Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tips voor brokken?
Moderator: moderatorteam
-
UrgamalChow
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chow Chow
- Aantal honden: 1
Tips voor brokken?
Hoi lieve hondenliefhebbers.
Mijn ChowChow van 1j oud krijgt sinds 6 maand KVV, hier doet ze het goed op en ze vindt het heel erg lekker. Ze krijgt 500gr per dag verdeeld over 2 maaltijden. Toch heeft ze altijd honger, nu wil ik het misschien terug proberen met brokken zonder chemische spullen. Maar heb geen idee waar te zoeken, Farmfood sprak me aan maar ze heeft een kip/rund allergie + granenallergie. Ik heb gelezen dat KVV in combinatie met brokken het beste is voor mijn hond?
Heel erg dank!!!
Mijn ChowChow van 1j oud krijgt sinds 6 maand KVV, hier doet ze het goed op en ze vindt het heel erg lekker. Ze krijgt 500gr per dag verdeeld over 2 maaltijden. Toch heeft ze altijd honger, nu wil ik het misschien terug proberen met brokken zonder chemische spullen. Maar heb geen idee waar te zoeken, Farmfood sprak me aan maar ze heeft een kip/rund allergie + granenallergie. Ik heb gelezen dat KVV in combinatie met brokken het beste is voor mijn hond?
Heel erg dank!!!
-
63673J
Re: Tips voor brokken?
Wat voor KVV geef je haar dan? Qua brokken is dit dan misschien iets: Dog Lovers Gold, Passion Ocean Fish & Sweet Potato / Grain Free. Geen vlees en geen granen, wel verschillende soorten vis, en zoete aardappel. Hypoallergeen. Prijs is ook nog redelijk, vergeleken met veel andere merken.UrgamalChow schreef:Hoi lieve hondenliefhebbers.
Heel erg dank!!!
Laatst gewijzigd door 63673J op 09 mei 2015 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
UrgamalChow schreef:Hoi lieve hondenliefhebbers.
Heel erg dank!!!
Wat het beste is verschilt per hond. Brokken eet een hond in verhouding minder.
Als voorbeeld eet mijn teef 200 gram brok of 400 gram vers per dag.
Zij heeft op 50/50 vlees en brok wel minder klachten. Purizon vis ben ik erg tevreden over.
En wat is honger?
Ik zou er eerder botwerk bij gaan voeren en/of groentemix.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ben ook wel benieuwd hoe die honger eruit ziet...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Mijn honden hebben altijd honger
Maar als ik ze ga voeren wat ze willen kan ik ze over een paar weken rollen naar het park
Maar als ik ze ga voeren wat ze willen kan ik ze over een paar weken rollen naar het park
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nou dit dus...Gollum schreef:Mijn honden hebben altijd honger![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Lemuria
Hier nog zo 1. Ik kan die bak bijgevuld houden, die vreet gewoon door hoor. Hondjes in Afrika, dié hebben honger. Izzy heeft gewoon altijd lekkere trek.
Dus tenzij je hond te mager is, zou ik niet bij gaan voeren, hooguit inderdaad bovengenoemd botwerk geven.
Dus tenzij je hond te mager is, zou ik niet bij gaan voeren, hooguit inderdaad bovengenoemd botwerk geven.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Lemuria schreef:Hier nog zo 1. Ik kan die bak bijgevuld houden, die vreet gewoon door hoor. Hondjes in Afrika, dié hebben honger. Izzy heeft gewoon altijd lekkere trek.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Als je chow, die al allergie-klachten heeft het hier goed op doet zou ik beslist niet veranderen. Chows (ik heb ze zelf ook gehad) zijn erg gevoelig voor allergieen en schildklierproblemen die zich ook kunnen uiten in huidklachten. Wat je wel kunt doen is stoppen met 2x per dag voeren en de portie in 1 keer geven.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
En meer te doen geven. Hier helpt het al ze een beetje moeten werken voor het voer. Botwerk bijvoorbeeld, al is dat hier niet heel favoriet, maar ook door hersenwerk en anti-schrokbakken

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Je kunt ook de KVV in een kong doen, dat zorgt er voor dat het eten langer duurt en eventueel meer voldoening geeft. Mijn honden lusten trouwens ook altijd meer en gaan ( juist vlak na het eten) op zoek naar iets eetbaars.
Groetjes, Marjan
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0