Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hollander en ex Hollander eigenaren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Hollander en ex Hollander eigenaren

Ongelezen bericht door Laura84 »

Onze vereniging heeft een meldpunt voor ziekte honden zodat er enig overzicht ontstaat wat er speelt bij ons ras. Helaas is dit meldpunt niet openbaar en hebben de leden dus geen inzicht wat er nou eigenlijk speelt en dat is jammer.
Vanuit dit oogpunt is er door een aantal liefhebbers het idee ontstaan om een openbaar meldpunt te maken waardoor er openheid van zaken gegeven wordt ipv dat alles in de doofpot gestopt wordt.

Mijn vraag voor het Hondenforum, kennen jullie mensen die FCI hollandse herders hebben gehad of ben jij toevallig die eigenaar die een Hollander heeft gehad en wil je de moeite doen om ons op de hoogte te brengen van jouw hond(en) dan kunnen we zo compleet mogelijk een beeld vormen van wat er daadwerkelijk heeft gespeeld en nu speelt bij de Hollander.

Graag de informatie sturen naar het email adres wat aangegeven staat in de foto.

https://www.facebook.com/FCIDutchShephe ... nref=story

Afbeelding
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Hollander en ex Hollander eigenaren

Ongelezen bericht door Pauline »

Laura84 schreef:Onze vereniging heeft een meldpunt voor ziekte honden zodat er enig overzicht ontstaat wat er speelt bij ons ras. Helaas is dit meldpunt niet openbaar en hebben de leden dus geen inzicht wat er nou eigenlijk speelt en dat is jammer.
Vanuit dit oogpunt is er door een aantal liefhebbers het idee ontstaan om een openbaar meldpunt te maken waardoor er openheid van zaken gegeven wordt ipv dat alles in de doofpot gestopt wordt.
Op zich een mooi initiatief, maar wat ik wel jammer vind is dat er zowel hier als op facebook gezegd wordt dat dit dus uit onvrede met de gang van zaken in de club wordt gestart.
Het zijn toch allemaal NHC-leden die dit opzetten? Waarom niet eerst eens in je eigen club naar voren gebracht dat je e.e.a. graag anders had gezien? Gewoon: een stukje in het clubblad, een voorstel op een vergadering..... als dat niet werkt, kun je altijd nog voor jezelf beginnen.
Je kunt gewoon voorstellen dat gegevens van het meldpunt openbaar worden mits de eigenaar daarmee instemt. Wordt dat aangenomen, dan heb je je openheid.
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Pauline schreef:
Laura84 schreef:Onze vereniging heeft een meldpunt voor ziekte honden zodat er enig overzicht ontstaat wat er speelt bij ons ras. Helaas is dit meldpunt niet openbaar en hebben de leden dus geen inzicht wat er nou eigenlijk speelt en dat is jammer.
Op zich een mooi initiatief, maar wat ik wel jammer vind is dat er zowel hier als op facebook gezegd wordt dat dit dus uit onvrede met de gang van zaken in de club wordt gestart.
Het zijn toch allemaal NHC-leden die dit opzetten? Waarom niet eerst eens in je eigen club naar voren gebracht dat je e.e.a. graag anders had gezien? Gewoon: een stukje in het clubblad, een voorstel op een vergadering..... als dat niet werkt, kun je altijd nog voor jezelf beginnen.
Je kunt gewoon voorstellen dat gegevens van het meldpunt openbaar worden mits de eigenaar daarmee instemt. Wordt dat aangenomen, dan heb je je openheid.
Ik heb de vraag op de fb pagina neergezet, ben benieuwd wat het antwoord is
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

het antwoord
Afbeelding
Wellus
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder langhaar
Hollandse Herder korthaar
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Wellus »

Waarom geen openbaar database? Finland heeft het ook, Frankrijk straks ook. Snap die geheimzinnigheid niet eerlijk gezegd.
De insteek van de database is niet om de NHC dwars te zitten maar gewoon om openbaar info te verzamelen waar iedereen
wat aan heeft, ook de buitenlanders.
Vind zelf dat daar niks verkeerds aan is (en ja, ik ben een van de mensen die de database opgezet hebben).
Pauline
Zeer actief
Contacteer:

Dat zeg ik dus... ik lees hier over "doofpot" en "geheimzinnigheid" omdat de gegevens die bij het meldpunt binnenkomen niet openbaar worden gemaakt. Maar als je die graag openbaar wilt hebben (voor zover de eigenaars daarmee akkoord gaan) dan kun je dat gewoon voorstellen in de club. Het is toch zonde om langs het meldpunt heen te werken als je ook gewoon kunt samenwerken?
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Pauline schreef:Dat zeg ik dus... ik lees hier over "doofpot" en "geheimzinnigheid" omdat de gegevens die bij het meldpunt binnenkomen niet openbaar worden gemaakt. Maar als je die graag openbaar wilt hebben (voor zover de eigenaars daarmee akkoord gaan) dan kun je dat gewoon voorstellen in de club. Het is toch zonde om langs het meldpunt heen te werken als je ook gewoon kunt samenwerken?
Ik ben het met je eens Pauline dat samenwerking en openheid ook absoluut mijn voorkeur heeft, maar zoals Heleen al heeft aangegeven op FB zijn er meerdere mensen met de wens naar voren gekomen de gegevens openbaar te maken maar als daar geen gehoor aan gegeven wordt, dan krijg je dit dus.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik vind het een goed initiatief. Jammer dat de rasvereniging niet een openbaar register wil.
Pauline
Zeer actief
Contacteer:

Laura84 schreef:Ik ben het met je eens Pauline dat samenwerking en openheid ook absoluut mijn voorkeur heeft, maar zoals Heleen al heeft aangegeven op FB zijn er meerdere mensen met de wens naar voren gekomen de gegevens openbaar te maken maar als daar geen gehoor aan gegeven wordt, dan krijg je dit dus.
Kom op Laura. Jij ziet net zo goed als ik, dat dat 'antwoord' kul is. Er is indertijd een afspraak vastgelegd dat de gegevens niet openbaar zouden worden, en niemand heeft tot nu toe een voorstel ingediend om die afspraak te veranderen. Er kan wel in de wandelgangen over gepraat zijn, maar dat is geen voorstel aan de leden dus daar kan niemand iets mee.
Als je zo graag wilt dat die meldpuntgegevens openbaar worden, stel dat dan gewoon voor. Dat heeft nog niemand gedaan tot nu toe.

Hippo schreef:Ik vind het een goed initiatief. Jammer dat de rasvereniging niet een openbaar register wil.
"De rasvereniging" zijn dus de mensen zelf, die nu een eigen meldpunt zijn begonnen. Ze zouden ook gewoon binnen de club kunnen voorstellen om opener met de gegevens van het al bestaande meldpunt om te gaan.
(http://www.hollandseherder.nl/details/meldpunt/ )
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”