Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kleine of "gewone" brokken?
Moderator: moderatorteam
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
Kleine of "gewone" brokken?
Ik heb voor Kai (5kg) een zakje acana besteld. Maar.. Ik zie nu, nadat de bestelling weg is.. Dat ze ook brokken hebben voor kleine hondjes.
Ik heb altijd de mening gehad dat chihuahua's en dat soort prullekes ook honden zijn en als ze het kunnen bijten gewoon "grote honden brokken" mogen / kunnen eten.
Hoe denken jullie daar over?
Ik heb altijd de mening gehad dat chihuahua's en dat soort prullekes ook honden zijn en als ze het kunnen bijten gewoon "grote honden brokken" mogen / kunnen eten.
Hoe denken jullie daar over?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Kleine of
Acana-brokken zijn sowieso vrij klein, dus daar zou ik me echt niet druk over maken
-
- Zeer actief
Ik heb ooit een zak met die kleine brokjes besteld, die zijn ook echt wel heel klein.
Die van mij eten nu dog lovers gold, dat zijn normale maat brokken en dat is ook prima.
Die van mij eten nu dog lovers gold, dat zijn normale maat brokken en dat is ook prima.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik heb een keer een kleine fummel als opvanghondje gehad, nauwelijks 2 kg. En terwijl me op het hart gedrukt was dat ik kleine brokjes voor hem moest kopen, ben ik dat natuurlijk weer vergeten en toen hij zaterdagavond kwam, moest hij het toch echt even weten te 'overleven' tot maandag op de grote brokken.
Die at hij zonder problemen. Heb toen ook een kippennek van een soepkip gegeven, die kauwde hij ook met smaak weg.
Die at hij zonder problemen. Heb toen ook een kippennek van een soepkip gegeven, die kauwde hij ook met smaak weg.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo - Aantal honden: 2
Onze maltheser kon een bepaalde brok niet goed eten. Die waren echt te groot voor haar. Nu eten alle honden dog lovers gold en dat gaat wel goed (maar die zijn dan ook een heel stuk kleiner)
Groetjes hermelien1989 en gioia

- anniek16
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
Re: Kleine of "gewone" brokken?
Ik heb voor mijn vlinders van beide rond de 5 kilo ook een normale maat brok. Ik vind het kauwen wel belangrijk, bij kleinere brokjes binnen ze enorm te schrokken en kan ik om de paar happen mijn vinger weer door die strot halen...
~Anniek
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Hier werkt het juist andersom. Ik gaf een gewone maat brokken aan de teckel maar daar kauwt ze óók niet op. En dat levert kokhalzen op, want een bek vol van die grote brokken zakt natuurlijk niet makkelijk als je direct een volgende hap neemtanniek16 schreef:Ik heb voor mijn vlinders van beide rond de 5 kilo ook een normale maat brok. Ik vind het kauwen wel belangrijk, bij kleinere brokjes binnen ze enorm te schrokken en kan ik om de paar happen mijn vinger weer door die strot halen...

Kleine brokjes dus, en dat stofzuigert ze ook zo naar binnen maar ik kan me daar persoonlijk nooit zo druk over maken. Kauwen doet ze op kluifjes/botjes, de rest is een dagelijkse wedstrijd met haarzelf of de bak nóg sneller leeg kan

Kortom, het zal aan de individuele hond liggen

- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
Bedankt allemaal, Ik krijg vandaag de brokken binnen, hij gaat het maar eens lekker uitvogelen hoe hij die eet.. en dan zien we wel weer verder 

- dagmar88
- Zeer actief
Gewoon, wat ze graag vreten. De kleine hondjes van mijn buurvrouw hebben het liefst zo groot mogelijke brokken.
Die van mij zal het jeuken, als het maar lekker is
Die van mij zal het jeuken, als het maar lekker is

- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Filou, mijn kaninchen teckel, vrat gelijk volwassen brokken. Trouwens ook geen puppy kvv, ze at gewoon mee met haar grote zussen en dat was geen enkel probleem.
Ik zag er trouwens wel wat problemen in maar haar fokker totaal niet
Ik zag er trouwens wel wat problemen in maar haar fokker totaal niet