Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje over voer dat KVV kan vervangen tijdens vakantie
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Vraagje over voer dat KVV kan vervangen tijdens vakantie
Ik ben opzoek naar een goede vervanger om aan Toots te geven tijdens onze vakantie van de zomer.
Hij lust ook pakjes vlees van pedegree bijvoorbeeld. Maar we willen kijken of er niet een betere optie is dat zal vast wel.
Hij heeft voordat wij op KVV overgingen op verschillende brok gestaan van verschillende dure merken ook een natuur brok uit Canada? Geloof ik. Maar de brokken daar bleef Toots heel mager op en vaak ss'morgens misselijk. Dus dat wordt het iig niet.
Heeft iemand ervaringen met iets bijv houdbare worsten? Het is iets waar Toots wel 3 weken tot een maand zal krijgen.
Hij lust ook pakjes vlees van pedegree bijvoorbeeld. Maar we willen kijken of er niet een betere optie is dat zal vast wel.
Hij heeft voordat wij op KVV overgingen op verschillende brok gestaan van verschillende dure merken ook een natuur brok uit Canada? Geloof ik. Maar de brokken daar bleef Toots heel mager op en vaak ss'morgens misselijk. Dus dat wordt het iig niet.
Heeft iemand ervaringen met iets bijv houdbare worsten? Het is iets waar Toots wel 3 weken tot een maand zal krijgen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
- Aantal honden: 1
Re: Vraagje over voer dat KVV kan vervangen tijdens vakantie
Ik heb ook gezocht naar zoiets en er is iets, gevriesdroogd vlees van K9, wat je met water aan kunt maken en dan een lekkere vleesmaaltijd wordt.
http://www.k9natural.nl/assortiment/lamb-freeze-dried/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.k9natural.nl/assortiment/lamb-freeze-dried/" onclick="window.open(this.href);return false;

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Zijn al meerdere topics over geweest
Maar oa Renske is een oplossing

Maar oa Renske is een oplossing
Fenneke en Baloe

- Ody
- Zeer actief
Renske??
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik heb die toevallig gezien.
Toots heeft een keer bij moeder een restje gehad van met water aangemaakt voer gewoon ui de supermarkt mijn moeder haar hond at dat niet. Maar Toots liet het ook staan. Maargoed dat was een smaak dus is wel iets om te proberen mogelijk.
Voorheen hadden ze volgens mij bij degomeat blikvoer dat als vervanger kon voor rauwvlees ik zie nu alleen maar brok. Maar mogelijk ben ik in de war met een ander merk. Ik dacht meer aan zo iets zeg maar.
Toots heeft een keer bij moeder een restje gehad van met water aangemaakt voer gewoon ui de supermarkt mijn moeder haar hond at dat niet. Maar Toots liet het ook staan. Maargoed dat was een smaak dus is wel iets om te proberen mogelijk.
Voorheen hadden ze volgens mij bij degomeat blikvoer dat als vervanger kon voor rauwvlees ik zie nu alleen maar brok. Maar mogelijk ben ik in de war met een ander merk. Ik dacht meer aan zo iets zeg maar.
Ik geef Renske kuipjes of Carnis worsten als ik geen vlees mee kan nemen of vergeten ben te ontdooien.
En koop ik gewoon af en toe een paar kippenbouten in de supermarkt die hij op mag peuzelen.
En koop ik gewoon af en toe een paar kippenbouten in de supermarkt die hij op mag peuzelen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Dat Renske is misschien wel iets thanks en kan ik ook makkelijk bij onze dierenwinkel halen en uitproberen voordat ik een hele lading bestel.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Rinti (Duits merk).
Geef het wel eens bij een weekendje weg o.i.d. en geen verandering van ontlasting e.d.
Voor blikvoer nog best ok.
Geef het wel eens bij een weekendje weg o.i.d. en geen verandering van ontlasting e.d.
Voor blikvoer nog best ok.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
http://www.k9natural.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... V+vakantie" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... V+vakantie" onclick="window.open(this.href);return false;
Fenneke en Baloe

Als je blik zoekt kun je ook Herrmann's geven, dat is ook een prima vervanger als je normaal KVV geeft. Zijn wel gelijk grote blikken geloof ik.
Op deze website heb je allerlei gezonde voeding staan, o.a. blik en gevriesdroogd: http://www.puurnatuurvoer.nl/c-2061098/ ... s-voeding/" onclick="window.open(this.href);return false;
Op deze website heb je allerlei gezonde voeding staan, o.a. blik en gevriesdroogd: http://www.puurnatuurvoer.nl/c-2061098/ ... s-voeding/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sientje
- Zeer actief
Nadeel van Renske is het volume. Je moet best wat meezeulen dan op vakantie. K9 Natural is heel compact en licht. Het volume komt pas na het toevoegen van water. Heb het Amy al eens gegeven en ze is er gek op. En ze is normaal heel kieskeurig.

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Die van ons staat permanent op Renske. Dat blijft hij goed eten, hij blijft jeukvrij (mits we de smaken afwisselen, voedselintolerantie) en hij poept er maar kleine beetjes van (iets meer dan met kvv, veel minder dan met orijen) en gelukkig is het niet een te grote hond, dan is het ook nog betaalbaar.
-
- Zeer actief
biofood heeft volgens mij ook worsten die buiten de koelkast houdbaar zijn
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
De prijs vind ik iets minder belangrijk.
Het volume daarintegen gezien het feit dat wij met een camper gaan is dus wel een dingetje.
Waar wij naar toe gaan Scandinavië gok ik wel dat natuurlijk hondenvoer en misschien ook wel merken als renske ook gewoon te koop is en dan blijft dat een optie.
Wat grotere blikken is geen probleem moet ik gewoon iets zoeken wat goed af kan sluiten om het houdbaar te houden want Toots eet kleine porties.
Iets aanvullen met af en toe een stukje kipfilet of biefstuk kan ook.
weet iemand of het ook mogelijk is om het KVV dus in te laten blikken. Je kunt dat ook bij een slager laten doen met vlees?
Het volume daarintegen gezien het feit dat wij met een camper gaan is dus wel een dingetje.
Waar wij naar toe gaan Scandinavië gok ik wel dat natuurlijk hondenvoer en misschien ook wel merken als renske ook gewoon te koop is en dan blijft dat een optie.
Wat grotere blikken is geen probleem moet ik gewoon iets zoeken wat goed af kan sluiten om het houdbaar te houden want Toots eet kleine porties.
Iets aanvullen met af en toe een stukje kipfilet of biefstuk kan ook.
weet iemand of het ook mogelijk is om het KVV dus in te laten blikken. Je kunt dat ook bij een slager laten doen met vlees?
-
- Actief
Bij degomeat hebben ze wel houdbare worsten
http://www.dogmeat.nl/index.php?main_pa ... Path=81_97" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien is dat wat?
http://www.dogmeat.nl/index.php?main_pa ... Path=81_97" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien is dat wat?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
o joh. Ik kreeg alleen die houdbare rookworsten te zien die volgens mij in de koelkast bewaard moeten worden. Maar deze zijn ook wel een optie idd.
Alleen er is alleen maar kip/rund en kip/lam
Alleen er is alleen maar kip/rund en kip/lam
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
http://www.renske.com/premium-vers-maaltijden" onclick="window.open(this.href);return false;
ze zijn er in verpakkingen van 100g (Kip & Rund • Tonijn • Lam • Tonijn & Kip • Kalkoen) en in verpakkingen van 400g (Kip & Lam • Kip • Lam • Kalkoen & Eend • Vis • Eend & Konijn • Kalkoen 7+ • Zalm GRAANVRIJ • Kalkoen & Cranberry's )
Dus ze zijn er allerlei smaken en hoeven niet in de koelkast bewaard te worden. Na openen staat het bij ons ook op de aanrecht en dat gaat met 2 dagen helemaal goed (meestal doet hij 1.5 dag met één bakje)
ze zijn er in verpakkingen van 100g (Kip & Rund • Tonijn • Lam • Tonijn & Kip • Kalkoen) en in verpakkingen van 400g (Kip & Lam • Kip • Lam • Kalkoen & Eend • Vis • Eend & Konijn • Kalkoen 7+ • Zalm GRAANVRIJ • Kalkoen & Cranberry's )
Dus ze zijn er allerlei smaken en hoeven niet in de koelkast bewaard te worden. Na openen staat het bij ons ook op de aanrecht en dat gaat met 2 dagen helemaal goed (meestal doet hij 1.5 dag met één bakje)
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Dank.
Ik denk dat we renske gaan uitproberen.
Anders de k9 Natural.
Ik denk dat we renske gaan uitproberen.
Anders de k9 Natural.
- Hylos
- Zeer actief
Ecostyle heeft net als Renske ook gestoomd vlees in kuipjes.

- Sientje
- Zeer actief
Er zijn in principe mogelijkheden genoeg. Met een klein hondje is het ook nog wel goed te doen om voor een aantal weken bijv. Renske mee te nemen. Maar Amy weegt ruim 20 kg. en krijgt 450 gr. kvv per dag en ik geef 1x een portie Orijen. Dat wordt dan heel veel gewicht om mee te nemen.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Of Ziwipeak. Duur spul maar voor een chihuahua gedurende een maandje nog wel te doen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ja dat kan ik me helemaal voorstellen.Sientje schreef:Er zijn in principe mogelijkheden genoeg. Met een klein hondje is het ook nog wel goed te doen om voor een aantal weken bijv. Renske mee te nemen. Maar Amy weegt ruim 20 kg. en krijgt 450 gr. kvv per dag en ik geef 1x een portie Orijen. Dat wordt dan heel veel gewicht om mee te nemen.
Die ziwipeak had ik ook gezien wel fijn dat ze ruime keuze hebben zou dus ook nog een optie zijn.
Maar ik vind het eigenlijk wel prettig dat we renske kunnen uitproberen door bij de dierenwinkel te halen en mocht dat niets zijn kijken we wel weer verder

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
K9 Natural of Ziwi Peak, heel goed voer en qua volume makkelijk om mee te nemen op reis. Dat die van mij er een moord voor doet is natuurlijk ook mooi meegenomen.