Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleine succesjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bishy
Zeer actief

Kleine succesjes

Ongelezen bericht door Bishy »

Sinds januari ben ik met Dexter aan het trainen op het hierkomen. Het was een lange weg en het heeft heel veel energie, frustratie en training gekost. En vooral het loslaten van mijn stress als hij losliep was moeilijk.

Gisteren liep hij los en zag hij eerder de kat van de buren dan ik. Hij nam een sprint. :schrik:
Ik zei rustig (oké niet héél rustig :engel: ) Hierr!
En.... Hij kwam meteen naar me toe. Dan kan ik hem wel fijnknijpen van trots. :I:

En ook zo'n simpele foto als deze. Eindelijk zonder (lange) lijn. :lief:

Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Re: Kleine succesjes

Ongelezen bericht door Nerazi »

Wat super goed! Ik weet hoe het voelt, haha. Ik kan dus niet zonder stress/emotie Nila roepen als ze de spatten neemt dus ben haar nu op de fluit aan het leren hierkomen, dat gaat bovenverwachting goed.
Bishy
Zeer actief

Dat is een goede oplossing! Ik heb ook de fluit aangeleerd omdat hij niet kwam als ik gestresst klonk. En sinds ik die fluit als back up heb gaat het met de stress een stuk beter.
Nath
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nath »

Heel herkenbaar ook hier.
Gister Gilly los gelaten op een overzichtelijk (dacht ik) stukje, begint ze wat te snuffelen en loopt pardoes met haar neus tegen wat schapen aan die in een droge sloot in de schaduw lagen :schrik:
Ik zag al allemaal enge scenario's voor me(ze heeft al eens in een schaap gehangen) maar ik roep/brul hier!! En ze draait om en komt voor me zitten :lol1: toch maar eerst aangelijnd en toen haar bal gegeven maar goh wat was ik blij en heb ik haar de hemel in geprezen :lief: Al die maanden training dus niet voor niets!
Is ook zo fijn dat je ze dan wat meer vrijheid kan geven, als ze beter luisteren. Hoewel ik haar nog steeds niet zomaar los bij schapen kan/zal laten uiteraard
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cornelia »

Bishy schreef:Sinds januari ben ik met Dexter aan het trainen op het hierkomen. Het was een lange weg en het heeft heel veel energie, frustratie en training gekost. En vooral het loslaten van mijn stress als hij losliep was moeilijk.

Gisteren liep hij los en zag hij eerder de kat van de buren dan ik. Hij nam een sprint. :schrik:
Ik zei rustig (oké niet héél rustig :engel: ) Hierr!
En.... Hij kwam meteen naar me toe. Dan kan ik hem wel fijnknijpen van trots. :I:
Dat mag je gerust "de hoofdprijs" van je training noemen vind ik en niet zomaar een klein succesje. Achter een kat aan gaan en dan afhaken omdat baas roept. Dan doe je toch iets heel erg goed. Complimenten hoor.
:E:
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Bedankt Cornelia, je hebt gelijk!

@Nath, wat goed! Wat een ontzettend fijn gevoel geeft dat.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”