk aan het op mij letten en luisteren buitenshuis. Pootjes op een steen, zitten op een boomstam, achterpootjes op de stoeprand, links/rechtsom een paaltje draaien etc. En is er even niks, dan beloon ik voor aandacht voor mij. Het lijken in eerste instantie vrij nutteloze kunstjes, maar ik zie nu op heel veel punten dat het zijn vruchten afwerpt, ook op het trainingsveld.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Speuren? Hond is dan aangelijnd en wordt er met mentaal moe van.
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Charlie »

Bishy schreef:Speuren? Hond is dan aangelijnd en wordt er met mentaal moe van.
Ja haalt de woorden uit mijn mond....
Speuren versterkt de band met de baas. Het is een samenwerking. Het versterkt ook het zelfvertrouwen van de hond, want de baas "moet" op de hond afgaan. De hond is heerlijk met zijn hersentjes bezig.
Na het speuren heb je een hond die heerlijk wil slapen, zo moe van alle opgedane geurtjes :mrgreen:
Groetjes Charlie

Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Charlie schreef:
Speuren versterkt de band met de baas. Het is een samenwerking. Het versterkt ook het zelfvertrouwen van de hond, want de baas "moet" op de hond afgaan. De hond is heerlijk met zijn hersentjes bezig.
Na het speuren heb je een hond die heerlijk wil slapen, zo moe van alle opgedane geurtjes :mrgreen:
Inderdaad een aanrader :ok:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Waar in de buurt zoek je iets?
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Speuren was ook het eerste waar ik aan dacht. :) Vooral mentaal worden ze daar heerlijk voldaan van. Ik heb echt drie dagen een chille hond na 45 minuten speurles.
dre
Zeer actief

Gimmick schreef:Ja dat is zeker wel wat.
Maar dan zal ik door "moeten" in de g&g ofzo...
Maar waar vind ik een trainer, alle velden hier zijn hoofdzakelijk "open" en niet afgesloten.
Mijn trainster is idd gg "gericht", maar ik "moet" niets :wink:
ik ben gewoon leuk bezig met beide dames, Shelley heeft behoorlijke potentie om ver te komen in de gg, maar zij weet ook dat ik die tijd gewoon niet heb en dat is ook goed :wink:

Als je wilt zou ik wel eens kunnen vragen of zij iemand kent bij jou in de buurt?

Charlie schreef:
Speuren heb ik ook gedaan, maar die lessen werden in openbare (losloop)gebieden gegeven. Ik vond het zelf niet echt handig af en toe met een hond die lichte angstagressie had :wink:
Wel heel leuk trouwens dat wel! En we hebben er altijd wel omheen kunnen werken, maar ik moest naast op alle tekenen van mijn hond ook continue op de omgeving letten.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

nomo schreef:Waar in de buurt zoek je iets?
In de omgeving van Emmen.

@dre: ja je mag wel eens vragen... kan allicht eens kijken hoe en wat...

Speuren... ja dat is ook nog wel een optie. Maar Gimmick is wel een hond die alles op "zicht" doet en weinig haar neus gebruikt dus misschien ook nog wel slimmer om zoiets in te zetten dat ze die neus ook eens gebruikt. Ze snuffelt ook nooit tijdens het wandelen.
Is altijd de omgeving aan het scannen.
Izzers
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel

Ongelezen bericht door Izzers »

Haar neus gebruiken gaat ze met speuren wel leren hoor.
En er zijn echt veel boeren die makkelijk toestemming geven hun land waar op dat moment niets verbouwd of wat niet begraasd word te gebruiken als je uitlegt wat je precies wil doen.(dus aangelijnd enz enz en wel ff langs gaan met een bloemetje of flesje wijn uiteraard wanneer je de toestemming hebt gekregen :roos: )
En het voordeel is dat je het ook gewoon kunt doen met iemand die ervaring heeft met speuren ipv een dure trainer.
Als je dan wat stappen verder bent en er in door wilt gaan kun je altijd een club zoeken. (in een openbaar losloop gebied is het wel een erg grote uitdaging voor een beginner)
Groningen - Emmen is wat ver maar als je ooit in de buurt bent mag je gerust met mij mee.
Het is inderdaad erg goed voor het koppie van de hond. Wanneer je dat regelmatig doet zullen andere dieren en mensen ook stukken minder opgemerkt worden. Bijna elke hond vind speuren leuk
Afbeelding

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja het is soms ook de juiste hondenschool in de buurt vinden. Bij de ene school trainen drie groepen, maar bij de andere maar weer 1. De ene heeft een mooi afgesloten terrein de ander niet. De 1 heeft een binnen locatie de ander niet. Bij de ene hondenschool is het moeilijk hanteerbaar voor mij om met Norah te trainen omdat ze agressie kan gebruiken. Er trainen 2 groepen en gehoorzaamheid is niet bij alle honden even goed. Terwijl ik op dezelfde locatie in 1 kleine groep trainen alle ruimte heb. Dus soms is het even in de buurt uitproberen...
Afbeelding
dre
Zeer actief

Gimmick schreef:
nomo schreef:Waar in de buurt zoek je iets?
In de omgeving van Emmen.

@dre: ja je mag wel eens vragen... kan allicht eens kijken hoe en wat...
We zitten nu even met vakanties, maar eind van de maand spreek ik mijn trainer weer en zal proberen erom te denken :ok:
Afbeelding
abmiS
Zeer actief

Ongelezen bericht door abmiS »

Ik zou eens op jardogsport kijken als ik jou was :)
Ik woon zelf ook in drenthe en ga daar binnenkort eens langs, de website is heel veelbelovend en ook de ervaringen die ik op het internet lees.

Plus dat ze heel veel leuk aanbod hebben
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

abmiS schreef:Ik zou eens op jardogsport kijken als ik jou was :)
Ik woon zelf ook in drenthe en ga daar binnenkort eens langs, de website is heel veelbelovend en ook de ervaringen die ik op het internet lees.

Leuk! Kom je dan ook naar het MaliMania weekend 17-20 september. 20 september heb ik dan ook m'n kenneldag tegelijkertijd daar met sochtends een demo ringsport en afsluitend een demo KNPV.
abmiS
Zeer actief

crutz schreef:

Leuk! Kom je dan ook naar het MaliMania weekend 17-20 september. 20 september heb ik dan ook m'n kenneldag tegelijkertijd daar met sochtends een demo ringsport en afsluitend een demo KNPV.

Ohoh, malimania weekend ? Goed dat je het zegt, dat wist ik niet! ik zal er eens naar googelen al kan ik nu al wel voorspellen dat dat een dikke JA word aangezien ik helemaal gek ben van herders en met name mechelaars :cheer: ( oke en alle andere honden )
Oh wat leuk, een aantal jaar geleden heb ik je geloof ik ook eens met vragen bestookt alles omtrent IPO en mechelaars en hollanders ( via fora), dus helemaal leuk om aanwezig te zijn bij zo'n kenneldag ! ik ga het in mn agenda zetten.
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

abmiS schreef:
crutz schreef:

Ohoh, malimania weekend ? Goed dat je het zegt, dat wist ik niet! ik zal er eens naar googelen al kan ik nu al wel voorspellen dat dat een dikke JA word aangezien ik helemaal gek ben van herders en met name mechelaars :cheer: ( oke en alle andere honden )
Oh wat leuk, een aantal jaar geleden heb ik je geloof ik ook eens met vragen bestookt alles omtrent IPO en mechelaars en hollanders ( via fora), dus helemaal leuk om aanwezig te zijn bij zo'n kenneldag ! ik ga het in mn agenda zetten.
Staat als evenement op de FB pagina van JAR ;) het MaliMania weekend en de kenneldag natuurlijk bij mij.
abmiS
Zeer actief

crutz schreef:
abmiS schreef:
crutz schreef:

Staat als evenement op de FB pagina van JAR ;) het MaliMania weekend en de kenneldag natuurlijk bij mij.
Leuk ! ik ga meteen even kijken, dankje.

- fresku
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik doe met Shib een fun cursus, heeft veel elementen van balans en coördinatie. Alle oefeningen gebeuren in principe aangelijnd :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gimmick
Zeer actief

Bedankt allemaal. Ik ga me eens orienteren volgende week.
Heb toch wel was goede tips gekregen (ook via pb)

Dus ga volgende week eens wat rond bellen en wat afspraken maken.
abmiS
Zeer actief

Gimmick schreef:Bedankt allemaal. Ik ga me eens orienteren volgende week.
Heb toch wel was goede tips gekregen (ook via pb)

Dus ga volgende week eens wat rond bellen en wat afspraken maken.

Ben super benieuwd, ik woon ook in dezelfde provincie dus wel interessant om te weten waar jij voor gaat en wat de doorslag geeft.

Ik neem aan dat je bij een aantal gaat kijken ? welke heb je op het oog ?

Ik denk dat ik er voor mezelf al helemaal uit ben, ga aankomende week even bellen om eens langs te gaan.

- fresku
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”