Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Snot neus

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Snot neus

Ongelezen bericht door DesireeB »

Advies gevraagd!!

Vanochtend heeft Maylo z'n neus gestoten tegen een lantaarn paal. Handige Harrie zat weer eens niet op te letten en keek achterop terwijl hij liep en bij omdraaien was het bam paal. (was ook mijn schuld want ik weet dat ik voor 2 moet kijken maar werd me bed uitgebeld waar ik bleef, moest werken blijkbaar dus was nog niet echt wakker :slaap: ) Nu heeft Maylo dus een snotneus en ik vermoed hierdoor, hij heeft wel vaker een flinke natte neus maar nu egt groen snot met af en toe de bij behorende snottebel. Nou heb ik al ff gegoogeld. Omdat ik eigenlijk bijna zeker van de reden ben wil ik niet direct naar de DA bellen heb van de week ook al gebeld voor lul, Maylo had zich laten vallen en liep mank na het slapen maar volgende dag niks aan het handje.

Wat stellen jullie voor, wanneer naar de DA.
Uiteraard als hij zich anders gaat gedragen ga ik meteen heen maar hij is niet ziek of zielig, hij liep ook gewoon door alsof er niks aan het handje was en het lijkt niet dik, als ik ze neus schoonmaak dan lijkt hij het wel minder fijn te vinden aan die kant.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Re: Snot neus

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Het kan zijn dat zijn lichaam het zelf oplost, maar hou het goed in de gaten. Groen snot is een ontsteking en gecombineerd met zijn korte neus is dat iets wat zeker aandacht nodig heeft. Is het alleen zijn neus, of hoor je lager ook gepruttel? In dat geval moet de dierenarts er aan te pas komen.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Snot neus

Ongelezen bericht door DesireeB »

ZorroMax schreef:Het kan zijn dat zijn lichaam het zelf oplost, maar hou het goed in de gaten. Groen snot is een ontsteking en gecombineerd met zijn korte neus is dat iets wat zeker aandacht nodig heeft. Is het alleen zijn neus, of hoor je lager ook gepruttel? In dat geval moet de dierenarts er aan te pas komen.
Hoor het alleen als hij diep ademt in zijn neus of als ik die afveeg, en als hij net geniest heeft. Vriend zegt ook dat hij het de hele dag niet gedaan heeft pas buiten kwam die snot neus in eens bij een nies en sindsdien snottert het maar hij lijkt er zelf geen last van te hebben behalve als ik het schoon wil maken. Dat doet ie liever zelf. Voor de rest is zijn ademhaling gewoon normaal.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”