Meestal brengt ze ze thuis voor ons.
Fitz weet dat al dondersgoed, als Zeddie al mauwend aankomt, snelt hij naar haar toe om kijken wat ze heeft. En Zeddie is dan helemaal trots, draait spinnend rondjes om Fitz heen terwijl hij dankbaar zijn lekkere hapje naar binnen werkt.
Meestal zijn het veldmuizen, die Fitz heerlijk vindt. Ook spitsmuizen, die lust niemand, maar ze zijn leuk om mee te gooien

Ik hoorde Zedd al aankomen en Fitz ging snel naar haar toe. In de veronderstelling dat het een muisje zou betreffen liet ik hem gaan, er worden doorlopend muizen binnengebracht op het moment. Ga maar lekker smullen, knul.
Normaal ga ik altijd even kijken, de dieren even zien, om te zien of ze er nog een beetje gezond uit zien en om Zeddie mijn uitgebreide bewondering te tonen. Maar aangezien ik al weken niets dan muizen had gezien...
Even later kwam hij echter binnen met een gedeeltelijk ontleedde muskusrat. "Kijk vrouw, van Zeddie gekregen! Mooi hè?"

En trots ging hij weer naar buiten met zijn prooi.

Maar ja, gezien het feit dat we hier schone sloten hebben en hij er toch al van gegeten had, heb ik hem het beest maar laten houden.
Hij is erg tevreden met zichzelf nu en ligt heerlijk uit te buiken.
Iemand ervaring met het (dan al niet onbewust) voeren van muskusrat?