Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
I am melting
Moderator: moderatorteam
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- Hanneke2
- Zeer actief
Re: I am melting
Vreselijk.
Er loopt hier in de buurt overigens een bassetteefje dat er uitziet als dat oorspronkelijke type, strak in het vel. Leuk hondje is het. Heeft vast geen stamboom.
Er loopt hier in de buurt overigens een bassetteefje dat er uitziet als dat oorspronkelijke type, strak in het vel. Leuk hondje is het. Heeft vast geen stamboom.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Jeetje, die BOB van 2014....daar viel mijn mond echt van open
. Vreselijk.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Het verbaast me echt dat ze beweren dat deze honden nog een haas zouden kunnen pakken.Nanna schreef:Dat heet 'rasverbetering'Pemba schreef:Wat een verschil weer![]()
Echt, de fokkers zeggen het met droge ogen. Zij wel.
Lijkt me volslagen onmogelijk.
Die zijn echt niet meer "fit for function"
Wat waren het 50 jaar geleden totaal andere, mooie, honden.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Jeetje dat ziet er ook weer bizar uit zeg
Ik snap niks van die rashonden fokkerij. Het wordt met de dag gekker hoe die beesten er allemaal uit zien. Zou voor geen prijs zelf zo een hond aanschaffen. Weet zeker dat je compleet leegloopt op alleen al de dierenartskosten. Zulke honden kunnen toch nooit gezond zijn. Wie bedenkt dit?

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
En toch bestaan ze nog wel, ik zat van de week op de boor met twee fantastisch mooie bassetteefjes, strak in het vel. Ze hadden alleen vrij domme baasjes, dat dan weer wel. Op de snelboot zitten en dan je honden los laten lopen. Ze gingen iedereen, ook de grote reu naast mij even vriendelijk begroeten.

-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Ik snap dat ook niet al dat over extreme. Ik zie het gebeuren bij De mastiff bij sommige fokkers alles over zwaar en te veel rimpels. En vel. Beesten kunnen amper mooi Lopen en kunnen echt niet mee op een 3 uur wandeling . En Dan bij alle Rassen die gewicht obsessie pfff vet is geen mass en bone, maar hey je kunt wel zeggen mijn hond is 100kg.
- ranetje
- Zeer actief
Ik heb géén ideeNanna schreef:Blijft de vraag staan: waarom? Waarom een goed en functioneel ras veranderen in een gedrocht? Want het is écht niet alleen de Bassethound waar dat gebeurt.ranetje schreef: Het verbaast me echt dat ze beweren dat deze honden nog een haas zouden kunnen pakken.
Lijkt me volslagen onmogelijk.
Die zijn echt niet meer "fit for function"
Wat waren het 50 jaar geleden totaal andere, mooie, honden.
In ieder geval werken die fokkers niet met hun honden, want anders waren ze er allang achter dat dit niet kan.
Het interesseert ze kennelijk ook niet want dan zou dit niet gebeuren (lijkt mij?).
Ik vraag me af wie er nog met bassets werkt.
Want die honden zou ik dan graag eens zien.
De Bassets Artésien die ik zie zijn in ieder geval qua vorm nog niet zo veranderd.
Daar hebben de bazen geregeld hun handen aan vol, dus ik vermoed daar zeker nog wel een "fit for function"
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik snap niets van shows, als zulke types winnen en zoYara schreef:Jeetje dat ziet er ook weer bizar uit zegIk snap niks van die rashonden fokkerij. Het wordt met de dag gekker hoe die beesten er allemaal uit zien. Zou voor geen prijs zelf zo een hond aanschaffen. Weet zeker dat je compleet leegloopt op alleen al de dierenartskosten. Zulke honden kunnen toch nooit gezond zijn. Wie bedenkt dit?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
I am melting
Tsja, zolang er zoveel mee te verdienen valt en mensen in sprookjes blijven geloven zal er wel niks veranderen. Ik durf te wedden dat de meeste kopers ook niet weten hoe " hun" ras er tig jaar geleden uitzag en dat overdreven lange ruggen, weggefokte stops enz er eigenlijk niet bij horen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- ranetje
- Zeer actief
Nanna schreef:KLIKranetje schreef: Ik vraag me af wie er nog met bassets werkt.
Daar zie ik wel een paar mooie tussen
Maar ik vindt ze wel een beetje klungelig in de sneeuw
Laatst gewijzigd door ranetje op 06 apr 2015 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dartel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Als ik het goed zie is de rechter hond een hond uit een working pack. Er staat niet bij uit welk jaar, maar het lijkt me wel recent. Dus ze zijn er nog wel!
Wat een mooie trotse hond is dat om te zien. Oké, ze blijven laagbenig maar toch vind ik dat geen verkeerde hond!
Wat een mooie trotse hond is dat om te zien. Oké, ze blijven laagbenig maar toch vind ik dat geen verkeerde hond!
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
- ranetje
- Zeer actief
Dat is waar en dat te voet bijhouden moet aardig lukken lijkt meNanna schreef:Ze waren nog jong en onervarenranetje schreef: Maar ik vindt ze wel een beetje klungelig in de sneeuwEn het is natuurlijk een jachthond die TE VOET gevolgd moet kunnen worden en daarom niet over een al te snelle bouw moeten beschikken. Om een paar Foxhounds te volgen moet je welhaast Usain Bolt zijn
Ik vroeg me alleen af hoe lang die honden dat volhouden als ze zo klungelig (moeizaam) lopen.
Er waren ook een paar zwaardere bij de meute, die hadden er al meer moeite mee naar mijn idee.
- ranetje
- Zeer actief
Die zou ik best eens willen zien werkenTara schreef:Een vriendin van mij werkt met een basset, haar hond is heel erg van het oorspronkelijke type.ranetje schreef: Ik vraag me af wie er nog met bassets werkt.
Niks geen drel of vel, ze ziet er goed uit.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Een klasgenoot van mij had een Franse basset. Een prachtige hond die erg veel op die van de rechter foto lijkt.
Ze zijn er dus wel en het is een apart ras blijkbaar.
Ze zijn er dus wel en het is een apart ras blijkbaar.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Op de reeëntellingen in Frankrijk kom ik nog wel hele meutes van het oude type tegen.
Maar die worden dan ook daadwerkelijk gebruikt voor de jacht en dus fit for function.
Het type dat ik hier in Nederland vaak zie van de basset hound zou daar absoluut niet mee komen.
Maar die worden dan ook daadwerkelijk gebruikt voor de jacht en dus fit for function.
Het type dat ik hier in Nederland vaak zie van de basset hound zou daar absoluut niet mee komen.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Suuz!
- Zeer actief
Toch een keer mee naar een de reeën telling dan. Er zijn er die het echt nog kunnenranetje schreef: Ik vraag me af wie er nog met bassets werkt.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
- Suuz!
- Zeer actief
Nanna schreef:Een hond die kan tellen. Die wil ik ook wel zienSuuz! schreef:Toch een keer mee naar een de reeën telling dan. Er zijn er die het echt nog kunnenranetje schreef: Ik vraag me af wie er nog met bassets werkt.
- ranetje
- Zeer actief
Ik zou best willenSuuz! schreef:Toch een keer mee naar een de reeën telling dan. Er zijn er die het echt nog kunnenranetje schreef: Ik vraag me af wie er nog met bassets werkt.
Organisatorisch ligt dat wat moeilijk helaas.