Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Er zit een eend te broeden onder een holle boom. Ze komt uit een stadsvijver maar heeft met meerdere soortgenoten besloten dat het leven op de boerderij met op zijn tijd wat te eten en een gracht om in te zwemmen ze beter past dan het leven in de stadsvijver met af een plak droog brood.
De eieren zijn uitgekomen en moeder houd zich met haar kroost op in de gracht.
Helaas hebben kraaien een dag later een ware slachting onder de kuikens uit twee nesten aangericht, vier kuikens hebben dit overleeft. Deze zitten nu binnen in de schuur onder een warmtelamp met zwemgelegenheid en een eigen strandje, dit is hun enige kans om te overleven. Het is wel erg jammer dat mama eend geen zin heeft om in de schuur te komen wonen zo lang nodig is.
Wat een schatjes. Jammer dat de kraaien ze hebben gepakt. Blijven altijd maar zo weinig kuikens over die het overleven. Maar met jullie goede zorgen zullen de overgebleven kuikens het vast wel overleven.
Erg erg mooi. Als je zelf eenden groot brengt moet je er rekening mee houden dat ze nooit meer weg gaan. Ik heb een eendje gevonden ooit en ook onder de lamp gezet. Later een kuip met water op het gras en ze is 12 jaar lang in onze tuin blijven wonen. Eenden hebben ook speciaal opfokvoer nodig.
Maar je zal wel weten wat je doet. Super mooi zo'n witte eend met allemaal witte kuikens. Het is dat ik geen eenden wil anders had ik dat nestje graag van je overgenomen. Eenden maken zo'n drek van je kippenwei. Ik ben echter dol op eenden. Zeker die witte boereneenden.
laeken schreef:Erg erg mooi. Als je zelf eenden groot brengt moet je er rekening mee houden dat ze nooit meer weg gaan. Ik heb een eendje gevonden ooit en ook onder de lamp gezet. Later een kuip met water op het gras en ze is 12 jaar lang in onze tuin blijven wonen. Eenden hebben ook speciaal opfokvoer nodig.
Maar je zal wel weten wat je doet. Super mooi zo'n witte eend met allemaal witte kuikens. Het is dat ik geen eenden wil anders had ik dat nestje graag van je overgenomen. Eenden maken zo'n drek van je kippenwei. Ik ben echter dol op eenden. Zeker die witte boereneenden.
Ik zal even door geven dat ze speciaal opvokvoer nodig hebben, ze krijgen nu wat voor kippenkuikens is bestemt.