Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

soms manken met li-voorpoot (waar let ik op)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

soms manken met li-voorpoot (waar let ik op)

Ongelezen bericht door cornelia »

Ezio trekt al een week of 2 incidenteel met zijn linker voorpoot. Het is dus niet constant en met momenten lijkt het als of het vnl gebeurt als hij vanuit stilstand verder wil lopen. Als hij op gang is lijkt het weer weg.
De linker voorpoot wordt op dat moment wat stijf gehouden of maakt een stijve indruk.
Enfin, het is allemaal moeilijk zichtbaar omdat het zo maar af en toe is en/of omdat hij dan juist net naast me loopt. Ik zie dan van boven af dus dat hij wat mankt.
Hij wil wel rennen etc. maar het is een ballenjunk dus ik denk niet geneigd/bij machte om zijn prioriteit bij een zere poot te leggen. Dus ik denk dat ik niet moet concluderen “o, hij rent dus niets aan de hand”.
Ik heb wel het idee dat op een zachtere ondergrond de klacht minder is. Dus dat hij op asfalt eerder mankt dan in het bos/op gras.
Hij heeft voor zover ik heb kunnen zien (met vergrootglas) niets in zijn voetzooltjes.
Hij geeft geen teken van pijn als ik zijn gewrichten betast maar ik durf daar verder ook niet veel aan te bewegen of zo.
Ik zie geen verschil aan de poten waaruit ik kan afleiden dat linker poot dikker is of zo.

Hij heeft laatste tijd nogal wat ballen uit de lucht geplukt, gesprongen dus. Ik vermoed dat hij zich daar wat mee geblesseerd heeft. Maar wat (pols, elleboog, schouder)

Enfin, waar moet ik op letten, wat zou dit kunnen zijn. Iemand nog een tip waar ik nu niet naar kijk, aan denk? Moet ik acuut naar de da of is het goed als ik zeg “een week maar even niet ballen”? Kan ik wel gewoon met hem wandelen?

Alvast bedankt.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

Re: soms manken met li-voorpoot (waar let ik op)

Het lijkt wat vanuit de pols te komen. Enfin, daar reageerde hij toch op toen ik nog eens zijn gewrichten aan het betasten was. Met momenten lijkt hij die ook met lopen wat gestrekt te houden waardoor het net op een bepaalde gang in lopen lijkt (lopen met gestrekte voorpoten) Ik weet niet precies hoe je dat noemt (mijn man zegt; "net als of hij heel even aanzet voor een Hitler groet" ???!!!?) Enfin. Ik volg jouw idee. V.a. gewoon rustig gelopen, wel aan lange lijn zodat hij wat ruimte had om ontspannen even rond te neuzen, beetje de graskant aangehouden waar mogelijk. Maar poosje zo voort doen, kijken wat het brengt.

Enfin, ik hoor bij o.a. die ballenmalloten wel eens over gescheurde banden en dergelijke en ben dan weer bang dat hij zoiets heeft/zou kunnen hebben.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Aan de voorpoten zitten in ieder geval geen kruisbanden van de knie, daar heb je alleen een pols- en ellebooggewricht (en een schoudergewricht). Dus dat zal het niet zijn.
Ik zou inderdaad even een weekje aan de lijn uitlaten en geen gekke dingen laten doen, als het dan niet over is kun je de dierenarts of een goede dierenfysio eens laten kijken.

Maar hopelijk is het gewoon over met een paar dagen.
cornelia
Zeer actief

Nee, de knieën zitten niet aan de voorkant, mijn kynologische kennis gaat nog net tot daar, haha. Maar goed, verder weet ik dus niet hoe dat allemaal zit met pezen en spieren en wat er allemaal stuk kan en niet.

Bedankt alvast voor reacties, we doen het een weekje rustig aan en als het niet beter gaat of het word erger gaan we naar de da.
:ok:
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

Frolic schreef:Uh.. voor de goede orde, ik weet ook dat de knieën niet voor zitten hoor :mrgreen:
Ik bedoelde meer dat ik me afvroeg of het niet meer pijn zou doen als het een gescheurde band zou zijn.
Nou dat leek mij ook (dat van die pijn, dat met die knieën had ik ook wel zo ingeschat :ok: )Zou denk ik ook veel meer acuut zijn of in ieder geval meer constant ?????? Nou ja, als je die voetballers soms ziet neer gaan............ Maar dat zijn natuurlijk weer niet van die bikkels als die honden van ons.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”