Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overstappen met of zonder mengen.
Moderator: moderatorteam
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
Overstappen met of zonder mengen.
Kai heeft een week of 5 Acana brokjes gegeten.. Zijn ontlasting was hier niet echt mooi op, en vooral veel. Ook was hij niet dol op de brokjes.
We gaan overstappen op TOTW. Vandaag zijn die binnen gekomen.. maar.. in mijn enthousiasme met opruimen heb ik, ipv de brokjes die ik gebruikte voor beloning van Bonnie.. de Acana brokjes aan een vriendin meegegeven..
Hoe belangrijk is het dat ik de Acana meng met de TOTW?
( dan ga ik morgen even langs wandelen en mn brokjes terug halen, anders gaan we gewoon in 1x over.. die ontlasting is toch nog dunnig.. )
We gaan overstappen op TOTW. Vandaag zijn die binnen gekomen.. maar.. in mijn enthousiasme met opruimen heb ik, ipv de brokjes die ik gebruikte voor beloning van Bonnie.. de Acana brokjes aan een vriendin meegegeven..
Hoe belangrijk is het dat ik de Acana meng met de TOTW?
( dan ga ik morgen even langs wandelen en mn brokjes terug halen, anders gaan we gewoon in 1x over.. die ontlasting is toch nog dunnig.. )
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Overstappen met of zonder mengen.
Misschien een dagje rijst met kip om de ontlasting wat beter te krijgen en dan naar TotW?
(Bij goeie poep zou ik gewoon in 1 keer overstappen, maar in dit geval is een beetje voorzichtigheid misschien wel goed.)
(Bij goeie poep zou ik gewoon in 1 keer overstappen, maar in dit geval is een beetje voorzichtigheid misschien wel goed.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Ri@nne
- Zeer actief
Hanneke2 schreef:Misschien een dagje rijst met kip om de ontlasting wat beter te krijgen en dan naar TotW?
Rijst is reden tot spugen / slijm poepen.. Hij kan absoluut niet tegen rijst. ( ik maar rijst met kip voeren toen hij niet lekker was.. en maar dekens wassen... en maar rijst met kip voeren.. want dat "moet". Toen ik het licht zag en stopte met de rijst en kip... voelde Kai zich ook beter... en kon ik stoppen met dekens wassen.. )
Hij is niet ziek, heeft ook nergens last van, alleen wat onsamenhangende ontlasting, eerst heel goed, 2e keer ook nog.. maar minder... 3e keer papperig... etc.
Ik heb er meer last van dan Kai.
( die overigens al een half uur naar me kijkt. " Hallo? is het nog geen bed / etenstijd? " Met de Acana brokjes had hij dat niet... Wijsneusje. )
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik zou gewoon overstappen, hop. Ze wennen er vanzelf aan.
- Gollum
- Zeer actief
En als ze hier echt ziek zijn (kotsen/ diarree) eten ze gewoon niets. Dan krijgens ze hoogstens wat bouillion.
- Ri@nne
- Zeer actief
Achteraf gezien had hij gewoon de kattenbak leeg gegeten. De kat was op dat moment ziek. met diarree.. ik kon het ook wel plaatsen achteraf.. maar rijst gaan we maar niet meer doen.!
Bouillon krijgen ze hier ook !
Bouillon krijgen ze hier ook !
- Gollum
- Zeer actief
haha ja ze houden van je als je bouillion voor ze maakt
Eerst bewaarde ik wat van mijn eigen soep voor ze maar dat is snel op. Nu maak ik wel eens een hondensoepje en giet dat in ijsblokjesvormen. Ik gooi er een mergpijp, wat soepvlees en eventueel wat overgebleven groenten in, to gort koken, bot eruit en de staafmixer erdoorheen. Hup de vriezer in en je kunt altijd wat blokjes pakken en verwarmen zo nodig. Beetje verdunnen met water en je hebt een hondensoepje

Eerst bewaarde ik wat van mijn eigen soep voor ze maar dat is snel op. Nu maak ik wel eens een hondensoepje en giet dat in ijsblokjesvormen. Ik gooi er een mergpijp, wat soepvlees en eventueel wat overgebleven groenten in, to gort koken, bot eruit en de staafmixer erdoorheen. Hup de vriezer in en je kunt altijd wat blokjes pakken en verwarmen zo nodig. Beetje verdunnen met water en je hebt een hondensoepje

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dan zou ik niet moeilijk doen en in een keer overstappen.Ri@nne schreef:Hanneke2 schreef:Misschien een dagje rijst met kip om de ontlasting wat beter te krijgen en dan naar TotW?
Rijst is reden tot spugen / slijm poepen.. Hij kan absoluut niet tegen rijst. ( ik maar rijst met kip voeren toen hij niet lekker was.. en maar dekens wassen... en maar rijst met kip voeren.. want dat "moet". Toen ik het licht zag en stopte met de rijst en kip... voelde Kai zich ook beter... en kon ik stoppen met dekens wassen.. )
Hij is niet ziek, heeft ook nergens last van, alleen wat onsamenhangende ontlasting, eerst heel goed, 2e keer ook nog.. maar minder... 3e keer papperig... etc.
Ik heb er meer last van dan Kai.
( die overigens al een half uur naar me kijkt. " Hallo? is het nog geen bed / etenstijd? " Met de Acana brokjes had hij dat niet... Wijsneusje. )
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Ri@nne
- Zeer actief
Hij is zo klein dat hij daar in kruipt....Kells schreef:Aha, de kattenbak!Ri@nne schreef:Achteraf gezien had hij gewoon de kattenbak leeg gegeten. De kat was op dat moment ziek. met diarree.. ik kon het ook wel plaatsen achteraf.. maar rijst gaan we maar niet meer doen.!
Bouillon krijgen ze hier ook !Om die reden hebben wij al 20 jaar een kattenbak met luifel. Er staat iets zwaars boven op zodat de honden de kap er niet zo snel af kunnen gooien.

Al had ik willen mengen, hij eet de Acana niet meer. Had nog wat uit mn jaszak gehaald die ik als beloning mee had genomen.. nou dus niet..

Da's een goed idee, ik ga ook eens een hondensoepje maken!