Goedenavond medeforummers,
Ik zie dat ik het uiteindelijke probleem helemaal niet meer gepost heb hier. Wat begon met het ene wondje beschreven in de openingspost, volgende er enkele meer. De precieze plekken kan ik mij niet meer heugen, maar wanneer het ene wondje geschoren en ingezalft weer aan de beterende hand was, speelde er een nieuwe op. Zo hebben we een tijdje zitten kwakkelen met zn tweetjes, heel erg vervelend leek het in eerste instantie niet voor hem maar op een gegeven moment kreeg ie wondjes op zn ballen en die waren nogal gevoelig als ik ze met wondzalf wilde insmeren.
Uiteindelijk bleek dezelfde dag nog bij de DA dat dit een achterliggende reden had, hij had namelijk ontstoken anaalklieren en had inmiddels een abces die op springen stond. Jeetje wat voelde ik mij een slechte hondenmama
Dit is bij de DA opengesneden (je zag hem opgelucht zijn, de schat) en dit moest ik 3 a 5 dagen lang blijven bedrukken om alle pus eruit te halen. Daarnaast een antibioticakuur van 5 dagen. Eind goed al goed, de wond heelde mooi en ook de jeuk was op wonderbaarlijke wijze verdwenen.
Zo dacht ik tenminste.
Totdat hij sinds kort weer zo'n jeuk had. Ik dacht natuurlijk gelijk weer aan zijn anaalklieren en heb hem daarom ook goed zitten bevoelen daar in die omgeving :p maar ik kon niks ontdekken. Ook geen vlooienneten of vlooien te vinden (op Katootje dan weer wel, zucht).
Maar goed, onbewust had ik hem blijkbaar aangeleerd dat wanneer hij jeuk had, hij bij mij moest komen en ik hem dan lekker op zijn buikje of in zijn nek of oren ging kriebelen. Hij kwam steeds vaker om 'de kriebels' vragen en mijn geweten begon alweer op te spelen om naar de dierenarts te gaan.
Tot vanochtend, hij was gewoonweg in paniek van de jeuk. Echt verschrikkelijk om te zien

Wederom heb ik hem overal bevoeld, nogmaals vanalles gegooled en toch maar besloten eigenhandig te proberen zijn anaalklieren uit te knijpen. Onverwacht, maar met succes! Hoe blij je kunt zijn met die stank

Oef!
Hij was zichtbaar opgelucht en heeft de hele dag niet weer jeuk gehad.
Maar nu...
Het is ontzettend weinig vergeleken met de afgelopen dagen maar zo 1x in de 3 uur heeft ie weer jeuk bij zijn achterste. Nu ga ik met alle plezier weer opnieuw zijn anaalklieren uit proberen te knijpen, maar die dingen vullen zich toch nooit zo snel opnieuw? Zal het dan toch weer ontstoken zijn? Kan ik daarvoor eerst een Norocarp (half) tabletje geven die ik nog over heb, of moet ik toch naar de DA.
Ik neig naar opnieuw uitknijpen en afwachten. Ik was nogal een overbezorgde hondenmama, maar ik wil niet uitschieten naar het andere uiterste...
Wat zouden jullie doen? Graag tips.