Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iets met het oor? Of toch iets heel anders?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Iets met het oor? Of toch iets heel anders?

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja waar zal ik beginnen? Bij de toeval van net maar:

Norah lag bij mij op schoot. Ineens begint ze heel hard te piepen/gillen. Ze valt van mijn schoot. Ze trekt scheef. We doen haar tuig af, kijken of er een nagel is verschoven. Ze stopt met gillen. Als we haar proberen te laten lopen valt ze weg op rechter schouder. Met een minuutje hersteld zij zich en valt minder weg over schouder, loopt nog wel onregelmatig en met scheve kop. Pupillen niet zo veel aan te zien. Gelijk in ieder geval en lijken van gewone grote. We nemen haar mee naar de tuin, laten haar nog wat naast ons meelopen tot ze zich weer hersteld. Blijft even naast ons zitten en pakt een speeltje en speelt weer.

Het enige wat ik kan bedenken is haar oor. Vorige week een keer bij training dat ze heel veel flapperde voor een uurtje. Daarna was het weer over. Ergens een week of twee geleden ook. Dus ik had dat al een beetje inde gaten. Gister wel een oor schoon gemaakt. Niet echt super vies, maar gewoon voor de zekerheid de vuiligheid eruit. Of dit met de aanval van net te maken had geen idee. Of we naar de dierenartsen moeten? Ze doet weer normaal of er niks aan de hand is. Het flapperen met de oren lijkt overigens de afgelopen keren niet steeds aan het zelfde oor te zijn, dus misschien gewoon toeval.

Norah is vier jaar. Heeft wel wat haar in haar oren en 1 oor hangt, de andere een redelijk diepe tipoor. We hebben met warme dagen wel veel gezwommen en ze ligt wel diep in het water en schuif ook altijd veel water naar binnen in de bek.

Maar goed ik schrijf nu alles richting oor, misschien kan de toeval van net ook heel iets heel anders geweest zijn. Borders staan natuurlijk bekend om epilepsie (ik ken haar achtergrond niet heel goed, heb zelf haar papier niet, maar weet wel wie er op papier staan, maar ken dus ook niet specifiek gevallen in deze lijn). Ze is niet zo'n harde tante als Kay is, maar ze is ook echt niet bepaald zachtzinnig te noemen. Recentelijk nog sportfitkeuring bij Ronald Mouwen gehad en sindsdien doen we veel aan balansoefeningen want ze zou wel roofbouw doen op bepaalde spieren voor een actieve behendigheidshond, maar niet zo zeer iets om je zorgen over te maken als we er maar iets mee gingen doen. Ze traint drie keer per week en moet nu dagelijks balansen.

Tja wat kan ik verder nog melden? Geen idee....
Afbeelding
Topline
Actief
Mijn ras(sen): Boxers
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Iets met het oor? Of toch iets heel anders?

Ongelezen bericht door Topline »

Misschien een gras aar in haar oor?
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik zou zeker even langs de DA om dat oor ff te laten bekijken, dan weet je zeker dat er iig niets inzit oid. als ze nu niet flappert kan het ook morgen wel denk ik
gyanty
Zeer actief

Wespensteek vermoed ik niet, was binnen en geen wesp gezien. Net wel een pusbultje in binnenkant van haar voorbeen gezien, maar vermoed niet dat dat het is. Nu schud ze niet meer met haar kop. Zal morgen even dierenarts bellen of ze in oor willen kijken. Moet ik wel even naar andere dierenarts, eigen is met vakantie en de vervanger was afgelopen week met onze kat waardeloos....
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Heb je nog gebeld?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Topline schreef:Misschien een gras aar in haar oor?
Dacht ik ook aan :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Jet flapperde ook aldoor, oren laten checken, niks aan de hand. Bleek ze een dikke flap te hebben, wrs door spelen en in elkaar oren hangen.
Dat verklaart dit verhaal verder niet maar flapperen zit dus niet altijd in het oor, wil ik maar zeggen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
gyanty
Zeer actief

Marjoleine schreef:Jet flapperde ook aldoor, oren laten checken, niks aan de hand. Bleek ze een dikke flap te hebben, wrs door spelen en in elkaar oren hangen.
Dat verklaart dit verhaal verder niet maar flapperen zit dus niet altijd in het oor, wil ik maar zeggen.
Mmmmmhhhh ik heb het niet (bewust) gevoeld, maar zou hier best iets kunnen zijn hoor. Ze flappert hier nu niet meer, ook niet meer gedaan, dus ook niet bij dierenarts geweest, maar we hebben die nu ik bedenk al wel eens eerder gehad en toen waren haar oren dus ook schoon na onderzoek, vandaar dat ik nu ook wat terughoudend was. Kan alleen dat ene moment niet verklaren, alhoewel ik wel hoor dat wel meer borders het 1 keer gedaan hebben. Laten we hopen dat het een borderkronkel was dan....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”