Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondje gezocht (schipperke-achtig)
Moderator: moderatorteam
-
Floortje
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik wil jullie hulp weer inroepen.
Mijn oom en tante hebben hun hele leven stamboom schipperkes gehad. Hun laatste is vorig jaar op 14-jarige leeftijd overleden.
Ze hebben in overweging genomen dat dit hun laatste hond zou zijn.
Maar ja, je weet hoe dat gaat bij hondenmensen, ze voelen toch een leegte en het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ze willen toch een graag een nieuwe hond. Ze hebben al rondgekeken naar pups, maar op het moment zijn er geen nestjes (zeldzaam ras).
Ze zouden ook wel graag een herplaatser willen (mede vanwege hun leeftijd, ze zijn beide in de 60), maar die zijn nog schaarser dan pups. Ze staan ook open voor een bastaard die qua formaat en karakter gelijk is aan een schipperke.
Omdat er hier mensen zijn die heel goed leuke hondjes kunnen vinden gooi ik het maar even in de groep: Wie weet er een leuk schipperke-achtig hondje?
Wat mijn oom en tante absoluut niet willen zijn: een jack russel/hussel, shi-shu/malteser-achtig, pincher of chi.
Wat ze wel willen: Een schippeke-achtig hondje, zowel in formaat als karakter. (uiterlijk mag afwijken).
Wat ze kunnen bieden: Alles wat een schipperke nodig heeft. Zeer ervaren in een goede consequente opvoeding, beweging. Al hun honden waren zeer goed opgevoed, gehoorzaam. Fel/energiek maar erfvast. De nieuwe hond mag ook iets minder fel en energiek zijn.
Kans is groot dat ze uiteindelijk toch voor een stamboom schipperkepup gaan, maar als iemand de gouden tip heeft voor een gepaste herplaatser, dan kunnen zij een zeer goed huisje bieden!
Mijn oom en tante hebben hun hele leven stamboom schipperkes gehad. Hun laatste is vorig jaar op 14-jarige leeftijd overleden.
Ze hebben in overweging genomen dat dit hun laatste hond zou zijn.
Maar ja, je weet hoe dat gaat bij hondenmensen, ze voelen toch een leegte en het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ze willen toch een graag een nieuwe hond. Ze hebben al rondgekeken naar pups, maar op het moment zijn er geen nestjes (zeldzaam ras).
Ze zouden ook wel graag een herplaatser willen (mede vanwege hun leeftijd, ze zijn beide in de 60), maar die zijn nog schaarser dan pups. Ze staan ook open voor een bastaard die qua formaat en karakter gelijk is aan een schipperke.
Omdat er hier mensen zijn die heel goed leuke hondjes kunnen vinden gooi ik het maar even in de groep: Wie weet er een leuk schipperke-achtig hondje?
Wat mijn oom en tante absoluut niet willen zijn: een jack russel/hussel, shi-shu/malteser-achtig, pincher of chi.
Wat ze wel willen: Een schippeke-achtig hondje, zowel in formaat als karakter. (uiterlijk mag afwijken).
Wat ze kunnen bieden: Alles wat een schipperke nodig heeft. Zeer ervaren in een goede consequente opvoeding, beweging. Al hun honden waren zeer goed opgevoed, gehoorzaam. Fel/energiek maar erfvast. De nieuwe hond mag ook iets minder fel en energiek zijn.
Kans is groot dat ze uiteindelijk toch voor een stamboom schipperkepup gaan, maar als iemand de gouden tip heeft voor een gepaste herplaatser, dan kunnen zij een zeer goed huisje bieden!
-
Floortje
- Zeer actief
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Re: Hondje gezocht (schipperke-achtig)
Ik ken geen schipperke's in het echt, maar wat ik ervan weet is dat het herderachtige hondjes waren die veel op schepen zaten.
Als het gaat om honden met de historie op schepen, moet ik direct aan de keeshond denken.
Als het gaat om honden met de historie op schepen, moet ik direct aan de keeshond denken.

-
Roo
- Zeer actief
- Aantal honden: 1

'Ace; een klein, lief, te dik meisje van rond de 3 jaar jong die op zoek is naar een heel fijn thuis! Ace is een klein propje, wil graag over haar buikje worden geaaid, vindt wandelen leuk maar mag ook heel graag lekker luieren, is dapper en stoer en zoekt een ongelooflijk fijn thuis waar zij heel erg welkom is! Ace komt uit Turkije, waar zij ooit is gevonden. Zij heeft een zwaar leven gehad wat aan haar grijze snoetje is te zien en dat zien wij ook terug in sommige dingen. Ace is de liefste, wil erg graag bij je zijn, wil graag haar best doen, maar is ook slecht behandeld geweest en dat merken wij aan haar als wij ineens op haar afkomen… Dat duikt zij in elkaar en als wij haar perse een knuffel willen geven begint zij wat te grommen… En dat mag natuurlijk, zij heeft zichzelf waarschijnlijk moeten beschermen in haar leven en daar is dit het resultaat van. En daarom zoeken wij voor Ace een heel bijzonder huis. Ace heeft namelijk iemand nodig die haar weer leert te vertrouwen, die haar de tijd geeft om te wennen en waar zij zichzelf mag zijn. Dan zal dit kleine stukje wantrouwen bij haar ook slijten en verdwijnen. Want zij heeft namelijk een heel lief karakter en wil eigenlijk alleen maar lief gevonden worden… Ace kan het uitstekend vinden met andere honden, kent de hondentaal heel goed en laat zich de kaas niet van het brood eten. Katten vindt zij raar en blijft zij het liefste uit de buurt. Wij denken dat zij prima met een kat samen zou kunnen wonen. Ace kan het prima vinden met alle mensen en ook met kindjes. Maar wij plaatsen haar op dit moment van haar leven niet in een gezin met kinderen. Zij is nu zelf aan de beurt om alle aandacht te krijgen, om rust te vinden, om vertrouwen te laten groeien en dat kan alleen als zij in een rustige omgeving kan komen wonen. Ace vindt het gezellig om lekker met je te wandelen, met je op stap te gaan, om lekker te luieren en te slapen en zij stelt maar heel weinig eisen. Wilt u dit kleine meisje een nieuwe kans in haar leven geven, wilt u samen met haar de toekomst in stappen en haar alle tijd en ruimte geven om gelukkig te worden? Wees dan van harte welkom om haar in levende lijve te ontmoeten! '
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Roo schreef:Zij heeft een zwaar leven gehad wat aan haar grijze snoetje is te zien
-
Roo
- Zeer actief
-
Floortje
- Zeer actief
Flodderkontje. Jezus.
Ik heb echt niks tegen buitenlandse hondjes, maar die achterlijke beschrijvingen maken het mij echt niet makkelijker om het serieus te nemen.
Ik wil gewoon mijn oom en tante helpen bij het zoeken naar een leuke hond.
Doe eens even normaal!
Edit: De gegeven suggesties ga ik doorgeven aan mijn oom en tante, dank daarvoor. (hopelijk kunnen zij door de rare beschrijvingen heenkijken).
Ik heb echt niks tegen buitenlandse hondjes, maar die achterlijke beschrijvingen maken het mij echt niet makkelijker om het serieus te nemen.
Ik wil gewoon mijn oom en tante helpen bij het zoeken naar een leuke hond.
Doe eens even normaal!
Edit: De gegeven suggesties ga ik doorgeven aan mijn oom en tante, dank daarvoor. (hopelijk kunnen zij door de rare beschrijvingen heenkijken).
- vuilnisbas
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising en een Galgo espanol
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Robin

Geslacht: reu
Alg. info: Robin is geboren in juli 2014. Hij is ongeveer 35 cm. hoog en weegt 9 kg.
Karakter: Een lieverd en vooral een hondje dat gek is op kinderen. Hij heeft een heel bescheiden karakter. Met grote mensen is soms nog een beetje verlegen, maar met een zachte benadering komt hij graag voor een knuffel, want het is een dikke kroelerd. Andere honden zijn ook leuk en hij speelt graag met ze. Hij is zindelijk en aan de riem lopen gaat steeds beter. Hij is niet bang buiten en leert snel. Met de katten gaat het ook prima, dus Robin is helemaal klaar voor zijn eigen mandje! Wie geeft deze lieverd een thuis?
Achtergrond: Robin is gevonden langs de kant van de weg, ongetwijfeld gedumpt…. Gelukkig konden we hem naar Nederland halen en hij verblijft nu bij een opvanggezin in Groningen.
Medische bijzonderheden: Geen.
Bron

Alg. info: Robin is geboren in juli 2014. Hij is ongeveer 35 cm. hoog en weegt 9 kg.
Karakter: Een lieverd en vooral een hondje dat gek is op kinderen. Hij heeft een heel bescheiden karakter. Met grote mensen is soms nog een beetje verlegen, maar met een zachte benadering komt hij graag voor een knuffel, want het is een dikke kroelerd. Andere honden zijn ook leuk en hij speelt graag met ze. Hij is zindelijk en aan de riem lopen gaat steeds beter. Hij is niet bang buiten en leert snel. Met de katten gaat het ook prima, dus Robin is helemaal klaar voor zijn eigen mandje! Wie geeft deze lieverd een thuis?
Achtergrond: Robin is gevonden langs de kant van de weg, ongetwijfeld gedumpt…. Gelukkig konden we hem naar Nederland halen en hij verblijft nu bij een opvanggezin in Groningen.
Bron
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Robin
Wat veel leuke koppies staan er op die site van StrayDogs Rescue, zeg.
-
*Wolf*
- Zeer actief
De hondjes met de rare omschrijvingen zijn van ACE. Daar zou ik persoonlijk niet mee in zee gaan. Is ook al een boel over geschreven.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Jij hebt deze dan wel geplaatst (echt een schatje hoor) maar op de zelfde site staat ook het hondje Skipper. Tja dat kan natuurlijk niet beter.veertje schreef:Robin![]()
Bron

Skipper is een vrolijk, aanhankelijk en erg lief hondje. Ze is binnen in huis rustig en buiten speelt ze graag met andere honden of loopt ze te snuffelen op zoek naar muisjes. Ze is prima met katten, ze is zindelijk en loopt goed mee aan de riem. Op veilig terrein kan ze los lopen, lekker rondstruinen en rennen. Ook autorijden is geen enkel probleem, ze zit er als eerste in. Skipper is echter geen allemansvriendje. Met onbekende mensen is ze afwachtend en ze heeft tijd nodig om vertrouwen te krijgen. Gezien haar verleden is dat niet zo vreemd, maar dat betekent wel dat ze bij een nieuwe familie opnieuw zal moeten wennen. - See more at: http://straydogsrescue.nl/?page_id=8439 ... F5maS.dpuf
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik vind Robin en Skipper allebei leuk 
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Paisley
- Zeer actief
Ik ben dan wel benieuwd naar die trauma's! Blijkbaar zijn ze zo erg dat ze haar goedkoper hebben gemaakt om geplaatst te kunnen worden. Jammer dat er niet meer over verteld wordt.Skipper heeft in een verschrikkelijk dodingsasiel gezeten en is daar getraumatiseerd uitgekomen. Gelukkig konden we haar met behulp van een heel goed gastgezin naar Nederland halen en ze verblijft nu in Vianen. Voor haar geldt een aangepast adoptietarief. - See more at: http://straydogsrescue.nl/?page_id=8439 ... mkus3.dpuf

-
Roo
- Zeer actief
Het eerste hondje dat ik plaatste heet Ace en komt niet van de ACE, maar zit in Asiel Koningen. Dat is een asiel gevestigd in Nederland dat prima bekend staat.*Wolf* schreef:De hondjes met de rare omschrijvingen zijn van ACE. Daar zou ik persoonlijk niet mee in zee gaan. Is ook al een boel over geschreven.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Oeps, dat dacht ik eerst ook. Verwarrend 
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Iets groter dan een schipperke, maar qua karakter misschien wel een optie:
http://www.corgiherplaatsing.eu/te-herp ... pembrokes/
'Gizmo'
http://www.corgiherplaatsing.eu/te-herp ... pembrokes/
'Gizmo'
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik ken dit hondje niet, maar ik weet van een andere hond met verlaagd adoptietarief dat deze wat angstig was naar vreemde mensen. Helemaal geen groot issue, maar wel iets om rekening mee te houden. Uit de rest van de tekst blijkt ook niet dat ze heel erg moeilijk is, maar waarschijnlijk heeft ze wel een puntje waar extra aandacht aan geschonken moet worden.Paisley schreef:Ik ben dan wel benieuwd naar die trauma's! Blijkbaar zijn ze zo erg dat ze haar goedkoper hebben gemaakt om geplaatst te kunnen worden. Jammer dat er niet meer over verteld wordt.Skipper heeft in een verschrikkelijk dodingsasiel gezeten en is daar getraumatiseerd uitgekomen. Gelukkig konden we haar met behulp van een heel goed gastgezin naar Nederland halen en ze verblijft nu in Vianen. Voor haar geldt een aangepast adoptietarief. - See more at: http://straydogsrescue.nl/?page_id=8439 ... mkus3.dpuf
@Tamara/Bayko: Ja hè, ik zie (te) vaak zo'n leuke hondjes daar
-
Roo
- Zeer actief
ah, deze dan?
Zelfde gewicht ong en zit wel goed qua karakter lijkt me!
http://www.arcanoah.eu/dieren/dieren_de ... 16&soort=T
https://www.youtube.com/watch?v=NzNbSjmrw2I
Zelfde gewicht ong en zit wel goed qua karakter lijkt me!
http://www.arcanoah.eu/dieren/dieren_de ... 16&soort=T
https://www.youtube.com/watch?v=NzNbSjmrw2I
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Schipperkes zaten niet op schepen.Paisley schreef:Ik ken geen schipperke's in het echt, maar wat ik ervan weet is dat het herderachtige hondjes waren die veel op schepen zaten.
Schipperkes zijn kleine herdertjes, scheper is het Vlaamse hond voor herdershond en een kleintje heet dan een Schipperke.
- Paisley
- Zeer actief
Wat ik ervan gelezen heb, was het een favoriet scheepshondje op de binnenvaart. Ze lijken me er ook erg geschikt voor
maar allicht is het een hardnekkige fabel vanwege de naam

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Skipperkes zaten vroeger wel degelijk veel op schepen.
Ik kom uit een familie van haven arbeiders en ben een achterklein dochter van een schipper uit Nijverdal, die al heel lang onder de grond ligt.
En weet van oude foto,s en verhalen wel dat dit soort hondjes die werden vroeger ook gewoon schippertjes genoemd werden gewoon heel vaak mee gingen met de baas op het schip. Dat gaat zo ver terug dat ik er geen twijfel over heb dat de naam daar echt vandaan is gekomen. Overgens zijn het gewoon kruising hondjes.
In Belgiè wordt een herdershond gewoon herdershond genoemd.
Ik kom uit een familie van haven arbeiders en ben een achterklein dochter van een schipper uit Nijverdal, die al heel lang onder de grond ligt.
En weet van oude foto,s en verhalen wel dat dit soort hondjes die werden vroeger ook gewoon schippertjes genoemd werden gewoon heel vaak mee gingen met de baas op het schip. Dat gaat zo ver terug dat ik er geen twijfel over heb dat de naam daar echt vandaan is gekomen. Overgens zijn het gewoon kruising hondjes.
In Belgiè wordt een herdershond gewoon herdershond genoemd.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Nee hoor, in Belgie word een herder ook wel Scheper genoemd
Ik woon vlakbij de Belgische grens en daar worden mijn Duitsers echt wel Duitse schepers genoemd ipv Duitse herders
Een Schipperke is bij mijn weten ook een schippershondje.
Vroeger zag je er veel mee, maar tegenwoordig is het een zeldzaamheid om er eentje tegen te komen
Wel jammer want volgens mij zijn t best leuke hondjes ( die van de buurvrouw vroeger was dat in ieder geval wel )
Ik woon vlakbij de Belgische grens en daar worden mijn Duitsers echt wel Duitse schepers genoemd ipv Duitse herders
Een Schipperke is bij mijn weten ook een schippershondje.
Vroeger zag je er veel mee, maar tegenwoordig is het een zeldzaamheid om er eentje tegen te komen
Wel jammer want volgens mij zijn t best leuke hondjes ( die van de buurvrouw vroeger was dat in ieder geval wel )
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ahh dat wist ik niet Angela.
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
hahahahahaCleva schreef:Zamunda schreef:Roo schreef:Zij heeft een zwaar leven gehad wat aan haar grijze snoetje is te zien?
Ja. Zo moet dat met die importhondjes.
Ik zeg niets.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ik kan me ook niet herinneren dat schippertjes echte scheepshonden waren. Ik heb op de binnenvaart schepen wel redelijk wat kleine Keeshondjes gezien.
Er zijn echter ook scheepshonden die zo'n beetje de hele wereld gezien hebben. Ze gingen ook lekker stappen met de jongens. Maakte niets uit of het nou in in het hoge Noorden was of in Australie of op de Antillen. Ze hadden het goed, kijk maar.
Die laatste was een verstekeling en mocht niet mee.

Er zijn echter ook scheepshonden die zo'n beetje de hele wereld gezien hebben. Ze gingen ook lekker stappen met de jongens. Maakte niets uit of het nou in in het hoge Noorden was of in Australie of op de Antillen. Ze hadden het goed, kijk maar.
Die laatste was een verstekeling en mocht niet mee.

Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Bij mijn weten zijn Schipperkes Scheperhonden die vaak mee mochten op schepen vanwege hun formaat. Schipperke is echter wel degelijk een verbastering van Scheperhond.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Het ras 'schipperke' is een klein zwart Belgisch herdershondje, niks anders.
Het andere zijn scheepshondjes en die kunnen van verschillende makelij zijn.
Het andere zijn scheepshondjes en die kunnen van verschillende makelij zijn.
Groetjes, Marjan
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Het is een Vlaams ras. Maar dankt zijn naam volgens wiki iig ook aan de scheepvaart.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Schipperke
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Schipperke
-
Floortje
- Zeer actief
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Ik heb de links doorgegeven aan mijn oom en tante.
@ Roo
@ Vuilnisbas
Van Ace en Kay staan er geen contactgegevens bij, waar kan ik die vinden?
Vooral Ace is leuk! (vind ik zelf dan).
(en een schipperke is inderdaad een klein herdershondje.)
Ik heb de links doorgegeven aan mijn oom en tante.
@ Roo
@ Vuilnisbas
Van Ace en Kay staan er geen contactgegevens bij, waar kan ik die vinden?
Vooral Ace is leuk! (vind ik zelf dan).
(en een schipperke is inderdaad een klein herdershondje.)