Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Raad van Beheer - Overlijden hond
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Raad van Beheer - Overlijden hond
Beetje domme vraag misschien, maar moet ik eigenlijk aan de RvB doorgeven dat Lola er niet meer is?

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Re: Raad van Beheer - Overlijden hond
Ik heb dat met Bayko destijds niet gedaan. Zijn stamboom ligt hier nog ergens in een kast. In het Kynologisch Reglement staat:
Indien een hond is overleden, moet de Stamboom onderscheidenlijk het afstammingsbewijs op eerste vordering van de Raad van Beheer aan de Raad worden teruggezonden. Indien dit bij de terugzending wordt verzocht, wordt de Stamboom onderscheidenlijk het afstammingsbewijs aan de inzender teruggezonden nadat daarop door middel van een stempelafdruk of perforatie is aangegeven dat de hond is overleden.
-
Neeltje
Ja moet eigenlijk wel, maar ik heb dat ook niet gedaan. Zie daar echt het nut niet van in. Ze mogen wel weten dat ze zijn overleden, Tirsa en Yentle, maar ik ga me daar geen onkosten maken om de stamboom op te sturen.
Ik heb net even bij Tirsa gekeken bij de Raad van Beheer, maar er staat ook nergens een vakje, Overleden of zo. Heb bij haar moeder gekeken, maar daar staat precies hetzelfde.
Ik heb net even bij Tirsa gekeken bij de Raad van Beheer, maar er staat ook nergens een vakje, Overleden of zo. Heb bij haar moeder gekeken, maar daar staat precies hetzelfde.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ze hebben het volgens mij wel graag, maar vraag mij af hoe vaak het werkelijk gebeurd. Wij hebben het bij Tagor en Jari niet gedaan.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Ik heb t ook nog nooit gedaan , zie t nut er ook niet van in
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- M@scha
- Zeer actief
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Sinds 2005 hoef je de stamboom al niet meer op te sturen. Een mailtje is voldoende. Bella haar overlijden heb ik ook zo gemeld.
http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/s ... d/?type=98
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- M@scha
- Zeer actief
Tanja Simba&Bella schreef:Sinds 2005 hoef je de stamboom al niet meer op te sturen. Een mailtje is voldoende. Bella haar overlijden heb ik ook zo gemeld.
ah kijk. dát wil ik best even doen

- M@scha
- Zeer actief
nou já! wat goed! ik heb zelfs altijd langer in de wacht gestaan bij de RvB aan de telefoon dan dat ik nu antwoord krijg!
Goedemiddag,
Bedankt voor uw mail.
Ik heb het voor u genoteerd en wens u veel sterkte met het verlies van uw hond.
Met vriendelijke groet,
***naam***
Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland
Postbus 75901
1070 AX AMSTERDAM
Emmalaan 16-18
1075 AV AMSTERDAM
E: info@raadvanbeheer.nl
W: http://www.raadvanbeheer.nl
Goedemiddag,
Bedankt voor uw mail.
Ik heb het voor u genoteerd en wens u veel sterkte met het verlies van uw hond.
Met vriendelijke groet,
***naam***
Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland
Postbus 75901
1070 AX AMSTERDAM
Emmalaan 16-18
1075 AV AMSTERDAM
E: info@raadvanbeheer.nl
W: http://www.raadvanbeheer.nl

- M@scha
- Zeer actief
Tara schreef:Ik vind het jammer dat mensen niet melden dat hun honden zijn overleden, vooral dat het bij de rasverenigingen niet gemeld wordt.
Juist voor de rasverenigingen kan dat waardevolle informatie bieden over hoe het er gezondheidstechnisch met het ras voorstaat.
Het heeft dus zeker wel nut om het te melden, ook al hebben de meeste mensen wel iets anders aan hun hoofd tegen de tijd dat het zover is.
ik heb er gewoon geen seconde bij stilgestaan
rasvereniging.. nah, ik heb niet direct het idee dat die zich heel druk maken over de gezondheid van mijn ras..

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik heb er nooit een seconde bij stilgestaan eigenlijk om dit te melden en heb het bij Kaya dus ook niet gedaan 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aan de RvB heb ik het nog nooit gemeld.Tara schreef:Ik vind het jammer dat mensen niet melden dat hun honden zijn overleden, vooral dat het bij de rasverenigingen niet gemeld wordt.
Juist voor de rasverenigingen kan dat waardevolle informatie bieden over hoe het er gezondheidstechnisch met het ras voorstaat.
Het heeft dus zeker wel nut om het te melden, ook al hebben de meeste mensen wel iets anders aan hun hoofd tegen de tijd dat het zover is.
Aan de rasvereniging wel altijd.
Ook honden waarvan ik hoorde dat ze waren overleden (omdat de baas weer een pup zocht) geef ik door aan de FBC met leeftijd en doodsoorzaak (nadat ik daarvoor toestemming heb van de baas en die krijg ik altijd).
Ik weet dat de FBC dat opslaat.
De RvB heb ik wat dat betreft wat minder vertrouwen in dat die er wat mee doet
Goeie vraag trouwens M@scha
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Toen onze eerste hond overleed was er nog sprake dat je de stamboom moest opsturen en niet meer terugkreeg. Dat dat is veranderd wist ik niet. Anders hadden we dat mailtje wel verstuurd. Kleine moeite.Tara schreef:Ik vind het jammer dat mensen niet melden dat hun honden zijn overleden, vooral dat het bij de rasverenigingen niet gemeld wordt.
- M@scha
- Zeer actief
Branka schreef:Toen onze eerste hond overleed was er nog sprake dat je de stamboom moest opsturen en niet meer terugkreeg. Dat dat is veranderd wist ik niet. Anders hadden we dat mailtje wel verstuurd. Kleine moeite.Tara schreef:Ik vind het jammer dat mensen niet melden dat hun honden zijn overleden, vooral dat het bij de rasverenigingen niet gemeld wordt.
dat staat mij ook bij, daarom heb ik er ook nooit over nagedacht. ik heb geen idee waarom, maar die stamboom blijft bij mij
trouwens toch maar even een mail gestuurd naar de SBTCN

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik heb Bente nooit afgemeld bij de RvB maar wel bij de rasvereniging die daar ook een register voor heeft. Onder andere om ziektes etc in kaart te krijgen, en dat vind ik veel belangrijker.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Melden aan de rasvereniging zou ik inderdaad uit mezelf wel doen. Goed om te weten dat de RvB ook graag even een mailtje krijgt. Hoop het de komende pakweg 15 jaar nog niet nodig te hebben 
-
Neeltje
Waarom bij de rasvereniging? Houden die dan ergens een bestand bij? Ik heb toch niets met een rasvereniging te maken als ik daar geen lid van ben?Tara schreef:Ik vind het jammer dat mensen niet melden dat hun honden zijn overleden, vooral dat het bij de rasverenigingen niet gemeld wordt.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je hoeft niet, je bent het niet verplicht.Neeltje schreef:Waarom bij de rasvereniging? Houden die dan ergens een bestand bij? Ik heb toch niets met een rasvereniging te maken als ik daar geen lid van ben?Tara schreef:Ik vind het jammer dat mensen niet melden dat hun honden zijn overleden, vooral dat het bij de rasverenigingen niet gemeld wordt.
Maar ALS de rasvereniging een register bijhoudt is het in het belang van de gezondheid van het ras nog wel eens handig als ze weten wanneer, hoe oud en waaraan een hond van hun ras gestorven is.
Vooral als je ook vertelt wie de ouders zijn.
Natuurlijk vooral als je het zelf ook belangrijk vindt dat ze dat weten i.v.m. gezondheidsstreven..
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
De rasvereniging heb ik niet gemaild. Er zijn er tegenwoordig ook 2 en heb geen idee of dat ze een register bijhouden. Naast de rvb heb ik ook de databnk van de chip gemaild. Ook daar ging het verwerken van de gegevens vrij snel.
Groetjes, Tanja
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
De oudste rasclub van de Drentsche Patrijshond heeft een register waar veel in staat. Het staat en valt natuurlijk met wat er gemeld wordt.Neeltje schreef:Waarom bij de rasvereniging? Houden die dan ergens een bestand bij? Ik heb toch niets met een rasvereniging te maken als ik daar geen lid van ben?Tara schreef:Ik vind het jammer dat mensen niet melden dat hun honden zijn overleden, vooral dat het bij de rasverenigingen niet gemeld wordt.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10