Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare plekjes. Update: Bloedtest MZZ negatief!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Rare plekjes. Update: Bloedtest MZZ negatief!

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ja, Yindi had een rare plek op haar buik, kaal met zwarte spikkeltjes (bij de haarzakjes), maar de dierenarts had haar weggeschoren dus misschien kwam het daarvan?
Tot er steeds meer plekjes kwamen. 4 nu waarvaan eentje een beetje paars/blauw was.
Gister bij de dierenarts geweest, 2x een afkrabsel genomen en 1 dode demodex mijt gevonden dus dierenarts was er vrij zeker van dat het dat niet was, hij was dood én dan had die er meer moeten vinden.
Er is een schimmelkweek afgenomen en nu is het wachten op de uitslag, 2 weken als we geluk hebben een week.
We zijn begonnen met surolan. Ergens hopen we niet dat het schimmel is, dat is zo besmettelijk als de pest.. Maar als het geen schimmel is moeten we gaan testen op MZZ. En dan heb ik liever dat het schimmel is..

Foto's van de wondjes.
Afbeelding
Afbeelding
Dit plekje is kapot omdat hier een afkrabsel is genomen.
Laatst gewijzigd door Feather__ op 06 mei 2015 13:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Rare plekjes.

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik hoop dat het allemaal zal meevallen!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Feather__ schreef:2x een afkrabsel genomen en 1 dode demodex mijt gevonden dus dierenarts was er vrij zeker van dat het dat niet was, hij was dood én dan had die er meer moeten vinden.
Heb via vrijwilligerswerk voor een stichting iets te vaak over dierenartsen gehoord die demodex over het hoofd zagen. Demodex kan erg diep zitten, en in een slecht afkrabsel vind je inderdaad niets. Ook kun je pech hebben met je afkrabsel, en moet je er meer maken. De symptomen voor demodex kunnen ook zeer a-typisch zijn. Bij dit soort plekken denk je niet direct aan demodex maar ik heb het in alle soorten en maten voorbij zien komen. Buitenlandse honden hebben het erg vaak helaas.
Als er niets uit de kweek komt, zou ik behandelen tegen demodex. Vaak is Advocate met interval van 2 week al voldoende.
Laatst gewijzigd door Paisley op 13 apr 2015 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Is ze bij de import niet getest op middellandse zee ziektes?
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Apple schreef:Is ze bij de import niet getest op middellandse zee ziektes?
Vast, maar dat betekent niet dat er 100% zekerheid is dat ze vrij is van deze ziektes.

Hopelijk valt het mee, vreemde plekjes zeg!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Paisley schreef:
Feather__ schreef:2x een afkrabsel genomen en 1 dode demodex mijt gevonden dus dierenarts was er vrij zeker van dat het dat niet was, hij was dood én dan had die er meer moeten vinden.
Heb via vrijwilligerswerk voor een stichting iets te vaak dierenartsen getroffen die demodex over het hoofd zagen. Demodex kan erg diep zitten, en in een slecht afkrabsel vind je inderdaad niets. Ook kun je pech hebben met je afkrabsel, en moet je er meer maken. De symptomen voor demodex kunnen ook zeer a-typisch zijn. Bij dit soort plekken denk je niet direct aan demodex maar ik heb het in alle soorten en maten voorbij zien komen. Buitenlandse honden hebben het erg vaak helaas.
Als er niets uit de kweek komt, zou ik behandelen tegen demodex. Vaak is Advocate met interval van 2 week al voldoende.

Niko heeft daarom maar meteen een pipet gekregen, wat weet ik niet meer. De DA gaf aan dat het vaak gewoon echt niet te zien is.
De vraag bij hem was vlooien of voedselallergie (dat laatste heeft hij sowieso, maar eens op de zoveel tijd komt er weer wat nieuws bij) of mijt, of schimmel.
Dus die pipet gehad, afkrabsel op twee plaatseb en schimmelkweek laten doen en hij moest op hetzelfde dieet blijven.
Het lijkt nu gelukkig toch een hele late reactie op de vlooien te zijn geweest.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Gekke plekjes

Van demodex weet ik ook dat ze het vaak op drie plekken doen, omdat het niet op elke plek zit
Hopelijk weet je snel wat er aan de hand is
Feather__
Zeer actief

Apple schreef:Is ze bij de import niet getest op middellandse zee ziektes?
Nee. Aangezien ze pas 6 maanden was en ze dan nog anti stoffen van hun moeder hebben. Na 8 maanden is dat eigk pas testbaar en het liefst 1 jaar.

Demodex was idd op getest. Mocht er niks bij de schimmel uitkomen ga ik zeker advocate halen en kijken of het dan weggaat. Thnx.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik ken dat wel van katten, die hebben dan zo'n plekje vaak onder de kin...
Feather__
Zeer actief

kooi schreef:Ik ken dat wel van katten, die hebben dan zo'n plekje vaak onder de kin...
Ja. Dat komt dan door plastic.. meestal door drinken en etensbak. Maar dat heeft yin niet en zit op rare plekken. 2 op d'r buik. Een op haar borst en 1 op haar zij.

Het kleinste plekje op haar buik wordt al wel minder. Geen rare zwarte plekjes meer en gewoon lichtroze. Leek wel of ik het zwarte er zo afkreeg na een paar keer smeren (2 of 3 dagen 2maal daags ) maar de andere plekken nog niet veranderd.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Feather__ schreef:
kooi schreef:Ik ken dat wel van katten, die hebben dan zo'n plekje vaak onder de kin...
Ja. Dat komt dan door plastic.. meestal door drinken en etensbak. Maar dat heeft yin niet en zit op rare plekken. 2 op d'r buik. Een op haar borst en 1 op haar zij.

Het kleinste plekje op haar buik wordt al wel minder. Geen rare zwarte plekjes meer en gewoon lichtroze. Leek wel of ik het zwarte er zo afkreeg na een paar keer smeren (2 of 3 dagen 2maal daags ) maar de andere plekken nog niet veranderd.

De dierenarts had haar haar weggeschoren, betekent dat dat ze onlangs gecastreerd is? Charlie krijgt bij hormonale veranderingen ook die zwarte pikkeltjes, maar vooral op de buik, meestal rond en op de tepels.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Lune heeft due zwarte spikkels gehad na haar eerste nest.
Soort van olifantenhuid noemde ik het.
Eerst dacht ik dat het zand Was maar het kwam er maar niet af. Bleek hormoon gerelateerd te zijn.

Sterkte. Ik hoop dat het mee valt.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Feather__
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Feather__ schreef:

De dierenarts had haar haar weggeschoren, betekent dat dat ze onlangs gecastreerd is? Charlie krijgt bij hormonale veranderingen ook die zwarte pikkeltjes, maar vooral op de buik, meestal rond en op de tepels.
Ze is in Roemenië in december al gecastreerd.. Toen was ze 4 maanden. erg jong :(
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Feather__ schreef:
dagmar88 schreef:
Feather__ schreef:

Ze is in Roemenië in december al gecastreerd.. Toen was ze 4 maanden. erg jong :(
Mijn Bulgaar is ook met 4 maanden gecastreerd, hoop dat Yindi er niets aan overhoudt.
8-9 maanden is wel een normale leeftijd voor een eerste loopsheid. Heb wel eens gelezen dat sommige teven toch een soort van cyclus blijven houden na de castratie...
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Feather__ schreef:
Ja. Dat komt dan door plastic.. meestal door drinken en etensbak.
Oh?
Oké, bedankt! :D :idea:
dagmar88
Zeer actief

kooi schreef:
Feather__ schreef:
Ja. Dat komt dan door plastic.. meestal door drinken en etensbak.
Oh?
Oké, bedankt! :D :idea:

Is vaak inderdaad een allergie, maar dat kan net zo goed voor aardewerk of rvs zijn. Een van mijn katers maakt het helemaal bont, die reageert alleen niet op van dat bamboe kunststof spul :U:
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

poehee, hopelijk geen schimmel

wij hebben dat gehad twee jaar geleden omdat iemand schimmel niet zo serieus nam. Die kwam op kittenbezoek recht vanuit een groep katten met schimmel.
Feather__
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Is vaak inderdaad een allergie, maar dat kan net zo goed voor aardewerk of rvs zijn. Een van mijn katers maakt het helemaal bont, die reageert alleen niet op van dat bamboe kunststof spul :U:
:LOL:
Leuk hé, eigenwijze dieren.

Hmm. Dus het zou zomaar hormonaal kunnen zijn ondanks dat ze gecastreerd is. Dat wist ik niet..
En schimmel tja.. Ik vraag het me af hoor. Ik heb nog 2 katten en Snoop in huis lopen die nergens last van hebben. En ze is ook regelmatig bij Diesel geweest en die heeft ook nergens last van. Lijkt me dan toch wel dat ze die ook besmet?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Feather__ schreef:
dagmar88 schreef:

Hmm. Dus het zou zomaar hormonaal kunnen zijn ondanks dat ze gecastreerd is. Dat wist ik niet..
En schimmel tja.. Ik vraag het me af hoor. Ik heb nog 2 katten en Snoop in huis lopen die nergens last van hebben. En ze is ook regelmatig bij Diesel geweest en die heeft ook nergens last van. Lijkt me dan toch wel dat ze die ook besmet?
:lol1: Valt ook nog lekker op; m'n enige kat met een wit kinnetje.

Zou je misschien even in je topic titel kunnen zetten, volgens mij zijn er hier wel mensen met die ervaring. :mann: Charlie trippelt op het moment parmantig rond met een 6 x grotere tut dan normaal, kan me de tijd dat er een gecastreerde teef thuis rondliep niet heugen.

Bij Niko is het echt voor de zekerheid getest. Het duurt toch drie weken en dan kun je het tenminste uitsluiten.
De dierenarts gaf aan dat de kans dat het schimmel is zonder jeuk en/of rode verkleuringen heel klein is en andere dieren in een huishouden er dan ook heel snel last van zouden moeten hebben.
Barkley
Zeer actief

Feather__ schreef:
dagmar88 schreef:

dan zal het allemaal wel loslopen. Bij ons kreeg alles plekjes inclusief ik
Feather__
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Zou je misschien even in je topic titel kunnen zetten, volgens mij zijn er hier wel mensen met die ervaring. :mann: Charlie trippelt op het moment parmantig rond met een 6 x grotere tut dan normaal, kan me de tijd dat er een gecastreerde teef thuis rondliep niet heugen.

Bij Niko is het echt voor de zekerheid getest. Het duurt toch drie weken en dan kun je het tenminste uitsluiten.
De dierenarts gaf aan dat de kans dat het schimmel is zonder jeuk en/of rode verkleuringen heel klein is en andere dieren in een huishouden er dan ook heel snel last van zouden moeten hebben.
Wat moet ik in mijn titel zetten? :oohja:
Barkley schreef: dan zal het allemaal wel loslopen. Bij ons kreeg alles plekjes inclusief ik
Ja, dat zei die ook. Dat het voor ELK zoogdier besmettelijk was en dat dus ook voor ons zo is.
Ik hou haar iig weg van andere honden en voor de rest is het afwachten.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:tongue: iets met ervaringen met gecastreerde teven/hormonen
Barkley
Zeer actief

Feather__ schreef:
dagmar88 schreef:

Wat moet ik in mijn titel zetten? :oohja:
Barkley schreef: dan zal het allemaal wel loslopen. Bij ons kreeg alles plekjes inclusief ik
Ja, dat zei die ook. Dat het voor ELK zoogdier besmettelijk was en dat dus ook voor ons zo is.
Ik hou haar iig weg van andere honden en voor de rest is het afwachten.
ja precies,.. een schimmelinfectie is dik balen. Maar ook daar kom je uiteindelijk vanaf.
Feather__
Zeer actief

Re: Rare plekjes. Ervaring gecastreerde teven?

Zo, aangepast :mrgreen:
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Re: Rare plekjes. Ervaring gecastreerde teven?

Nou.. Het is geen schimmel.
Er is nu advocate besteld en dan gaan we kijken of het daar mee weggaat..
De plekjes zijn niet minder geworden (behalve eentje op haar buik) maar zijn ook niet erger geworden.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Re: Rare plekjes. Update: Bloedtest MZZ

Gister hebben we een bloedtest op middellandsezeeziektes gedaan.
Yin kan dus wel wat duimen gebruiken in de hoop dat ze geen leishmania of aanverwante heeft.. :oeps:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

O, veel sterkte! Wij duimen mee :ok:
Wanneer krijg je de uitslag?
Feather__
Zeer actief

Oh, dat weet ik niet eens.
Op internet staat dat het er met 3-4 dagen is. Nu zit het weekend er natuurlijk tussen. Dus hopelijk volgende week woensdag?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Heeft Yindi nog andere klachten behalve die plekjes op haar huid?

Hopelijk heb je de uitslag snel!
Feather__
Zeer actief

Nee. Totaal niet. Behalve 1 dag dat ze opeens mank liep én ze opeens ging zitten kijken alsof ze wilde zeggen 'ik loop echt niet verder hoor.'
Hopelijk gewoon een dagje stijf door uitglijden ofzo want soms rent ze zo snel dat ze wegglijd. Maar ik wilde het gewoon zeker weten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”