Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Klein gaatje.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
Aantal honden: 1

Klein gaatje.

Ongelezen bericht door hondje »

Liep vanmiddag in een park. Zag in de verte 1 jachthond en zag zo snel de baas niet dus in een boogje er om heen want ze is wel eens bang voor grotere honden. We liepen door en in ene een groep honden. Die mensen waren aan het schuilen achter een bankje onder de bomen dus we zagen ze niet. Dus het gebeurde erg snel. Er dook er kleine hond op haar en bam tegen de grond aan. De andere honden er om heen. Niemand deed wat terwijl die er bij stonden :scratch:

Mijn hondje schreeuwde het uit, leek net of ze afgeslacht werd en je staat erbij en je kijkt er naar. Liet gelukkig snel los en toen we doorliepen kregen we tot twee maal toe die grote draadhaar achter ons aan al grommend. Die wou haar volgens mij ook grijpen heel eng. Heb hem weggebruld. Vriend was ook aan het schelden en had de paruplu klaar maar baasjes?? Bleven gewoon staan???

Het leek of er niets aan de hand was en we zijn gewoon maar door gelopen ook al waren we erg geschrokken. Nu net een minuut geleden vond ik wel wat bloed in de vacht en een gaatje in de nek. Moet ik nu de arts bellen of morgenochtend even langs op spreekuur. Is vanmiddag dus al gebeurd dus als het ontsteekt dan is het het al of niet? Moet ik Sterilon erop doen of beter niet?
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Re: Klein gaatje.

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik begin met zulke gaatjes meteen met uitwassen met een betadineoplossing en vervolgens smeren met honingzalf. Heeft hier goed gewerkt en is nooit gaan ontsteken. Als het er niet mooi schoon uitziet zou ik wel even langs de DA maar anders niet.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
hondje
Zeer actief

Betadine heb ik nog wel staan ga ik dat even doen. Het gaatje ziet er wel schoon uit volgens mij maar ga ik zo even bekijken. Precies in het zwarte deel van de vacht dus lastiger te zien. Het is vanmiddag gebeurd maar net pas ontdekt dus hoop dat ik niet te laat ben qua onsteken enzo. Altijd lastig in het weekend.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Dit was van een hoektand die dwars door de huid ging tijdens het spelen. Je kon onder de huid kijken, groot gat.
Afbeelding

Na 1 week honingzalf smeren was het dicht en heel rustig
Afbeelding

Dit was trouwens ook 's middags gebeurd en ik ontdekte het 's avonds tijdens de training. Had ineens bloed aan m'n vingers, ze had nergens last van :roll:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
hondje
Zeer actief

Ja hier ook zo'n gaatje maar dan zoals de 2e foto. Nu is dit bij een kleine hond en door een iets grotere hond dus denk ik vergelijkbaar. Ik ontdekte het door het opgedroogde bloed. Het regende vanmiddag dus ze was nat toen we thuis kwamen. Vanavond pas ontdekt. Maar ja zal het morgenochtend nog een keer met Betadineoplossing doen. Heb geen zalf verder liggen ofzo.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Honingzalf, morgen halen en smeren.
Ik heb eens gehad met drie dikke gaten, dag erna pas gaan smeren. Prima genezen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
hondje
Zeer actief

Ok ga ik dat even halen morgen. Gelukkig ben ik wellicht morgen niet te laat. Eigenlijk zou ik dat dus gewoon op voorraad moeten hebben liggen al hoop ik dat dit niet meer gebeurd natuurlijk.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”