Paisley schreef:Wat naar! Ik moet zeggen dat ik veel aan je post heb gehad, want ik heb afgelopen dagen tientallen teken van mijn honden afgetrokken maar was niet bedacht op de symptomen van anaplasmose. Het is goed om even wakker geschud te worden en te weten waar ik op moet letten.
Heel veel beterschap voor je hondje.
Eerste vereiste bij een zieke hond: Temperaturen! Bij koorts en als er een teek in het spel is geweest gelijk naar de DA.
Ik moet eerlijk bekennen dat wij ook niet heel erg aan tekenbestrijding deden, onze honden hebben zelden teken (Tiba nu na 9 jaar voor het eerst, Fribbel in 12 jaar tijd 3x). Dus wij gebruikten geen speciale tekenmiddelen. Toevallig had Tiba nu wel Avantix gehad ipv Advantage, omdat het toevallig in de aanbieding was. Maar het heeft niet mogen baten.
De DA prees mijn vriend dat hij zo snel had gehandeld en ook zelf aangaf dat hij dacht dat het door de teek kwam. Daardoor kon er gericht onderzocht worden. Mijn vriend was samen met Tiba 2 weken naar Terschelling (Oerol) voor werk. En er schijnt op het moment een tekenplaag op het eiland te zijn, overal hangen waarschuwingsbordjes.