Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke aanpassing zou jij willen voor je hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Welke aanpassing zou jij willen voor je hond?

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ik had vandaag een gesprekje met een collega en wij dachten hier allebei heel anders over :mrgreen: Maakt mij wel nieuwsgierig wat jullie gaan zeggen.

Stel je voor, je mag 1 aanpassing maken voor je hond(en), wat om wat voor reden dan ook niet kan, maar wat je wel graag zou willen.. Waar zou je uit kiezen en waarom?

- Een ( grotere) tuin/erf
- Minder vaak alleen thuis
- Langere wandelingen maken
- Meer contact met soortgenoten
- Regelmatiger dagritme.
- Iets anders?

Wat zou jij kiezen?

Ik zelf de bovenste, een grote tuin zou ik zooo graag willen voor mijn honden ( huis staat al 2 jaar te koop helaas). Ik zou het zo fijn vinden om te kunnen spelen met mijn honden in een grote tuin en dat Luna op het grasveld kan zonnen de hele dag! Mijn collega vond minder vaak alleen thuis belangrijker.

En jullie? En waarom? :D
Gimmick
Zeer actief

Re: Welke aanpassing zou jij willen voor je hond?

Ongelezen bericht door Gimmick »

Voor mij een groter erf. De 650m2 vind ik niet genoeg.
Gimmick kan niet los lopen.
Een flink weiland volledig omheind zou wel mijn droom zijn. Alleen thuis zijn ze bijna niet. En een regelmatig ritme wil ik zelf niet.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Een tuin. Daar gaan we binnenkort dan ook naar op zoek, een huisje met tuin. Hoeft niet groot maar Nilo is dol op zonnen in het gras, dat gun ik hem :wink:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Vaker thuis zijn voor ze.
Een groter erf zou fijn zijn hoor maar op 1 staat echt vaker thuis zijn zodat ik kan kroelen en meer met hen mee maak.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ook een grotere tuin! Het liefst een erf met andere beestjes en waar de hele dag wat te beleven is, dat gaat Mayke echt te gek vinden. Mijn vriend heeft een tijdje in een antikraak boerderij gewoond en dat was voor Mayke the-place-to-be. Ganzen van het grasland jagen, molen uitgraven, muisjes vangen, tegen vogelverschrikkers blaffen, dat soort dingen.
Een grotere tuin waar geen hol te beleven is, hebben ze weinig aan denk ik. Ik heb al een tuintje maar zolang er niets gebeurt, liggen de honden er toch maar lekker te luieren, daar hebben ze geen ruimte voor nodig.

De rest voldoen we al aan, op een regelmatig ritme na maar ik denk niet dat ze daar baat bij hebben. Ik heb juist een heel onregelmatig leven, maar wel volgepropt met dingen die ook leuk zijn voor de honden :)
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou wel een grote tuin willen. Contact met soortgenoten kun je zelf makkelijk regelen, langer wandelen ook. Op het moment zijn ze niet veel alleen thuis. Ik zou zelf ook niet 40 uur per week willen werken. Werken is leuk maar niet mijn leven.
Sulluna
Zeer actief

Valerie schreef:Ik zou wel een grote tuin willen. Contact met soortgenoten kun je zelf makkelijk regelen, langer wandelen ook. Op het moment zijn ze niet veel alleen thuis. Ik zou zelf ook niet 40 uur per week willen werken. Werken is leuk maar niet mijn leven.
Langer wandelen is ooit een wens van mij geweest.. Toen ik een acute knie operatie moest ondergaan en ik compleet afhankelijk was van andere mensen. Vandaar dat hij mij te binnen schoot, al zijn dit vaak tijdelijke situaties.. Maar ja, dat is mijn wens van de grote tuin ook.. Die komt ooit voor de honden, hopelijk zo snel mogelijk :D
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

-minder vaak alleen thuis zijn.

Ook al werk ik maar 3,5 dag, ik ben wel 36 uur van huis. Ted loopt altijd even met me mee naar de deur als ik wegga en dat blijft elke dag een moeilijk momentje.
Een grotere tuin lijkt mij wel fijn maar voor haar maakt het niet zoveel uit, zolang er geen andere hond bij is ligt ze er toch maar een beetje in rond te hangen, actief zijn doen we buiten de deur.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Sulluna schreef:
Valerie schreef:Ik zou wel een grote tuin willen. Contact met soortgenoten kun je zelf makkelijk regelen, langer wandelen ook. Op het moment zijn ze niet veel alleen thuis. Ik zou zelf ook niet 40 uur per week willen werken. Werken is leuk maar niet mijn leven.
Langer wandelen is ooit een wens van mij geweest.. Toen ik een acute knie operatie moest ondergaan en ik compleet afhankelijk was van andere mensen. Vandaar dat hij mij te binnen schoot, al zijn dit vaak tijdelijke situaties.. Maar ja, dat is mijn wens van de grote tuin ook.. Die komt ooit voor de honden, hopelijk zo snel mogelijk :D
Hier ook hoor, ooit :mrgreen:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Langer wandelen op het moment, later een grotere tuin. Nu hebben we best een grote tuin, maar groter zou nog beter zijn. :LOL: Voor nu langer wandelen, alleen zijn ze bijna niet, maar ik kan ze niet lang meenemen naar buiten. Contact met soortgenoten willen ze toch niet, ze hebben elkaar.
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Een grote tuin zou ik heel fijn vinden, we hebben nu alleen een balkon. Maar het allerliefst zou ik een groot natuurgebied op loopafstand willen. Ik heb hier nauwelijks mogelijkheden om echt leuk met Dexter te wandelen zonder met de auto weg te gaan, en dat zou ik wel heeeel graag veranderen.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik ga ook voor een tuin, ze liggen hier nu met het mooie weer hele dagen en avonden op het balkon en daar genieten ze echt van. ik denk dat ze een tuin helemaal lekker vinden, met gras :) ze zien genoeg buiten, dat is het probleem niet, maar das altijd wandelend en nooit gewoon lekker om effe te liggen :)
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Grotere tuin. We hebben een tuin maar van mij zou ie groter mogen. En dan zo dat ik er hoopers en agility in kan doen :D
Verder zijn ze amper alleen en de rest is ook allemaal prima ;)
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Eigenlijk geen van allen. Tuin is prima qua grootte, niet echt groot, maar ze kunnen er prima in liggen en spelen. Ze zijn toch alleen maar in de tuin als wij er ook in zitten.

Lange wandelingen en contact met andere honden hebben ze bijna dagelijks. Vast dagritme is niets voor ons.

Als ik dan zou moeten kiezen is het meer thuis met de honden, maar dan zou ik dus minder moeten gaan werken en als dat voor hetzelfde salaris kan, zeg ik uiteraard geen nee, maar anders geen optie.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Kunnen we niet met z'n allen een eiland kopen? Mooie huizen erop en iedereen een grote tuin :D
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Helemaal niks. Niet dat zij of wij nou zo'n perfect leven hebben maar ik kan niks bedenken wat we niet hebben waardoor het leven niet goed (genoeg) is.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou wel een tuin willen voor Apple, alhoewel meer thuis zijn ook wel op het lijstje staat, maar dat laatste zal aankomende jaren niet beter worden. Dus dat moet je dan meer zoeken in andere middenwegen.
Maar Apple kan zich altijd heerlijk vermaken in een tuin en ziet het ook als haar taak om het dan allemaal even te bewaken :mrgreen: En dat is dan wel weer leuk om te zien.
Dus ik denk dat ze daar wel veel lol aan kan beleven, en is ook een meer reëel vooruitzicht vooralsnog.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Sulluna schreef:Stel je voor, je mag 1 aanpassing maken voor je hond(en), wat om wat voor reden dan ook niet kan, maar wat je wel graag zou willen.. Waar zou je uit kiezen en waarom?

- Iets anders?
Voor Mister zou ik willen dat ik het in me had om hem beter te sturen in zijn nervositeit/paniekerigheid/verlatingsangst.

Voor Lais zou ik willen dat ze naar hartelust mocht jagen in het bos hier, die zou dat werkelijk schitterend vinden. En dan mocht Tis er van meegenieten, maar dan moet het wel nog even omheind worden ;) .
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

In mijn huidige situatie zeg ik: minder alleen thuis. Maar we zijn allebei op banenjacht en zodra we daar uitgekomen zijn dan staat met stip op 1 de tuin. Afgelopen weekend bij een vriendinnetje geweest en Ollie heeft zich zó vermaakt in de tuin, met een zwembadje vol ballen :LOL: heerlijk, was echt genieten. Maar op DIT moment zou ik het fijner vinden om zelf meer thuis te zijn; een tuin hebben we nog niks aan als ik niet thuis ben :P
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Ik zou graag een grote tuin willen voor Wilma. We hebben helaas alleen een balkon.
Ook zou ik graag een 2e hond erbij willen voor haar.
Ik weet niet met welke van de 2 ze het meest zou waarderen, maar als ik er 1 moet kiezen dan ga ik toch voor de tuin.
Ze is maar weinig alleen thuis en we wandelen veel, dus dat zit wel goed.
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Geen van jouw opties, want eigenlijk is alles hier voorradig.

Maar ik zou willen dat we iets beter over onze douche hadden doorgedacht. We hebben een prachtige badkamer, maar in de douche (groot genoeg) vond ik zo'n vaste douche van Grohe mooi. Dus geen slang. Da's niet handig om honden te wassen haha. Bij het bad hebben we wel een handdouche met slang, maar dan moeten ze in bad staan. Vinden ze niet leuk.
Maar goed, dat is op zich maar een klein dingetje die zo aan te passen is. Maar ik doe het toch niet. Gelukkig hebben we trimsalons en tuinslangen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Een privé vijver waar ze in kan zwemmen.
En een inloopdouche waar ze zo in kan als ze meurt.
Miepmiept
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Een tuin, maar dat ligt in de planning.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rebble schreef:Helemaal niks. Niet dat zij of wij nou zo'n perfect leven hebben maar ik kan niks bedenken wat we niet hebben waardoor het leven niet goed (genoeg) is.
Voor mij geldt het zelfde.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:Ik zou wel een paar slaven willen.
Die de honden uitlaten als het kutweer is of ik geen tijd heb. En die ze droogblazen en in model feunen na een stortbui.
Dat is niet voor de honden,. dat is voor jou :F:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Een tuin, ik heb alleen een balkon. Maar dan wel een tuin met een huis wat lekker vrij staat. Met buren op een kilometer afstand. Dan kunnen ze ook wat vaker alleen zijn. Nu zijn ze haast nooit alleen omdat Jarah gaat blaffen als we samen weg zijn.

En de andere meiden doen dan wel mee. Wij gaan nu dus overal apart heen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

gonnie schreef:Een tuin, ik heb alleen een balkon. Maar dan wel een tuin met een huis wat lekker vrij staat. Met buren op een kilometer afstand. Dan kunnen ze ook wat vaker alleen zijn. Nu zijn ze haast nooit alleen omdat Jarah gaat blaffen als we samen weg zijn.

En de andere meiden doen dan wel mee. Wij gaan nu dus overal apart heen.
Nou ja, gelukkig werken jullie beiden niet meer en dan wordt het allemaal wat makkelijker.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

- Een ( grotere) tuin/erf
- Minder vaak alleen thuis
- Langere wandelingen maken
- Meer contact met soortgenoten
- Regelmatiger dagritme.
- Iets anders?
De grotere tuin hebben we gehad maar toen hadden we de langere wandelingen weer niet (lopend van huis uit vertrekkend bedoel ik dan) omdat je daar in die tijd amper je terrein af kon zonder niet ergens een loei van een, meestal onvriendelijke, erfhond tegen te komen die zijn of haar erf erg ruim zag.
Grotere tuin wil ik zeker wel maar dan voor mijzelf om weer meer te kunnen tuinieren. Ezio vermaakt zich in ons stadstuintje ook prima en we maken nu dus wel de lange wandelingen.

Ezio is nooit alleen thuis en rust, reinheid en regelmaat is zo'n beetje ons credo.

Meer contact met soortgenoten ? Enfin, ik zou graag willen dat hij en ik ons wat minder onzeker zouden voelen met andere honden om ons heen. B.v. naar een groot losloopgebied gaan waar al een aantal honden aan het spelen zijn en dat hij zich daar dan bij aan zou sluiten. Los lopen doet hij zeker maar we hebben niet van dat soort spontane, leuke, contacten met andere honden. Hij heeft wel vrienden maar die kunnen dan weer niet betrouwbaar loslopen of zijn te oud om mee te spelen. Dus misschien iets in die trant, een leuk betrouwbaar loslooppgroepje.

Ik zou wel een leuke zwemvijver willen hebben.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zou wel een paar slaven willen.
Die de honden uitlaten als het kutweer is of ik geen tijd heb. En die ze droogblazen en in model feunen na een stortbui.
Oeh die wil ik ook :LOL:
Sulluna
Zeer actief

Manu schreef:Kunnen we niet met z'n allen een eiland kopen? Mooie huizen erop en iedereen een grote tuin :D
Jaa dat is pas een goed idee! :E:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”