Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Truus zoekt nieuw onderkomen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Truus zoekt nieuw onderkomen.

Ongelezen bericht door DesireeB »

Beschrijving

Internet staat vol met honden die 'wegens omstandigheden' worden aangeboden. Ik heb daar altijd een oordeel over gehad en vraag me dan altijd af wat voor omstandigheden omstandigheden er kunnen spelen die je zover brengen dat je je trouwe viervoeter weg doet. Echter, nu zitten wij in een situatie dat we onze hond 'wegens omstandigheden' niet kunnen houden. Ik zal de omstandigheden hier uitleggen in het vertrouwen dat hier correct mee om word gegaan. Het gaat om een old english bull van 8 maanden.

Mijn vriend wilde altijd al een hond, na lang nadenken heeft hij een hond genomen en Truus genoemd. Hij werkt nu noodgedwongen bij een andere werkgever, hierdoor is hij 5 en soms 6 dagen per week 8 tot 10 uur afwezig en zou Truus dus alleen zijn. Er zijn geïnteresseerden maar deze zijn financiëel niet in staat een hond aan te schaffen, dit vind ik niet geschikt daar ik mijn twijfels heb of zij dan wel in de mogelijkheid zijn om zorg te dragen voor Truus die we inmiddels echt in ons hart hebben gesloten.

Truus verblijft momenteel bij mij, ik kan haar niet houden i.v.m. mijn andere hondje. Twee honden is simpelweg één hond teveel. Maar ik heb absoluut geen haast, zolang we niet 300% zeker zijn dat ze een top plekje krijgt blijft ze mooi hier.

Hieronder een omschrijving van Truus:
Truus is:
Zindelijk
Braaf
Opgewekt
Vrolijk
Druk (een jonge hond)
Ondeugend

Truus kent verder de basiscommando's (zit, wacht, blijf, af) en gaat op commando in haar bench. Ook kan ze een pootje geven en een high five geven. Kortom; ze is een welopgevoede hond maar dit kan ze in al haar enthousiasme wel eens vergeten. Truus is SUPER met zowel kinderen als andere honden, ik steek echt mijn handen in het vuur voor haar wat dat betreft. Truus trekt niet aan de lijn!!!! Ze is getraind met een clicker/klikker.

Truus haar nieuwe baasjes bieden haar een gouden mandje, waar ze de ruimte heeft om hond te zijn. Haar nieuwe baasjes nemen tijd voor haar, en hebben geduld met haar. Truus is uitsluitend voor mensen die weten waar ze aan beginnen en een weloverwogen keuze hebben gemaakt een hond te nemen. Truus kan prima alleen zijn, maar we zijn echt op zoek naar een nieuw thuis voor truus waar ze niet veel alleen hoeft te zijn.

Verder vragen we een vergoeding van 350,- voor Truus (is bespreekbaar en incl. Toebehoren). Dit geldbedrag zal ten goede komen aan een goed doel die zich inzet voor dieren in nood. Verder heeft truus alle vaccinaties gehad en is keurig ontwormd en heeft heeft op tijd vlooimiddelen gehad. (We zijn nog niet eens over welk goede doel, ideeën zijn welkom).

Heeft u interesse? dan staat het altijd vrij een mailtje te sturen of om te bellen. Ook kunt u uw telefoonnummer achterlaten in een mailtje/sms/whatsapp en dan bel ik u zo snel mogelijk op. Voor verdere vragen sta ik u ook graag te woord!

Foto Truus:
Afbeelding

Vind het een bijzondere advertentie. Voor de liefhebbers de link: http://link.marktplaats.nl/m920976467
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Lemuria

Re: Truus zoekt nieuw onderkomen.

Ongelezen bericht door Lemuria »

Klinkt oprecht. Dat kán he, op marktplaats.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Je noemt 2 verschillende prijzen.
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ik vind het inderdaad ook nogal een flink bedrag.
Als het mijn hond was zou ik vooral blij zijn als ze een goed adres vond.

Begrijp die bedragen voor de "wegens omstandigheden" honden toch al niet goed.
Ik schud ook niet zo even 400 euro uit mijn mouw en wil dat ook niet.
Maar mijn honden zijn nog nooit iets tekort gekomen.
Ook medische zorg niet. Als het nodig is, is er altijd een weg.

De opmerking dat je alleen goed genoeg bent voor de hond als je dit bedrag op kan hoesten is wat mij betreft onzin.
Zeker bij deze rassen zijn er hele andere zaken van belang bij herplaatsing.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik zou een hond ook nooit gratis op marktplaats zetten hoor, ammehoela. Ik hoor teveel verhalen over honden (zeker Izzy's) die als baitdog worden ingezet bij hondengevechten als ze gratis of voor een klein bedrag opgehaald kunnen worden. Of, in het 1-na-ergste scenario, bij een stel tokken dat wel ff een gratis Steffut/Pitboel willen proberen en die dan na een maand met winst doorverkopen.

Dus ergens snap ik het prima als er geld gevraagd wordt, zeker aangezien er (zo te lezen) werk en liefde in de hond gestoken is. Het is geen ongeleid-projectiel-asielfik dat je álles nog moet leren.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik vind het ook een behoorlijk bedrag voor een herplaatser. Dan kun je net zo goed naar het asiel gaan, daar zit het vol met dit soort honden. En omdat de hond bij de ene eigenaar goed is, wil dat nog niet zeggen dat het bij de andere is. En zeker omdat de hond nog niet volwassen is, kan er nog veel veranderen in het gedrag.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Lemuria schreef:Ik zou een hond ook nooit gratis op marktplaats zetten hoor, ammehoela. Ik hoor teveel verhalen over honden (zeker Izzy's) die als baitdog worden ingezet bij hondengevechten als ze gratis of voor een klein bedrag opgehaald kunnen worden. Of, in het 1-na-ergste scenario, bij een stel tokken dat wel ff een gratis Steffut/Pitboel willen proberen en die dan na een maand met winst doorverkopen.

Dus ergens snap ik het prima als er geld gevraagd wordt, zeker aangezien er (zo te lezen) werk en liefde in de hond gestoken is. Het is geen ongeleid-projectiel-asielfik dat je álles nog moet leren.
Ik was er vergeten bij te zetten dat ik op Marktplaats ook altijd een redelijk bedrag ervoor zou vragen, om de redenen die je hierboven noemt. :W:
En natuurlijk is een bepaald geld bedrag gerechtvaardigd, maar dan vind ik 350 Euro wel erg veel.

Hier op het forum is het volgens mij niet nodig om mensen af te schrikken.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

GrethavW schreef:
Lemuria schreef:Ik zou een hond ook nooit gratis op marktplaats zetten hoor, ammehoela. Ik hoor teveel verhalen over honden (zeker Izzy's) die als baitdog worden ingezet bij hondengevechten als ze gratis of voor een klein bedrag opgehaald kunnen worden. Of, in het 1-na-ergste scenario, bij een stel tokken dat wel ff een gratis Steffut/Pitboel willen proberen en die dan na een maand met winst doorverkopen.

Ik was er vergeten bij te zetten dat ik op Marktplaats ook altijd een redelijk bedrag ervoor zou vragen, om de redenen die je hierboven noemt. :W:
En natuurlijk is een bepaald geld bedrag gerechtvaardigd, maar dan vind ik 350 Euro wel erg veel.

Hier op het forum is het volgens mij niet nodig om mensen af te schrikken.
Het betreft niet de hond van ts.
Dit is een willekeurige advertentie op marktplaats volgens mij. Die hier geplaatst wordt omdat ze m bijzonder vindt.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Het is inderdaad niet mijn hond maar kijk graag advertentie's, in de hoop dat er ooit een tweede bij mag van vriendlief. :engel:

De reden dat ik heb bijzonder vind is omdat ik niet zie dat het een OEB is aan de foto's dat is 1 daardoor bekeek ik de advertentie ook. Het verhaal over de hond en situatie komen inderdaad oprecht over. Echter de bedragen zijn verschillend en ondanks dat ik begrijp dat een hond niet gratis of voor weinig aangeboden wordt, vind ik het nog veel geld 250 euro of 350 euro. Daarbij vind ik ook dat verhaal over een goed doel vreemd. Vind het dan wel weer een leuk hondje om te zien.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

Als ik van mijn hond af moest, en ik wist dat hij/zij bij de nieuwe eigenaren een gouden mandje had, gaf ik liever 350 euro toe , dan ervoor te vragen.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:De hond is duidelijk geen Oeb. Dat klopt dus al niet. Waarom zou ik de rest dan wel geloven?
Niet alle handelaren zijn dom kijkende mongolen die het over me moeder der zus hebben. Sommigen zijn zelfs reuze eloquent. We kunnen hier met een exponent daarvan te doen hebben.
Met steffets zitten de asiels tegeswoordigs heulemaal vol dus dat is ook niet meer hip en happening. Dan maken we daar toch gewoon een exclusievere oeb van? Mensen geloven het toch wel.

U ziet wel, ik ben reuze argwanend :mrgreen:

:goeie:
Afbeelding
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

alinelaila schreef:Ze doet me qua uiterlijk een beetje denken aan een hond die hier in het asiel zit:
Afbeelding
Die staat als kruising stafford op de site.

Maar wat Nanna zegt, OEB is natuurlijk een stuk exclusiever..
Lijkt ze inderdaad wel op ja, moet wel zeggen zag vandaag op facebook deze voorbij komen Afbeelding

En dit is dus familie van mijn OEB zelfde fokker haar ouders zijn weer familie van Maylo zijn ouders. ze is 3,5 maanden jonger dan Maylo dus denk niet dat ze nog erg veel zal veranderen, misschien wat uitzwaren. Gewoon niet zo goed gelukt volgens de ras standaarden denk ik.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

ik vind hem niet echt veel op een old english bulldog lijken als ik naar foto's kijk via google van dat ras.
Ik vind Truus meer iets van een stafford hebben
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dees en Maylo schreef: En dit is dus familie van mijn OEB zelfde fokker haar ouders zijn weer familie van Maylo zijn ouders. ze is 3,5 maanden jonger dan Maylo dus denk niet dat ze nog erg veel zal veranderen, misschien wat uitzwaren. Gewoon niet zo goed gelukt volgens de ras standaarden denk ik.

Des te beter gelukt als hond.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

350 euro krijgen voor een herplaatser is sowieso moeilijk of het moet om een heel populair ras gaan en dan nóg is het veel.
En dan is dit niet zomaar een herplaatser, maar eentje van een soort waarvan er al heel veel in het asiel zitten, en dat zijn dan ook vaak nog langzitters in het asiel. Ik hoop heel erg dat het je lukt om een goed adres te vinden. Maar dat is voor zo´n hond heel moeilijk. Een groot deel ervan gaat naar het asiel. Ze treffen niet de juiste mensen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:350 euro krijgen voor een herplaatser is sowieso moeilijk of het moet om een heel populair ras gaan en dan nóg is het veel.
En dan is dit niet zomaar een herplaatser, maar eentje van een soort waarvan er al heel veel in het asiel zitten, en dat zijn dan ook vaak nog langzitters in het asiel. Ik hoop heel erg dat het je lukt om een goed adres te vinden. Maar dat is voor zo´n hond heel moeilijk. Een groot deel ervan gaat naar het asiel. Ze treffen niet de juiste mensen.
Het is niet mijn hond, zou er niet aan moeten denken om die weg te doen. Vond het gewoon een bijzondere advertentie toen ik hem tegen kwam. Hoop uiteraard wel dat ze een leuk en blijvend huis zal vinden.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”